Terve!
Kaverilla on tuollainen A-mese. Hän oli koittanut hieman jyrkempää kääntösädettä ja seurauksena oli kojetaulun valomeri (tai no ehkä pari syttynyttä merkkivaloa).
Kokemuksia, tietoa, arvauksia?
Toki ongelma on lienee tiessään, kun valot jo sammuivat, mutta mielenkiintoinen ilmiö pohdittavaksi kumminkin...
Kaverin kuvaus tapahtumasta:
"Eilen leikin ja tein kässärin tolla A160CDI - pirssillä.
ABS ja se "kaatumisen estolaitteisto" siitä jotenkin häiriintyi ja molempien varoitusvalot paloivat sen jälkeen muutaman matkan. ABS ei toiminut kun sitä lumella kokeilin
Tänään aamulla valot edelleen paloivat... kunnes noin 20 sec kuluttua sammuivat ja ABS toimi jälleen.
Arvauksia mitä tuo käsijarrukäännös kenties ärsytti sydeemissä?"
A 160CDI ja kässärikäännös
- dieselflosse
- Valvoja
- Viestit: 1617
- Liittynyt: Ti 18.03.2003 08:43
- Paikkakunta: Nurmijärvi
A 160CDI ja kässärikäännös
Terveisin
Tero
Tero
Kokeilin Vaneolla käsijarrukäännöstä jokin aika sitten, eikä se onnistunut huonostikaan. Vaneohan on A-sarjalainen isommassa koossa. Ajonvakautus lopetti leikin kesken samantien.
Taisi ehkä se keltainen kolmio vilkkua siinä samalla mutta ei sen kummempaa vilkkuvaa "joulukuusta" tullut mittaristoon.
Yksi veikkaus voisi olla heikentynyt kontakti ABS-antureiden liitoksissa, hapettumaa tms. Auto kallistelee vähän käsijarrukäännöksissä, jolloin em. huono kontakti saattaa ilmoitella itsestään. Nyt normiajossa voi liitos saada paremman kontaktin ja se kuittaantui pois kun auto saa kaikilta antureilta tietoa.

Yksi veikkaus voisi olla heikentynyt kontakti ABS-antureiden liitoksissa, hapettumaa tms. Auto kallistelee vähän käsijarrukäännöksissä, jolloin em. huono kontakti saattaa ilmoitella itsestään. Nyt normiajossa voi liitos saada paremman kontaktin ja se kuittaantui pois kun auto saa kaikilta antureilta tietoa.
Sprinter 316CDI A -05
ex. Vaneo 1.9 A family, -02 saksantuonti
ex. 190E 2.0 kat (W201) manuaali vm. 1986 saksantuonti
ex. Vaneo 1.9 A family, -02 saksantuonti
ex. 190E 2.0 kat (W201) manuaali vm. 1986 saksantuonti