S211 E320CDI 2003 Automaattilaatikon nollaus

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
ErausP
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 16
Liittynyt: Pe 08.01.2010 20:40

S211 E320CDI 2003 Automaattilaatikon nollaus

Viesti Kirjoittaja ErausP »

Voiko otsikon mukaisen mallin automaattilaatikon nollata itse?
Jos voi niin miten se tehdään?

Nääs kylmänä laatikko tuntuu "luistavan" ja välillä nykäisee.
Tuntuisi myös, että kun laatikko vaihtaa niin vaihde vaihtuu päälle mutta "pomppaa" luistamaan.

Tapahtuu vain kylmänä, lämpimänä toimii hyvin.
Öljyt on vaihdettu vasta vähän aikaa sitten huuhtelemalla.

Tuli mieleen turbiinilukko mutta jos ensin kokeilisi nollata laatikon kun en oston jälkeen ole sitä tehnyt.
simppa80
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3003
Liittynyt: Su 27.04.2008 20:24
Paikkakunta: Pohjois Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja simppa80 »

Tuskin auttaa nollaus. S eohje on kyllä täällä foorumilla kun etsii. Jotenkin näin: (korjatkaa kuka muistaa?)

1. ovet kiinni
2. virrat päälle
3. kaasupohjaan >5sek. ja pidä pohjassa
4. virrat pois, älä irroita avainta, älä avaa ovea
5. odota 2 min.
6. aloita opetus.


En halua maalta piruja seinille mutta olet varmaan lukenutkin tuon -03 W211 laatikon glykoli ongelmista? Oliko öljyssä glykolia kun vaihdettiin?
Tuikutusta Oulun kuppeessa
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: S211 E320CDI 2003 Automaattilaatikon nollaus

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

ErausP kirjoitti:Voiko otsikon mukaisen mallin automaattilaatikon nollata itse?
Jos voi niin miten se tehdään?

Nääs kylmänä laatikko tuntuu "luistavan" ja välillä nykäisee.
Tuntuisi myös, että kun laatikko vaihtaa niin vaihde vaihtuu päälle mutta "pomppaa" luistamaan.

Tapahtuu vain kylmänä, lämpimänä toimii hyvin.
Öljyt on vaihdettu vasta vähän aikaa sitten huuhtelemalla.

Tuli mieleen turbiinilukko mutta jos ensin kokeilisi nollata laatikon kun en oston jälkeen ole sitä tehnyt.
Öljyä oikea määrä/laatu MB236:10 tai MB236:14

pomppa luistamaan pikku tarkenusta?
(vaihde lähtee pois kierokset nousee?)
oireit myös lämposenä?
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
xr
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1225
Liittynyt: Ti 06.07.2004 01:08
Paikkakunta: Eteläpohjanmaa

Viesti Kirjoittaja xr »

oireet on sellaiset ettei lootassa ole tarpeeksi öljyä
ErausP
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 16
Liittynyt: Pe 08.01.2010 20:40

Viesti Kirjoittaja ErausP »

Tässäkin yksilössä on ollut 2007 Glykooli ongelma. Veho korjannut ja vaihtanut samalla momentinmuuntimen. Onko se sitten sama kuin turbiini?

Öljyt olivat hyvän väriset kun vaihdettiin tumman punertavat. Erikseen ei glykoolitestiä tehty.

Oireet ovat vain kylmänä. Lämpimänä toimii hyvin.

Eli kun lähdetään liikkeelle niin 1 -> 2 vaihdettaessa vaihde menee päälle mutta heti kierrokset nousevat ja sitten hiljaa palautuu normaaliin. Eli tuntuu kuin se tavallaan luistattaisi kytkintä (jos manuaaliin vertaa)

Samoin jos nostaa kaasun eli veto pois ja sitten painaa takaisin niin ensin tuntuu luistavan ja sen jälkeen iskee vaihteen päälle (nykäisee) ja taas vähän luistatetaan ennenkuin kierrokset ja meno tasautuu.

Öljyn määrän oikeellisuudesta ei ole tietoa. Vaihdettu öljy oli mersun logolla varustetuissa pulloissa.
Öljyn määrän laatikossa voi vissiin tarkastaa siitä täyttöputkesta joka on konehuoneen puolella?
nautseri
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1831
Liittynyt: Ma 26.04.2004 10:30
Paikkakunta: 87200

Viesti Kirjoittaja nautseri »

Onko tietoa putsattiinko/tarkistettiin johdinlevyssä olevat mangeettiventtiilit.?

Sähköohjatuissa mersuissa on aikalailla samat laatikot oli malli mikä tahansa.

KYP ,venttiilikin voi tehdä tuota oiretta,se ei ole kallis osa ,mutta vaatii muutaman tunnin puuhastelun.

Tässä muutama juttu asian tiimoilta.

Haulla automaatti tai kyp ,löydät lisää aiheeseen liittyvää.

http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... automaatti

http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=

Ja tässä koko juttu?? :shock:


http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... automaatti

:wink:
ErausP
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 16
Liittynyt: Pe 08.01.2010 20:40

Viesti Kirjoittaja ErausP »

Aloitetaan KYB venttiilin vaihdolla ja öljymäärän tarkastuksella.
Meni parin viikon päähän aika.

Mitä muuten tapahtuu jos venttiiliä ei vaihda?
Tuhoutuuko turbiini? eli pitääkö tässä kosla pistää ajokieltoon kunnes KYB-venttiilin vaihtaa? Vai kestääkö laatikko tuommoisen nykimisen?
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

ErausP kirjoitti: Öljyn määrän oikeellisuudesta ei ole tietoa. Vaihdettu öljy oli mersun logolla varustetuissa pulloissa.
Öljyn määrän laatikossa voi vissiin tarkastaa siitä täyttöputkesta joka on konehuoneen puolella?
Jep laatikoÖljy 80c kone käynnissä
niin pohjasta ylös päin mitatuna 64.4mm

mittaukseen käy vaikka 4mm nailon letku mitä melkken joka tarvike liikkessä on metri tavarana(tekee siihen merkin)
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
ErausP
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 16
Liittynyt: Pe 08.01.2010 20:40

Viesti Kirjoittaja ErausP »

Öljyn määrä 89mm.
Työnsin ohuen putken täyttöreiästä sisään ja öljypinta oli asettunut kohtaan 89mm.
Mitä liian suuri öljymäärä aiheuttaa?
nautseri
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1831
Liittynyt: Ma 26.04.2004 10:30
Paikkakunta: 87200

Viesti Kirjoittaja nautseri »

ErausP kirjoitti:Öljyn määrä 89mm.
Työnsin ohuen putken täyttöreiästä sisään ja öljypinta oli asettunut kohtaan 89mm.
Mitä liian suuri öljymäärä aiheuttaa?
OLiko moottori käynnissä ?

Jos oli ,niin liikaa öljyä.
Vika voi olla siinä,miksi se olisi tikussa 64,5mm yläraja.??
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

ErausP kirjoitti:Öljyn määrä 89mm.
Työnsin ohuen putken täyttöreiästä sisään ja öljypinta oli asettunut kohtaan 89mm.
Mitä liian suuri öljymäärä aiheuttaa?
toiminta häiriön ja laatikon hajoamisen

olihan kone käynnissä ja lämpö kohdallan auto tasisella?
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
ErausP
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 16
Liittynyt: Pe 08.01.2010 20:40

Viesti Kirjoittaja ErausP »

CDI203 kirjoitti:
ErausP kirjoitti:Öljyn määrä 89mm.
Työnsin ohuen putken täyttöreiästä sisään ja öljypinta oli asettunut kohtaan 89mm.
Mitä liian suuri öljymäärä aiheuttaa?
toiminta häiriön ja laatikon hajoamisen

olihan kone käynnissä ja lämpö kohdallan auto tasisella?
Auto oli tasaisella ja lämpö kohdallaan mutta auto ei ollut käynnissä.
Eli teen testin uudelleen tänään.
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Myös liian vähäinen öljyn määrä on pahasta/tekee häiriöitä
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
ErausP
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 16
Liittynyt: Pe 08.01.2010 20:40

Viesti Kirjoittaja ErausP »

Öljyn määrä tasaisella, lämpötila n. 80C ja kone käynnissä 64-65mm.
Eli suht siellä missä pitääkin.
Turbiinilukko tilattu.

Tuli mieleen, että milloin laatikon pitää lukko kytkeä?
Kytkeekö se lukon myös 1 vaihteella? ja riippuuko kytkeminen auton nopeudesta ja/ tai kierroksista?
ErausP
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 16
Liittynyt: Pe 08.01.2010 20:40

Re: S211 E320CDI 2003 Automaattilaatikon nollaus

Viesti Kirjoittaja ErausP »

Turbiinilukon magneettiventtiili vaihdettu.
Auttoi asiaan, ei nyvi enää kylmänä.
Onneksi tälläkertaa selvisi näin vähällä.

Unohtui sitten kyllä nollata laatikko mutta eipä tuolla enää ole väliäkään. Ainakaan vielä :)
Vastaa Viestiin