Peite mersun niskaan.
Peite mersun niskaan.
Kun ei kaliforniassa olla niin olisi mukava olla jotain parempaa kun kaikki läpipäästävä Bilteman peitto. Talveksi tietysti auto parempaan säilöön.
Onko kellään kokemusta esim. näistä. Tuo monsoon voisi olla sopiva.
http://www.tapisgarage.fi/portal/tuoter ... 5&pages=23
Onko kellään kokemusta esim. näistä. Tuo monsoon voisi olla sopiva.
http://www.tapisgarage.fi/portal/tuoter ... 5&pages=23
MB C180 -99
(MB 200 -84)
MB 250 CE -70
EX: MB 200D -90, A 170 CDi -02
(MB 200 -84)
MB 250 CE -70
EX: MB 200D -90, A 170 CDi -02
- Petteri Kivimäki
- Mersumies
- Viestit: 2816
- Liittynyt: Pe 06.04.2007 12:51
- Paikkakunta: Jyväskylä
- Viesti:
Oolen oman kokemukseni perusteella vahvasti sitämieltä, että Bilteman peite on yhtä hyvä & huono kuin muutkin. Oma autoni oli ennen minua todella tuhdin rekan kuormapeitteen alla muutaman vuoden -> maalipinta koko ajan märkänä tai jäisenä siellä alla. Sitten kun pystärin ostin, laitoin heijastavan yms. kalliin peitteen alle talveksi ja katoksen alle -> maalipinta oli märkänä ja peite tarttui siihen kiinni. Tuossahan luvataan asiaan parannusta:
Kuplimista uudehkoon maalipintaan aiheutui kummastakin tuhdista peitteestä, kun kosteus kondensoitui alle. Ei hyvä ei hyvä. Tulin sitten siihen tulokseen, että katos ilman peitettä tai korkeintaan se Bilteman kaikenläpäisevä peite irtopölyltä suojaamaan. Pääasia on, että huju kuivattaa ja on auringolta ja tuiskulta suojassa..Katto-osaan tehdyt venttiilit päästävät kosteuden pois koripinnoilta.
W246 "Kaasukoppi" B200 2015
W108 "Satakasi" 250S Automatic 1967
W108 "Satakasi" 250S Automatic 1967
Keväästä syksyyn auto on taivaan alla ja talvisin olen säilyttänyt tallissa (tosin nyt tallipaikka on menossa alta, uutta etsitään). Olen pitänyt auton päällä kesäisin sellaista Bilteman peittoa joka ei pidä vettä jos enemmän tulee. Ajatus oli, että jos näissä hienommissa peitteissä olisi jonkinlaista GoreTex ominaisuutta, eli ei päästä vettä läpi, mutta hengittää.
MB C180 -99
(MB 200 -84)
MB 250 CE -70
EX: MB 200D -90, A 170 CDi -02
(MB 200 -84)
MB 250 CE -70
EX: MB 200D -90, A 170 CDi -02
Auton säilyttäminen;
Jos ulkona säilittää niin toimi vaikka näin:
Aja hiekan päälle (ei nurmikolle / pellolle)
Maasta nousee kosteus -eli kevytpeite auton alle. Kun ajaa sen auton siihen peitteen päälle niin ei tarvitse niin paljoa sitoa sitä peitettä.
Katsoo vain, että vesi pääsee sitten valumaan pois peiton päältä (eli kaatoa on johonkin suuntaan)
Sitten vain peitto päälle. Itse olen käyttänyt semmoista ihan koko auton peittävää kevytpeitettä ja se kireälle. Kyllä se siellä hengittää, ikkunoita voi jättää vähän HARKITUSTI raolleen.
Peitto kireälle, voi muuten hinkata maalipintaa.
................Rahkosen laanilla oli Esko laittanut / laitattanut kattopeltiä autojen alle. Osa oli siis pohjastaan semmoisessa kunnossa että pohjan pystyi ainakin hahmottamaan.
Jos ulkona säilittää niin toimi vaikka näin:
Aja hiekan päälle (ei nurmikolle / pellolle)
Maasta nousee kosteus -eli kevytpeite auton alle. Kun ajaa sen auton siihen peitteen päälle niin ei tarvitse niin paljoa sitoa sitä peitettä.
Katsoo vain, että vesi pääsee sitten valumaan pois peiton päältä (eli kaatoa on johonkin suuntaan)
Sitten vain peitto päälle. Itse olen käyttänyt semmoista ihan koko auton peittävää kevytpeitettä ja se kireälle. Kyllä se siellä hengittää, ikkunoita voi jättää vähän HARKITUSTI raolleen.
Peitto kireälle, voi muuten hinkata maalipintaa.
................Rahkosen laanilla oli Esko laittanut / laitattanut kattopeltiä autojen alle. Osa oli siis pohjastaan semmoisessa kunnossa että pohjan pystyi ainakin hahmottamaan.
203 cdi
123 200 d mr
+ n. 20 muuta mb autoa ja pari kontio-sisua
w115/123 osia coupesta farmariin-JATKUVASTI TARJOLLA
123 200 d mr
+ n. 20 muuta mb autoa ja pari kontio-sisua
w115/123 osia coupesta farmariin-JATKUVASTI TARJOLLA
- Petteri Kivimäki
- Mersumies
- Viestit: 2816
- Liittynyt: Pe 06.04.2007 12:51
- Paikkakunta: Jyväskylä
- Viesti:
Minä valkkaan talvisäilytysmalliksi mallin alapuolelle raksamuovi ja päälle pressutalli. Ja kyllä, ikkunat raolleen. Jahka Jape saa laaninsa kuntoon . Tulevan talven on vielä tuttavien ilona autokatoksessa, jossa valitettavasti ei pysty osia irrotteleen & raplaan.
Nimittäin peitteissä vaikka kuinka hyvissä on se ominaisuus, että esimerkiksi lokasuojat ottavat peitteeseen kiinni. Pystärissä tämä aiheutti eteläsuomalaiseen talveen yhdistettynä etulokasuojiin pientä kuplaa.
Nimittäin peitteissä vaikka kuinka hyvissä on se ominaisuus, että esimerkiksi lokasuojat ottavat peitteeseen kiinni. Pystärissä tämä aiheutti eteläsuomalaiseen talveen yhdistettynä etulokasuojiin pientä kuplaa.
W246 "Kaasukoppi" B200 2015
W108 "Satakasi" 250S Automatic 1967
W108 "Satakasi" 250S Automatic 1967
Re: Peite mersun niskaan.
Palataanpa tähän kun forum osaltani taas toimii.
Tilasin sitten peiton. Firman kallein, eli stormforce malli. n. 200 € oli hintaa. Luotan peittoon sen verran, että jätin ikkunan hieman raolleen. Piti olla oma copelle ja sedanille, mutta taitaa olla sama malli molemmille. Auton alle laitoin suojaa maasta tulevaa kosteuden varalle. Tankkiin bensiinin kausisäilytys ainetta, tosin parin kuukauden seisonnan jälkeen.
Oli kyllä sen verran mielipahaa kun joutui taivasalle jättämään, että ensitalveksi hommaan tallin, tai vien vaikka parkkihalliin. Niin, jos sieltä pressunalta keväällä löytyy muuta kun renkaat ja nahkapenkit.
Tilasin sitten peiton. Firman kallein, eli stormforce malli. n. 200 € oli hintaa. Luotan peittoon sen verran, että jätin ikkunan hieman raolleen. Piti olla oma copelle ja sedanille, mutta taitaa olla sama malli molemmille. Auton alle laitoin suojaa maasta tulevaa kosteuden varalle. Tankkiin bensiinin kausisäilytys ainetta, tosin parin kuukauden seisonnan jälkeen.
Oli kyllä sen verran mielipahaa kun joutui taivasalle jättämään, että ensitalveksi hommaan tallin, tai vien vaikka parkkihalliin. Niin, jos sieltä pressunalta keväällä löytyy muuta kun renkaat ja nahkapenkit.
MB C180 -99
(MB 200 -84)
MB 250 CE -70
EX: MB 200D -90, A 170 CDi -02
(MB 200 -84)
MB 250 CE -70
EX: MB 200D -90, A 170 CDi -02
Re: Peite mersun niskaan.
Itsekin olen harkinnut peitteen ostoa, kun auto joutuu nyt talvella seisomaan taivasalla. Vehjettä tulee käytettyä lähinnä viikonloppuisin, joten mielellään jonkinlaisen hengittävän peitteen pirssin päälle vois nakata. Onkohan tuo Stormforce sitten yhtä hyvä, kuin mainokset antavat ymmärtää. Mitkä ovat terhon kokemukset?
Tilasin muuten peitteen valmistajan sivuilta materiaalinäytteen. Saa nähdä vaivautuvatko lähettämään Suomeen asti...
Tilasin muuten peitteen valmistajan sivuilta materiaalinäytteen. Saa nähdä vaivautuvatko lähettämään Suomeen asti...
300D -90 man.
ex 190D 2.5 Avantgarde
ex 190D 2.5 Avantgarde
Re: Peite mersun niskaan.
Yksi ongelma tuossa ulkosäilytyksessä on sisään pyrkivä vesi. Ainakin vanhemmissa autoissa tuntuu olevan aina jossakin joku reikä, josta vesi pääsee maton alle
Sitten vielä suojalumi ilmiö: jos auto on ikkunat lumessa, niin sään lauhtuessa, se vetää ikkunat märäksi sisältä.
Eli lumet olisi hyvä lakaista pois - oli peitettä tai ei....
Eli olen havainnut hyväksi tuollaisen "Silvertoppen"-hupun (tms.), eli osapeite, joka peittää katon ja ikkunat.
Näin lumet on helpompi lakaista, ja on myös helppo välillä vilkaista sisätilojen kuulumisia. Se estää myös veden pääsyn sisälle.
Auto olisi hyvä olla myös vaakatasossa, näin kondenssivedet pääsevät aukoista pois, eivätkä kerry koteloihin ja ovien kulmiin.
Sitten on vielä jyrsijäongelma - meillä sen hoitaa kolme kissaa ruokapalkalla hyvin tehokkaasti
Sitten vielä suojalumi ilmiö: jos auto on ikkunat lumessa, niin sään lauhtuessa, se vetää ikkunat märäksi sisältä.
Eli lumet olisi hyvä lakaista pois - oli peitettä tai ei....
Eli olen havainnut hyväksi tuollaisen "Silvertoppen"-hupun (tms.), eli osapeite, joka peittää katon ja ikkunat.
Näin lumet on helpompi lakaista, ja on myös helppo välillä vilkaista sisätilojen kuulumisia. Se estää myös veden pääsyn sisälle.
Auto olisi hyvä olla myös vaakatasossa, näin kondenssivedet pääsevät aukoista pois, eivätkä kerry koteloihin ja ovien kulmiin.
Sitten on vielä jyrsijäongelma - meillä sen hoitaa kolme kissaa ruokapalkalla hyvin tehokkaasti
1980 200 Autom., 1993 E 300D-24, 1994 C 180 Aut., 1997 C 230 T Aut., 2003 E 240 T Aut.( sekä muutama muunkin merkkinen)
Re: Peite mersun niskaan.
Peite oli viimetalven käytössä ja kesällä myös pidin, erityisesti sateiden aikana. Kokemus on, että se pitää vettä aika mukavasti. Tietysti siitä, kun pidempään sataa, ikäänkuin tihkuu läpi, mutta silti selvästi kuivempana pellit pysyy kuin tavallista peittoa käytettäessä. Siis se on aiemmin käytössä ollutta Bilteman peittoa selkeästi parempi. Se mainittu maton alle kertyvä vesihän on pystäreidenkin ominaisuus, kyllä tämä peitto kokemuksen mukaan sitä estää hyvin. Auton alle saa kiristettyä pari hihnaa, eli aika napakasti istuva paketti siitä tulee.
Vaikutelma on, että materiaali on käytössä hieman venynyt, eli en tiedä miten sille sitten pidemmänpäälle käy.
Hintaa tuli n 200€ netistä valmistajalta tilattuna. Se oliko se kaikenkaikkiaan hyvä ostos vähän riippuu kuinka pitkäikäiseksi se osoittautuu. Sanoisin näin, että suosittelen varauksella
Vaikutelma on, että materiaali on käytössä hieman venynyt, eli en tiedä miten sille sitten pidemmänpäälle käy.
Hintaa tuli n 200€ netistä valmistajalta tilattuna. Se oliko se kaikenkaikkiaan hyvä ostos vähän riippuu kuinka pitkäikäiseksi se osoittautuu. Sanoisin näin, että suosittelen varauksella
MB C180 -99
(MB 200 -84)
MB 250 CE -70
EX: MB 200D -90, A 170 CDi -02
(MB 200 -84)
MB 250 CE -70
EX: MB 200D -90, A 170 CDi -02
Re: Peite mersun niskaan.
Täältäkin ääni pressulle auton alla, jos on vähänkään heinikkoa tms. Ja sitten riittävän ilmava hökötys päälle. Riittävän kestävä myös, sillä talven lumikuorma voi keväällä olla aika painava.
Sisälle voi laittaa kosteudenpoistajankin. http://www.motonet.fi/web/guest/etusivu ... id=60-5313" onclick="window.open(this.href);return false;
Sisälle voi laittaa kosteudenpoistajankin. http://www.motonet.fi/web/guest/etusivu ... id=60-5313" onclick="window.open(this.href);return false;
Kesäautot: 300D autom -80, W123.130 ja C280 -99
Projekti: 230.6 Lang -75 W114.617 rattiautomaatti
Odottaa & varaosiksi 240D 3.0 -75 W115.114 rattiautomaatti, 200 -72 W115.015, 230.6 -75 W114.615, 200D/280 -72 W114.060 (raato), 240D Lang -75 W115.119 (raato), 240D autom -75 W115.117
Muita: VW Kupla -66, Sonderbus -65 ikuisuusprojekti, Vespa Commerciale -70 yms
Projekti: 230.6 Lang -75 W114.617 rattiautomaatti
Odottaa & varaosiksi 240D 3.0 -75 W115.114 rattiautomaatti, 200 -72 W115.015, 230.6 -75 W114.615, 200D/280 -72 W114.060 (raato), 240D Lang -75 W115.119 (raato), 240D autom -75 W115.117
Muita: VW Kupla -66, Sonderbus -65 ikuisuusprojekti, Vespa Commerciale -70 yms