olisiko kenelläkään tietoa tällaisesta ongelmasta?
Eli euto on w202 200cid-00 automaatilla. Kesken ajon läväytti esp/bas ja
abs valon palamaan sekä sekoitti kellon ja hyydytti nopeus/matkamittarin.
Vielä vaihde jumittaa vissiin kolmosella. Vaikka pysähtyy niin luistaa isolla vaihteella liikkeelle. Latauksen mittasin ja näytti 13,8-14v.
Tosin akkujännite oli noin 30min kuluttua pudonnut 12,3 volttiin sammuttamisen jälkeen.
Nyt on akku ollut laturissa kiinni pitkään, mutta ei vaikutusta ongelmiin.
Akkujännite alkaa laskea melko nopeasti laturin irroituksen jälkeen, eli voisikohan akku olla loppu vai mistä kannattaisi alkaa lisää ihmettelemään?
Vielä semmoinen juttu, että tietääkö kukaan onko pk-seudulla sunnuntaina
mikään paikka auki jossa pääsisi testeriin jos muu ei auta. kiitos jo etukäteen.
w202 esp/bas ongelma
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: w202 esp/bas ongelma
PK seutu sisältää mitäcadillac kirjoitti:olisiko kenelläkään tietoa tällaisesta ongelmasta?
Eli euto on w202 200cid-00 automaatilla. Kesken ajon läväytti esp/bas ja
abs valon palamaan sekä sekoitti kellon ja hyydytti nopeus/matkamittarin.
Vielä vaihde jumittaa vissiin kolmosella. Vaikka pysähtyy niin luistaa isolla vaihteella liikkeelle. Latauksen mittasin ja näytti 13,8-14v.
Tosin akkujännite oli noin 30min kuluttua pudonnut 12,3 volttiin sammuttamisen jälkeen.
Nyt on akku ollut laturissa kiinni pitkään, mutta ei vaikutusta ongelmiin.
Akkujännite alkaa laskea melko nopeasti laturin irroituksen jälkeen, eli voisikohan akku olla loppu vai mistä kannattaisi alkaa lisää ihmettelemään?
Vielä semmoinen juttu, että tietääkö kukaan onko pk-seudulla sunnuntaina
mikään paikka auki jossa pääsisi testeriin jos muu ei auta. kiitos jo etukäteen.
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

Re: w202 esp/bas ongelma
sori eli tarkoitin suunnilleen aluetta helsinki, espoo, vantaa, sipoo. tosin en tiedä kuinka kauas tolla autolla uskaltaa ajella..CDI203 kirjoitti: PK seutu sisältää mitä
12,3 volttia on juuri tyhjän akun rajalla, tosin mittaus pitäisi tehdä
kunnon mittarilla lämpimässä ja akun kaapeli irti.
Mikä hyvänsä sähkölaitekorjaamo voi tarkistaa, onko akku ja lataus
kunnossa. Itsekin voi tarkistaa, kuluttaako jokin laite virtaa, kun auto
on sammuksissa. Laturin diodivuoto olisi helpoin mitata pihtimittarilla.
Ohjeitä löytynee haulla.
Oireet kuulostavat joka tapauksessa alijännitteeltä. Joko akku/laturi tai
ylijänniterele (uudemmissa Mersuissa perusmoduli) rikki. Latausjännite oli
kuitenkin hyvä.
kunnon mittarilla lämpimässä ja akun kaapeli irti.
Mikä hyvänsä sähkölaitekorjaamo voi tarkistaa, onko akku ja lataus
kunnossa. Itsekin voi tarkistaa, kuluttaako jokin laite virtaa, kun auto
on sammuksissa. Laturin diodivuoto olisi helpoin mitata pihtimittarilla.
Ohjeitä löytynee haulla.
Oireet kuulostavat joka tapauksessa alijännitteeltä. Joko akku/laturi tai
ylijänniterele (uudemmissa Mersuissa perusmoduli) rikki. Latausjännite oli
kuitenkin hyvä.
S211 E 320 CDI T 4matic 11/2006
En nyt niin tarkkaan tiedä, mutta kuulostaa kuin nopeustieto autolta puuttuisi.
Voisiko jokin pyörännopeusanturi olla rikki tai johto poikki ja jos niin mistä pyörästä tämä nopeustieto otetaan. Tuo sopisi hyvin kuvaan, että nopeus- ja matkamittari eivät toimi sekä automaattiloota on "sekaisin" eli vain pakkovaihde päällä. Samalla tietenkin abs/esp ei myöskään toimi ja siitä vikavalot mittaristossa.
Tosin tuo kellon sekoaminen samalla ei tuntuisi sopivan kuvaan.
Siihen taas voisi se alijännite passata paremmin kuin periaatteessa kyllä noihin muihinkin vikoihin.
No, mitenkä lie....epävarmoissa tilanteissa tietenkin vikakoodinluku täsmentää asiaa.
Voisiko jokin pyörännopeusanturi olla rikki tai johto poikki ja jos niin mistä pyörästä tämä nopeustieto otetaan. Tuo sopisi hyvin kuvaan, että nopeus- ja matkamittari eivät toimi sekä automaattiloota on "sekaisin" eli vain pakkovaihde päällä. Samalla tietenkin abs/esp ei myöskään toimi ja siitä vikavalot mittaristossa.
Tosin tuo kellon sekoaminen samalla ei tuntuisi sopivan kuvaan.
Siihen taas voisi se alijännite passata paremmin kuin periaatteessa kyllä noihin muihinkin vikoihin.
No, mitenkä lie....epävarmoissa tilanteissa tietenkin vikakoodinluku täsmentää asiaa.
Kaikki vikakoodihuolesi heitä!
Vikakoodinlukua ja muita apuja: vikakoodi@gmail.com
Vikakoodinlukua ja muita apuja: vikakoodi@gmail.com
No niin, nyt tuntuisi taas auto pelittävän.
Uusi akku kiinni kun vanha antoi heti periksi rasituksessa, ajoa hymyssä suin
10min ja sama vika uudestaan
Sitten muistin, että oli mainittu abs anturi viasta.
Pari viikkoa sitten leikkasi vasen etulaakeri kiinni ilman ennakko
varoitusta, olkatappi ja napa päreiksi.
Piti rälläkällä leikata auki ja silloin huomasin, että napa oli nirhaissut
abs anturia ikävästi.
Laitoin auton nippuun ja kaikki toimi silloin, nyt vaihdoin siihen
uuden anturin ja valot syttyivät taas, no ajoin 100m kun valot sammuivat
ja kruisailin noin tunnin ilman ongelmia joten nyt näyttää hyvältä.
Ehkä sillä piti ajaa se pikku pätkä jotta viat nollaantuivat?
Tässä kuussa mennyt remppoihin 600e ja itse tehnyt työt, saapa nähdä
mitä sitten enskuussa
Uusi akku kiinni kun vanha antoi heti periksi rasituksessa, ajoa hymyssä suin
10min ja sama vika uudestaan

Sitten muistin, että oli mainittu abs anturi viasta.
Pari viikkoa sitten leikkasi vasen etulaakeri kiinni ilman ennakko
varoitusta, olkatappi ja napa päreiksi.
Piti rälläkällä leikata auki ja silloin huomasin, että napa oli nirhaissut
abs anturia ikävästi.
Laitoin auton nippuun ja kaikki toimi silloin, nyt vaihdoin siihen
uuden anturin ja valot syttyivät taas, no ajoin 100m kun valot sammuivat
ja kruisailin noin tunnin ilman ongelmia joten nyt näyttää hyvältä.
Ehkä sillä piti ajaa se pikku pätkä jotta viat nollaantuivat?
Tässä kuussa mennyt remppoihin 600e ja itse tehnyt työt, saapa nähdä
mitä sitten enskuussa

- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Myös anturin ja sen vastin kohdan välinen etäisyys kannatta tarkistaa,
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
