Voiko tasonsäätö hajota myös näin? RATKAISTU!

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Avatar
PTracing
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1155
Liittynyt: Ti 21.08.2007 20:15
Paikkakunta: Kalajoki

Voiko tasonsäätö hajota myös näin? RATKAISTU!

Viesti Kirjoittaja PTracing »

Ongelma on ilmennyt jo kesällä vähäisenä perän pomppimisena rengasta polttaessa, mutta tuntuu että on voimistunut vaan, ja nykyään jo lumellakin sudittaessa ilmenee takarenkaiden pomppimisena irti maasta kun renkaat lyö tyhjää!
Ensin ajattelin että takajouset on liian lyhyet ja perä makaa iskareiden varassa kun katkaistut jouset alla oli, no vaihdoin alkuperäiset jouset takas ja perä hieman nousi. Lisäksi säädin tasonsäädön siten että paino on jousilla ja kun tulee vähänkään kuormaa niin sitten alkaa nostattaa. Ei vaikutusta ongelmaan. Jyskytys takapäästä kuului edelleen kun ratas tyhjää pyöri. Seuraavaksi vaihdoin takapäähän tukivarren puslat jotka olivatkin vaihtokunnossa ja takakelkan isot kumit uusin myös. Ajotuntuma parani, mutta ei vaikutusta varsinaiseen ongelmaan. Konkreettiseti huomasin renkaiden pomppivan kun jäisellä asvaltilla renkaat pyöri tyhjää ja jumputus taas alkoi, katoin peilistä ja renkaan jäljistä näki että renkaat siellä irtoaa maasta!

Yleensähän tasonsäädön paineakut hajoaa siten että perästä tulee kivikova eikä jousta töyssyissä ollenkaan, mutta tässä tapauksessa ajotuntuma on korkeitaan löysä! Öljy kiertää kyllä järjestelmässä ja säiliö merkkien väliin täytetty. Venttiilin tankoa kääntämällä perä nousee ja laskee kun auto käy. Ulkoisia vuotoja ei auton takapäässä näy... Loppuuko tasonsäätöiskareiden toimivuus rajummassa ajossa, joutuuko virittämään lisäiskarit että saa takapään kuriin? Ja autohan on vieläkin 123 farmari, vaikka samalla lailla se kait kaikissa vanhemmissa mersuissa pelaa tuo homma...
Viimeksi muokannut PTracing, Ma 23.05.2011 21:39. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
IG: @pyrytakkunen
Avatar
antti86
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 257
Liittynyt: Su 13.08.2006 19:15
Paikkakunta: kalajoki

Re: Voiko tasonsäätö hajota myös näin?

Viesti Kirjoittaja antti86 »

paineakut kun menee tulee kyydistä joko kivireki tai sitte erittäin löysä niinkö kengurun kyydissä olis näin ainaki itellä käyny
S124 230TE ex
S124 E250TDA 20V
S123 300TEA
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12277
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: Voiko tasonsäätö hajota myös näin?

Viesti Kirjoittaja Sergey »

kaverilla alkoi heijaamaan auto, eli pompuissa muutaman kerran extraa pomppii, mutta ei samalla tavalla kuin paineakkujen rikkoutuessa täysin löllöpallo. Olisko se kummiski se? Vivusta korkeus kyllä muuttuu.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Avatar
Petteri Kivimäki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3100
Liittynyt: Pe 06.04.2007 12:51
Paikkakunta: Jyväskylä
Viesti:

Re: Voiko tasonsäätö hajota myös näin?

Viesti Kirjoittaja Petteri Kivimäki »

Tuo säätötangon oikean mittaiseksi saaminen on ruotoinen homma, pitäis koeajaa välillä ja tsekata uudestaan.

En saanut S124stani mieluista kun säädin samalla tavalla kuin sinä, piti pistää kiekka lyhyemmäksi tasosäädön säätötankoa. Vieläkin taidan lyhentää hitusen -> perä kovemmaksi ja korkeammalle.

Ja mulla on vaihdettu perään kaikki paitsi takimmaiset tukipuslat.
W246 "Kaasukoppi" B200 2015
W108 "Satakasi" 250S Automatic 1966
Avatar
PTracing
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1155
Liittynyt: Ti 21.08.2007 20:15
Paikkakunta: Kalajoki

Re: Voiko tasonsäätö hajota myös näin?

Viesti Kirjoittaja PTracing »

Eli paineakut voi olla finaalissa vaikka perä ei tönköksi meniskään vaan päin vastoin? Iskariongelmaan tuo jumputus viittais kun kerran kaikki väljät on jo poistettu akselistosta ja aina vaan jatkuu ja tosiaan pauke tulee siitä kun rengas irtoaa maasta ja jää pomppimaan. Miten jos normaalit iskarit hajoaa niin tekeekö samaa? Paineakuthan ne tasonsäädössä toimii iskareina ja tolpat toimii vaan "sylintereinä".
IG: @pyrytakkunen
Avatar
rokka65
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 230
Liittynyt: To 04.02.2010 19:21

Re: Voiko tasonsäätö hajota myös näin?

Viesti Kirjoittaja rokka65 »

Ettei olis iskari yläpäästä ratkennut.
Maalaan autoja Savossa. Myös Mersun vikojen ihmettelyä.
Avatar
PTracing
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1155
Liittynyt: Ti 21.08.2007 20:15
Paikkakunta: Kalajoki

Re: Voiko tasonsäätö hajota myös näin?

Viesti Kirjoittaja PTracing »

Tarkistin asian ja eipä sekään ollut. Molemmat iskarit sekä alhaalta että ylhäältä tiukasti kiinni ja renkaan alta nostelin 2m rautatangolla perän ollessa ilmassa, niin ei klappia missään. Parivuotta sitten kun auton ostin oli toiselta puolelta korin ja iskarin välinen kumi murusina ja pamahti aina kun ajoi sen puolen kuoppaan, mutta nyt ei mitään kolinoita montuissa kuulu. Hakkaa siis ainoastaan silloin kun renkaat pyörii joutavaa asfaltilla ja nykyään jo lumellakin, rauhottuu kyllä kun polkasee kaasupedaalia lisää lattiaa kohden :evil:
IG: @pyrytakkunen
Avatar
rokka65
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 230
Liittynyt: To 04.02.2010 19:21

Re: Voiko tasonsäätö hajota myös näin?

Viesti Kirjoittaja rokka65 »

Miten korjasit tuon iskarin yläpään, vai ostiko uuden?
Maalaan autoja Savossa. Myös Mersun vikojen ihmettelyä.
tese
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 400
Liittynyt: La 14.02.2009 08:55
Paikkakunta: Kuusamo

Re: Voiko tasonsäätö hajota myös näin?

Viesti Kirjoittaja tese »

PTracing kirjoitti:Tarkistin asian ja eipä sekään ollut. Molemmat iskarit sekä alhaalta että ylhäältä tiukasti kiinni ja renkaan alta nostelin 2m rautatangolla perän ollessa ilmassa, niin ei klappia missään. Parivuotta sitten kun auton ostin oli toiselta puolelta korin ja iskarin välinen kumi murusina ja pamahti aina kun ajoi sen puolen kuoppaan, mutta nyt ei mitään kolinoita montuissa kuulu. Hakkaa siis ainoastaan silloin kun renkaat pyörii joutavaa asfaltilla ja nykyään jo lumellakin, rauhottuu kyllä kun polkasee kaasupedaalia lisää lattiaa kohden :evil:
Tuo kalvopainevaraaja (paineakku) toimii nimenomaan siten että se nopeuttaa iskarin vaimennustoimintaa. Sisältää typpikaasua joka on tilavuuteensa nähden nopea reakoimaan paineen muutoksiin.
Viimeksi muokannut tese, Ke 29.12.2010 19:08. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
W124 300D 4-matic -88
S124 300TE 4-matic -89
S124 300TE 4-matic -91
S124 E300 4-matic Turbodiesel -95
S211 E500 4-matic -04
Massey Ferguson 35 -57
Kawasaki KZ 1100 ST
Yamaha Grizzly 700 FI
Mustang HT-67
Avatar
PTracing
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1155
Liittynyt: Ti 21.08.2007 20:15
Paikkakunta: Kalajoki

Re: Voiko tasonsäätö hajota myös näin?

Viesti Kirjoittaja PTracing »

rokka65 kirjoitti:Miten korjasit tuon iskarin yläpään, vai ostiko uuden?
Otin ylpään irti ja laitoin ehjän kumin rikkinäisen tilalle. Kolina loppui siihen
IG: @pyrytakkunen
Avatar
Petteri Kivimäki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3100
Liittynyt: Pe 06.04.2007 12:51
Paikkakunta: Jyväskylä
Viesti:

Re: Voiko tasonsäätö hajota myös näin?

Viesti Kirjoittaja Petteri Kivimäki »

Onko etäisyys pyörän keskiöstä helman kaareen sama edessä ja takana? Jos ei, säädä tasonsäätimen yhdystangosta sellaiseksi että on.

Ja jos joku asiaa tuntematon tätä lukee: tangon lyhentäminen nostaa perän korkeutta ja pidentäminen laskee.
W246 "Kaasukoppi" B200 2015
W108 "Satakasi" 250S Automatic 1966
Avatar
PTracing
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1155
Liittynyt: Ti 21.08.2007 20:15
Paikkakunta: Kalajoki

Re: Voiko tasonsäätö hajota myös näin?

Viesti Kirjoittaja PTracing »

Petteri Kivimäki kirjoitti:Onko etäisyys pyörän keskiöstä helman kaareen sama edessä ja takana? Jos ei, säädä tasonsäätimen yhdystangosta sellaiseksi että on.

Ja jos joku asiaa tuntematon tätä lukee: tangon lyhentäminen nostaa perän korkeutta ja pidentäminen laskee.
Miksi pitäis olla sama mitta? :shock: Siis takarenkaan etu ja takapuolella vai etu ja takapäässä autoa???
IG: @pyrytakkunen
Avatar
Petteri Kivimäki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3100
Liittynyt: Pe 06.04.2007 12:51
Paikkakunta: Jyväskylä
Viesti:

Re: Voiko tasonsäätö hajota myös näin?

Viesti Kirjoittaja Petteri Kivimäki »

Etu- ja takapäässä autoa. Sain moisen ohjeen S124seni hydromatin säätöön vanhalta mersukorjaajalta; kuormaamattomana käynnissä auto vanteen keskiöistä mitattuna "tasakorkeudelle alustastaan". Itselläni on jouset vaihdettu uusiin alkuperäisiin ja kaikki muukin ja noin säätämällä sain autosta kohtuullisen mukavan.

Tuohon on ihan oma säätömittalaitteensakin, mutta sellaista en ole ikinä nähnytkään.. :roll:
W246 "Kaasukoppi" B200 2015
W108 "Satakasi" 250S Automatic 1966
Jani R-K
Mersumies
Mersumies
Viestit: 503
Liittynyt: Pe 21.12.2007 17:36
Paikkakunta: Alavus

Re: Voiko tasonsäätö hajota myös näin?

Viesti Kirjoittaja Jani R-K »

MUlla oli noin puolivuotta kaikenlasia erikoisia oireita tasonsäädössä, välillä oli hiemna pehmeän tuntuinen, mutta pääasiallinen oire oli että perä ei pysyny ylhäällä vaan putosi vartin sammuksissa olon aikana, kuvittelin että tasonsäätöventtiilin väliin olisi menny roskia (oireilu alkoi pariviikkoa kaasupallojen vaihdon jälkeen), mutta nyt pakkasilla tuli lisää oireita eli ei aina lähteny nostamaan perää ylös ennen ku kävi päästämässä pumpun lähdönvälistä ilmaa pois. Toissapäivänä vaihdoin pumppuun stefan ja o-renkaan ja nyt pelaa kuin ajatus pysyy perä ylhäällä ainakin yön yli ja jousituskin tuntuu paljon paremmalta. Stefa oli vielä ihan hyvä mutta se o-rengas oli varsin pahoin kovettunu, eli veti siitä ilmaa sekaan ja ilma öljyn seassa sotiki iskarien ja tasoventtiilin toiminnan.
Muualla nimimerkillä Turbiini

87 s124 300td ja Toyota
meisseli1
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 3
Liittynyt: Ke 27.10.2010 20:50
Paikkakunta: Vantaa

Re: Voiko tasonsäätö hajota myös näin?

Viesti Kirjoittaja meisseli1 »

Petteri Kivimäki kirjoitti:Onko etäisyys pyörän keskiöstä helman kaareen sama edessä ja takana? Jos ei, säädä tasonsäätimen yhdystangosta sellaiseksi että on.

Ja jos joku asiaa tuntematon tätä lukee: tangon lyhentäminen nostaa perän korkeutta ja pidentäminen laskee.
Juu en tunne asiaa kiinostais tietää missä tuo tanko sijaitsee mistä voi säädellä
W124 4ever
tese
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 400
Liittynyt: La 14.02.2009 08:55
Paikkakunta: Kuusamo

Re: Voiko tasonsäätö hajota myös näin?

Viesti Kirjoittaja tese »

meisseli1 kirjoitti:
Petteri Kivimäki kirjoitti:Onko etäisyys pyörän keskiöstä helman kaareen sama edessä ja takana? Jos ei, säädä tasonsäätimen yhdystangosta sellaiseksi että on.

Ja jos joku asiaa tuntematon tätä lukee: tangon lyhentäminen nostaa perän korkeutta ja pidentäminen laskee.
Juu en tunne asiaa kiinostais tietää missä tuo tanko sijaitsee mistä voi säädellä
Säätotanko on siellä taka-akselin etupuolella, kardaanin oikealtapuolen näkyy kallistuksenvakaajan ja korissa olevan kiinnikkeen välillä n.10cm tangonpätkä jossa mutterein lukittu kierrettävä keskiosa josta säätö tehdään.
W124 300D 4-matic -88
S124 300TE 4-matic -89
S124 300TE 4-matic -91
S124 E300 4-matic Turbodiesel -95
S211 E500 4-matic -04
Massey Ferguson 35 -57
Kawasaki KZ 1100 ST
Yamaha Grizzly 700 FI
Mustang HT-67
Avatar
Petteri Kivimäki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3100
Liittynyt: Pe 06.04.2007 12:51
Paikkakunta: Jyväskylä
Viesti:

Re: Voiko tasonsäätö hajota myös näin?

Viesti Kirjoittaja Petteri Kivimäki »

Säätotanko on siellä taka-akselin etupuolella, kardaanin oikealtapuolen näkyy kallistuksenvakaajan ja korissa olevan kiinnikkeen välillä n.10cm tangonpätkä jossa mutterein lukittu kierrettävä keskiosa josta säätö tehdään..
..ja taatusti niin ravassa ja ruosteessa että säätö on ikävää. KL-varaosissa ainakin on säätötankoa hyllytavarana ja halpakin vielä on.
W246 "Kaasukoppi" B200 2015
W108 "Satakasi" 250S Automatic 1966
Avatar
jari_w123
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1574
Liittynyt: Su 01.01.2006 20:10
Paikkakunta: kokkola

Re: Voiko tasonsäätö hajota myös näin?

Viesti Kirjoittaja jari_w123 »

Mulla on W123 sedan missä on samanlaisia oireita eli kumia ei voi polttaa koska perä lähtee pomppimaan juuri niinkuin PT racingilla. Kaikki puslat takapäässä on uutta ja tasonsäätöä ei ole vaan tavalliset iskarit jotka nekin pitäisi olla kunnossa.
auto w123 200D/300DT vm, -81
jupehalm
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1371
Liittynyt: To 04.11.2004 10:29
Paikkakunta: Äänekoski

Re: Voiko tasonsäätö hajota myös näin?

Viesti Kirjoittaja jupehalm »

jari_w123 kirjoitti:Mulla on W123 sedan missä on samanlaisia oireita eli kumia ei voi polttaa koska perä lähtee pomppimaan juuri niinkuin PT racingilla. Kaikki puslat takapäässä on uutta ja tasonsäätöä ei ole vaan tavalliset iskarit jotka nekin pitäisi olla kunnossa.
Liian vähän tehoa tai huonot iskarit :wink:
MB A140 W168 11/99 R4
MB 300 E W124 -8/89 R6 (rx)
MB 250 D W124 -92 R5 (ex)
MB C280 T Automatic S202 -97 V6 (ex)
MB 300 SEL Automatic W126 -85 R6 (ex)
MB 190E 2.0 Automatic W201 -85 R4 (ex)
MB 280 E Automatic w123 -79 R6 (ex)
MB 280 E W115 -75 R6 (ex)
Avatar
jari_w123
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1574
Liittynyt: Su 01.01.2006 20:10
Paikkakunta: kokkola

Re: Voiko tasonsäätö hajota myös näin?

Viesti Kirjoittaja jari_w123 »

En tiiä mikä on, tekee samaa myös talvella eli oireet samat kuin PT:llä. On mulla farkkukin jossa ominaisuutta ei esiinny vaikka tehoa on vähemmän ja iskarit huonommat ja otettu mistälie autosta. Tuo mun sedani on turbolla varustettu 300D ja farkku 300D vapari, ei niissä tehoa oo kummassakaan mut luulis turbossa hiukan enemmän olevan :lol: .
auto w123 200D/300DT vm, -81
Avatar
PTracing
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1155
Liittynyt: Ti 21.08.2007 20:15
Paikkakunta: Kalajoki

Re: Voiko tasonsäätö hajota myös näin?

Viesti Kirjoittaja PTracing »

Onko jari kokeillut vaihtaa iskareita taakse? Täytyy varmaan ite laittaa pallot uusiksi ja kattoa mitä tapahtuu! Ja tuon pumpun vois kans tarkistaa... Nykyiset paineakut näyttää siltä että tehtaalta asti on kiinni ollut ja on ajettu 340000 joten kait ne jo rikki saa mennä! :mrgreen:
IG: @pyrytakkunen
Avatar
PTracing
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1155
Liittynyt: Ti 21.08.2007 20:15
Paikkakunta: Kalajoki

Re: Voiko tasonsäätö hajota myös näin?

Viesti Kirjoittaja PTracing »

Noniin, nyt on ihan uudet kaasupallot hommattu. Ei muuta kun paikoilleen ja ihmetellä häviääkö takapään iskareiden tehottomuus. crc:tä on ruikittu jo pari viikkoa sillon tällön pultteihin ja paineletkuihin jos sattuis että saa ehjänä kaikki auki!
IG: @pyrytakkunen
Avatar
PTracing
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1155
Liittynyt: Ti 21.08.2007 20:15
Paikkakunta: Kalajoki

Re: Voiko tasonsäätö hajota myös näin?

Viesti Kirjoittaja PTracing »

PTracing kirjoitti:Noniin, nyt on ihan uudet kaasupallot hommattu. Ei muuta kun paikoilleen ja ihmetellä häviääkö takapään iskareiden tehottomuus. crc:tä on ruikittu jo pari viikkoa sillon tällön pultteihin ja paineletkuihin jos sattuis että saa ehjänä kaikki auki!
Paineputket ja akut lähti nätisti irti ja vaihto sujui kivuttomasti. Samalla vahdoin öljyt järjestelmää, kun olivat jo melko tummat. Sitten testi lenkille ja prkl, sama jumputus jatkuu suditellessa!!! :evil: Vanhat akut oli sitten ilmeisesti ehjät ja kokeilinkin painella niiden sisuskaluja ja jämyt oli.... Mitähän sitte, venttiili auki, ainakin näyttää venttiilin takakansi kovasti hapettuneen...
IG: @pyrytakkunen
Avatar
jari_w123
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1574
Liittynyt: Su 01.01.2006 20:10
Paikkakunta: kokkola

Re: Voiko tasonsäätö hajota myös näin?

Viesti Kirjoittaja jari_w123 »

PTracing kirjoitti:Onko jari kokeillut vaihtaa iskareita taakse? Täytyy varmaan ite laittaa pallot uusiksi ja kattoa mitä tapahtuu! Ja tuon pumpun vois kans tarkistaa... Nykyiset paineakut näyttää siltä että tehtaalta asti on kiinni ollut ja on ajettu 340000 joten kait ne jo rikki saa mennä! :mrgreen:
En oo kokeillu, aattelin lopettaa polttelun nyt kun saan värkättyä ehjän laatikon meseen :mrgreen: . Tuleeko sulla pian myytäväksi rikkinäinen 5v getrag, jos tulee ja kuoret pysyy ehjinä niin kauppaappa mulle sitä :!: .
auto w123 200D/300DT vm, -81
Avatar
PTracing
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1155
Liittynyt: Ti 21.08.2007 20:15
Paikkakunta: Kalajoki

Re: Voiko tasonsäätö hajota myös näin?

Viesti Kirjoittaja PTracing »

jari_w123 kirjoitti:En oo kokeillu, aattelin lopettaa polttelun nyt kun saan värkättyä ehjän laatikon meseen :mrgreen: . Tuleeko sulla pian myytäväksi rikkinäinen 5v getrag, jos tulee ja kuoret pysyy ehjinä niin kauppaappa mulle sitä :!: .
Vaihtelin öljyt siihen pariviikkoa sitten ja hieman väsymisen merkkejä oli havaittavissa, eiköhän se "kestotesti" saada päätökseen kesällä :lol: Sais nyt tuon takapään kuriin että vois jatkaa kokeilemista!

PS. loota on rallattanut mulle saapumisesta asti reilusti joten ehjää harvinaisuutta ei tässä tuhota :!:
IG: @pyrytakkunen
Klapaucius
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 99
Liittynyt: Ke 06.04.2011 23:22
Paikkakunta: Naantali

Re: Voiko tasonsäätö hajota myös näin?

Viesti Kirjoittaja Klapaucius »

Petteri Kivimäki kirjoitti: ..ja taatusti niin ravassa ja ruosteessa että säätö on ikävää. KL-varaosissa ainakin on säätötankoa hyllytavarana ja halpakin vielä on.
Totta tosiaan oli ravassa ja ruosteessa. Ei lähtenyt mutterit aukeamaan, eli jumissa on kuin fan! Millähän nimellä lähden KL:stä hakemaan kyseistä kapulaa? Onko se tämä:
KL kirjoitti:Hydraulisen takaiskunvaimentimen korkeuden säätötanko
http://www.kl-varaosat.fi/verkkokauppa/ ... /27427/794" onclick="window.open(this.href);return false;
Kuvaa ei ole... Mahtaako KL olla ainoa mistä tuollaisia saa, ei ole Turun suunnalla tuota KL:ää nimittäin? Tosin Tampereella on huomenna PV:n huutokauppa joten sinne varmaan täytyy suunnata... Meinaan mieluiten asioin kaupassa johon voi tallustaa sisään, kuin verkkokaupassa, aloittelija kun olen.

Ja miten sen vanhan säätötangon saa irti? Jospa ottaisi lähipäivinä ja vaihtaisi...

Masa
Yksi marsu mallia W124 300TD vm.88
Avatar
PTracing
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1155
Liittynyt: Ti 21.08.2007 20:15
Paikkakunta: Kalajoki

Re: Voiko tasonsäätö hajota myös näin?

Viesti Kirjoittaja PTracing »

Taas ihmetelty tuota perän levottomuutta. Kokeeksi vaihtelin moottorin ja laatikon kumit uusiin ja eipä oo jumputus niistäkään kiinni. Piti vähän kokeilla suljetulla alueella ja renkaat ei vaan pysy tiessä. Ei raaski paljon pyöräyttää tyhjää kun tuntuu että kaikki hajoaa siinä paukkeessa. Eiiii hyvä!

Kuva

Eli nyt on uusittu/korjattu

-Tasonsäädön kaasupallot
-Takapään kaikki puslat (kokonaista 6kpl löytyy)
-Tasonsäädön venttiili aukastu putsattu ja takakansi vaihdettu hapettuneen tilalle
-Tasonsäädön öljyt ja suodatin uusittu

Mitäs seuraavaksi? Voiko takapyörän laakerit tehdä tuota jos on väljät? Auto on kyllä hiljattain leimattu ja välyksestä ei sanomista tullut... (ei oo kyllä aina takuu laakereiden kunnosta) Ainut kumi mitä en oo uusinut on perän kannatinkumi. Tasonsäädön pumppu on kans käymättä läpi. Ja iskarit on vanhat, mutta alapäät ei kolise.

Olisko ideoita mikä mättää?
IG: @pyrytakkunen
Avatar
arska10
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7818
Liittynyt: Ti 14.09.2010 17:55
Paikkakunta: Vaasa

Re: Voiko tasonsäätö hajota myös näin? Renkaat ei pysy tiess

Viesti Kirjoittaja arska10 »

Nyt tulee villi veikkaus olisiko runkopalkki jostain niin hapero että anttaa periksi
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin ;)
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Avatar
PTracing
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1155
Liittynyt: Ti 21.08.2007 20:15
Paikkakunta: Kalajoki

Re: Voiko tasonsäätö hajota myös näin? Renkaat ei pysy tiess

Viesti Kirjoittaja PTracing »

arska10 kirjoitti:Nyt tulee villi veikkaus olisiko runkopalkki jostain niin hapero että anttaa periksi
Tätäkin on tullut mietittyä, mutta kori on aika hyväkuntonen. Ja on sitä todella lahollakin w123 poltettu kumia ja ei perän pomppimista esiintynyt :lol:
IG: @pyrytakkunen
Avatar
naftale_n
Mersumies
Mersumies
Viestit: 892
Liittynyt: Ke 14.05.2003 23:33
Paikkakunta: Kuldoonia

Re: Voiko tasonsäätö hajota myös näin? Renkaat ei pysy tiess

Viesti Kirjoittaja naftale_n »

renkaissa liikaa pintaa 8) Ootteko kokeillu toisia renkaita juurikin taakse? Et jos siel tulee näitä kuuluisia Värinöitä ku runko sökö :D
Onko vanteissa oikea keskireikä tai jos ei niin oikeanlaiset soviterenkaat? Tämmösiä tuumailin..
W906 319cdi Aut. -11 *Tuiq
S212 300bluetechybrid -14
W203 200cdi Aut. -04
Mitsubishi Pajero 3.0 V6 Aut. -93
Vastaa Viestiin