tuikun Pontewa Paawo - 320cdi

Asiaa ahtimista ja ahtamisesta.
Vastaa Viestiin
Avatar
wallu82
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 107
Liittynyt: Ma 02.11.2009 18:56

Viesti Kirjoittaja wallu82 »

ilmankos minulla niitä sammumis ongelmia ei ole ollut... :lol:

Mitä laatikolle tehtiin?
tuikku
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4686
Liittynyt: La 24.04.2004 09:39

Viesti Kirjoittaja tuikku »

.
No se venttiili, johdilevy, huuhtelu, tiivisteet, Siekkiseltä tuubi luistonestoa.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Hóse
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 51
Liittynyt: To 15.11.2007 19:22
Paikkakunta: Kalajoki

Viesti Kirjoittaja Hóse »

Noniiin kiitokset ensinnäkin tuikulle softasta. Hyvä tuli, mitä sitä nyt tuossa kokeilin. Muutamaa ahtoputken korkkaamista lukuunottamatta :lol:
Eipä tuo laatikkokaan TIETEN luistanut?! Tuntu vaan takapyörät luistavan.

Hyvinhän tuo isompi jäähytin tuonne keulille mahtu. Kaiken muun riisuin paitsi syyläri,ilm kenno ja koneen "ropelli". Ois kyllä mahtunu isompiki.

Niin mitenkäs tämmösessä 320cdi:ssä on tuo ilma puoli? Eli saako kone vakio ilmanputsarilla tarpeeksi puhasta ilmaa. (unohtu tänään päivällä kysyä)
Ja pitäsköhän se luistonesto linimentti kaataa laatikkoon jo ennen ongelmia, vai niiden jälkeen?
tuikku
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4686
Liittynyt: La 24.04.2004 09:39

Viesti Kirjoittaja tuikku »

.
Jos ilma ei riitä, niin se on yksi syy siihen, että auto savuttaa.
On siiheen savutukseen paaaaaljon muitakin syitä, mutta tämä on yksi.
Jos auto ei savuta, ilma varmasti riittää ... ja kaikki muukin toimii.
Sinulla on max syöttömäärä muistaakseni 98milliä.
Voit tarkistaa sen itsekkin, staarilla.
Vakiolla tekniikalla ei oikeastaan enää voi lisätä, ilman että savumerkkejä oikeasti alkaa tulla, vaikka olisi kuinka timmissä kunnossa.

En minä oikeasti tiedä, onko niistä öljyjen lisäaineista mitään hyötyä.
Mutta eipä nuo ole kalliitakaan.
Voi se olla, että näiden laatikoiden ominaisuuksiin kuuluu vakiona, että ne täyskiihdytyksessä päästää sen lukituksen irti, en vielä tiedä.
Käyn kyllä taas penkittämässä samoilla säädöillä uudestaan kunhan saan vaan aikaiseksi.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Avatar
jukkis.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1600
Liittynyt: La 14.01.2006 17:38
Paikkakunta: Pyhäjoki/Kalajoki

Viesti Kirjoittaja jukkis. »

Hóse kirjoitti: Niin mitenkäs tämmösessä 320cdi:ssä on tuo ilma puoli? Eli saako kone vakio ilmanputsarilla tarpeeksi puhasta ilmaa. (unohtu tänään päivällä kysyä)
mulla ois veikkaus ettei piisaa, ainakin tuosa omassa vakio ilmapuhistin kotelo tuntu ahistavan älyttömästi ja tehoahan ei ollu kuin 250hv. eikai tuossa sullakaan kovinpaljo isompi se vakio kotelo ole.
Hóse
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 51
Liittynyt: To 15.11.2007 19:22
Paikkakunta: Kalajoki

Viesti Kirjoittaja Hóse »

Joo ei se tieten oo paljoa isompi, mutta ei kyllä tuu semmosta voimatonta savuakaan. :wink:
Voishan tuota käyttää penkisä ja kokeilis siiinä sitte!
hatemi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 183
Liittynyt: Ma 17.04.2006 15:32
Paikkakunta: JKL

Viesti Kirjoittaja hatemi »

Tuikun pikku CDIssä taisi olla tehoero putsarilla ja ilman 1hp. 280hp tehoilla...
diipa daapa...
-M-
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 61
Liittynyt: Ma 07.05.2007 23:30
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja -M- »

Piankos tuon mittaa sopivasta kohdasta alipainemittarilla suodattimen ja turbonväliltä, jos epäillyttää että sen ahdistavan.
Ei ole varmaan mitenkään ylivoimainen tehtävä.


-M-
tuikku
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4686
Liittynyt: La 24.04.2004 09:39

Re: tuikun Pontewa Paawo - 320cdi

Viesti Kirjoittaja tuikku »

.
No niin, ahdin on nyt palannut kotiin, muutostyön jälkeen.
Siis, 3,0cdi AMG,n alkuperäinen, imusiipi modattuna, se on garrettin 3267,sta.
AMG,n pakosiipihän on hiukan suurempi, kun "vakion" 320cdi,n ja se kompurasiipi kuitenkin sama.
AMG,n ahdin virtaa kuitenkin selvästi paremmin, siitä tuli tämä idea pikkuisen tuottavammasta imusiivestä - saas nähdä, toimiiko.
Tuosta kompurasiivestä on pienemmässäkin moottorissa mulla ihan hyviä kokemuksia.

Tänään tilailin siihen ympärille tiivisteitä ja silikoonia.
Jospa viikonloppuna pääsisi naplailemaan ja softaa rakentelemaan toimivaksi.
Kunhan ahtimen saan toimimaan, niin sitten vaihtuu suuttimetkin.

Laatikko saa luvan toimia, niinkuin toimii, jos ei kestä, niin särkyköön.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4686
Liittynyt: La 24.04.2004 09:39

Re: tuikun Pontewa Paawo - 320cdi

Viesti Kirjoittaja tuikku »

.
Vähän takkuaa taas ...
Ahdin itsessään näyttäisi mielellään asettuvan uuteen kotiinsa.
Ahtoputkelle onkin sitten vain vähän tilaa laturin ollessa pahasti haitolla.
Jotta ahtoputken saa laitettua jotenkin vakiosta poiketen, niin näyttää että ainakin alavesiletkulle joudun aivan uuden reitin rakentelemaan.
Vesijohdon vetoa on siis tiedossa.
Sottaistakin on...

Kuva


Muutama päivä varmaan menee ihan "uusia osia" tehdessä.
No, kerrankin mukava näin päin, että huomattavasti suurempikin ahdin näyttää mahtuvan.
Täytyykin miettiä sitä ahdinasiaa uudemman kerran, ei tässä tila näköjään niin heti lopukkaan, kun Ceessä.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Avatar
tapio89
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 160
Liittynyt: Ma 25.09.2006 16:10
Paikkakunta: Oulu

Re: tuikun Pontewa Paawo - 320cdi

Viesti Kirjoittaja tapio89 »

Tuonnehan mahtuisi vaikka ja mitä kivaa. :wink:
Avatar
JP74
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 2778
Liittynyt: To 17.06.2004 06:59
Paikkakunta: Palokka

Re: tuikun Pontewa Paawo - 320cdi

Viesti Kirjoittaja JP74 »

Mielenkiintoista nähdä, mitä tästä seuraa :shock: Periaatteessahan siis 60-70 heppaa sylinteri on odotettavissa, jos ilma riittää, sekä korkeapainepumpun tuotto?

Onko jollain muulla ollut isoja suuttimia 320:ssä? Sitten jos (kun) teet uutta pakosarjaa, niin yläpuolellahan näyttäisi olevan paljon tilaa isommillekin ahtimille.
tuikku
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4686
Liittynyt: La 24.04.2004 09:39

Re: tuikun Pontewa Paawo - 320cdi

Viesti Kirjoittaja tuikku »

.
Joo, sellaista olen ajatellut.
Suurennan pumppua, en oikein usko, että vakiopumpussa riittää, varmaan esim. kasikoneen pumppua tarvitaan.
Sellaisessa sinun autosi mallisessa pumpussa loppuu myös tuotto AMG,n suuttimilla heti kättelyssä, sellainen oli ensin tarkoitus laittaa ja nostaa painetta 1800baariin, mutta tosiaan, täytyy miettiä muuta nyt....
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Hóse
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 51
Liittynyt: To 15.11.2007 19:22
Paikkakunta: Kalajoki

Re: tuikun Pontewa Paawo - 320cdi

Viesti Kirjoittaja Hóse »

Ilmeisesti se 1600bar:n pumppu kestää sen paineen nostamisen, ettei heti ala nafta lentää väärästä paikasta?
Kyllä tässä joutuu kohta rueta (isomman) turbon metsästykseen..
tuikku
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4686
Liittynyt: La 24.04.2004 09:39

Re: tuikun Pontewa Paawo - 320cdi

Viesti Kirjoittaja tuikku »

.
1600bar pumppu kyllä kestää sitä paineen nostoa, muttamutta...
Tuotto näyttää loppuvan jo vakioilla paineilla 340-350 tasoon, eli AMG,n suuttimilla ei oikein pääse edes voimaa kunnolla vielä heruttelemaan, kun meno meinaa jo loppua, ei tarvi vielä mitään "laittomuuksia" edes naplata. =))
Sitten sen pumpun ohjauksen järjestäminen on vähän kysymysmerkki vielä, kun en ole sellaista (vielä) tehnyt.
Tällä hetkellä tuntuu, että sellainen kasikoneen pumppu olisi sopivin vaihtoehto, sillä pääsisi 1500baariin helposti joka on helppo ohjelmalle ja tekniikalle ja AMG,ssä jonnekkin 65hv/syl tasoon ainaskin riittää.

Kuva on alkuperäisen ahtimen pakosiivestä.
Kylmällä moottorilla äänti oikeastaan jo vähän häiritsevästikkin, lämpimällä ääntä lähti vaan kiihdytysvaiheessa.
On mulla ääntänyt monikin ahdin, aina ei tarvi ainaskaan mitää näkyvää vauriota olla ja olen niillä ulvojillakin piiitkiä aikoja ajellut.
Mutta ei kait se mitenkään erityisen hyväkään asia se ääntely ole.


Kuva
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4686
Liittynyt: La 24.04.2004 09:39

Re: tuikun Pontewa Paawo - 320cdi

Viesti Kirjoittaja tuikku »

.
Lisäisin tähän vielä sellaisen jutun, että onkos Oulun, tai Kuopion porukoilla Motonettien valikoimasta siellä kokemusta.
Ahtoputkiin tarvitsisin 2,5 tuuman pakoputkikäyriä ja sitten metritavarana jähdytysvesiletkua ja pienempiä putkia.
Huomenna pitää varmaan lähtä hakemaan, että kumpaan suuntaan pitää tähtäin asetella.
Silikonikäyriin on jo kohta auton hinta mennyt, niin että kait tässä täytyy oikeasti jotain rueta tekemäänkin.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: tuikun Pontewa Paawo - 320cdi

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Joo aina ei taritse olla paloja pois tai mitään kovin isoja muodon muutoksia kun vinkuu jo sen verrta kovin että päätulee kipeäksi,
mutta saattaa silti kestää hyvin vielä vaikka 50tkm
ja toiminassa ei välltämättä huomaa muuta kuin metelin
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
Hóse
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 51
Liittynyt: To 15.11.2007 19:22
Paikkakunta: Kalajoki

Re: tuikun Pontewa Paawo - 320cdi

Viesti Kirjoittaja Hóse »

Kävimpä vaihtamassa omaani öljyt ja suodattimet.. Ilmanputsari oli parhaat päivänsä nähnyt jo. Näin perstuntumalta savutus väheni, hyvä niin.

Samalla tietysti käytin testerissä, niin huomasin että laatikko ei ole ainakaan niin paljoa päässyt luistamaan, että siitä olisi vikakoodi jäänyt.
Muuta sieltä ei sitten löytynytkään...
hatemi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 183
Liittynyt: Ma 17.04.2006 15:32
Paikkakunta: JKL

Re: tuikun Pontewa Paawo - 320cdi

Viesti Kirjoittaja hatemi »

Kummankaan kaupungin Motneteistä ei ole kokemusta, mutta Kempeleessä on myös Biltema mistä voi puuttuvia osia käydä samalla katselemassa jos ei Oulun Motonetistä löydy.
diipa daapa...
make280s
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 159
Liittynyt: Ma 03.05.2004 19:04
Paikkakunta: Oulu

Re: tuikun Pontewa Paawo - 320cdi

Viesti Kirjoittaja make280s »

Oulun Motonetistä löytyi hyvin 2,5" pakoputken käyriä,tein juuri 123:n 240TD:n uuden pakoputken turbotuksen takia. Siliconi putkia ja käyriä löytyy myös.
MB W-210 200cdi vm 99
tuikku
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4686
Liittynyt: La 24.04.2004 09:39

Re: tuikun Pontewa Paawo - 320cdi

Viesti Kirjoittaja tuikku »

.
Ahtoputkea on nyt soviteltu, näyttäisi se sinne ihan mahtuvan.
Lopullinen hitsailu sen jälkeen, kun ahtimen olen koneistamolta saanut.
Vielä piti tosiaan ahdinta pajalla käyttää, että sain pakopaineiden mittaukselle lähdön, säätövivulle topparin ja alipainekellolle yhden kiinnityspisteen lisää.
Pakopaineista en oikeastaan halua tietää.... mutta jos toiminnan kanssa tuleekin jotain vaikeutta, niin silloinhan sitä hetikohta tarvitaan...
Pikkuhiljaa edistyy.
Näkyy vaan laajenevan ja laajenevan, vaikka kuinka koettaisi pikkusievän ahtimenvaihdon nopsasti vaan sujauttaa.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4686
Liittynyt: La 24.04.2004 09:39

Re: tuikun Pontewa Paawo - 320cdi

Viesti Kirjoittaja tuikku »

.
Ahdin on nyt vaihtunut ja näyttäisi, että vedet ja öljyt pysyvät omissa karsinoissaankin vielä.
Ensin tässä on tarkoitus saada ahdin vakiosuuttimilla toimimaan, sitten vasta suuttimien vaihto.
Kyllähän tuolla jo nyt ajelee, täytyy panna mittareta kiinni, niin alkaa paineiden käyttäytyminen selviämään.
Ärhäkästi tuntuisi heräävän, vaikka koetin varman päälle ensin säädöt laittaa.
Tätä ahdinta en kyllä mielelläni ihan heti särkisi...
Meniskö pari päivää tässä tuumaillessa.
Lämpimästä tallista vaan ei tuonne pimeään ja pakkaseen vaan tunnu kovin mieluiselta lähtä. :lol:
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
TDIfreak
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 209
Liittynyt: Pe 23.04.2004 10:35

Re: tuikun Pontewa Paawo - 320cdi

Viesti Kirjoittaja TDIfreak »

Masu täyteen kinkkua ja sitten ajelet Kuopioon niin saapi lämpimässä päräytellä ja säätää. Häädetään eukko ja ipanat maalle niin saadaan olla rauhassa :D .
tuikku
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4686
Liittynyt: La 24.04.2004 09:39

Re: tuikun Pontewa Paawo - 320cdi

Viesti Kirjoittaja tuikku »

.
Joo, vois ihan hyvin tullakkin.
Saisi nuo suuttimetkin samalla säätöihin, kun nyt talvella se ei oikein muuten mahda onnistua.
Pito-ongelmien vuoksi, ...ja näkisi jo senkin, joko se laatikko porsii heti kättelyssä.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
hatemi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 183
Liittynyt: Ma 17.04.2006 15:32
Paikkakunta: JKL

Re: tuikun Pontewa Paawo - 320cdi

Viesti Kirjoittaja hatemi »

Tuohan kuulostaa ihan suunnitelmalle :D

Olisit vaan kuitenkin ostanut nelivedon niin pystyisi näilläkin keleillä koeajamaan ihan huoletta;) Ainoa ongelma siinä nelivedossa ja painavassa autossa on että nykyisillä tehoilla tuo vie ainetta suht nätissäkin ajossa enemmän kun Golffi tehokkaimmillaan. No elämä on vai miten se meni :D
diipa daapa...
peruna.
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 97
Liittynyt: Su 18.01.2009 15:23
Paikkakunta: Kalajoki

Re: tuikun Pontewa Paawo - 320cdi

Viesti Kirjoittaja peruna. »

Tuosa kerroit eka sivulla että jäi konepelti kiinni eikä saa hantaakista auki. Niin miten sää sen selevitit ko mulla ois nyt sama ropleema?
tuikku
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4686
Liittynyt: La 24.04.2004 09:39

Re: tuikun Pontewa Paawo - 320cdi

Viesti Kirjoittaja tuikku »

peruna. kirjoitti:Tuosa kerroit eka sivulla että jäi konepelti kiinni eikä saa hantaakista auki. Niin miten sää sen selevitit ko mulla ois nyt sama ropleema?

Auton alta, etunurkista kun katsoo suoraan ylöspäin, näkee helposti ne hakaset ja pääsee naplaamaan.


Ahdinta vähän tänään testailin.
Hyvin toimii.
Aivan aavistus on piikitystaipumusta, mutta kuitenkin niin vähän (alle 0,1bar), etten nyt toistaiseksi välitä siitä ollenkaan.
Hiljainen ja paine nousee tosi ärhäkästi, mikä on paineohjatussa moottorissa hieno asia.

Täydet sata milliä on nyt syöttöjä ohjelmassa ja max ahdot 1,7bar, joka riittääkin pitkälle, vääntöjen ja tehojenkin puolesta.
Kompurakartassa on kyllä vielä tarvittaessa varojakin, sekin on hyvä.
Tasapainoituslappu oli 13000rpm asti, joka riittää kompurakartassa lähes 2bar max mahtoihin ja 1,7bar parhaan tehon kohdalla.
Kerrankin mukava, ettei tarvi koko ajan ylikierroksilla kierrättää.
Pakopainetta ei ole mitattu, vielä.
Tasakaasulla 80 vauhdissa ahdot noin 0,1 bar.
Ja satasessa 0,2-0,25 bar.
Eli siinä ohjelman pyynnössä aika tarkalleen mennään.
Herää todella hyvin.
Ja paine todellakin seuraa nyt kaasupolkimen liikkeitä johdonmukaisesti, eli siellä on muitakin painetasoja, kun max/min, mikä ei nyt niin yleistä ole....
Näytöstäisi näiden vakiosuuttimien antaman tiedon valossa, että Finturbolla olisi onnistuttu hyvin, ainakin hyvältä näyttää.
Enkä oikein usko, että suuremmillakaan suuttimilla tulee mitään maatakaatavaa ongelmaa säädön suhteen, kun mulla on AMG,n suuttimille jo valmiiksi toimiviksi naplatut suutinkartat.
Kunhan Antti vaan kerkiää kaikki suuttimet tekemään, niin niiden kanssa sitten jatkuu.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Avatar
wallu82
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 107
Liittynyt: Ma 02.11.2009 18:56

Re: tuikun Pontewa Paawo - 320cdi

Viesti Kirjoittaja wallu82 »

Jos nyt hiukan kanssa kommentoisin tuota laatikko asiaa niin, itselleni vaihdoin tuon turpiinilukon solenoidin. Ja eron kyllä tosiaan huomaa, vaikken vielä ole autoa sammumaan saanut. Ei sinänsä mitään "vikaa" ollut vanhassa , mutta nyt paljon herkemmin ja aikaisempaa se "iso" veto alkaa.

Olisiko tuon solenoidin hinta ollut joku 40€. Mielestäni tuo kannattaa vaihtaa ainakin johdinlevyn vaihdon yhteydessä, jossein muuten viitsi remonttiin alkaa. Taitaa olla sama homma kaikkien tämän ikäluokan autom. cdi vehkeissä.
tuikku
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4686
Liittynyt: La 24.04.2004 09:39

Re: tuikun Pontewa Paawo - 320cdi

Viesti Kirjoittaja tuikku »

.
Kokeileppa Wallu laittaa vaikkap sellaista litkua sinne laatikkoon, kun RVS.
Mulla rauhoitti sitä vaihtohalukkuutta edelleen, eli entistä paremmin pyrkii sitä vääntöä käyttämään.
Ei mitää järisyttävää vaikutusta, mutta huomaa kuitenkin.

No, tässä päivänä muutamana oli jo päätiet sen verran sulana, että pääsi kunnolla kokeilemaan.
Siinäpä sitten huomasin, etteihän tämä oikein kulje mihinkään vielä.
Siitä suuttuneena tilasin suuremman korkeapainepumpun, sellaisen kasikoneessa (400cdi) alunperin olevan.
Kunhan suuttimet valmistuu, niin vaihdan tuon samalla.
Ei nyt ihan heti pitäisi loppua tuotto, mutta se kokeillaan.

Ahdin kuitenkin pelaa ok.
Taitaisi olla paras, mitä mulla on tähän mennessä ollut, toiminnaltaan.
Helppo säätää, hiljainen ja herää ja tuottaa painetta heti.
Eikä heti tarvi kirittää ihan äärimmilleen.
Max ahdot on maltilliset 1,7bar, vähempikin selvästi näille vakiosuuttimille riittäisi, mutta haluan nyt jo etukäteen kokeilla sitä painetta, millä ajattelin isommilla suuttimilla kokeilun aloittaa.
"Oikeassa" AMG,ssähän tuo paine riittääkin jo yli 700nm väännöille ja tässä on imusiipi siis vielä isompi.
Pakopuolen siipiä kärsii silloin pitää vähän enemmän auki ja näin saadaan samalle paineelle lisää virtausta ja kierrokset pysymään kurissa.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Re: tuikun Pontewa Paawo - 320cdi

Viesti Kirjoittaja veskola »

Eikös sitä yhteispainettakin sitten voisi nostaa ylemmäs, jonnekin 2kBar. Senhän voisi saada ohjelmoitua silleen, että pienillä kaasun asennoilla on pienempi paine (tai siis sehän tekee sitä jo luonnostaan, mutta saako sitä ohjelmoitua ero suuremmaksi). Jos ei softasta löydy karttoja niin anturihuijauksella sitten :twisted:

Pitäisi tulla paremmat sumut kun on enemmän painetta.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Vastaa Viestiin