

Laittakaahan kokemuksianne tänne ja mielipiteitänne AIRMATICISTA...
Oma arvioini on, että Airmatic-häiriöistä/ -vioista vain huudetaan kovemmasti kuin "perinteisen" alustan vioista.van_gils kirjoitti:No niin, nyt on istuttu koneen äärellä tunti- tolkulla ja tutustuttu Airmaticciin! Eli sen kanssa taitaa kaikilla olla huolia ja korjaaminen maksaa maltaita, mansikoita ja mustikoita, onko näin??...
Eikö kannattaisi kokeilla syöttää sähköt sille kompressorille "käsin" silloin kun se ei muuten lähde käyntiin? Tulisi testattua onko vika kompressorin käynnistymisessä. Eikö ongelma ole alunperin niissä jousien venttiileissä kun se jousitus pääsee tipahtamaan pakkaskeleillä? Kuvittelin että kompressorin käynti ei ole sinullakaan kiusannut jos auto on "tolpillaan"? Vai meinaatko että kompressorin moottorin hiilet on loppu tai kosteus jäädyttää sen niin ettei moottori saa sitä liikkeelle? Siis kaksi eri vikaa yhtäaikaisesti, tolppien vuotaminen ja kompressorin reistailu kylmässä?van_gils kirjoitti:Jeppa jee, tänään oli auto vaaterissa niin kuin eilenkin:) Pähkäilin tuossa sen kompuran hommaamisen kanssa ja tuli mieleen VALTAISA idea, heh... Minkä vissiin toteuten kun ilman lämpenevägt ja pääsee tuossa omassa pihassa touhuilemaan! Eli ajattelin hommata pienen auton sisätilaLämmittimen ja kiinnitän sen kompuran läheisyyteen ja siitä pistoke nätisti vaikka konehuoneeseen! Aina kun on TODELLA kylmä niin voipi antaa kompuralle pientä "hoitoa" koska se näkyy pelaavan normaalisti vielä -15asteessakin! Tämä nyt on vielä ihan suunnitelma mutta eipä siitä kovin korkealta tipu kun noi sisätilanLämmittimet on nykyisin niin halpojaVoisin sen sinne kiinnitellä vaikka vaihtaisin uuden kompurankin. Näillä näkymin saan releen haettua torstaina ja ensi viikolla "vuokraan" tutulta tilan pariksi tunniksi että pääsee tekemään katsastus remonttia, polttimoiden vaihtelua, rekisterikilven kiinnitystä ja siinä samalla kurkkaan sitä kompuraa....
Tuo oli hyvä tietää, ehkä olit sanonutkin mutta en ollut huomannut.van_gils kirjoitti: Sain sen pakkasilla käynnistymään sillä kun laitoin lämpöpuhaltimen puhaltamaan 20minuutiksi lämmmintä ilmaa kompuralle!
Siis 211:ssä se Airmaticin rele on kuskin puoleisen sulakerasian kyljessä, moottorihuoneessa, siinä ulkopuolella lähempänä rintapeltiä jos on kahdessa nurkassa rele.XV70D kirjoitti:Ilmakompura huutaa koko ajan, missä tuon rele on , konehuoneen puolella sulakeboxissa? Onko sillä numeroa? mitään kaaviota autosta ei löydy? Auva, kiire...
van_gils kirjoitti:Aikasi koittaa vielä;) Olikos sun lullalla kuinka paljon rullattu? Mahtava auto olisi jos ei vikoja olisi tuossa alustassaNiin tai eihän se mitään vaikka vikojakin olisi kun noi osat ei olis niin kalliita...
No olen minäkin tainnut "mainostaa" että neljäs Airmatic auto perheessä menossa eikä vielä ole remonttia tehty yhteenkään noista. Tulevaisuudessa varmasti tulee tehtyä (toistaiseksi kilometrit aika kohtuullisia) mutta eihän ne teräsjousetkaan ikuisesti kestä vaikkakin ovat edullisempia korjailla.Tomp kirjoitti:Täällä auto jossa airmatic toimii. Aj 210tkm, ainakin takaiskarit joskus vaihdettu. Pakko kirjoittaa kommentti jossa tulee ilmi, että jollakin se edes toimii. Ihmiset pelästyvät liikaa muuten.
Onko muuten uusissa Mersuissa airmaticia esim W212?
miten lie mahdolista peräpään säätön ei tarvitse koskeaXV70D kirjoitti:No niin, airmaticcia korjattin sitten merkkiliikkeessä. Hinnaksi tuli n. 800€, eli hinnakasta on. Uusiksi meni palanut kompura, rele, liittimiä, letkua yms. Lisäksi pyysin säätämään auton keulaa 10-20mm alemmas, jotta olisi perän kanssa samassa tasossa, mutta asentajalla meni jokin pieleen kun perä on nyt 40mm korkeammalla kuin keula. Pittää mennä korjauttamaan asento ensi viikolla. Onko kellään tietoa mikä on oikea korkeus mitattuna lokasuojasta renkaan keskelle edessä ja takana comfort-asennossa? Autona siis E320T -07.
4-maticcissa edessä 37-38cm ja takana 36-37cm näin ainakin tossa meidän autossa. Starilla saa alasnoin 20-25mm keulasta ja takaa pikkasen enemmän.XV70D kirjoitti: Onko kellään tietoa mikä on oikea korkeus mitattuna lokasuojasta renkaan keskelle edessä ja takana comfort-asennossa? Autona siis E320T -07.