Superturbotukseen apua korvausta vastaan, sekä yleistä höpöä

Asiaa ahtimista ja ahtamisesta.
Vastaa Viestiin
EdVonV
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 41
Liittynyt: Su 07.12.2008 15:20

Viesti Kirjoittaja EdVonV »

rumilus kirjoitti:Ei täällä ole yhtään mitään edistyksellistä tapahtunut yön aikana. :D
Joku viittaisi johonkin Volvon rutteloon , jonka tehot ja vääntömomentit eivät oikein tahdo riittää. Täytyy viestittää asiassa Göteboriin, jos saisivat vähän kiihdykettä lisää myllyyn.
Nestemäiset polttoaineet ovat aivan turhia litkuja, jos polttomoottoreista otetaan voimaa ulos. :lol: Sitten kun alkaa olemaan sellaisia kiihdykkeitä, joidenka palamisnopeus liikkuu 2000 m/s niin kyllä litran polttomoottoristakin saadaan tehoja. :lol: Ei tarvitse mennä mustaan aukkoon, kyllä niitä kiihdykkeitä löytyy muualtakin.
Ja eikös se varttimaili ole alle 10 s vedoksia, joten ei tarvitse paljon polttoainetta kuljettaa mukana. :D Polttoainetankkiin voi vaikka kusta ( urea ), niin paikat pysyy puhtaana. :D
Kyllähän täälä kaikki tietää ettei nykypolttoaineet ole kovin tehokkaita. Ei tarvi vuosien huippukoulutusta tajutakseen sitä. Eikä myöskään siihen että ymmärtää, ettei huoltoasemilta saa plutoniumia tms tehopolttoaineita.
Juu otappa yhteyttä suoraan Gjöötteboriin! He varmaan olisivat todella otettuja neuvoistasi :lol:
Erona taitaa rumilus olla, että me tavan kansalaiset eletään todellisuudessa ja sinä jossain scififantasiassa.
Taitaa vierähtää jokunen kymmentä vuotta ennenku ajetaan pelkillä vety tms teknologian polttoaineilla. Niin valitettavaa kuin se onkin...
Avatar
rumilus
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2824
Liittynyt: Pe 28.03.2008 21:51
Paikkakunta: Lieto

Viesti Kirjoittaja rumilus »

edvee kirjoitti:
rumilus kirjoitti:Ei täällä ole yhtään mitään edistyksellistä tapahtunut yön aikana. :D
Joku viittaisi johonkin Volvon rutteloon , jonka tehot ja vääntömomentit eivät oikein tahdo riittää. Täytyy viestittää asiassa Göteboriin, jos saisivat vähän kiihdykettä lisää myllyyn.
Nestemäiset polttoaineet ovat aivan turhia litkuja, jos polttomoottoreista otetaan voimaa ulos. :lol: Sitten kun alkaa olemaan sellaisia kiihdykkeitä, joidenka palamisnopeus liikkuu 2000 m/s niin kyllä litran polttomoottoristakin saadaan tehoja. :lol: Ei tarvitse mennä mustaan aukkoon, kyllä niitä kiihdykkeitä löytyy muualtakin.
Ja eikös se varttimaili ole alle 10 s vedoksia, joten ei tarvitse paljon polttoainetta kuljettaa mukana. :D Polttoainetankkiin voi vaikka kusta ( urea ), niin paikat pysyy puhtaana. :D
Kyllähän täälä kaikki tietää ettei nykypolttoaineet ole kovin tehokkaita. Ei tarvi vuosien huippukoulutusta tajutakseen sitä. Eikä myöskään siihen että ymmärtää, ettei huoltoasemilta saa plutoniumia tms tehopolttoaineita.
Juu otappa yhteyttä suoraan Gjöötteboriin! He varmaan olisivat todella otettuja neuvoistasi :lol:
Erona taitaa rumilus olla, että me tavan kansalaiset eletään todellisuudessa ja sinä jossain scififantasiassa.
Taitaa vierähtää jokunen kymmentä vuotta ennenku ajetaan pelkillä vety tms teknologian polttoaineilla. Niin valitettavaa kuin se onkin...
Uudet teknologiat ovat lähempänä kuin uskotkaan.
Enkä elä missään scifi fantasioissa, kykyni on nähdä "professorin " tavoin muutama kymmenen vuotta eteenpäin ajassa.
Sinäkin tietoisesti lueskelet kirjoituksiani vain toisella silmällä ja teet niistä vielä omat johtopäätöksesi...jotka ovat pahasti metsässä. :twisted:
Lueskele vaan tarkemmin mitä olen tähän topiciin kirjoitellut, niin eiköhän asiat aukene jos on auetakseen. :D
EdVonV
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 41
Liittynyt: Su 07.12.2008 15:20

Viesti Kirjoittaja EdVonV »

Teknologia on jo olemassa. Siitähän nyt ei ole kyse vaan siitä miten tämä takapajulayhteiskunta toimii. Kuvitteletko todella olevasi ainoa joka ymmärtää mitään vaihtoehtoenergioista? Melko kumouksellista jos näin on..

Se että asioita osataan valmistaa ei tarkoita sitä että ne tulisivat tavan kuluttajan käyttöön vielä vuosikymmeniin! Tao nyt jo kaaliisi että niinkauan kuin on olemassa nykymuotoinen hallintorakenne ja markkinatalous, ei tulla näkemään saastettomia tai edullisia polttoaineita. Aamen.
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

napa kirjoitti:itse en liikennekäytössä olevan auton alusta/ohjaus osia ala rälläkällä muotoilemaan, koska lakikin sen jo kieltää...
Jos nyt jutellaan ihan asiaakin välillä, niin tämä on ihan puhdas kysymys, koska en ole lakikirjaan (katsastussäädökset tjms fuck) viitsinyt perehtyä. Vaikkapa auto mallia 88 tai sitten 96, niihinkö saa valkata jarruosat mistä vain arpomalla, ja kun kertoo katsastuksessa heti alkuun niin tehneensä niin läpi menee. Oletettaan vielä että kyseisissä autoissa olisi ABS jarrut. Vaihdetaan levyt, satulat ja vaikkapa vielä jarruletkut ihan toisesta autosta löytyneisiin.

Saako myös jarrusatula ja levy olla eri merkkisistä autoista sattuu, kun eihän ne välttämättä sopi keskenään yhteen sitten kun se jarrupala kuluu siellä -> crash, pam.

?

Muuten tuota, tuli tuossa rälläkäityä parista autosta jarrusatulaa. Laillista vai laitonta ? Toki vetelin siihen päälle savea ja öljyä niin silloiinhan se on lailli'inen. Tämä oli ihan puhtaasi vanteensovittamisasia.
Lisää tietoa: www.skg.fi
xr
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1225
Liittynyt: Ti 06.07.2004 01:08
Paikkakunta: Eteläpohjanmaa

Viesti Kirjoittaja xr »

ei tarvi olla satula ja levy samaa paria
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja napa »

veskola kirjoitti:
Jos nyt jutellaan ihan asiaakin välillä, niin tämä on ihan puhdas kysymys, koska en ole lakikirjaan (katsastussäädökset tjms fuck) viitsinyt perehtyä. Vaikkapa auto mallia 88 tai sitten 96, niihinkö saa valkata jarruosat mistä vain arpomalla, ja kun kertoo katsastuksessa heti alkuun niin tehneensä niin läpi menee. Oletettaan vielä että kyseisissä autoissa olisi ABS jarrut. Vaihdetaan levyt, satulat ja vaikkapa vielä jarruletkut ihan toisesta autosta löytyneisiin.

Saako myös jarrusatula ja levy olla eri merkkisistä autoista sattuu, kun eihän ne välttämättä sopi keskenään yhteen sitten kun se jarrupala kuluu siellä -> crash, pam.

?
jossakin se vuosimalli raja menee, että pitää olla ne TUV lapot vai mitä ne nyt oli, kuitenkin esim. -89 mallin W124 saa laittaa vaikka vaikka mitkä jarruosat (levyt, satulat, palat, letkut, putket jne.), kunhan ne vain vastaa tai on paremmat, kuin alkuperäiset tai sen auton mihin verrataan... sama juttu alustasarjojen jne. kohdalla... uudet autot vaatii ne TUV todistukset (tyyppihyväksyntä), kun taas vanhoissa riittää, että ne toimii teknisesti oikein (ei raavi pyörät koriin asennuksen jälkeen, osien vahvuus on oikeaa kokoluokkaa jne.)

-96 vuosimaalin auto taitaa olla jo sellainen, että siinä astuu mukaan kuvioihin ne TUV lapot :roll: kaikki 2000 luvun puolella valmistetut ainakin on sellaisia... eli niillä autoilla ei ole mulle mitään käyttöä, ne on teknistä jätettä :D

ABS jarrut ei asiaan vaikuta muuten, kuin että jos sellaiset vertailuautossa on olleet, niin sellaiset pitää myös asentaa ja näin me tehtiin esim. sen vähäpäästöisen -92 mallisen sierran kohdalla, johon vaihdettiin vähän "parempaa" tekniikkaa... siihen tuli siis koneen muutoksen yhteydessä vaihdettua myös koko taka-akseli (jarruineen, vetareineen ja perineen, scorpiosta), etujarrut scorpiosta, ABS jarru systeemit toisesta sierrasta, alustasarja on taas joku kaupasta ostettu ilman mitään tyyppihyväksyntä tai muita lappoja, ensin tietysti aina käydään konttorilta kysymässä mitä saa/pitää tehdä ja sitten toimitaan ohjeiden mukaan... jos se sierra ei olisi vähäpäästöinen, niin siinä olis jo 2 kpl turboja, mutta niiden kanssa tuli seinä vastaan ja nyt pitää hankkia sittten ei vähäpäästöinen sierra vielä yhdeksi projektiksi ja tehdä siihen sitten se ahdettu 2.9 ltr:n V6 kone :twisted:
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa

"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Avatar
rumilus
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2824
Liittynyt: Pe 28.03.2008 21:51
Paikkakunta: Lieto

Viesti Kirjoittaja rumilus »

edvee kirjoitti:Teknologia on jo olemassa. Siitähän nyt ei ole kyse vaan siitä miten tämä takapajulayhteiskunta toimii. Kuvitteletko todella olevasi ainoa joka ymmärtää mitään vaihtoehtoenergioista? Melko kumouksellista jos näin on..

Se että asioita osataan valmistaa ei tarkoita sitä että ne tulisivat tavan kuluttajan käyttöön vielä vuosikymmeniin! Tao nyt jo kaaliisi että niinkauan kuin on olemassa nykymuotoinen hallintorakenne ja markkinatalous, ei tulla näkemään saastettomia tai edullisia polttoaineita. Aamen.
Vai vaihtoehtoenergioista tietoa tai, aika poika olet laukomaan asioista, joista et välttämättä tiedä...kenelle suuntaat kirjoituksiasi. Tämän topicin kautta on tullut selvä kuva, ettei ko.asiasta olla kovinkaan perillä mersufoorumilla. Minun on aivan turha vaahdota asiassa, kun vastakaikua ei ole ilmentynyt. Ettei tämä nyt jäisi sinullekaan epäselväksi, en varmaan pitäisi keskutelua yllä eri polttoainevaihtoehdoista, jos en niistä tietäisi jotakin.

Tao nyt kaaliisi termit kannattaisi tykkänään jättää näistä keskuteluista pois, voisi sitä hienotunteisemminkin asian ilmaista.
Markkinataloudella ja hallintorakenteilla ei ole nyt näissä pippaloissa mitään tekemistä. Teknokraatit vievät tätä siviilisaatiota vääjäämättä eteenpäin.

Alkaa taas poikkeamaan melkoisesti topicin tavoitteista, joten täytyy luopua tästä suosiolla.
Avatar
JarkkoN
Mersumies
Mersumies
Viestit: 4163
Liittynyt: Pe 01.09.2006 14:39
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja JarkkoN »

1996 tuli tosiaan EU-tyyppihyväksyntä pakolliseksi.

Kyllä vahän kuluttavaa, vaihtoehtoista tekniikkaa on ollut olemassa jo
kymmeniä vuosia, mutta öljy-yhtiöt ovat halunneet tehdä rahaa halvalla
öljyllä. Nyt se järjetön öljyn polttaminen alkaa pikku hiljaa päättyä. Hyvä,
sillä öljy on liian arvokas raaka-aine poltettavaksi.
S211 E 320 CDI T 4matic 11/2006
Avatar
Juhanit
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 229
Liittynyt: Ma 28.04.2008 06:33
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Juhanit »

veskola kirjoitti: Ilman potenssilaskentaa matriiseista puhumattakaan
Tässä ollaan nyt lähellä vakavia juttuja. Kannattaa ehdottomasti muistaa että derivointi heikentää potenssia, eikä nuorena kadotettua saa koskaan enää takasin :)
W140 ja C126. Arkiajossa Englannin Lada Niva.
ekakertalainen
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 32
Liittynyt: Ma 07.12.2009 19:48
Paikkakunta: helsinki

Viesti Kirjoittaja ekakertalainen »

rumilus kirjoitti:
Solmurauta kirjoitti:^Miten tuo Einsteinin suhteellisuusteoria liittyy autoiluun?
No sehän tähtää absoluuttiseen.....? :D Nollapisteeseen. Ei kitkaa ja on raukea olo. Moottorin viritysvoimaahan tässä topicissa haetaan.
Värähtelemätön polttomoottori...absoluuttinen nollapiste....kaasujen-ja antimaterian plasma ja suhteellisuusteorian E=mc2...eli suoraan verrannollinen kaavan mukaan valon nopeus 300000 km/s toiseen potenssiinn kertaa massa ( esim. vedyn protonin massa noin 4000 kg kuutiosenttimetri ). :lol: :lol:
Kyllä luulisi aukeavan mistä voimaa syntyy. :D :D
Ja onhan siellä sitä momenttiakin 2,792847351 ± 0,000000028 μN
:D :D

Se parhaiten nauraa jolla on vahvin lääkitys...
Tarjous edelleenkin voimassa 25000hv st mulle budjetti 10000€?
Ei oo monesti ollu parempi olo, kun mersulla ajo.. Ehkä joku kolme kertaa?!?
Avatar
JarkkoN
Mersumies
Mersumies
Viestit: 4163
Liittynyt: Pe 01.09.2006 14:39
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja JarkkoN »

JarkkoN kirjoitti: Kyllä vahän kuluttavaa, vaihtoehtoista tekniikkaa on ollut olemassa jo
kymmeniä vuosia, mutta öljy-yhtiöt ovat halunneet tehdä rahaa halvalla
öljyllä. Nyt se järjetön öljyn polttaminen alkaa pikku hiljaa päättyä. Hyvä,
sillä öljy on liian arvokas raaka-aine poltettavaksi.
Tässä hyvä tiivistelmä, miten sähköauton uusi tuleminen tapettiin USA:ssa.
Kuka haluaisi ostaa GM:n auton tämän luettuaan? Ei ihme että olisi mennyt
konkkaan koko USA:n autoteollisuus ilman sosialisointia.

http://fi.wikipedia.org/wiki/Who_Killed ... ric_Car%3F
S211 E 320 CDI T 4matic 11/2006
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

Juhanit kirjoitti:Tässä ollaan nyt lähellä vakavia juttuja. Kannattaa ehdottomasti muistaa että derivointi heikentää potenssia, eikä nuorena kadotettua saa koskaan enää takasin :)
Mulla kun derivaatta menee nollaksi, niin sillon on potenssi kohdallaan, siis jos sattuu nainen olemaan alla.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Avatar
Kummeli
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1095
Liittynyt: Ma 20.04.2009 22:06
Paikkakunta: Etelä-Pohojammaa

Viesti Kirjoittaja Kummeli »

veskola kirjoitti:
Juhanit kirjoitti:Tässä ollaan nyt lähellä vakavia juttuja. Kannattaa ehdottomasti muistaa että derivointi heikentää potenssia, eikä nuorena kadotettua saa koskaan enää takasin :)
Mulla kun derivaatta menee nollaksi, niin sillon on potenssi kohdallaan, siis jos sattuu nainen olemaan alla.
Eli kulmakerroin on nolla? :lol:
It's hard to be a mersumies...

w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)

Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

Sitä kulmakerrointa tuossa just haettiin :wink: siis maapallon ja kropan välistä...se toinen kulmakerroin on ihan eri juttu :roll:
Lisää tietoa: www.skg.fi
Avatar
Kummeli
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1095
Liittynyt: Ma 20.04.2009 22:06
Paikkakunta: Etelä-Pohojammaa

Viesti Kirjoittaja Kummeli »

Niijoo, normaalin kulmakerrointa...


Noniin taas... :D
It's hard to be a mersumies...

w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)

Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
EdVonV
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 41
Liittynyt: Su 07.12.2008 15:20

Viesti Kirjoittaja EdVonV »

rumilus kirjoitti:
Vai vaihtoehtoenergioista tietoa tai, aika poika olet laukomaan asioista, joista et välttämättä tiedä...kenelle suuntaat kirjoituksiasi. Tämän topicin kautta on tullut selvä kuva, ettei ko.asiasta olla kovinkaan perillä mersufoorumilla. Minun on aivan turha vaahdota asiassa, kun vastakaikua ei ole ilmentynyt. Ettei tämä nyt jäisi sinullekaan epäselväksi, en varmaan pitäisi keskutelua yllä eri polttoainevaihtoehdoista, jos en niistä tietäisi jotakin.

Tao nyt kaaliisi termit kannattaisi tykkänään jättää näistä keskuteluista pois, voisi sitä hienotunteisemminkin asian ilmaista.
Markkinataloudella ja hallintorakenteilla ei ole nyt näissä pippaloissa mitään tekemistä. Teknokraatit vievät tätä siviilisaatiota vääjäämättä eteenpäin.

Alkaa taas poikkeamaan melkoisesti topicin tavoitteista, joten täytyy luopua tästä suosiolla.
Tällä foorumilla on hyvinkin selvää kaikille ettei huoltoasemat myi vielä kuuluttamiasi tehovaihtoehtoja :lol:
Kuten kirjoitin aikaisemminkin =olet väärällä foorumilla mouhaamassa paremmista vaihtoehdoista. Täällä kirjoittajat rakentelee DIESELkäyttöisiä vanhoja Mersuja, eikä mitään ydinvoimaloita.

Vai ei ole markkinoilla tai hallinnolla tekemistä? :shock: Kuten suurin osa foorumilaisista tietää, on vaihtoehtoisia teknologioita ollut jo kymmeniä vuosia. Ainoastaan juurikin bisnes jarruttaa yleistymistä...

Mitä jos tosiaankin keskityttäis tällä foorumilla antiikinaikaisten DIESELmoottoreiden rakenteluun? On se hienoa kun vielä porukalla on intoa rakennella näitä vermeitä. Harrastuspohjalla ja pikkubudjetilla saavutetaan juurikin se tekemisen meininki mistä hommassa on kyse.
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja napa »

edvee kirjoitti:Täällä kirjoittajat rakentelee DIESELkäyttöisiä vanhoja Mersuja, eikä mitään ydinvoimaloita.



Mitä jos tosiaankin keskityttäis tällä foorumilla antiikinaikaisten DIESELmoottoreiden rakenteluun? On se hienoa kun vielä porukalla on intoa rakennella näitä vermeitä. Harrastuspohjalla ja pikkubudjetilla saavutetaan juurikin se tekemisen meininki mistä hommassa on kyse.
mistä helvetistä tälläinen nyt on saatu päähän, että vain ja ainoastaan DIESELEITÄ viriteltäis tällä foorumilla, vai oliko tarkoitus kertoa, että tässä ketjussa :roll:

kyllä vanhat bensakoneet on ihan yhtä mukavia viriteltäviä, halvempia tosin, kuin dieselit, että "tarkan markan" ja muut persaukiset on sitten niiden bensakoneiden kanssa enemmän tekemisissä :wink:
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa

"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
EdVonV
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 41
Liittynyt: Su 07.12.2008 15:20

Viesti Kirjoittaja EdVonV »

napa kirjoitti:
edvee kirjoitti:Täällä kirjoittajat rakentelee DIESELkäyttöisiä vanhoja Mersuja, eikä mitään ydinvoimaloita.



Mitä jos tosiaankin keskityttäis tällä foorumilla antiikinaikaisten DIESELmoottoreiden rakenteluun? On se hienoa kun vielä porukalla on intoa rakennella näitä vermeitä. Harrastuspohjalla ja pikkubudjetilla saavutetaan juurikin se tekemisen meininki mistä hommassa on kyse.
mistä helvetistä tälläinen nyt on saatu päähän, että vain ja ainoastaan DIESELEITÄ viriteltäis tällä foorumilla, vai oliko tarkoitus kertoa, että tässä ketjussa :roll:

kyllä vanhat bensakoneet on ihan yhtä mukavia viriteltäviä, halvempia tosin, kuin dieselit, että "tarkan markan" ja muut persaukiset on sitten niiden bensakoneiden kanssa enemmän tekemisissä :wink:
No joo huonosti muotoilu :oops: tarkoitinkin lähinnä tätä topiccia. Ei ollut tarkoitus vähätellä pentsiinimosien rakentelua :D Kaikki motorsportti on aina jee jee :D
Avatar
rumilus
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2824
Liittynyt: Pe 28.03.2008 21:51
Paikkakunta: Lieto

Viesti Kirjoittaja rumilus »

Kun mennään 35-vuotta ajassa taaksepäin, kehiteltiin vakavasti termospullon kokoista voimakonetta ajoneuvoihin, jonka polttoaine oli uraani 237...eli pienimuotoin fissioydinreaktori.
Hanke kaatui IAEA:n kaltaisen valvontaviranomaisten vastustukseen, kun epävarmuustekijöitä laitteiston toiminnasta oli olemassa.
Näin jälkikäteen tarkasteltuna ei ole tietooni tullut kiehutusvesireaktorissa ( BWR ) maailmalla primääripuolella tapahtunutta vakavaa häiriöitä.
Että ei nämä visiot ole ihan tuulesta temmattuja, mutta tähän topiciin kylläkin sopimattomia.
Avatar
S202
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5520
Liittynyt: Ti 30.12.2008 13:40
Paikkakunta: Alavus

Viesti Kirjoittaja S202 »

No sepäs olisikin kun autoissa olisi kaikissa pieni ydinreaktori. Mihin se kaikki jäte laitettaisiin?
Avatar
rumilus
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2824
Liittynyt: Pe 28.03.2008 21:51
Paikkakunta: Lieto

Viesti Kirjoittaja rumilus »

S202 kirjoitti:No sepäs olisikin kun autoissa olisi kaikissa pieni ydinreaktori. Mihin se kaikki jäte laitettaisiin?
Aspiriinitabletin kokoinen raaka-aine vuoden periodilla/auto. :shock:
Avatar
S202
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5520
Liittynyt: Ti 30.12.2008 13:40
Paikkakunta: Alavus

Viesti Kirjoittaja S202 »

Eihän se isoa määrää tarvitse, mutta olisi se aika haastavaa :roll:
Avatar
pera8x
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6702
Liittynyt: Ke 09.02.2005 19:55
Paikkakunta: TAMPERE/LEMPÄÄLÄ

Viesti Kirjoittaja pera8x »

oishan se hienoa, kun autot toimis uraanilla. sitten vedettäis jokavuotiset ketjukolarit, kun ekat lumet tulee ja uraanit olis pitkin teitä. siinäpäs vasta soppa oliskin.
W201 250DT 20V
w201 190E
Avatar
Kummeli
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1095
Liittynyt: Ma 20.04.2009 22:06
Paikkakunta: Etelä-Pohojammaa

Viesti Kirjoittaja Kummeli »

lauhuttaminenki tarttis vähän miettimistä, aika kovat lämmöt olis reaktorissa... :roll:
It's hard to be a mersumies...

w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)

Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
Avatar
S202
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5520
Liittynyt: Ti 30.12.2008 13:40
Paikkakunta: Alavus

Viesti Kirjoittaja S202 »

Raskasta vettä siihen tarvittaisiin. Ja siitä saadaan myös erotettua Deuteriumia mikä on toinen ainesosa fuusioreaktioon. Ja sillä fuusioreaktiollakos sitä tehoa vasta irtoaakin, saman vetymäärän polttamiseen verraten 500 miljoonaa kertaa enemmän 8)
Avatar
Kummeli
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1095
Liittynyt: Ma 20.04.2009 22:06
Paikkakunta: Etelä-Pohojammaa

Viesti Kirjoittaja Kummeli »

Totta. Eli pitäs löytää hyvä hiukkaskiihdytin, joka sopii nokkapellin alle. Löytäsköhän ebay? :lol:
It's hard to be a mersumies...

w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)

Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
Avatar
S202
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5520
Liittynyt: Ti 30.12.2008 13:40
Paikkakunta: Alavus

Viesti Kirjoittaja S202 »

Ei tarvita kiihdytintä vaan semmonen tokamak reaktori, sopii hyvin peräkonttiin. Polttoainettakin tarvitaan vaan jotain gramman tuhannesosia, taloudellistakin vielä.
Avatar
rumilus
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2824
Liittynyt: Pe 28.03.2008 21:51
Paikkakunta: Lieto

Viesti Kirjoittaja rumilus »

S202 kirjoitti:Raskasta vettä siihen tarvittaisiin. Ja siitä saadaan myös erotettua Deuteriumia mikä on toinen ainesosa fuusioreaktioon. Ja sillä fuusioreaktiollakos sitä tehoa vasta irtoaakin, saman vetymäärän polttamiseen verraten 500 miljoonaa kertaa enemmän 8)
Nyt täytyy erottaa kaksi ydinreaktiota toisistaan, eli kysymyksessä on U237 fissioydinvoima...ei fuusio.
Litran termospullon kokoisesta voimalähteestä noin 1000 hv. :lol:
Ydinreaktori voidaan kapseloida turvalliseksi, samoin lopputuote.

EDIT: korjattu sana kapseloida
Viimeksi muokannut rumilus, Ma 22.11.2010 17:38. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 18110
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Viesti Kirjoittaja dealer »

Mistä ekakertalainen tiesit laittaa otsikkoon tuon "yleistä höpöä" ? :shock:
Avatar
JP74
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 2781
Liittynyt: To 17.06.2004 06:59
Paikkakunta: Palokka

Viesti Kirjoittaja JP74 »

Kannattaa kuitenkin pysyä oikeasti ihan noissa Holseteissa ja 7mm elementeissä :roll:

Kun ei viimeistä pyydä, niin melko helpolla pääsee valmiiden osien kanssa.
Vastaa Viestiin