hadtki kirjoitti:Vikakoodit ovat tallentuneet viimeisen 2 kuukauden aikana ja nyt ne nollattiin. Uusia vikoja ei saatu esille, mutta auto nyki ajossa edelleen. Eli vika on edelleen olemassa, mutta ei tehnyt uutta vikakoodia.
Eli noista koodeista ei ilmesesti tietoa onko mikään niistä päällä"activnen"
hadtki kirjoitti:
Testeri ei kaiketi ole mersun oma, ainakin näytti erilaiselta kuin mitä Veholla.
eli kannataisi käytää jossain *:rin piuhan päässä (niitä on kuusten alla, piholla auto katoksissa, navetoissa, talleissa, halleissa, oikeestaan joka paikassa missä cdi koneisia mersuja yhtään vakavasti ottaen korjataan...)
hadtki kirjoitti:
Jos paineanturi näyttää n. 40 bar (2500 rpm) ja pitäisi olla 200 bar, niin onko anturi viallinen vai voiko syynä olla paineen säädin ? Onko vika yleensä mekaaninen vai voiko olla johdossa huono kontakti ? Ajattelin vain kun vällillä toimii hyvin ja välillä temppuillee

Jos anturi antaa värää infoa, niin mitä se aiheuttaa auton käynnille ?
jos painetta on 40bar(toden näköisesti 40 on jotain muita yksiköitä kuin bar "esim 4.0volttia" mikä vastaa aika hyvin tarvittavaa painetta) niin ei tainnut edes lähteä käyntiin, jos taas anturi antaa väärää tietoa välillä siitä tulee varmasti käynti häirö/vika koodi
johdot kannatta tarkistaa, paine anturin lukeman heittely viitta ilmakupliin, säätimen vuotoon/takerteluun
hadtki kirjoitti:
Korkeapainepumppu on juuri huollettu ja toisaalta vuotoja ei näy. Jos paineen säätimen O-rengas vuotaa niin eikö dieseliä pitäisi valua ulos!
Suuttimet laitettiin 2009 syksyllä ja viime marraskuussa kun auto alkoi oikuttelemaan, niin kaveri sanoi, että kaikki on OK. Sen jälkeen olen ajanut noin 500 km.
Tähän taisin jo vastata... ei sisäinen vuoto ohi kuristimen
(eli ei vuoda ulos vaan sen muutuvan "reijjän" ohi mitä säädelään sen mukaan kuinka paljon painetta halutaan)
kaveri myös tarkisti suutimet?