Menen kolmen viikon päästä Saksaan ja saan siellä alleni viikon ajaksi uuden E-sarjan coupe-mallin dieselin (olikohan kone 320?). Sitten tulee analyysia. Kiitoksia jo etukäteen Stuttgartin pään PR-ihmisille!
Muutama vuosi sitten olisi naurettu, jos coupen keulalla olisi ollut diesel. Nyt ei. Aikamoisia voimanpesiä nykydieselit.
Tulossa: E-sarjan diesel-coupe vm 2010
- gulfstream
- Vakiokalustoa
- Viestit: 380
- Liittynyt: La 20.01.2007 16:32
- Paikkakunta: Espoo
Re: Tulossa: E-sarjan diesel-coupe vm 2010
Voisitko määritellä tarkemmin tuon ajan "Muutama vuosi sitten", koska olihan C123:stakin 300 turbodiesel-versio.gulfstream kirjoitti:Muutama vuosi sitten olisi naurettu, jos coupen keulalla olisi ollut diesel...
Ja se sinulle ajoon tuleva E-coupe on mitä todennäköisimmin 350CDI.
Voin jo omakohtaisesti kertoa, että erittäin hieno ja miellyttävä moottori sekä kaupunkiin, että maantielle....
Tärkeintä ei ole vauhdin määrä, vaan miltä se tuntuu.
Re: Tulossa: E-sarjan diesel-coupe vm 2010
Eikös se ollut silloin muinoin pelkästään USA:n markkinoille, ja olemassa vain siksi että valmistajan malliston kokonaiskeskikulutus saataisiin alaspäin, kuten useat muutkin USA:n dieselmallit. (ns. CAFE = Corporate Average Fuel Economy)Mesedesi kirjoitti:Voisitko määritellä tarkemmin tuon ajan "Muutama vuosi sitten", koska olihan C123:stakin 300 turbodiesel-versio.gulfstream kirjoitti:Muutama vuosi sitten olisi naurettu, jos coupen keulalla olisi ollut diesel...
ex S203 C270 CDI -02
ex S210 E220 CDI -01
ex S210 E290 TURBODIESEL -97
ex W124 300E-24 -91
ex S210 E220 CDI -01
ex S210 E290 TURBODIESEL -97
ex W124 300E-24 -91
- gulfstream
- Vakiokalustoa
- Viestit: 380
- Liittynyt: La 20.01.2007 16:32
- Paikkakunta: Espoo
Re: Tulossa: E-sarjan diesel-coupe vm 2010
Totta. Tarkoitin vain, että normi-ihmiselle coupet ovat synonyymeja sanalle urheiluauto. Urheiluauto ja dieselmoottori saattavat etenkin ei-Mersu-ihmiselle olla edelleenkin vieras yhdistelmä.Mesedesi kirjoitti:Voisitko määritellä tarkemmin tuon ajan "Muutama vuosi sitten", koska olihan C123:stakin 300 turbodiesel-versio.gulfstream kirjoitti:Muutama vuosi sitten olisi naurettu, jos coupen keulalla olisi ollut diesel...
Mehän kyllä tiedämme, että MB:n dieselmoottoreissa on ruutia kuin Lapuan patruunatehtaalla taannoin...
Mutta rapsaa luvassa. 350 se kone on.
- gulfstream
- Vakiokalustoa
- Viestit: 380
- Liittynyt: La 20.01.2007 16:32
- Paikkakunta: Espoo
Tuli jokunen tuhat kilsaa ajettua Saksassa E 350 Cabrioletilla.
Sattui vielä aurinkoiset ja kuumat kelit, joten pidin kattoa auki aika paljon. Kerrassaan näpäkkä ja suht nopea tuo katson avaus- ja sulkemismekanismi. Toimii sellaisella pullonavaajan muotoisella metallivivulla sähköisesti.
Parina päivänä vieressä istui kaveri ja ajelimme noin sataa kilsaa tunnissa. Kun katto on auki, mutta sivuikkunat ylhäällä, pystyy keskustelemaan aivan mainiosti ääntä korottamatta.
Tuosta E 350 Cabrion ulkonäöstä voi olla monta mieltä. Suoraan keulasta tosi kivan näköinen ja suoraan sivusta. Mutta etuviistosta... Perä on jotenkin hassu. En tarkoita siten, että siihen silmä tottuisi, vaan enemmänkin siinä on muotoilijan maku harannut meikäläisen makua vastaan.
Verhoilu oli hauska, sellainen punaisen ruskea. Kummallakin etupenkillä oli oma niskalämmityksensä. Takapenkillä ei kauheasti tilaa ole, mutta sinnehän ei heitetäkään kuin korkeintaan pikkutakki...
350-dieselmoottori on kyllä aikamoinen voimanpesä. Kuljettaa vakionakin isoa koria aika mukavasti. Alustan voi laittaa sportille, EPS:n pois ja automaattilootaa pystyy käskyttämään rattivaihteilla. Siinä yhdistelmä, jolla jo nakkikin hieman palaa, mutta ei E Cabrio mikään drifteri ole...
Kun ajelin moottoritiellä raikkaampaa kyytiä, kulutus kiipesi yli kahdeksan litran satkulle. Sen sijaan kun ajelin noin 80-100 km/h teillä, kulutus laski seitsemään litraan. Ei siis mikään paha.
Kun katto auki ajeli, suhinat vähenivät selvästi kun painoi katon etureunan pikkuspoilerin ylös. Olin lukenut tästä, joten osasin nappulaa sille etsiä.
Koska Cabrion ovet ovat todella pitkät, varsi tuuppaa turvavyön käden ulottuville olkapään tienoille.
Hyvin samanlainen olemukseltaan kuin mikä tahansa MB. Vaikka Saksassa oltiin, vielä se pystyy kääntämään katseita. Sen verran tuore tämä E Cabrio on. Suomessakin olen pari jo nähnyt.
Hauska ja opettava kokemus. Silti jossain syvällä tuli ikävä omaa, neliovista kovakattoista, C-sarjalaista... Ehkä hyvä niin.
Suomessa vastaavilla varusteilla ajokki maksaisi noin 100 000 euroa.
Sattui vielä aurinkoiset ja kuumat kelit, joten pidin kattoa auki aika paljon. Kerrassaan näpäkkä ja suht nopea tuo katson avaus- ja sulkemismekanismi. Toimii sellaisella pullonavaajan muotoisella metallivivulla sähköisesti.
Parina päivänä vieressä istui kaveri ja ajelimme noin sataa kilsaa tunnissa. Kun katto on auki, mutta sivuikkunat ylhäällä, pystyy keskustelemaan aivan mainiosti ääntä korottamatta.
Tuosta E 350 Cabrion ulkonäöstä voi olla monta mieltä. Suoraan keulasta tosi kivan näköinen ja suoraan sivusta. Mutta etuviistosta... Perä on jotenkin hassu. En tarkoita siten, että siihen silmä tottuisi, vaan enemmänkin siinä on muotoilijan maku harannut meikäläisen makua vastaan.
Verhoilu oli hauska, sellainen punaisen ruskea. Kummallakin etupenkillä oli oma niskalämmityksensä. Takapenkillä ei kauheasti tilaa ole, mutta sinnehän ei heitetäkään kuin korkeintaan pikkutakki...
350-dieselmoottori on kyllä aikamoinen voimanpesä. Kuljettaa vakionakin isoa koria aika mukavasti. Alustan voi laittaa sportille, EPS:n pois ja automaattilootaa pystyy käskyttämään rattivaihteilla. Siinä yhdistelmä, jolla jo nakkikin hieman palaa, mutta ei E Cabrio mikään drifteri ole...
Kun ajelin moottoritiellä raikkaampaa kyytiä, kulutus kiipesi yli kahdeksan litran satkulle. Sen sijaan kun ajelin noin 80-100 km/h teillä, kulutus laski seitsemään litraan. Ei siis mikään paha.
Kun katto auki ajeli, suhinat vähenivät selvästi kun painoi katon etureunan pikkuspoilerin ylös. Olin lukenut tästä, joten osasin nappulaa sille etsiä.
Koska Cabrion ovet ovat todella pitkät, varsi tuuppaa turvavyön käden ulottuville olkapään tienoille.
Hyvin samanlainen olemukseltaan kuin mikä tahansa MB. Vaikka Saksassa oltiin, vielä se pystyy kääntämään katseita. Sen verran tuore tämä E Cabrio on. Suomessakin olen pari jo nähnyt.
Hauska ja opettava kokemus. Silti jossain syvällä tuli ikävä omaa, neliovista kovakattoista, C-sarjalaista... Ehkä hyvä niin.
Suomessa vastaavilla varusteilla ajokki maksaisi noin 100 000 euroa.
Re: Tulossa: E-sarjan diesel-coupe vm 2010
Tuossa on muuten C-mallin alusta.