tenavatähden tyhjäkäyntiongelmat
tenavatähden tyhjäkäyntiongelmat
En ole perehtynyt tuohon tekniikkaan ja tarvitsisin apua sen kanssa.Auto on w201 190E 1.8 vm. -90.Moottorikoodi on M 102.910
Syynä on siis että tyhjäkäynti ei toimi kunnolla.Auton kun laittaa käyntiin niin käy tyhjäkäyntiä suht hyvin mutta pysähtyessä esim. liikennevaloihin auto sammuu tai tyhjäkäynti alkaa seilaamaan.Olen testannut katkaisimen johon vivusto nojaa käyttäen tyhjäkäyntimoottoria ja se tuntuisi toimivan.Apu olisi tarpeen koska auto pitäisi kohta katsastaa.
Syynä on siis että tyhjäkäynti ei toimi kunnolla.Auton kun laittaa käyntiin niin käy tyhjäkäyntiä suht hyvin mutta pysähtyessä esim. liikennevaloihin auto sammuu tai tyhjäkäynti alkaa seilaamaan.Olen testannut katkaisimen johon vivusto nojaa käyttäen tyhjäkäyntimoottoria ja se tuntuisi toimivan.Apu olisi tarpeen koska auto pitäisi kohta katsastaa.
Re: tenavatähden tyhjäkäyntiongelmat
Pahoitteluni.Samat viat kuin tässä osiossa.Löytyi tarpeellisen etsimisen jälkeen.Täytyy palata asiaan jos ei korjaannu.
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... ti#p594556" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... ti#p594556" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: tenavatähden tyhjäkäyntiongelmat
Vuoden 88 mallisessa 190 2,0 bensa automaatissa samaa vikaa. Risteyksissä ja liikennevaloissa sammuilee kylmänä. Lämmittyään käy muuten, mutta tyhjäkäynti aaltoillee. Vikaa on yritetty löytää, mutta ei ole vielä ainakaan itse löydetty. Jos joku tietää niin haluttaisiin kuulla.Esacort kirjoitti:En ole perehtynyt tuohon tekniikkaan ja tarvitsisin apua sen kanssa.Auto on w201 190E 1.8 vm. -90.Moottorikoodi on M 102.910
Syynä on siis että tyhjäkäynti ei toimi kunnolla.Auton kun laittaa käyntiin niin käy tyhjäkäyntiä suht hyvin mutta pysähtyessä esim. liikennevaloihin auto sammuu tai tyhjäkäynti alkaa seilaamaan.Olen testannut katkaisimen johon vivusto nojaa käyttäen tyhjäkäyntimoottoria ja se tuntuisi toimivan.Apu olisi tarpeen koska auto pitäisi kohta katsastaa.
MB W201 D - 88
MB W201 b - 88 automaatti
"ON SE VAIN ELÄMÄ NIIN IHMEELLISTÄ"!
MB W201 b - 88 automaatti
"ON SE VAIN ELÄMÄ NIIN IHMEELLISTÄ"!
Re: tenavatähden tyhjäkäyntiongelmat
Itselläni ainakin tyhjäkäyntisäätimen puhdistus auttoi tuohon vaivaan.
Re: tenavatähden tyhjäkäyntiongelmat
Onko sinun autosi vielä kaasutinversio? Ja jos on niin tiedätkö löytyykö mistään kuvaa tuosta tyhjäkäyntisäätimestä - räjäytyskuvaa tms...wolf kirjoitti:Itselläni ainakin tyhjäkäyntisäätimen puhdistus auttoi tuohon vaivaan.
MB W201 D - 88
MB W201 b - 88 automaatti
"ON SE VAIN ELÄMÄ NIIN IHMEELLISTÄ"!
MB W201 b - 88 automaatti
"ON SE VAIN ELÄMÄ NIIN IHMEELLISTÄ"!
Re: tenavatähden tyhjäkäyntiongelmat
Sinullako onkin kaasariversio? Sitten en tiedä siitä onko siinä koko tyhjäkäyntisäädintä. Tämän koneen ruuttaversiossa se on kiilattu 3-ja 4-pyttyjen imusarjojen väliin. Jos Sinulla on siinä Strombergin kaasari, kannattaisi tarkistaa onko vaimenninöljyn määrä oikea. Kalvo voi olla myös puhki. Osaavammat neuvokoot miten se käytännössä tehdään, itse tiedän vain että siellä on tommoiset.tompson kirjoitti:Onko sinun autosi vielä kaasutinversio? Ja jos on niin tiedätkö löytyykö mistään kuvaa tuosta tyhjäkäyntisäätimestä - räjäytyskuvaa tms...wolf kirjoitti:Itselläni ainakin tyhjäkäyntisäätimen puhdistus auttoi tuohon vaivaan.
Re: tenavatähden tyhjäkäyntiongelmat
Apua oltaisiin taas vailla.Vaihdoin autoon bensasuodattimen,kävin yj-releen kolvaukset läpi,otin katalysaattorin pois kun oli tukkeutunut ( poistin katalysaattorin katsastusmiehen luvalla) ja putsasin tyhjäkäyntimoottorin kunnolla ja auto tuntui käyvän hyvin,vain ihan pientä seilaamista oli.Nyt kun tuli kovemmat pakkaset niin alkoi taas tyhjäkäynti ongelmat.Ihan samat viat kuin ennen ja kysyisin nyt että onko autossa lämpötila-anturia joka voisi olla viallinen ja josta nuo ongelmat johtuisivat? Alkaa jo pikku hiljaa kyllästyttämään tuo humppaaminen...
Re: tenavatähden tyhjäkäyntiongelmat
Onhan siinä sylinterinkannen etuosassa parikin anturia, toinen flektille (jos on magneettikytkintuuletin). Omani on vm.-88 2litr. ruiskuautomaatti, joten pystyn kertomaan vain miten siinä on. On siis EDESTÄPÄIN katsoen kannen oikeassa etunurkassa kolme mötiköistä. Yhteen menee kaksi letkua; tämä kuuluu polttoainehöyryjen talteenottojärjestelmään. Jäljelle jäävistä toinen on tuulettimen lämpökytkin, siihen menee kaksi johtoa tavallisella 2-napaliittimellä. Jäljelle jäävä on se tarkoittamasi anturi. Siihen menee kaksi vähän erikoisempaa johtoa ja on vähän fiinimmät 1-napaliittimet. Tämä anturi sisältää tavallaan kaksi anturia yhteisellä runkomaadoituksella. Toinen kuuluu polttoainepuolen ohjaukseen ja toinen sytytykseen.Esacort kirjoitti:Apua oltaisiin taas vailla.Vaihdoin autoon bensasuodattimen,kävin yj-releen kolvaukset läpi,otin katalysaattorin pois kun oli tukkeutunut ( poistin katalysaattorin katsastusmiehen luvalla) ja putsasin tyhjäkäyntimoottorin kunnolla ja auto tuntui käyvän hyvin,vain ihan pientä seilaamista oli.Nyt kun tuli kovemmat pakkaset niin alkoi taas tyhjäkäynti ongelmat.Ihan samat viat kuin ennen ja kysyisin nyt että onko autossa lämpötila-anturia joka voisi olla viallinen ja josta nuo ongelmat johtuisivat? Alkaa jo pikku hiljaa kyllästyttämään tuo humppaaminen...
Mitä näihin tyhjäkäyntiongelmiin tulee, olen sitä mieltä että se on KE-jetronicjärjestelmässa enemmän ominaisuus kuin vika. Tyhjäkäyntisäätimen puhdistuksella sen voi saada joksikin aikaa hallintaan.
Oma kokemukseni. Pääsin täysin jumissa olevan säätimen omistajaksi, joten ei ollut mitään menetettävää. Purin sen osiksi (vaikkei valmistaja ilmeisestikään ole tarkoittanut niin tehtävän). Täydellinen puhdistus luistipesässä puutikun, rätin ja kiilloitustahnan kanssa. Luistin kiilloitus peilikirkkaaksi ja kasaus. Pelasi hienosti pitkän aikaa mutta on nyttemmin alkanut taas oireilla. Pitänee tehdä sama uudelleen kunhan oikein pahaksi yltyy. Ja onhan minulla nyt vaihtoyksikkö.
Re: tenavatähden tyhjäkäyntiongelmat
Todennäköisesti sulla on siellä imuilma vuotoja.Huohotin letkut syyniin ja ruiskun alla kumikaukalo.Myöskin kaasuvivuston jouset ja erityisesti siellä kaasuläpällä ruiskun alla oleva ja kokeilepas että kaasuläppä tulle kunnolla lähtöasentoon koska siellä sijaitsee sen tyhjäkäynnin havaitseva kytkin.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: tenavatähden tyhjäkäyntiongelmat
huomenna pääsee noita tutkimaan mutta liekkö ilmavuoto kun auton laittaa käyntiin niin käy suht hyvin tyhjäkäyntiä ja ajaa vaikka pienen lenkin niin alkaa tyhjäkäynti taas humppaamaan.jos auton sammuttaa ja käynnistää uudelleen niin taas käy hyvin tyhjäkäyntiä.
Re: tenavatähden tyhjäkäyntiongelmat
Vaikea sanoa koska lambdan lämpöalueellako auto on silloin,monta tekijää on kyseessä siksi käyt perusteellisesti kaikki läpi,samalla opit sen toimintaa.
Jos vielä kylmä suutin auttaa aina käynnistäessä jos se on toiminta lämpötiloissa niin sekin häiritsee arvauksia.
Eli luet vaan täältä juttuja ke-jetistä ja autetaan mitä voidaan.
Jos vielä kylmä suutin auttaa aina käynnistäessä jos se on toiminta lämpötiloissa niin sekin häiritsee arvauksia.
Eli luet vaan täältä juttuja ke-jetistä ja autetaan mitä voidaan.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: tenavatähden tyhjäkäyntiongelmat
aivan samanlainen onglema vuoden 90 tenavatähdessä... auto on 1790cm ruisku jossa rekisteriotteen mukaan 80kW...
aion käydä auton läpi kunnes vika löytyy... joten jossain vaiheessa elämää kirjoitan tänne mikä oli vikana
aion käydä auton läpi kunnes vika löytyy... joten jossain vaiheessa elämää kirjoitan tänne mikä oli vikana

C 250
Re: tenavatähden tyhjäkäyntiongelmat
Itellä oli toissa talvena saman tapaista, kun pysähty nii kävi huonosti vaihdoin tyhjäkäynti moottorin. Otin talveksi ilmaputken pois sieltä keulasta, sillain et saa ilmaa kone huoneesta eikä vedä raakaa suoraan siit edestä. en tiedä kumpi auttoi mut sen jälkeen ei ole ongelmia autossa ollu:)
124/300E v.89
Re: tenavatähden tyhjäkäyntiongelmat
mulla on 2.0 190e -90 joka kans nakkelee kierroksia ja on muutenki tyhjäkäynti ongelmainen ja ei kylmänä pysy kunnolla yksin käynnissä. minä käytin sitä monella lääkärillä ja viimeisin tieto on ettei tyhjäkäyntimoottori saa ohjausvirtaa. jonkinlaisia johtovikoja löysivät mikä autto vähäsen mutta minkälie ohjausboksin vaihto ois kuitenki eessä. sen ainaki oon oppinu etten bensamersua enää ikinä osta 

Re: tenavatähden tyhjäkäyntiongelmat
Tyhjäkäynti ongelmat jatkuu edelleen ja vaihdettu on jo:
-Bensasuodatin
-Ylijänniterele
-Katkaisin jota vasten vivusto nojaa.
-Kaasuttimen ja imusarjan välinen tiiviste
-Alipaineletkut ja kaikki kohdat tiivistetty
-Tulpanjohdot
-Akku
-Laturi
Eikä ongelman poistumisesta tietoakaan.Rupeaa oikeasti riittämään nämä ongelmat.Yhdyn kohta edelliseen ja vaihdan diesel mersuun....
-Bensasuodatin
-Ylijänniterele
-Katkaisin jota vasten vivusto nojaa.
-Kaasuttimen ja imusarjan välinen tiiviste
-Alipaineletkut ja kaikki kohdat tiivistetty
-Tulpanjohdot
-Akku
-Laturi
Eikä ongelman poistumisesta tietoakaan.Rupeaa oikeasti riittämään nämä ongelmat.Yhdyn kohta edelliseen ja vaihdan diesel mersuun....
Re: tenavatähden tyhjäkäyntiongelmat
Nyt on auto käytetty autosähkössä ja siellä ilmeni että vika on on moottorinohjausyksikössä.Kaikki muut toimii niinkuin pitääkin.Täytynee laittaa ensi kuussa boxi korjattavaksi.