Tulihan vietettyä mieltä ylentävä lauantai-ilta W126:n kimpussa - onneksi sentään autotallissa. Kuivasin apukuskin puolen takajalkatilaa sadevedestä. On muuten niin riemastuttavaa puuhaa, että meinasi kasvaa se usein siteerattu "kypärä" otsaan.

Eli meikäläisen "vuorineuvos" uittaa vettä kabiiniin. Viime kesänä tein ison homman lämpimänä kesäpäivänä purkamalla toisen puoliskon auton sisätiloista etsien, mistä hitosta vesi tulee. Kastelin autoa eri kohdista, tietenkin erityisesti tuulilasin ja takalasin paikkeilta. Mutta eihän sitä vettä silloin tullut näkyviin, kun kaikki oli revitty auki. Silloin tuli sitten tehtyä perinpohjainen kuivautus, mikä ei hommana isommin motivoi. W126:n loistelias mattoverhous kun saa jostain vettä, niin johan se imee sitä kuin pesusieni.
Talvella en huomannut mitään kasteluongelmia. Tosin ei tullut tällä pirssillä paljon räntä- tai loskakeleillä kurvailtua tai muuten pidettyä sateessa. Muutama autonpesukaan ei paljastanut mitään. Mutta nyt kun alkoi kesä (toiveajattelua?), kävi niin kuin vähän uumoilinkin.
No, on tässä tämän kertaisessa uurastuksessa jotain hyvääkin. Lauantai-illan puuhastelu paljasti, mistä auto uittaa. Apparin puolen vedenpoisto tuulilasin kulmassa kyllä toimii, mutta osa vedestä tulee etujalkatilaan ja kulkee kynnyskotelon viertä takajalkatilaan ja leviää sinne. Tämä tarkoittanee sitä, että jossain on ylimääräinen reikä? Näyttäisi vähän siltä, että lokarinpoisto saattaisi avata näkymiä, missä kunnossa on tuulilasin alareunan ja vedenpoistoaukon seutu.
Autoon on vaihdettu about puolitoista vuotta sitten tuulilasi. Aiheutuikohan siitä jotain tiiveysongelmia? Onko tällä foorumilla jollakulla muullakin ollut samanlaisia harmeja?
Yhtään lattiankuivatusta en suin surminkaan välittäisi enää tehdä! Toisaalta "tyhmästä päästä kärsii koko kroppa!" Olisi kannattanut vika näyttää lääkärille jo viime suvena.

Exät: 220b -64 (W111); 230B -69 (W114); 200B Aut. -83 (W123); 190E 2.0 -89 (W201); E300 Turbodiesel -97 (S210); E 200D -94 (W124); 300SEA -89 (W126) ja Vespa SS 180cc -67 sekä nykyiset: 250 S -66 (W108); 300 TDT -92 (S124) ja C 220 CDI T Avantgarde -08 (S204).
Johto(tähti)ajatus: "Sydämellä on syynsä, joita järki ei tunne" (Blaise Pascal)