w202 200cdi ei lämpene ollenkaan!
w202 200cdi ei lämpene ollenkaan!
Äitin w202 on kylmä kuin jääkaappi!
Haulla löytyi aiheesta monenmoista juttua mutta pääosin topiceissa oli jopa satoja vastauksia jotenka niiden läpiharppominen oli hieman hakuammuntaa.
Auto on w202 200cdi -99 ja se ei lämpene pakkasella käytännössä ollenkaan.
Termostaatti on vaihdettu uuteen ja alkuperäiseen viimetalvena, ei vaikutusta.
Webasto ei toimi, sen tiedän ja EGR on poistettu käytöstä joka osaltaan heikentää lämpenemistä mutta nyt kysyisin että onko tuossa joku pikkutermari päätermarin lisäksi, jos niin missä sijaitsee ja kuinka paljon vaikuttaa lämpenemiseen?
Webastoa alan tutkimaan ensiviikolla, mikä oli Webaston sulakkeen numero millä sen vikamuisti resetoidaan ja miten tuo resetointi tapahtuikaan?
Tuota sulaketta olen kyllä jo viimetalvena käyttänyt irti tuloksetta mutta kokeillaan nyt vielä uudelleen ennenkuin puran Webaston irti...
Ihmetyttää vaan kun ei tosiaan lämpene ollenkaan, nesteletkut ei ole edes kädenlämpöiset kun auto käy tyhjäkäyntiä
Haulla löytyi aiheesta monenmoista juttua mutta pääosin topiceissa oli jopa satoja vastauksia jotenka niiden läpiharppominen oli hieman hakuammuntaa.
Auto on w202 200cdi -99 ja se ei lämpene pakkasella käytännössä ollenkaan.
Termostaatti on vaihdettu uuteen ja alkuperäiseen viimetalvena, ei vaikutusta.
Webasto ei toimi, sen tiedän ja EGR on poistettu käytöstä joka osaltaan heikentää lämpenemistä mutta nyt kysyisin että onko tuossa joku pikkutermari päätermarin lisäksi, jos niin missä sijaitsee ja kuinka paljon vaikuttaa lämpenemiseen?
Webastoa alan tutkimaan ensiviikolla, mikä oli Webaston sulakkeen numero millä sen vikamuisti resetoidaan ja miten tuo resetointi tapahtuikaan?
Tuota sulaketta olen kyllä jo viimetalvena käyttänyt irti tuloksetta mutta kokeillaan nyt vielä uudelleen ennenkuin puran Webaston irti...
Ihmetyttää vaan kun ei tosiaan lämpene ollenkaan, nesteletkut ei ole edes kädenlämpöiset kun auto käy tyhjäkäyntiä
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Miten jos tuon Webaston saa toimimaan, lämpeneekö sitten hyvin?
Viimetalvena oli koko keula vuorattu pahvilla umpeen --> Ei lämpene siltikään, ehkä hieman paremmin mutta eipä ollu kehumista kuitenkaan, pidemmässä ajossa lämmöt nousee 40 asteen viivasta viisarin-pari yli eli ei lähellekkään normaalia
Viimetalvena oli koko keula vuorattu pahvilla umpeen --> Ei lämpene siltikään, ehkä hieman paremmin mutta eipä ollu kehumista kuitenkaan, pidemmässä ajossa lämmöt nousee 40 asteen viivasta viisarin-pari yli eli ei lähellekkään normaalia
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Niin tiedä sitten, ihme vaan jos uusi alkuperäinen termarikin on pa*kana mutta kaikkihan on mahdollista
Niin miten tuo Webasto?
Se on vissiin sellainen mikä toimii vain lisälämmittimenä auton ollessa käynnissä ja käynnistyy automaattisesti, onko hankala purkaa tuolta lokasuojan uumenista irti?
Ohjainkortti vikojahan noissa taitaa pääosin olla...
Niin miten tuo Webasto?
Se on vissiin sellainen mikä toimii vain lisälämmittimenä auton ollessa käynnissä ja käynnistyy automaattisesti, onko hankala purkaa tuolta lokasuojan uumenista irti?
Ohjainkortti vikojahan noissa taitaa pääosin olla...
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Webasto on aika hyvällä paikalla vänkärin etukulmassa,joutuu ottamaan renkaan pois ja sisälokarin jos sellainen on ja muovisuojan siitä vebaston alta pois,aika simppeli homma et voi tunaroida
mikäs tuon pikkutermarin tarkoitus on ja saako pelkästään alkuperäisenä kun sellaista en ole vielä missään nähnyt myynnissä?
mikäs tuon pikkutermarin tarkoitus on ja saako pelkästään alkuperäisenä kun sellaista en ole vielä missään nähnyt myynnissä?
ML W164
Re: w202 200cdi ei lämpene ollenkaan!
Kyllä tuo lämpenee, jos on vähänkään kunnossa. Kerrotun perusteella jotain hämminkiä on.
Vikamuistiin jää todistettavasti ainakin liekkivahti/hehkun ongelmat, liekö sitten muistakin tulisi jotain merkintää.
Sulakkeet ovat 13 ja 37. Auto käynnissä sulakkeet pois, auto sammuksiin, sulakkeet paikoilleen ja uusi yritys.Jube kirjoitti:mikä oli Webaston sulakkeen numero millä sen vikamuisti resetoidaan ja miten tuo resetointi tapahtuikaan?
Vikamuistiin jää todistettavasti ainakin liekkivahti/hehkun ongelmat, liekö sitten muistakin tulisi jotain merkintää.
C253+Q3+A1
Ex: 164.122, 203.207, 202.194, 169.031
Ex: 164.122, 203.207, 202.194, 169.031
Mitä meinaa kun jotkut sanovat että lämpenee hyvin ilman Webastoa? (Onko Webastot muillakin rikki?)
Eikö kaikissa w202 cdi:ssä ole Webasto juuri lisälämmittimenä auton käydessä?
Eikö kaikissa w202 cdi:ssä ole Webasto juuri lisälämmittimenä auton käydessä?
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Noissa kaikissa on katkaisija, jolla estetään Webaston käynnistyminen tarpeettomasti. Tämä on nimenomaan hyvä pätkäajossa, jolloin lipasto käynnistelee ja sammuu ilman, että se on kunnolla käynnistynyt ja lämmennyt => lyhentää käyttöikää.Jube kirjoitti:Mitä meinaa kun jotkut sanovat että lämpenee hyvin ilman Webastoa?
Itse pidin ao. kytkintä oletuksena off-asennossa juuri em. syystä. Laitoin sen päälle ainoastaan tarpeen tullen, eli kylmemmällä kelillä ja kun matkaa edessä enemmän kuin kilometri-pari.
On on. Mutta ei sitä tarvita lämpimänä pitämiseen, moottorista irtoaa kyllä tarpeeksi lämpöä sellaisenaankin - kunnossa ollessaan.Jube kirjoitti:Eikö kaikissa w202 cdi:ssä ole Webasto juuri lisälämmittimenä auton käydessä?
C253+Q3+A1
Ex: 164.122, 203.207, 202.194, 169.031
Ex: 164.122, 203.207, 202.194, 169.031
Ok, no mitä muuta tuo kunnossa olo sitten käsittää kuin nuo kaksi termaria?isk kirjoitti:moottorista irtoaa kyllä tarpeeksi lämpöä sellaisenaankin - kunnossa ollessaan.
Tuo äitin köksä kun vaan ei lämpene, ei vanhalla eikä uudella päätermarilla. Juuri kaivoin vanhan termarin tallin perukoilta esille ja tyyppivikaa siinä ainakaan ei ole, eli ei ole jumittunut milliäkään auki.
Letkut ei ole kovat ja nestettä ei ole tarvinnut lisätä koskaan, neste kestää m yöskin pakkasta -37 astetta.
Yritän tässä nyt vain kartoittaa mahdollisia vika vaihtoehtoja kun oman osaamisen pohjalta en muuta vikakohteita näe kuin termari(t) ja Webasto
Kuinka paljon se tuo pikkutermari sitten vaikuttaa lämpenemiseen ja mikä ylipäänsä on sen pikkukennon tarkoitus ja onko se kaikissa w202 cdi:ssa?
Auto ei ole nyt tässä lähellä joten pääsen sitä tutkimaan vasta sunnuntaina ja siihen mennessä olisi mukava tietää kaikki mahdollinen taustatieto asiaan liittyen...
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
kantsii kattoo samalla lämmityslaitteen kiertovesipumppu, jos rikki niin osa syy voi olla siinä webaston pimenemiseen, webaston ei tartte kuin 3 kertaa käydä ylikuumaksi niin vetää vikatilaan. kotikonsti nollaukseen yleensä auttaa kun pitää johdot irti noin vuorokauden.
S211 280 CDI Aut -08
EX: W211 270 CDI Man -02
EX: W211 280 CDI Aut -06
EX: W210 270 CDI Man -99
EX: S124 300 TDT Aut -93
EX: W211 270 CDI Man -02
EX: W211 280 CDI Aut -06
EX: W210 270 CDI Man -99
EX: S124 300 TDT Aut -93
Mistä löytyy tuo kiertovesipumppu?
Se ei tosin tässä taopauksessa ole itse ongelma, koska moottorin lämmöt eivät nouse...
Sori vaan, kysymykset on nyt ihan amatööritasoa mutta kun pääsen tutkimaan autoa sunnuntaina ja se olisi saatava ajoon milelellään jo maanantaina joten turhat "hakemiset" jos jää pois niin kaikki on ajansäästöä!
Se ei tosin tässä taopauksessa ole itse ongelma, koska moottorin lämmöt eivät nouse...
Sori vaan, kysymykset on nyt ihan amatööritasoa mutta kun pääsen tutkimaan autoa sunnuntaina ja se olisi saatava ajoon milelellään jo maanantaina joten turhat "hakemiset" jos jää pois niin kaikki on ajansäästöä!
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Onneksi on vastauksetkin.
W202:n tehdasasennetussa lipastossa ei ole omaa kiertovesipumppua lainkaan vaan nesteet kiertää auton oman vesipumpun ja kiertovesipumpun avulla. C-kitissä tulee sitten kello, johtosarja ja erillinen vesipumppu, joka asentuu Webastoon kiinni.
W202:n tehdasasennetussa lipastossa ei ole omaa kiertovesipumppua lainkaan vaan nesteet kiertää auton oman vesipumpun ja kiertovesipumpun avulla. C-kitissä tulee sitten kello, johtosarja ja erillinen vesipumppu, joka asentuu Webastoon kiinni.
C253+Q3+A1
Ex: 164.122, 203.207, 202.194, 169.031
Ex: 164.122, 203.207, 202.194, 169.031
Pumpun löytää konehuoneesta paisuntasäiliön alta muistaakseni w202 korissa.
Toiminnan kuulee helpoiten kun auto on pysähdyksissä ja laittaa taukolämmön päälle. Jos konehuoneesta kuuluu tasaista hurinaan niin pumppu toimii. Jos hurina on sellasta vaihtelevaa tai sit pumppua naputtelemalla ääni muuttuu tai mahdollisesti sammuu tai lähtee päälle niin pumppu on loppu.
Pumpun toiminnan voi myös testata siten että laittaa lämpimän auton parkkiin ja taukolämmön päälle --> jos minuutin päästä ei tule enää lämmintä niin pumppu ei toimi kunnolla.
Usein noitten kiertovesipumppujen toiminta on vähän sellasta jaksottaista että välillä toimii ja välillä ei niin pumppua napauttamalla näkee sen kunnon parhaiten.
EDIT: Koska autossa ei lämmöt nouse niin niin vika ei varmaankaan ole kv-pumpussa
Lastutettu auto siis kyseessä josta egr tukittu.
Egr:n tukkiminen aiheuttaa juurikin ongelmia talvella
Toiminnan kuulee helpoiten kun auto on pysähdyksissä ja laittaa taukolämmön päälle. Jos konehuoneesta kuuluu tasaista hurinaan niin pumppu toimii. Jos hurina on sellasta vaihtelevaa tai sit pumppua naputtelemalla ääni muuttuu tai mahdollisesti sammuu tai lähtee päälle niin pumppu on loppu.
Pumpun toiminnan voi myös testata siten että laittaa lämpimän auton parkkiin ja taukolämmön päälle --> jos minuutin päästä ei tule enää lämmintä niin pumppu ei toimi kunnolla.
Usein noitten kiertovesipumppujen toiminta on vähän sellasta jaksottaista että välillä toimii ja välillä ei niin pumppua napauttamalla näkee sen kunnon parhaiten.
EDIT: Koska autossa ei lämmöt nouse niin niin vika ei varmaankaan ole kv-pumpussa
Lastutettu auto siis kyseessä josta egr tukittu.
Egr:n tukkiminen aiheuttaa juurikin ongelmia talvella
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Siis mootori ei oikesti lämpen ollenkaan?
Vai eikö vaan tule sisään lämmintä?
Ulko lämpö mittari näyttä järjelisiä lukuja?
Vai eikö vaan tule sisään lämmintä?
Ulko lämpö mittari näyttä järjelisiä lukuja?
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
Ei juuri ollenkaan jos pakkasta on vaikkapa -20 ---> astetta.CDI203 kirjoitti:Siis mootori ei oikesti lämpen ollenkaan?
Pitkään jos ajaa niin nousee mittari hieman yli 40 asteen viivan, tyhjäkäynnillä letkut eivät ole edes käden lämpöiset...
Ulkolämpötilan mittari näyttää oikein!
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 177
- Liittynyt: To 04.10.2007 21:17
- Paikkakunta: 08
KL-Varaosista, Behrin valmistama (Mb varaosanumero kyljessä) ja 87asteinen.h.hartikainen kirjoitti:onko se termari mistä ostettu? moniko asteinen?
Sillä asteluvullakaan ei liene väliä koska jos nousis edes lähelle 87 astetta niin riittäisi vallan mainiosti. Jokuhan on kaiketi asentanut w210 92 asteisen termarin w202 mallin koteloon koska w202 malliin saa vain tuota 87 asteista
Mukava että vastauksia on tullut näinkin paljon vaikka asiaa on käsitelty foorumilla jo monessa eri yhteydessä!
Vähän meinaa pinnaa kiristää kun mahdollisia vikakohteita on monta ja aikataulu korjaamisen suhteen tiukka
Ja termareitakaan ei huvikseen haluttais kenelläkään ostattaa (Varsinkaan toistamiseen) kun hintaluokka on 50€, ei 5€ kuten vaikkapa osaan VAG konsernin keksinnöistä...
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Jos keulalla on poikittain etumaisena se pitkulainen pikkusyyläri niin missä kunnossa on siinä muovipäädysä sokalla kiinni oleva pikkutermari?Jube kirjoitti:Ei juuri ollenkaan jos pakkasta on vaikkapa -20 ---> astetta.CDI203 kirjoitti:Siis mootori ei oikesti lämpen ollenkaan?
Pitkään jos ajaa niin nousee mittari hieman yli 40 asteen viivan, tyhjäkäynnillä letkut eivät ole edes käden lämpöiset...
Ulkolämpötilan mittari näyttää oikein!
jos vanha kannatta se vaihtaa(vaikutusta voi koitta tutkia pistämällä letkut tukkon vaikka puristimella)
päätermarin kunto tarkistaa pistämällä se kattilaan missä lämmittä vettä ja kun alkaa aukeamaan niin mitta mikä on lämpötila
Koneele tehty jotain?
flekti toimii normaalisti?
(ei lähde pääle etu ajassa)
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
on turha kenenkään kehua jotta 200cdi on lämmin talviauto jos vepasto ei toimi eikä ole säkövastustaJube kirjoitti:Ei juuri ollenkaan jos pakkasta on vaikkapa -20 ---> astetta.CDI203 kirjoitti:Siis mootori ei oikesti lämpen ollenkaan?
Pitkään jos ajaa niin nousee mittari hieman yli 40 asteen viivan, tyhjäkäynnillä letkut eivät ole edes käden lämpöiset...
Ulkolämpötilan mittari näyttää oikein!
lisäksi kun otetaan huomioon jängällä olevat pakkaset ja naisihmisen oletettavasti rauhallinen ajotyyli niin jääkaappi efekti on valmis
kyllä vepasto on saatava toimintaan
voin laittaa tylemaan ohjelman jossa on pakokaasun kierrätys päällä niin laitat sen talveksi siihen autoon
sähköposti osoitteen oon hukannut laita se yv.