S211 E320CDI 2003 Automaattilaatikon nollaus
S211 E320CDI 2003 Automaattilaatikon nollaus
Voiko otsikon mukaisen mallin automaattilaatikon nollata itse?
Jos voi niin miten se tehdään?
Nääs kylmänä laatikko tuntuu "luistavan" ja välillä nykäisee.
Tuntuisi myös, että kun laatikko vaihtaa niin vaihde vaihtuu päälle mutta "pomppaa" luistamaan.
Tapahtuu vain kylmänä, lämpimänä toimii hyvin.
Öljyt on vaihdettu vasta vähän aikaa sitten huuhtelemalla.
Tuli mieleen turbiinilukko mutta jos ensin kokeilisi nollata laatikon kun en oston jälkeen ole sitä tehnyt.
Jos voi niin miten se tehdään?
Nääs kylmänä laatikko tuntuu "luistavan" ja välillä nykäisee.
Tuntuisi myös, että kun laatikko vaihtaa niin vaihde vaihtuu päälle mutta "pomppaa" luistamaan.
Tapahtuu vain kylmänä, lämpimänä toimii hyvin.
Öljyt on vaihdettu vasta vähän aikaa sitten huuhtelemalla.
Tuli mieleen turbiinilukko mutta jos ensin kokeilisi nollata laatikon kun en oston jälkeen ole sitä tehnyt.
Tuskin auttaa nollaus. S eohje on kyllä täällä foorumilla kun etsii. Jotenkin näin: (korjatkaa kuka muistaa?)
1. ovet kiinni
2. virrat päälle
3. kaasupohjaan >5sek. ja pidä pohjassa
4. virrat pois, älä irroita avainta, älä avaa ovea
5. odota 2 min.
6. aloita opetus.
En halua maalta piruja seinille mutta olet varmaan lukenutkin tuon -03 W211 laatikon glykoli ongelmista? Oliko öljyssä glykolia kun vaihdettiin?
1. ovet kiinni
2. virrat päälle
3. kaasupohjaan >5sek. ja pidä pohjassa
4. virrat pois, älä irroita avainta, älä avaa ovea
5. odota 2 min.
6. aloita opetus.
En halua maalta piruja seinille mutta olet varmaan lukenutkin tuon -03 W211 laatikon glykoli ongelmista? Oliko öljyssä glykolia kun vaihdettiin?
Tuikutusta Oulun kuppeessa
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: S211 E320CDI 2003 Automaattilaatikon nollaus
Öljyä oikea määrä/laatu MB236:10 tai MB236:14ErausP kirjoitti:Voiko otsikon mukaisen mallin automaattilaatikon nollata itse?
Jos voi niin miten se tehdään?
Nääs kylmänä laatikko tuntuu "luistavan" ja välillä nykäisee.
Tuntuisi myös, että kun laatikko vaihtaa niin vaihde vaihtuu päälle mutta "pomppaa" luistamaan.
Tapahtuu vain kylmänä, lämpimänä toimii hyvin.
Öljyt on vaihdettu vasta vähän aikaa sitten huuhtelemalla.
Tuli mieleen turbiinilukko mutta jos ensin kokeilisi nollata laatikon kun en oston jälkeen ole sitä tehnyt.
pomppa luistamaan pikku tarkenusta?
(vaihde lähtee pois kierokset nousee?)
oireit myös lämposenä?
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

Tässäkin yksilössä on ollut 2007 Glykooli ongelma. Veho korjannut ja vaihtanut samalla momentinmuuntimen. Onko se sitten sama kuin turbiini?
Öljyt olivat hyvän väriset kun vaihdettiin tumman punertavat. Erikseen ei glykoolitestiä tehty.
Oireet ovat vain kylmänä. Lämpimänä toimii hyvin.
Eli kun lähdetään liikkeelle niin 1 -> 2 vaihdettaessa vaihde menee päälle mutta heti kierrokset nousevat ja sitten hiljaa palautuu normaaliin. Eli tuntuu kuin se tavallaan luistattaisi kytkintä (jos manuaaliin vertaa)
Samoin jos nostaa kaasun eli veto pois ja sitten painaa takaisin niin ensin tuntuu luistavan ja sen jälkeen iskee vaihteen päälle (nykäisee) ja taas vähän luistatetaan ennenkuin kierrokset ja meno tasautuu.
Öljyn määrän oikeellisuudesta ei ole tietoa. Vaihdettu öljy oli mersun logolla varustetuissa pulloissa.
Öljyn määrän laatikossa voi vissiin tarkastaa siitä täyttöputkesta joka on konehuoneen puolella?
Öljyt olivat hyvän väriset kun vaihdettiin tumman punertavat. Erikseen ei glykoolitestiä tehty.
Oireet ovat vain kylmänä. Lämpimänä toimii hyvin.
Eli kun lähdetään liikkeelle niin 1 -> 2 vaihdettaessa vaihde menee päälle mutta heti kierrokset nousevat ja sitten hiljaa palautuu normaaliin. Eli tuntuu kuin se tavallaan luistattaisi kytkintä (jos manuaaliin vertaa)
Samoin jos nostaa kaasun eli veto pois ja sitten painaa takaisin niin ensin tuntuu luistavan ja sen jälkeen iskee vaihteen päälle (nykäisee) ja taas vähän luistatetaan ennenkuin kierrokset ja meno tasautuu.
Öljyn määrän oikeellisuudesta ei ole tietoa. Vaihdettu öljy oli mersun logolla varustetuissa pulloissa.
Öljyn määrän laatikossa voi vissiin tarkastaa siitä täyttöputkesta joka on konehuoneen puolella?
Onko tietoa putsattiinko/tarkistettiin johdinlevyssä olevat mangeettiventtiilit.?
Sähköohjatuissa mersuissa on aikalailla samat laatikot oli malli mikä tahansa.
KYP ,venttiilikin voi tehdä tuota oiretta,se ei ole kallis osa ,mutta vaatii muutaman tunnin puuhastelun.
Tässä muutama juttu asian tiimoilta.
Haulla automaatti tai kyp ,löydät lisää aiheeseen liittyvää.
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... automaatti
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
Ja tässä koko juttu??
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... automaatti

Sähköohjatuissa mersuissa on aikalailla samat laatikot oli malli mikä tahansa.
KYP ,venttiilikin voi tehdä tuota oiretta,se ei ole kallis osa ,mutta vaatii muutaman tunnin puuhastelun.
Tässä muutama juttu asian tiimoilta.
Haulla automaatti tai kyp ,löydät lisää aiheeseen liittyvää.
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... automaatti
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
Ja tässä koko juttu??

http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... automaatti

- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Jep laatikoÖljy 80c kone käynnissäErausP kirjoitti: Öljyn määrän oikeellisuudesta ei ole tietoa. Vaihdettu öljy oli mersun logolla varustetuissa pulloissa.
Öljyn määrän laatikossa voi vissiin tarkastaa siitä täyttöputkesta joka on konehuoneen puolella?
niin pohjasta ylös päin mitatuna 64.4mm
mittaukseen käy vaikka 4mm nailon letku mitä melkken joka tarvike liikkessä on metri tavarana(tekee siihen merkin)
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
toiminta häiriön ja laatikon hajoamisenErausP kirjoitti:Öljyn määrä 89mm.
Työnsin ohuen putken täyttöreiästä sisään ja öljypinta oli asettunut kohtaan 89mm.
Mitä liian suuri öljymäärä aiheuttaa?
olihan kone käynnissä ja lämpö kohdallan auto tasisella?
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

Auto oli tasaisella ja lämpö kohdallaan mutta auto ei ollut käynnissä.CDI203 kirjoitti:toiminta häiriön ja laatikon hajoamisenErausP kirjoitti:Öljyn määrä 89mm.
Työnsin ohuen putken täyttöreiästä sisään ja öljypinta oli asettunut kohtaan 89mm.
Mitä liian suuri öljymäärä aiheuttaa?
olihan kone käynnissä ja lämpö kohdallan auto tasisella?
Eli teen testin uudelleen tänään.
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Myös liian vähäinen öljyn määrä on pahasta/tekee häiriöitä
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

Re: S211 E320CDI 2003 Automaattilaatikon nollaus
Turbiinilukon magneettiventtiili vaihdettu.
Auttoi asiaan, ei nyvi enää kylmänä.
Onneksi tälläkertaa selvisi näin vähällä.
Unohtui sitten kyllä nollata laatikko mutta eipä tuolla enää ole väliäkään. Ainakaan vielä
Auttoi asiaan, ei nyvi enää kylmänä.
Onneksi tälläkertaa selvisi näin vähällä.
Unohtui sitten kyllä nollata laatikko mutta eipä tuolla enää ole väliäkään. Ainakaan vielä
