E320 7G aut ongelma

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
XV70D
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 177
Liittynyt: To 30.09.2010 21:59

E320 7G aut ongelma

Viesti Kirjoittaja XV70D »

Tulipa sitten pakkasten myötä tämmöinenkin ongelma. Auto ei liiku mihinkään vaikka vaihteen kytkee päälle, huutaa vaan paikallaan. Vähän aikaa kun sitten antaa paikallaan lämmitä niin sitten liikkuukin. Mitään vikailmoituksia ei ole näkynyt. Öljyt on vaihdettu vaan kerran saksassa 60tkm:n jälkeen niin kuin ohje on, nyt ajettu 185tkm. Veikkauksia mikä vaivaa... :roll:
W211 E320cdi V6
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: E320 7G aut ongelma

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

XV70D kirjoitti:Tulipa sitten pakkasten myötä tämmöinenkin ongelma. Auto ei liiku mihinkään vaikka vaihteen kytkee päälle, huutaa vaan paikallaan. Vähän aikaa kun sitten antaa paikallaan lämmitä niin sitten liikkuukin. Mitään vikailmoituksia ei ole näkynyt. Öljyt on vaihdettu vaan kerran saksassa 60tkm:n jälkeen niin kuin ohje on, nyt ajettu 185tkm. Veikkauksia mikä vaivaa... :roll:
Suurella toden näköisyydellä ne Öljyt (ne kannattaa vaihdela 60tkm välein)
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
PEPI
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 479
Liittynyt: Su 14.03.2010 14:15

Re: E320 7G aut ongelma

Viesti Kirjoittaja PEPI »

Sama ongelma / ominaisuus minullakin. Aika on varattu öljyn vaihtoon / huuhteluun se kumpi tehään niin riippuu siitä, että onko turbiinissa roppua.
S211 E320 CDI V6 7G - facelift
Star C3, hommattu ny opetellaan käyttöä
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: E320 7G aut ongelma

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

PEPI kirjoitti:Sama ongelma / ominaisuus minullakin. Aika on varattu öljyn vaihtoon / huuhteluun se kumpi tehään niin riippuu siitä, että onko turbiinissa roppua.
oli tai ei roppua niin kannatta huuhdella(putsaa systeemin paremin)
ensin vaikka roput auki ja sitten huuhtelu
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
PEPI
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 479
Liittynyt: Su 14.03.2010 14:15

Re: E320 7G aut ongelma

Viesti Kirjoittaja PEPI »

CDI203 kirjoitti:
PEPI kirjoitti:Sama ongelma / ominaisuus minullakin. Aika on varattu öljyn vaihtoon / huuhteluun se kumpi tehään niin riippuu siitä, että onko turbiinissa roppua.
oli tai ei roppua niin kannatta huuhdella(putsaa systeemin paremin)
ensin vaikka roput auki ja sitten huuhtelu
Pistetäänpä korvantaakse tuo, jotta muistaa korjaamolla. Kiitos CDI203.
S211 E320 CDI V6 7G - facelift
Star C3, hommattu ny opetellaan käyttöä
XV70D
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 177
Liittynyt: To 30.09.2010 21:59

Re: E320 7G aut ongelma

Viesti Kirjoittaja XV70D »

Mitä tuo laatikon öljynvaihto maksaa? Veholla meinasivat että ettei Saksassa ole välttämättä vaihdettu öljyjä koskaan, jos asiakas on niin päättänyt (eli 60tkm vaihto olisi tekemättä). Ja eivät kuulemma saa asiaa mitenkään edes selvitettyä, totta vai scheissea, tiedä häntä...
W211 E320cdi V6
E200kompressor
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2609
Liittynyt: Ti 14.09.2010 22:22

Re: E320 7G aut ongelma

Viesti Kirjoittaja E200kompressor »

XV70D kirjoitti: Ja eivät kuulemma saa asiaa mitenkään edes selvitettyä, totta vai scheissea, tiedä häntä...
Uskon, että ovat Veholla vilpittömiä tuosta kykenemättömyydestään koska on paljon muitakin asioita mitkä eivät välttämättä onnistu.

Kannattaa käyttää ensisijaisesti asiantuntevaa huoltoliikettä.
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: E320 7G aut ongelma

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

E200kompressor kirjoitti:
XV70D kirjoitti: Ja eivät kuulemma saa asiaa mitenkään edes selvitettyä, totta vai scheissea, tiedä häntä...
Uskon, että ovat Veholla vilpittömiä tuosta kykenemättömyydestään koska on paljon muitakin asioita mitkä eivät välttämättä onnistu.

Kannattaa käyttää ensisijaisesti asiantuntevaa huoltoliikettä.
Vaihto/huutelu ei ole ihmeeline homma mitä niitä on noihin 7v laatikoihin tehty,
suorassa olevan auton alle kun vaan pääsee kunnolla ja sitten kun öljyjä tarkistelee pistää *:rin
piuhan kiinni (öljyn lämpö 40-45c)
sitten vielä kun ennen homman alkamista tarkistaa onko öljypohja
jo uutta mallia jos ei(olisi pitänyt vaihtaa ekassa vaihdossa)niin se vaihtoon samalla myös se holkki(pitempi malli)
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
Carman
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 144
Liittynyt: To 26.08.2010 12:29
Paikkakunta: Vilppula

Re: E320 7G aut ongelma

Viesti Kirjoittaja Carman »

Omaan -07 280cdi:hin maksoi 7G-laatikon öljynvaihto Tampereen Veholla 404,58€ :roll:

Kerran oli vaihdettu noin 60tkm kohdalla, nyt oli vaihtaessa reilu 150tkm. Laatikon toiminta muuttui yllättävän paljon, nyt ei ole oikeastaan minkäänlaista moittimista.
S212 E220 CDI A T -2012
S210 E280 A T 4matic -1997
Janne L
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 75
Liittynyt: Ke 02.04.2003 07:27
Paikkakunta: Tervakoski

Re: E320 7G aut ongelma

Viesti Kirjoittaja Janne L »

Tämä 7G laatikon öljynvaihto ei ole todellakaan mitään sen ihmeellisempää kun vanhemmallakaan laatikolla.
Homman voi tehdä monella eri tavalla, mutta liikkeet niitä ei tee kun tossa öljyn lirutuksessa menee aikaa.

Tässä ohjetta miten itse vaihdoin ja on toiminut hyvin. Auto täytyy saada tasaseen sen verran ylös, että pääsee alle
ottaan muovit pois. Sitten proppu auki ja vati alle. Lyödään muovinen "putki" pois paikaltaan ja öljyä valuu lisää.

Otetaan öljypohja pois ja ruuvit ja tiivisteet uudet sekä se muoviputki siihen propun paikkaan. Suodatin myös laitetaan uusi.

Tähän laatikkoon on helppoa laittaa öljyt sisään. Korjaamot sanoo, että ammutaan ne ja ei voi itse vaihtaa, mutta osta 0,5 litran
öljyruisku ja ammu alakautta öljy sisään tai laatikon oikealta puolelta työnnä kasi ylös ja ota musta muovinen mb-korkki ylös laatikon
päältä missä 722.6 laatikossa on öljytäyttöputki, niin siihen letku ja valuttellaan ölyt sitä kautta sisään. Itse tein näin. Ymmärrän ettei
liikkeet tee noin kun se kestää ja kestää.

Huuhtelu tietysti tehtävä niin, että ota lauhduttimen putki auki valuta niin paljon kunnes on oikean väristä. Sammuttele kone
välillä lisäile öljyä, ettei pääse kuivaksi. Sen öljyn lämpötila oli ainakin merkkiliikkeen mukaan vitsiä! Eivät kuulemma mittaa.

Määrästä vielä, että mittaa mitä laähtee ja pistä sama.

Jos epäselvää vielä niin kysymystä vaan peliin
mol
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 328
Liittynyt: Ke 23.02.2005 23:09
Paikkakunta: Pälkäne

Re: E320 7G aut ongelma

Viesti Kirjoittaja mol »

Carman kirjoitti:Omaan -07 280cdi:hin maksoi 7G-laatikon öljynvaihto Tampereen Veholla 404,58€ :roll:
Tuo oli varmaankin pelkkä vaihto, tuskin ainakaan kunnolla huuhtelivat tuohon hintaa. Ei sen väliä silti, pääasia että auttoi.
C220d T 4-Matic
XV70D
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 177
Liittynyt: To 30.09.2010 21:59

Re: E320 7G aut ongelma

Viesti Kirjoittaja XV70D »

Missä vmallissa laatikon pohja vaihtuu? Minulla vuotaa lisäksi laatikon tiiviste, oisko öljyn vähyys aiheuttanut onkelmaa myös. Tiivisteen vaihto tarkoittaa myös öljyjen vaihtoa samalla. Pakettihinnaksi kerrottiin 300€, veholla.
W211 E320cdi V6
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: E320 7G aut ongelma

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Sen pohjan tunnistaa takaosan muodosta, pyöreähkö=uusi
terävä=vanha,
lyhyt muovi putki(tiiviste pinnan tasoon) vanha
pitkä tulee vaihtaa sen tilalle(noin 1cm yli pohjan tiiviste pinnan)

sitä ei tarvitse tökätä irti (öljy tulee kyllä ulos kun pohjen tipautta pois)
mitä taas tulee lämpöön ja siihen mitä veh*** siihen sanovat
niin, ainakin mitä noihin on tullut vaihdeltua öljyjä niin lämmpö vaikkutta paljon siihen että sitä on varmasti oikea määrä, ajan säästö ei voi olla syy siihen että ei tehdä oikeen(ja sitähän ei lämmitetä jarrua vasten niin kuin näkee monesti tehtävän)
koska siihen ei mene oikeen tekemäällä juurikaan(merkitävästi) enmpää aikaa,
(toisin kuin se että ei tehdä oikeen tulee pitemän pääle helposti maksaa ja kestää...)
myöskään huutelu ei niin kauaa kestä että siitä voisi isoja lisä kustanuksia tulla

jos on vielä niillä alumiini pulteilla niin ne pitää myös vaihtaa
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
Avatar
mwessman
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 246
Liittynyt: Ke 14.03.2007 13:46

Re: E320 7G aut ongelma

Viesti Kirjoittaja mwessman »

Olen matikanope ja siitä huolimatta en voi käsittää, miten öljyn liruttaminen laatikkoon ja sieltä pois VOI maksaa yli neljäsataa..
Olen tehnyt homman pariin otteeseen itse ja siihen ei ole mennyt satastakaan.
PEPI
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 479
Liittynyt: Su 14.03.2010 14:15

Re: E320 7G aut ongelma

Viesti Kirjoittaja PEPI »

Kylläpä oot aika halvalla saanut suodattimet, öljyt ja tiivisteet, jos oot alle satasella päässy. Se öljy sinne laatikkoon maksaa n. 15-18 € litra ja sitä tais sinne laatikkoon mennä semmoset 8 litraa (muistan varmaan nyt väärin).

Minulla on oma autone menossa 12.1.2011 huuhteluun, veikkasivat liikkeestä hinnaksi n. 350€ sisältää öljyt, suodattimet yms. Tässä huuhtelussahan menee n. 13 litraa öljyä, elikkä pelkkä öljy maksaa melkein 200€. Se liike, josta tilasin tuon ajan niin pitää putiikkia tuola pälkäneen suunnalla, ei ollu marmoritiski mutta kaikki tarvittavat vehkeet löytyy.

Niin autolla on ajettu hieman reilu 200 tkm ja öljyt on varmaan vaihettu kerran siinä 60 tkm kohalla niin nyt ei aleta vaihtamaan vaan huuhdellaan.
S211 E320 CDI V6 7G - facelift
Star C3, hommattu ny opetellaan käyttöä
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: E320 7G aut ongelma

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

PEPI kirjoitti:Kylläpä oot aika halvalla saanut suodattimet, öljyt ja tiivisteet, jos oot alle satasella päässy. Se öljy sinne laatikkoon maksaa n. 15-18 € litra ja sitä tais sinne laatikkoon mennä semmoset 8 litraa (muistan varmaan nyt väärin).

Minulla on oma autone menossa 12.1.2011 huuhteluun, veikkasivat liikkeestä hinnaksi n. 350€ sisältää öljyt, suodattimet yms. Tässä huuhtelussahan menee n. 13 litraa öljyä, elikkä pelkkä öljy maksaa melkein 200€. Se liike, josta tilasin tuon ajan niin pitää putiikkia tuola pälkäneen suunnalla, ei ollu marmoritiski mutta kaikki tarvittavat vehkeet löytyy.

Niin autolla on ajettu hieman reilu 200 tkm ja öljyt on varmaan vaihettu kerran siinä 60 tkm kohalla niin nyt ei aleta vaihtamaan vaan huuhdellaan.
Huuhtelussa menevää tarkaa määrää ei oikeestaan tiedä etukäteen(laitettaan läpi niin paljon että on ulos tullessa puhdasta)
mutta tota luokaa kun varaa niin yleensä rittää

Öljyn määrät ym laitellut johonkin 7v laatikko koskevaan juttun
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
XV70D
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 177
Liittynyt: To 30.09.2010 21:59

Re: E320 7G aut ongelma

Viesti Kirjoittaja XV70D »

Minkä vuoksi öljypohja on päivitetty erilaiseksi? Onko uuden öljypohjan vaihto kuulunut huolto-ohjelmaan automaattisesti niihin autoihin joissa on vielä vanha malli, eli kuka kustantaa uudenmallisen? Huomenna mennään V'holle tiivisteen ja öljynvaihtoon...
W211 E320cdi V6
PEPI
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 479
Liittynyt: Su 14.03.2010 14:15

Re: E320 7G aut ongelma

Viesti Kirjoittaja PEPI »

Kävin tuossa Kangasalalla vaihattamassa omaan e320 7G-tronikkiin ölijyt. Homma pelas mallikkaasti. Laitettiin vaihelaatikkoon uudet öljyt (n. 8 litraa), ja suodatin ja tiiviste oli ihan MB:n omia. Siinä kun se öljy tuli sieltä laatikosta pois niin vaihettiin perän öljyt. Kukkarokaan ei keventynyt pahasti. Tällä hinnalla olisin saanu Hämeenlinnassa pelkän laatikon öljyn vaihdon (n. 3-4 litraa), suodattimen, tiivisteen ja työn. Ei tarvinnu miettiä, mihin autosa vie.

Vaihelaatikon öljyt oli kyllä vaihon tarpeessa meinaan, että öljyn väri oli melkein musta ja sitä oli hivenen liian vähän. Ens kerralla kyllä tiiän mihin autoni vien. Matka kohti Kangasalaa. :D

Kiitos sinne Malliautoon ja nähään tulevaisuudessakin.

Niin ja se tärkein, vaihelaatikon toiminta muuttui totaalisesti. :D
S211 E320 CDI V6 7G - facelift
Star C3, hommattu ny opetellaan käyttöä
XV70D
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 177
Liittynyt: To 30.09.2010 21:59

Re: E320 7G aut ongelma

Viesti Kirjoittaja XV70D »

Öljyt, suodatin ja tiiviste vaihdettu, kustannus 300€. Entiset öljyt mustat, eli kannattaa vaihtaa jos ei ole koskaan vaihdettu. Laatikko pelaa nyt paremmin. Saa nähdä, katosiko ongelma pakkasella...
W211 E320cdi V6
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: E320 7G aut ongelma

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

XV70D kirjoitti:Öljyt, suodatin ja tiiviste vaihdettu, kustannus 300€. Entiset öljyt mustat, eli kannattaa vaihtaa jos ei ole koskaan vaihdettu. Laatikko pelaa nyt paremmin. Saa nähdä, katosiko ongelma pakkasella...
Öljyt vaihdettu huuhtelemalla?
oliko toivottua vaikutusta toimintaan
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
Vastaa Viestiin