Voiko tasonsäätö hajota myös näin? RATKAISTU!
Voiko tasonsäätö hajota myös näin? RATKAISTU!
Ongelma on ilmennyt jo kesällä vähäisenä perän pomppimisena rengasta polttaessa, mutta tuntuu että on voimistunut vaan, ja nykyään jo lumellakin sudittaessa ilmenee takarenkaiden pomppimisena irti maasta kun renkaat lyö tyhjää!
Ensin ajattelin että takajouset on liian lyhyet ja perä makaa iskareiden varassa kun katkaistut jouset alla oli, no vaihdoin alkuperäiset jouset takas ja perä hieman nousi. Lisäksi säädin tasonsäädön siten että paino on jousilla ja kun tulee vähänkään kuormaa niin sitten alkaa nostattaa. Ei vaikutusta ongelmaan. Jyskytys takapäästä kuului edelleen kun ratas tyhjää pyöri. Seuraavaksi vaihdoin takapäähän tukivarren puslat jotka olivatkin vaihtokunnossa ja takakelkan isot kumit uusin myös. Ajotuntuma parani, mutta ei vaikutusta varsinaiseen ongelmaan. Konkreettiseti huomasin renkaiden pomppivan kun jäisellä asvaltilla renkaat pyöri tyhjää ja jumputus taas alkoi, katoin peilistä ja renkaan jäljistä näki että renkaat siellä irtoaa maasta!
Yleensähän tasonsäädön paineakut hajoaa siten että perästä tulee kivikova eikä jousta töyssyissä ollenkaan, mutta tässä tapauksessa ajotuntuma on korkeitaan löysä! Öljy kiertää kyllä järjestelmässä ja säiliö merkkien väliin täytetty. Venttiilin tankoa kääntämällä perä nousee ja laskee kun auto käy. Ulkoisia vuotoja ei auton takapäässä näy... Loppuuko tasonsäätöiskareiden toimivuus rajummassa ajossa, joutuuko virittämään lisäiskarit että saa takapään kuriin? Ja autohan on vieläkin 123 farmari, vaikka samalla lailla se kait kaikissa vanhemmissa mersuissa pelaa tuo homma...
Ensin ajattelin että takajouset on liian lyhyet ja perä makaa iskareiden varassa kun katkaistut jouset alla oli, no vaihdoin alkuperäiset jouset takas ja perä hieman nousi. Lisäksi säädin tasonsäädön siten että paino on jousilla ja kun tulee vähänkään kuormaa niin sitten alkaa nostattaa. Ei vaikutusta ongelmaan. Jyskytys takapäästä kuului edelleen kun ratas tyhjää pyöri. Seuraavaksi vaihdoin takapäähän tukivarren puslat jotka olivatkin vaihtokunnossa ja takakelkan isot kumit uusin myös. Ajotuntuma parani, mutta ei vaikutusta varsinaiseen ongelmaan. Konkreettiseti huomasin renkaiden pomppivan kun jäisellä asvaltilla renkaat pyöri tyhjää ja jumputus taas alkoi, katoin peilistä ja renkaan jäljistä näki että renkaat siellä irtoaa maasta!
Yleensähän tasonsäädön paineakut hajoaa siten että perästä tulee kivikova eikä jousta töyssyissä ollenkaan, mutta tässä tapauksessa ajotuntuma on korkeitaan löysä! Öljy kiertää kyllä järjestelmässä ja säiliö merkkien väliin täytetty. Venttiilin tankoa kääntämällä perä nousee ja laskee kun auto käy. Ulkoisia vuotoja ei auton takapäässä näy... Loppuuko tasonsäätöiskareiden toimivuus rajummassa ajossa, joutuuko virittämään lisäiskarit että saa takapään kuriin? Ja autohan on vieläkin 123 farmari, vaikka samalla lailla se kait kaikissa vanhemmissa mersuissa pelaa tuo homma...
Viimeksi muokannut PTracing, Ma 23.05.2011 21:39. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
IG: @pyrytakkunen
Re: Voiko tasonsäätö hajota myös näin?
paineakut kun menee tulee kyydistä joko kivireki tai sitte erittäin löysä niinkö kengurun kyydissä olis näin ainaki itellä käyny
S124 230TE ex
S124 E250TDA 20V
S123 300TEA
S124 E250TDA 20V
S123 300TEA
Re: Voiko tasonsäätö hajota myös näin?
kaverilla alkoi heijaamaan auto, eli pompuissa muutaman kerran extraa pomppii, mutta ei samalla tavalla kuin paineakkujen rikkoutuessa täysin löllöpallo. Olisko se kummiski se? Vivusta korkeus kyllä muuttuu.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
- Petteri Kivimäki
- Mersumies
- Viestit: 3100
- Liittynyt: Pe 06.04.2007 12:51
- Paikkakunta: Jyväskylä
- Viesti:
Re: Voiko tasonsäätö hajota myös näin?
Tuo säätötangon oikean mittaiseksi saaminen on ruotoinen homma, pitäis koeajaa välillä ja tsekata uudestaan.
En saanut S124stani mieluista kun säädin samalla tavalla kuin sinä, piti pistää kiekka lyhyemmäksi tasosäädön säätötankoa. Vieläkin taidan lyhentää hitusen -> perä kovemmaksi ja korkeammalle.
Ja mulla on vaihdettu perään kaikki paitsi takimmaiset tukipuslat.
En saanut S124stani mieluista kun säädin samalla tavalla kuin sinä, piti pistää kiekka lyhyemmäksi tasosäädön säätötankoa. Vieläkin taidan lyhentää hitusen -> perä kovemmaksi ja korkeammalle.
Ja mulla on vaihdettu perään kaikki paitsi takimmaiset tukipuslat.
W246 "Kaasukoppi" B200 2015
W108 "Satakasi" 250S Automatic 1966
W108 "Satakasi" 250S Automatic 1966
Re: Voiko tasonsäätö hajota myös näin?
Eli paineakut voi olla finaalissa vaikka perä ei tönköksi meniskään vaan päin vastoin? Iskariongelmaan tuo jumputus viittais kun kerran kaikki väljät on jo poistettu akselistosta ja aina vaan jatkuu ja tosiaan pauke tulee siitä kun rengas irtoaa maasta ja jää pomppimaan. Miten jos normaalit iskarit hajoaa niin tekeekö samaa? Paineakuthan ne tasonsäädössä toimii iskareina ja tolpat toimii vaan "sylintereinä".
IG: @pyrytakkunen
Re: Voiko tasonsäätö hajota myös näin?
Ettei olis iskari yläpäästä ratkennut.
Maalaan autoja Savossa. Myös Mersun vikojen ihmettelyä.
Re: Voiko tasonsäätö hajota myös näin?
Tarkistin asian ja eipä sekään ollut. Molemmat iskarit sekä alhaalta että ylhäältä tiukasti kiinni ja renkaan alta nostelin 2m rautatangolla perän ollessa ilmassa, niin ei klappia missään. Parivuotta sitten kun auton ostin oli toiselta puolelta korin ja iskarin välinen kumi murusina ja pamahti aina kun ajoi sen puolen kuoppaan, mutta nyt ei mitään kolinoita montuissa kuulu. Hakkaa siis ainoastaan silloin kun renkaat pyörii joutavaa asfaltilla ja nykyään jo lumellakin, rauhottuu kyllä kun polkasee kaasupedaalia lisää lattiaa kohden 

IG: @pyrytakkunen
Re: Voiko tasonsäätö hajota myös näin?
Miten korjasit tuon iskarin yläpään, vai ostiko uuden?
Maalaan autoja Savossa. Myös Mersun vikojen ihmettelyä.
Re: Voiko tasonsäätö hajota myös näin?
Tuo kalvopainevaraaja (paineakku) toimii nimenomaan siten että se nopeuttaa iskarin vaimennustoimintaa. Sisältää typpikaasua joka on tilavuuteensa nähden nopea reakoimaan paineen muutoksiin.PTracing kirjoitti:Tarkistin asian ja eipä sekään ollut. Molemmat iskarit sekä alhaalta että ylhäältä tiukasti kiinni ja renkaan alta nostelin 2m rautatangolla perän ollessa ilmassa, niin ei klappia missään. Parivuotta sitten kun auton ostin oli toiselta puolelta korin ja iskarin välinen kumi murusina ja pamahti aina kun ajoi sen puolen kuoppaan, mutta nyt ei mitään kolinoita montuissa kuulu. Hakkaa siis ainoastaan silloin kun renkaat pyörii joutavaa asfaltilla ja nykyään jo lumellakin, rauhottuu kyllä kun polkasee kaasupedaalia lisää lattiaa kohden
Viimeksi muokannut tese, Ke 29.12.2010 19:08. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
W124 300D 4-matic -88
S124 300TE 4-matic -89
S124 300TE 4-matic -91
S124 E300 4-matic Turbodiesel -95
S211 E500 4-matic -04
Massey Ferguson 35 -57
Kawasaki KZ 1100 ST
Yamaha Grizzly 700 FI
Mustang HT-67
S124 300TE 4-matic -89
S124 300TE 4-matic -91
S124 E300 4-matic Turbodiesel -95
S211 E500 4-matic -04
Massey Ferguson 35 -57
Kawasaki KZ 1100 ST
Yamaha Grizzly 700 FI
Mustang HT-67
Re: Voiko tasonsäätö hajota myös näin?
Otin ylpään irti ja laitoin ehjän kumin rikkinäisen tilalle. Kolina loppui siihenrokka65 kirjoitti:Miten korjasit tuon iskarin yläpään, vai ostiko uuden?
IG: @pyrytakkunen
- Petteri Kivimäki
- Mersumies
- Viestit: 3100
- Liittynyt: Pe 06.04.2007 12:51
- Paikkakunta: Jyväskylä
- Viesti:
Re: Voiko tasonsäätö hajota myös näin?
Onko etäisyys pyörän keskiöstä helman kaareen sama edessä ja takana? Jos ei, säädä tasonsäätimen yhdystangosta sellaiseksi että on.
Ja jos joku asiaa tuntematon tätä lukee: tangon lyhentäminen nostaa perän korkeutta ja pidentäminen laskee.
Ja jos joku asiaa tuntematon tätä lukee: tangon lyhentäminen nostaa perän korkeutta ja pidentäminen laskee.
W246 "Kaasukoppi" B200 2015
W108 "Satakasi" 250S Automatic 1966
W108 "Satakasi" 250S Automatic 1966
Re: Voiko tasonsäätö hajota myös näin?
Miksi pitäis olla sama mitta?Petteri Kivimäki kirjoitti:Onko etäisyys pyörän keskiöstä helman kaareen sama edessä ja takana? Jos ei, säädä tasonsäätimen yhdystangosta sellaiseksi että on.
Ja jos joku asiaa tuntematon tätä lukee: tangon lyhentäminen nostaa perän korkeutta ja pidentäminen laskee.

IG: @pyrytakkunen
- Petteri Kivimäki
- Mersumies
- Viestit: 3100
- Liittynyt: Pe 06.04.2007 12:51
- Paikkakunta: Jyväskylä
- Viesti:
Re: Voiko tasonsäätö hajota myös näin?
Etu- ja takapäässä autoa. Sain moisen ohjeen S124seni hydromatin säätöön vanhalta mersukorjaajalta; kuormaamattomana käynnissä auto vanteen keskiöistä mitattuna "tasakorkeudelle alustastaan". Itselläni on jouset vaihdettu uusiin alkuperäisiin ja kaikki muukin ja noin säätämällä sain autosta kohtuullisen mukavan.
Tuohon on ihan oma säätömittalaitteensakin, mutta sellaista en ole ikinä nähnytkään..
Tuohon on ihan oma säätömittalaitteensakin, mutta sellaista en ole ikinä nähnytkään..

W246 "Kaasukoppi" B200 2015
W108 "Satakasi" 250S Automatic 1966
W108 "Satakasi" 250S Automatic 1966
Re: Voiko tasonsäätö hajota myös näin?
MUlla oli noin puolivuotta kaikenlasia erikoisia oireita tasonsäädössä, välillä oli hiemna pehmeän tuntuinen, mutta pääasiallinen oire oli että perä ei pysyny ylhäällä vaan putosi vartin sammuksissa olon aikana, kuvittelin että tasonsäätöventtiilin väliin olisi menny roskia (oireilu alkoi pariviikkoa kaasupallojen vaihdon jälkeen), mutta nyt pakkasilla tuli lisää oireita eli ei aina lähteny nostamaan perää ylös ennen ku kävi päästämässä pumpun lähdönvälistä ilmaa pois. Toissapäivänä vaihdoin pumppuun stefan ja o-renkaan ja nyt pelaa kuin ajatus pysyy perä ylhäällä ainakin yön yli ja jousituskin tuntuu paljon paremmalta. Stefa oli vielä ihan hyvä mutta se o-rengas oli varsin pahoin kovettunu, eli veti siitä ilmaa sekaan ja ilma öljyn seassa sotiki iskarien ja tasoventtiilin toiminnan.
Muualla nimimerkillä Turbiini
87 s124 300td ja Toyota
87 s124 300td ja Toyota
Re: Voiko tasonsäätö hajota myös näin?
Juu en tunne asiaa kiinostais tietää missä tuo tanko sijaitsee mistä voi säädelläPetteri Kivimäki kirjoitti:Onko etäisyys pyörän keskiöstä helman kaareen sama edessä ja takana? Jos ei, säädä tasonsäätimen yhdystangosta sellaiseksi että on.
Ja jos joku asiaa tuntematon tätä lukee: tangon lyhentäminen nostaa perän korkeutta ja pidentäminen laskee.
W124 4ever
Re: Voiko tasonsäätö hajota myös näin?
Säätotanko on siellä taka-akselin etupuolella, kardaanin oikealtapuolen näkyy kallistuksenvakaajan ja korissa olevan kiinnikkeen välillä n.10cm tangonpätkä jossa mutterein lukittu kierrettävä keskiosa josta säätö tehdään.meisseli1 kirjoitti:Juu en tunne asiaa kiinostais tietää missä tuo tanko sijaitsee mistä voi säädelläPetteri Kivimäki kirjoitti:Onko etäisyys pyörän keskiöstä helman kaareen sama edessä ja takana? Jos ei, säädä tasonsäätimen yhdystangosta sellaiseksi että on.
Ja jos joku asiaa tuntematon tätä lukee: tangon lyhentäminen nostaa perän korkeutta ja pidentäminen laskee.
W124 300D 4-matic -88
S124 300TE 4-matic -89
S124 300TE 4-matic -91
S124 E300 4-matic Turbodiesel -95
S211 E500 4-matic -04
Massey Ferguson 35 -57
Kawasaki KZ 1100 ST
Yamaha Grizzly 700 FI
Mustang HT-67
S124 300TE 4-matic -89
S124 300TE 4-matic -91
S124 E300 4-matic Turbodiesel -95
S211 E500 4-matic -04
Massey Ferguson 35 -57
Kawasaki KZ 1100 ST
Yamaha Grizzly 700 FI
Mustang HT-67
- Petteri Kivimäki
- Mersumies
- Viestit: 3100
- Liittynyt: Pe 06.04.2007 12:51
- Paikkakunta: Jyväskylä
- Viesti:
Re: Voiko tasonsäätö hajota myös näin?
..ja taatusti niin ravassa ja ruosteessa että säätö on ikävää. KL-varaosissa ainakin on säätötankoa hyllytavarana ja halpakin vielä on.Säätotanko on siellä taka-akselin etupuolella, kardaanin oikealtapuolen näkyy kallistuksenvakaajan ja korissa olevan kiinnikkeen välillä n.10cm tangonpätkä jossa mutterein lukittu kierrettävä keskiosa josta säätö tehdään..
W246 "Kaasukoppi" B200 2015
W108 "Satakasi" 250S Automatic 1966
W108 "Satakasi" 250S Automatic 1966
Re: Voiko tasonsäätö hajota myös näin?
Mulla on W123 sedan missä on samanlaisia oireita eli kumia ei voi polttaa koska perä lähtee pomppimaan juuri niinkuin PT racingilla. Kaikki puslat takapäässä on uutta ja tasonsäätöä ei ole vaan tavalliset iskarit jotka nekin pitäisi olla kunnossa.
auto w123 200D/300DT vm, -81
Re: Voiko tasonsäätö hajota myös näin?
Liian vähän tehoa tai huonot iskaritjari_w123 kirjoitti:Mulla on W123 sedan missä on samanlaisia oireita eli kumia ei voi polttaa koska perä lähtee pomppimaan juuri niinkuin PT racingilla. Kaikki puslat takapäässä on uutta ja tasonsäätöä ei ole vaan tavalliset iskarit jotka nekin pitäisi olla kunnossa.

MB A140 W168 11/99 R4
MB 300 E W124 -8/89 R6 (rx)
MB 250 D W124 -92 R5 (ex)
MB C280 T Automatic S202 -97 V6 (ex)
MB 300 SEL Automatic W126 -85 R6 (ex)
MB 190E 2.0 Automatic W201 -85 R4 (ex)
MB 280 E Automatic w123 -79 R6 (ex)
MB 280 E W115 -75 R6 (ex)
MB 300 E W124 -8/89 R6 (rx)
MB 250 D W124 -92 R5 (ex)
MB C280 T Automatic S202 -97 V6 (ex)
MB 300 SEL Automatic W126 -85 R6 (ex)
MB 190E 2.0 Automatic W201 -85 R4 (ex)
MB 280 E Automatic w123 -79 R6 (ex)
MB 280 E W115 -75 R6 (ex)
Re: Voiko tasonsäätö hajota myös näin?
En tiiä mikä on, tekee samaa myös talvella eli oireet samat kuin PT:llä. On mulla farkkukin jossa ominaisuutta ei esiinny vaikka tehoa on vähemmän ja iskarit huonommat ja otettu mistälie autosta. Tuo mun sedani on turbolla varustettu 300D ja farkku 300D vapari, ei niissä tehoa oo kummassakaan mut luulis turbossa hiukan enemmän olevan
.

auto w123 200D/300DT vm, -81
Re: Voiko tasonsäätö hajota myös näin?
Onko jari kokeillut vaihtaa iskareita taakse? Täytyy varmaan ite laittaa pallot uusiksi ja kattoa mitä tapahtuu! Ja tuon pumpun vois kans tarkistaa... Nykyiset paineakut näyttää siltä että tehtaalta asti on kiinni ollut ja on ajettu 340000 joten kait ne jo rikki saa mennä! 

IG: @pyrytakkunen
Re: Voiko tasonsäätö hajota myös näin?
Noniin, nyt on ihan uudet kaasupallot hommattu. Ei muuta kun paikoilleen ja ihmetellä häviääkö takapään iskareiden tehottomuus. crc:tä on ruikittu jo pari viikkoa sillon tällön pultteihin ja paineletkuihin jos sattuis että saa ehjänä kaikki auki!
IG: @pyrytakkunen
Re: Voiko tasonsäätö hajota myös näin?
Paineputket ja akut lähti nätisti irti ja vaihto sujui kivuttomasti. Samalla vahdoin öljyt järjestelmää, kun olivat jo melko tummat. Sitten testi lenkille ja prkl, sama jumputus jatkuu suditellessa!!!PTracing kirjoitti:Noniin, nyt on ihan uudet kaasupallot hommattu. Ei muuta kun paikoilleen ja ihmetellä häviääkö takapään iskareiden tehottomuus. crc:tä on ruikittu jo pari viikkoa sillon tällön pultteihin ja paineletkuihin jos sattuis että saa ehjänä kaikki auki!

IG: @pyrytakkunen
Re: Voiko tasonsäätö hajota myös näin?
En oo kokeillu, aattelin lopettaa polttelun nyt kun saan värkättyä ehjän laatikon meseenPTracing kirjoitti:Onko jari kokeillut vaihtaa iskareita taakse? Täytyy varmaan ite laittaa pallot uusiksi ja kattoa mitä tapahtuu! Ja tuon pumpun vois kans tarkistaa... Nykyiset paineakut näyttää siltä että tehtaalta asti on kiinni ollut ja on ajettu 340000 joten kait ne jo rikki saa mennä!


auto w123 200D/300DT vm, -81
Re: Voiko tasonsäätö hajota myös näin?
Vaihtelin öljyt siihen pariviikkoa sitten ja hieman väsymisen merkkejä oli havaittavissa, eiköhän se "kestotesti" saada päätökseen kesälläjari_w123 kirjoitti:En oo kokeillu, aattelin lopettaa polttelun nyt kun saan värkättyä ehjän laatikon meseen. Tuleeko sulla pian myytäväksi rikkinäinen 5v getrag, jos tulee ja kuoret pysyy ehjinä niin kauppaappa mulle sitä
.

PS. loota on rallattanut mulle saapumisesta asti reilusti joten ehjää harvinaisuutta ei tässä tuhota

IG: @pyrytakkunen
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 99
- Liittynyt: Ke 06.04.2011 23:22
- Paikkakunta: Naantali
Re: Voiko tasonsäätö hajota myös näin?
Totta tosiaan oli ravassa ja ruosteessa. Ei lähtenyt mutterit aukeamaan, eli jumissa on kuin fan! Millähän nimellä lähden KL:stä hakemaan kyseistä kapulaa? Onko se tämä:Petteri Kivimäki kirjoitti: ..ja taatusti niin ravassa ja ruosteessa että säätö on ikävää. KL-varaosissa ainakin on säätötankoa hyllytavarana ja halpakin vielä on.
http://www.kl-varaosat.fi/verkkokauppa/ ... /27427/794" onclick="window.open(this.href);return false;KL kirjoitti:Hydraulisen takaiskunvaimentimen korkeuden säätötanko
Kuvaa ei ole... Mahtaako KL olla ainoa mistä tuollaisia saa, ei ole Turun suunnalla tuota KL:ää nimittäin? Tosin Tampereella on huomenna PV:n huutokauppa joten sinne varmaan täytyy suunnata... Meinaan mieluiten asioin kaupassa johon voi tallustaa sisään, kuin verkkokaupassa, aloittelija kun olen.
Ja miten sen vanhan säätötangon saa irti? Jospa ottaisi lähipäivinä ja vaihtaisi...
Masa
Yksi marsu mallia W124 300TD vm.88
Re: Voiko tasonsäätö hajota myös näin?
Taas ihmetelty tuota perän levottomuutta. Kokeeksi vaihtelin moottorin ja laatikon kumit uusiin ja eipä oo jumputus niistäkään kiinni. Piti vähän kokeilla suljetulla alueella ja renkaat ei vaan pysy tiessä. Ei raaski paljon pyöräyttää tyhjää kun tuntuu että kaikki hajoaa siinä paukkeessa. Eiiii hyvä!

Eli nyt on uusittu/korjattu
-Tasonsäädön kaasupallot
-Takapään kaikki puslat (kokonaista 6kpl löytyy)
-Tasonsäädön venttiili aukastu putsattu ja takakansi vaihdettu hapettuneen tilalle
-Tasonsäädön öljyt ja suodatin uusittu
Mitäs seuraavaksi? Voiko takapyörän laakerit tehdä tuota jos on väljät? Auto on kyllä hiljattain leimattu ja välyksestä ei sanomista tullut... (ei oo kyllä aina takuu laakereiden kunnosta) Ainut kumi mitä en oo uusinut on perän kannatinkumi. Tasonsäädön pumppu on kans käymättä läpi. Ja iskarit on vanhat, mutta alapäät ei kolise.
Olisko ideoita mikä mättää?

Eli nyt on uusittu/korjattu
-Tasonsäädön kaasupallot
-Takapään kaikki puslat (kokonaista 6kpl löytyy)
-Tasonsäädön venttiili aukastu putsattu ja takakansi vaihdettu hapettuneen tilalle
-Tasonsäädön öljyt ja suodatin uusittu
Mitäs seuraavaksi? Voiko takapyörän laakerit tehdä tuota jos on väljät? Auto on kyllä hiljattain leimattu ja välyksestä ei sanomista tullut... (ei oo kyllä aina takuu laakereiden kunnosta) Ainut kumi mitä en oo uusinut on perän kannatinkumi. Tasonsäädön pumppu on kans käymättä läpi. Ja iskarit on vanhat, mutta alapäät ei kolise.
Olisko ideoita mikä mättää?
IG: @pyrytakkunen
Re: Voiko tasonsäätö hajota myös näin? Renkaat ei pysy tiess
Nyt tulee villi veikkaus olisiko runkopalkki jostain niin hapero että anttaa periksi
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin 
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan

Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Re: Voiko tasonsäätö hajota myös näin? Renkaat ei pysy tiess
Tätäkin on tullut mietittyä, mutta kori on aika hyväkuntonen. Ja on sitä todella lahollakin w123 poltettu kumia ja ei perän pomppimista esiintynytarska10 kirjoitti:Nyt tulee villi veikkaus olisiko runkopalkki jostain niin hapero että anttaa periksi

IG: @pyrytakkunen
Re: Voiko tasonsäätö hajota myös näin? Renkaat ei pysy tiess
renkaissa liikaa pintaa
Ootteko kokeillu toisia renkaita juurikin taakse? Et jos siel tulee näitä kuuluisia Värinöitä ku runko sökö
Onko vanteissa oikea keskireikä tai jos ei niin oikeanlaiset soviterenkaat? Tämmösiä tuumailin..


Onko vanteissa oikea keskireikä tai jos ei niin oikeanlaiset soviterenkaat? Tämmösiä tuumailin..
W906 319cdi Aut. -11 *Tuiq
S212 300bluetechybrid -14
W203 200cdi Aut. -04
Mitsubishi Pajero 3.0 V6 Aut. -93
S212 300bluetechybrid -14
W203 200cdi Aut. -04
Mitsubishi Pajero 3.0 V6 Aut. -93