Ässän lämmityslaite hyytyi. (ei höngi enää)!?
Ässän lämmityslaite hyytyi. (ei höngi enää)!?
Daamini tais suuttua myyntipuuhistani ja päätti lopettaa lämpimän ilman puhaltamisen kaupunkiajossa kabiiniin
Ei kyllä loppunut kuin kanan lento, vaan puhaltimen moottori hyytyi pikku hiljaa... Ensiksi ei jaksanut toimia kuin 4:lla, mutta nyt työreissun jälkeen 3 pv:n seisonnan jälkeen ei enää inahakkaan.
Onkos tämmöinen Ässän kiukuttelu tuttua muille 126 -koppaisen omistajille? Vastavedoksi oikuttelulle laskin suutuspäissään Daamin hintapyyntiä 500 € ja jos ei muu auta, (lue kenellekään ei Ässäni kelpaa), niin paan "eukon" kokonaan seisontaan, perskuta
Ei kyllä loppunut kuin kanan lento, vaan puhaltimen moottori hyytyi pikku hiljaa... Ensiksi ei jaksanut toimia kuin 4:lla, mutta nyt työreissun jälkeen 3 pv:n seisonnan jälkeen ei enää inahakkaan.
Onkos tämmöinen Ässän kiukuttelu tuttua muille 126 -koppaisen omistajille? Vastavedoksi oikuttelulle laskin suutuspäissään Daamin hintapyyntiä 500 € ja jos ei muu auta, (lue kenellekään ei Ässäni kelpaa), niin paan "eukon" kokonaan seisontaan, perskuta
Mistäs niin halvalla sen puhaltimen saapi?? Ittellä kerran hajos pökötistä puhallin ja tais uus maksaa toista tonnia, vanhaa rahaa... Oli niin kallis jotta laitoimma veljen 240 volvon puhaltimen... Mersuunki oon katellu uutta ja en oo alle 100 euron vielä löytäny...
190D 2.5 -88
exät:
W124 200D -90
W123 240D -84
W123 200D -84
exät:
W124 200D -90
W123 240D -84
W123 200D -84
W126 föönin hinta Veholla
Huh huh! Veholla Ässään lämppärin moottori maksaisi 436 €rolle kirjoitti:201:ssä juuri samanlaiset oireet, hyytyi pikkuhiljaa. Uusi moottori taisi maksaa noin 50 euroa.
Osaakos kukaan Foorumilaisista kertoa, sopiikos 123 puhaltimen moottori 126 300 SEL -86:seen, jossa ei ilmastointia
Olisi meinaan sellainen purkuosa Foorumilaisella tarjolla
Laakerit jumissa ja säädin kärähtää
Moi,
Itselläni oli puhaltimen moottori jumittunut laakereistaan ja sen seurauksena kierrosnopeudensäädin kärähti ylikuormitukseen. Vaihdoin säätimen, vielä pitäisi vaihtaa moottori, jota ei ihan täysin saa herkisteltyä kuntoon.
Tässäkin kuulostaa että moottori on jumittumassa eikä jaksa pyöriä. Laakerien öljyäminen auttaa kyllä ensi hätään, ainakin minulla.
Kannattaa tilata Amerikasta osat. Itse tilasin moottorin sieltä, tällä viikkoa pitäisi saada, on nyt tullissa. Suomesta ostettuna satumaiset hinnat. Amerikasta alle puoleen hintaan.
Täältä siis tilasin: www.thepartsbin.com
Jari
Itselläni oli puhaltimen moottori jumittunut laakereistaan ja sen seurauksena kierrosnopeudensäädin kärähti ylikuormitukseen. Vaihdoin säätimen, vielä pitäisi vaihtaa moottori, jota ei ihan täysin saa herkisteltyä kuntoon.
Tässäkin kuulostaa että moottori on jumittumassa eikä jaksa pyöriä. Laakerien öljyäminen auttaa kyllä ensi hätään, ainakin minulla.
Kannattaa tilata Amerikasta osat. Itse tilasin moottorin sieltä, tällä viikkoa pitäisi saada, on nyt tullissa. Suomesta ostettuna satumaiset hinnat. Amerikasta alle puoleen hintaan.
Täältä siis tilasin: www.thepartsbin.com
Jari
Tällä hetkellä:
MB E300 TDT 1998
MB E300 TDT 1998
Arto varmaankin tarkoitti tuon Motonet-vinkin vitsiksi Älä vaan Tapsa Motonetin puhelinohjeiden perusteella osta puhallinta.Arto.L kirjoitti:Kannattee varmaan käyä tai soittaa vaikka Motonettiin/kl:ään ja kysyä myyjältä, onko sama puhallin molemmissa
Espoon liikkeessä kävin hakemassa SL:n bensafiltteriä, jonka tiesin olevan sama kuin Motonetin listoilla oleva 450SE:n filtteri. Niinpä kysyin sitten tiskillä ko osaa, ja sanoin että 116-korimalliin. Myyjä oli vähän aikaa hiljaa, ja sitten kysyi: onko se satakakskymppinen vai kaksnelikymppinen? Tämä jo viittasi siihen että aika kaukana hakoteillä oltiin. Tarkensin sitten että 116-koriseen, 4,5-litraisella koneella. Myyjä kysyi vielä: Eikös se ole E-sarjalainen kuitenkin? Lopulta löydettiin oikea koodi, mutta tavara piti tilata varastolta. Parin päivän päästä menin hakemaan,ja sattui sama myyjä vastaan, ja kerroin samat jutut mitä halusin. Eikös vaan myyjä taas kysynyt: Onhan se ole E-sarjalainen kuitenkin?
Joka tapauksessa mukava että nyt Espoostakin löytyy Motonet niin tarvii Vantaalle asti mennä.
Matti
MB SLK 230K -98
Cadillac DeVille -64
Cadillac Calais Coupe -66
Cadillac Deville -67 convertible
Ford Customline -53 convertible
Corvette -95
Tesla MYLR -24
MB SLK 230K -98
Cadillac DeVille -64
Cadillac Calais Coupe -66
Cadillac Deville -67 convertible
Ford Customline -53 convertible
Corvette -95
Tesla MYLR -24
Juu, ei ihan heti tullut Motonetti mieleenMatti R kirjoitti:Arto varmaankin tarkoitti tuon Motonet-vinkin vitsiksi Älä vaan Tapsa Motonetin puhelinohjeiden perusteella osta puhallinta.Arto.L kirjoitti:Kannattee varmaan käyä tai soittaa vaikka Motonettiin/kl:ään ja kysyä myyjältä, onko sama puhallin molemmissa
Espoon liikkeessä kävin hakemassa SL:n bensafiltteriä, jonka tiesin olevan sama kuin Motonetin listoilla oleva 450SE:n filtteri. Niinpä kysyin sitten tiskillä ko osaa, ja sanoin että 116-korimalliin. Myyjä oli vähän aikaa hiljaa, ja sitten kysyi: onko se satakakskymppinen vai kaksnelikymppinen? Tämä jo viittasi siihen että aika kaukana hakoteillä oltiin. Tarkensin sitten että 116-koriseen, 4,5-litraisella koneella. Myyjä kysyi vielä: Eikös se ole E-sarjalainen kuitenkin? Lopulta löydettiin oikea koodi, mutta tavara piti tilata varastolta. Parin päivän päästä menin hakemaan,ja sattui sama myyjä vastaan, ja kerroin samat jutut mitä halusin. Eikös vaan myyjä taas kysynyt: Onhan se ole E-sarjalainen kuitenkin?
Joka tapauksessa mukava että nyt Espoostakin löytyy Motonet niin tarvii Vantaalle asti mennä.
Elikäs Tampereen KL:stä löytyy täydellinen fööni hintaa 390 € ja tilaamalla Helsingistä löytyy Boschin pelkkä puhaltimen moottori hintaan 125 €. Nyt vain kurkkimaan Daamini sisuksiin, löytyykös sieltä hyytynyt Boschin puhallin.
Soitin muuten JKL:n KL:n varaosamyyjälle, joka selvitti asian 2 minuutissa soitostani eli soitti heti takaisin. Huvitti vaan tuo yksityiskohta, että Bosch ei myy yksityiselle osia, vaan pitää tilata JKL:ään, josta toimittavat sitten takas Helsinkiin.
- adenauer300
- Asiantuntija
- Viestit: 1866
- Liittynyt: Ma 14.04.2003 13:05
- Paikkakunta: Espoo
Tapio R....
Saahan sen Boshin osan lähenpääkin kuin Jyskälästä.
Ainakin Alppilan Autohuollosta ( hinnasta ei tietoa, mutta kannattaa neuvotella ), joka on Boshin maahantuojan naapurissa,
sekä kannattaa myös käydä kysymässä Pihliksen varaosasta ( joka sijaitesee Malmin lentoaseman vieressä "Malmin autolaaksossa", ei siis enään Pihlajamäessä ) Sepolta.
T: EX Pihlajamäen kolli
Saahan sen Boshin osan lähenpääkin kuin Jyskälästä.
Ainakin Alppilan Autohuollosta ( hinnasta ei tietoa, mutta kannattaa neuvotella ), joka on Boshin maahantuojan naapurissa,
sekä kannattaa myös käydä kysymässä Pihliksen varaosasta ( joka sijaitesee Malmin lentoaseman vieressä "Malmin autolaaksossa", ei siis enään Pihlajamäessä ) Sepolta.
T: EX Pihlajamäen kolli
Mersut: 1952 W186 / 1957 W180 / 1968 W108 / 1981 W123 / 1989 C126 / 2001 W210
+ prätkiä ja mopoja läjä
Kuvia romuista:
http://s253.photobucket.com/user/adenauer300/library/?page=0
+ prätkiä ja mopoja läjä
Kuvia romuista:
http://s253.photobucket.com/user/adenauer300/library/?page=0
No Voihan Perskuta! Ai ei Mersuforumista tulisi vastauksia: 24 h sitten esitin kysymyksen ja nyt on jo tullut vastauksia kohta tusinan verranadenauer300 kirjoitti:Tapio R....
Saahan sen Boshin osan lähenpääkin kuin Jyskälästä.
Ainakin Alppilan Autohuollosta ( hinnasta ei tietoa, mutta kannattaa neuvotella ), joka on Boshin maahantuojan naapurissa,
sekä kannattaa myös käydä kysymässä Pihliksen varaosasta ( joka sijaitesee Malmin lentoaseman vieressä "Malmin autolaaksossa", ei siis enään Pihlajamäessä ) Sepolta.
T: EX Pihlajamäen kolli
Kiitos ja kumarrus kaikille arvokkaista vinkeistä
Puhaltimen moottori
adenauer300 kirjoitti:Tapio R....
Saahan sen Boshin osan lähenpääkin kuin Jyskälästä.
Ainakin Alppilan Autohuollosta ( hinnasta ei tietoa, mutta kannattaa neuvotella ), joka on Boshin maahantuojan naapurissa,
sekä kannattaa myös käydä kysymässä Pihliksen varaosasta ( joka sijaitesee Malmin lentoaseman vieressä "Malmin autolaaksossa", ei siis enään Pihlajamäessä ) Sepolta.
T: EX Pihlajamäen kolli
Terve Tapio R
Jos sinne käy 124 puh.moke niin mulla olisi yksi uusi Boschilainen saat sen sopivasti nopeella käteiskaupalla 80 egee.
soittele vaikka 050-4407588 osa on stadissa
Yksinkertainen homma. Haastetta tarjosi lähinnä siipipyörän irrotus ehyenä moottorin akselilta.Tapio R. kirjoitti:Olikos muuten isokin savotta vaihtaa puhaltimen moottoriSEV8 kirjoitti:Nyt tuli vaihdettua itsekin W126:n puhaltimen moottori. Alkuperäinen Bosch-moottori maksoi autotarvikeliikkeessä 105 euroa. W124:n puhaltimen moottori ei muuten oikein käy, on pituudeltaan liian lyhyt.
Ja sekin irtoaa nätisti kun vähän ensin voitelee esim. CRC:llä tai juoksevalla suihkevaseliinilla sitä akselia.SEV8 kirjoitti:Yksinkertainen homma. Haastetta tarjosi lähinnä siipipyörän irrotus ehyenä moottorin akselilta.
Omasta irrotin molemmat siipipyörät suihkevaseliinin avulla ja varovasti kiertämällä (pihdeillä akselista kiinni) eikä mitään ongelmia, takaisin laitossa myös hiukan liukastetta niin ei kalliit siipipyörät pääse hajoamaan.