Projekti W126 500se

Mersujen (ja vain Mersujen tai suoraan niihin liittyvät) korjaustarinat, -ohjeet ja muut vastaavat projektikertomukset.
h3na
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 37
Liittynyt: Pe 01.10.2010 23:02
Paikkakunta: Espoo

Projekti W126 500se

Viesti Kirjoittaja h3na »

Alotellaan tämmöstä projektia kun tuli pelastettua pari viikkoa sitten vähä huonolla hoidolla ollut vm.85 w126 500se mittarissa joku 250tkm. Auto on seissyt pari vuotta rikkinäisen syylarin ja nokka-akseli vian takia.

Pientä vikalistaa:

Yksi oikeanpuolen nokista on kulunut kulmikkaaksi ja siinä samalla mennyt tietysti myös keinuvipu, syynä tähän luultavasti nokan päällä kulkevan öljyputken päädyssä olevan muovipidikkeen rikkoutuminen jolloin öljynpaineet karkaa putken päädystä eikä nokka ole saanut voitelua.

Syylari sylkäsee nesteet ulos kun kone lämpiää ja todettiin myös paikanpäällä kun ajettiin pieni lenkki autolla, kun tultiin takas pihaan niin sylkäs vedet ulos.

Bensaputket ruostunu puhki.

Sisusta ollut kokonaan irti ja joku jättänyt kasaamisen hiukan puolitiehen, ilmeisesti viety sisusta johonkin toiseen autoon ja tähän laitettu kiireellä ja huolimattomasti joku toinen sisusta, ratinki joku laittanu paikalleen ylösalasin. Sisusta muutenkin kellastunut ja huonokuntoinen, jotenki "kuivunut" ja hyvin aurinkoa saanut. Ja autolle ei tosiaan ole imuria näytetty ainakaan neljään vuoteen tai muutenkaan siivottu.

Pikkusen vaatii hitsiliimaa, mutta ei mitään suurempaa.

Ja tähdenki joku päättäny katkasta keulilta.

Uudet osat pitäis tulla ens viikolla Saksasta Espoon Fixuksen kautta, elikkäs tilasin uuden nokan, syylarin, keinut x8, nokkaketjun, kiristimen ja tietysti tähden. Sitte täytyy vielä hitsailla pari paikkaa leimalle ja laittaa bensaputket ja varmaan laitan uudet palat ja levyt joka nurkkaan. Sitten kun auto saadaan leimattua niin olis tarkotus alottaa lopullinen siistiminen ja ens kesänä olis tarkotus maalata auto kiiltävän mustaksi.

Jos joltain löytyy tammöseen autoon mustia tai harmaita EHJIÄ sisustan osia tai secin etupenkkejä niin olisin myös kiinnostunut semmosista.
Viimeksi muokannut h3na, La 30.10.2010 02:35. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
touhottaja
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5682
Liittynyt: To 08.05.2008 21:29

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

eihän sedaniin kuulu kaatuvia etupenkin selekänojia :shock:
mullon pelkkiä romuja vaan
h3na
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 37
Liittynyt: Pe 01.10.2010 23:02
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja h3na »

kuvia:
Viimeksi muokannut h3na, Ma 15.08.2011 01:50. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
h3na
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 37
Liittynyt: Pe 01.10.2010 23:02
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja h3na »

touhottaja kirjoitti:eihän sedaniin kuulu kaatuvia etupenkin selekänojia :shock:
Eikai niitä penkkejä tartte kaataa vaikka ne kaatuiski :D
Avatar
BTriker
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1252
Liittynyt: Ti 03.02.2009 15:43
Paikkakunta: Näläkämaa

Viesti Kirjoittaja BTriker »

Paljonko pyydät vanteista?
W163 mölli
-ekoautoilua parhaimmillaan-
Ex:t :
W124 300D
W140 S300TD
S203 270CDI,
S210 E320CDI,
C126 compound "300STC",
W124 E300D,
S124 300TDT (BorgWarner ja PPD),
S124 E300TD,
W638 Vito 110D
h3na
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 37
Liittynyt: Pe 01.10.2010 23:02
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja h3na »

BTriker kirjoitti:Paljonko pyydät vanteista?
Ei oo vanteet myytävänä...
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8789
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Alkutekstien perusteella ajattelin että taas on joku loppuunajettu lintta löydetty ja yritetään elvytellä.

Kuvissahan tuo on todella siisti. :shock: :D
touhottaja
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5682
Liittynyt: To 08.05.2008 21:29

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

Mika.T kirjoitti:Alkutekstien perusteella ajattelin että taas on joku loppuunajettu lintta löydetty ja yritetään elvytellä.

Kuvissahan tuo on todella siisti. :shock: :D
kieltämättä kävi itelläkin mielessä :oops:
pyykkilauta kylykinen ja noin nätissä kunnossa :D
mullon pelkkiä romuja vaan
h3na
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 37
Liittynyt: Pe 01.10.2010 23:02
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja h3na »

touhottaja kirjoitti:
Mika.T kirjoitti:Alkutekstien perusteella ajattelin että taas on joku loppuunajettu lintta löydetty ja yritetään elvytellä.

Kuvissahan tuo on todella siisti. :shock: :D
kieltämättä kävi itelläkin mielessä :oops:
pyykkilauta kylykinen ja noin nätissä kunnossa :D
Juu onhan se muuten kaikinpuolin ihan siisti mutta ku joku uuno menny esim ton sisustan tuhoomaan. Vedetty esim jotain sisustan osia sikaliimalla kiinni ku ruuvit jonnekki hävinny. :roll:
ruikku
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 93
Liittynyt: Pe 03.09.2010 22:05

Viesti Kirjoittaja ruikku »

Kalvot akkunoista het pois!! :x
h3na
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 37
Liittynyt: Pe 01.10.2010 23:02
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja h3na »

ruikku kirjoitti:Kalvot akkunoista het pois!! :x
Juu kyllä ne on sieltä lähössäki.
Avatar
jaagou
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 229
Liittynyt: Ke 28.11.2007 03:17
Paikkakunta: vaasa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jaagou »

tässähän on hyvää ajan kulua, hyvän näköinen yksilö ainakin näin kuvista päätellen...! :)
- http://www.v-tuning.fi
h3na
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 37
Liittynyt: Pe 01.10.2010 23:02
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja h3na »

Kuva

Kuva

Siinä vähä kuvaa tosta kärsineestä nokasta.
h3na
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 37
Liittynyt: Pe 01.10.2010 23:02
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja h3na »

jaagou kirjoitti:tässähän on hyvää ajan kulua, hyvän näköinen yksilö ainakin näin kuvista päätellen...! :)
Juu ainahan vanhasta autosta jotai pientä löytyy..

Tänään tuli ostettua kirkkaat etuvilkut ja savu sivuvilkut, muutamat klemmarit syylaria varte, keinuvivut x8 (ku tulee kerta se uus nokka nii laitetaa kaikki uutta sille puolelle), 10 litran pönttö jäähdytinnestettä, vaihteistoöljyä 10 litraa, peräöljyä 2 litraa, vähä kotelosuojaa (ku ei näytä pahemmin koteloissa sitä olevan) ja kiveniskumassaa ku pari reikää sain lattiaan aikaseks ku oli yks kumitulppa lähteny irti pohjasta ja sieltä heittäny paskaa sisään koteloon.

Ja sit ens viikolla tulee vielä se syylari, nokka-akseli, tähti, m.öljyt, öljynsuodatin, laatikon suodatin, termostaatti (vaihdetaa varmuuden vuoks).

Ja tota muovista bensaputkee ja liittimiä tulee ruotsista Espoon Fixuksen kautta parin viikon sisää ku ei ollu ku 3m pätkiä toimittajalla hyllyssä.

Tuli tossa eilen vähä hitsailtua mutta sitte loppu suojakaasu ja tänään hain lisää ja huomenna homma jatkuu.
touhottaja
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5682
Liittynyt: To 08.05.2008 21:29

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

muuten kaikki hyvin mutta itte en laittas tota muovista polttoaine putkee :wink: kyllä se metallinen kaikista varmin polttoaine putki on :lol:
mullon pelkkiä romuja vaan
h3na
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 37
Liittynyt: Pe 01.10.2010 23:02
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja h3na »

touhottaja kirjoitti:muuten kaikki hyvin mutta itte en laittas tota muovista polttoaine putkee :wink: kyllä se metallinen kaikista varmin polttoaine putki on :lol:
Onks sulla jotain huonoja kokemuksia muoviputkesta ?
touhottaja
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5682
Liittynyt: To 08.05.2008 21:29

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

h3na kirjoitti:
touhottaja kirjoitti:muuten kaikki hyvin mutta itte en laittas tota muovista polttoaine putkee :wink: kyllä se metallinen kaikista varmin polttoaine putki on :lol:
Onks sulla jotain huonoja kokemuksia muoviputkesta ?
ei mulla ole mutta kaverilla, ja mää olen siinä mielessä hyvä oppii, vaikka muuten ei enää mee mikkään perille :D
mullon pelkkiä romuja vaan
touhottaja
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5682
Liittynyt: To 08.05.2008 21:29

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

mitäs tälle ässälle kuuluu :roll:
mullon pelkkiä romuja vaan
h3na
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 37
Liittynyt: Pe 01.10.2010 23:02
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja h3na »

touhottaja kirjoitti:mitäs tälle ässälle kuuluu :roll:
Reikiä on paikkailtu, kun löytyhän niitä sitte pari vielä lisää ku oikeen ettimään lähti. Nyt odotellaan taas osia koneeseen, kun olin asennellut uuden nokan paikalleen niin aloin tarkistamaan että on jako kohillaan niin löytypä sieltä kuskin puolelta sitte katkennu nokkaketjun liukupala/laahain.
Avatar
adenauer300
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1866
Liittynyt: Ma 14.04.2003 13:05
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja adenauer300 »

h3na kirjoitti:
touhottaja kirjoitti:mitäs tälle ässälle kuuluu :roll:
Reikiä on paikkailtu, kun löytyhän niitä sitte pari vielä lisää ku oikeen ettimään lähti. Nyt odotellaan taas osia koneeseen, kun olin asennellut uuden nokan paikalleen niin aloin tarkistamaan että on jako kohillaan niin löytypä sieltä kuskin puolelta sitte katkennu nokkaketjun liukupala/laahain.
Onneksi huomasit tuon katkenneen laahaimen... olisi voinut hajota koko kone parinkynpin osan takia ( nimin. näin kävi omalle 500:selle ).

Tuo laahain on muuten yleensä ollut halvin Vehossa :wink:
Mersut: 1952 W186 / 1957 W180 / 1968 W108 / 1981 W123 / 1989 C126 / 2001 W210
+ prätkiä ja mopoja läjä

Kuvia romuista:

http://s253.photobucket.com/user/adenauer300/library/?page=0
h3na
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 37
Liittynyt: Pe 01.10.2010 23:02
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja h3na »

adenauer300 kirjoitti:
h3na kirjoitti:
touhottaja kirjoitti:mitäs tälle ässälle kuuluu :roll:
Reikiä on paikkailtu, kun löytyhän niitä sitte pari vielä lisää ku oikeen ettimään lähti. Nyt odotellaan taas osia koneeseen, kun olin asennellut uuden nokan paikalleen niin aloin tarkistamaan että on jako kohillaan niin löytypä sieltä kuskin puolelta sitte katkennu nokkaketjun liukupala/laahain.
Onneksi huomasit tuon katkenneen laahaimen... olisi voinut hajota koko kone parinkynpin osan takia ( nimin. näin kävi omalle 500:selle ).

Tuo laahain on muuten yleensä ollut halvin Vehossa :wink:
Juu Vehosta tilasin ku sieltä varmaan sai ainakin nopeiten, tilasin kaikki muut paitsi sen ketjunkiristimen ja öljypumpun ketjun laahaimet.
h3na
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 37
Liittynyt: Pe 01.10.2010 23:02
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja h3na »

Nii ja tänään tuli ne haettua. Ilmeisesti aika yleistä toi laahainten katkeilu ? Onko se yleistä vain yläpäässä vai onko alhaalta mennyt myös laahaimia katki ?
Avatar
Hage
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3119
Liittynyt: Ma 21.06.2010 04:10

Re: Projekti W126 500se

Viesti Kirjoittaja Hage »

h3na kirjoitti:Pientä vikalistaa:

Yksi oikeanpuolen nokista on kulunut kulmikkaaksi ja siinä samalla mennyt tietysti myös keinuvipu, syynä tähän luultavasti nokan päällä kulkevan öljyputken päädyssä olevan muovipidikkeen rikkoutuminen jolloin öljynpaineet karkaa putken päädystä eikä nokka ole saanut voitelua.
Sama ongelma täällä! :D Faijan ässäs oli sama ongelma alusta alkaen kun ostettaessa vuonna '06. Nyt nokka-akseli vaihdettu kahteen kertaan. (Ensimmäisellä kerralla kuviteltiin että huonot öljyt vaan ollu seassa koska venttiilikin nakutti pahasti tjms) ja kun tuli uusi tilalle ei nakuttanut pariin kk mutta alkoi taas ja kului pikkuhiljaa taas käyttökelvottomaksi. (rahanhaaskausta mutta talous oli siinä vaiheessa sellainen että ei voinut ostaa muuta kuin synteettisiä öljyjä ja toivoa että jos öljy tekisi tehtävänsä ja loppuisi se perkelen nakutus :D ). Seuraavalla vaihto taas oli pelkkää laiskuutta kun ei jaksanut kattoa yhtään syvemmälle :lol: Venttiilin nakutukseen auttoi sitten loppujen lopuksi se, että ajaa helvetillisillä kierroksilla esim. moottoritiellä (jos on vaikka automaatti niin kolmonen silmään ja nopeutta n. 140km/h) Noh kyseessä oli näköjään venttiilitukos näillä näkymin kun ei oo nakutusta kuulunut n 1.5 vuoteen. :D
Toisin sanoen autoon saa käytettyä aikaa SEKÄ RAHAA vaikka monta vuotta ilman että vika saadan lopullisesti korjatuksi :?
Hieno ja siisti projekti kuitenkin, onnea matkaan! :lol
"Jos siinä on renkaat tai rinnat niin se tulee aiheuttamaan harmia ja päänvaivaa."

6/1990 560 SEL
7/1990 300E-24 Automatic
Avatar
adenauer300
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1866
Liittynyt: Ma 14.04.2003 13:05
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja adenauer300 »

h3na kirjoitti:Nii ja tänään tuli ne haettua. Ilmeisesti aika yleistä toi laahainten katkeilu ? Onko se yleistä vain yläpäässä vai onko alhaalta mennyt myös laahaimia katki ?
Ei se katkeamininen kovin yleistä ole ja ne voi yhtä hyvin katketa sieltä alhaaltakin.
Itsellä on kolme tuollaista 500:sen konetta purettuna tallissa ja kaikissa on katkiennut laahain. Onneksi vauriot ovat olleet pieniä, eli jos haluis, voisi kastata pari ehjää konetta helposti....
No yhdestä tuli tehtyä tallainen:

Kuva
Mersut: 1952 W186 / 1957 W180 / 1968 W108 / 1981 W123 / 1989 C126 / 2001 W210
+ prätkiä ja mopoja läjä

Kuvia romuista:

http://s253.photobucket.com/user/adenauer300/library/?page=0
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13293
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja karra »

Täältä kun ei löytynyt:

http://www.peachparts.com/Wikka/DoItYourSelf

niin ajattelin kysäistä että millainen homma on vaihtaa ne jakoketjun alemmat laahainkiskot moottorin ollessa paikoillaan. Purattaa varmaan jonkun verran, eihän ne apulaitteet kai ongelma ole mutta mistä niihin laahaimiin pääsee käsiksi moottorin etuosan tienoilta?
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
adenauer300
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1866
Liittynyt: Ma 14.04.2003 13:05
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja adenauer300 »

Käytännössä mahdoton vaihtaa paikallaan ollessa. Apulaitteet saa puretuksi, mutta jakokoppaa ei saa irti ilman kansien ja öljypohjan irroitusta ....
karra kirjoitti:Täältä kun ei löytynyt:

http://www.peachparts.com/Wikka/DoItYourSelf

niin ajattelin kysäistä että millainen homma on vaihtaa ne jakoketjun alemmat laahainkiskot moottorin ollessa paikoillaan. Purattaa varmaan jonkun verran, eihän ne apulaitteet kai ongelma ole mutta mistä niihin laahaimiin pääsee käsiksi moottorin etuosan tienoilta?
Mersut: 1952 W186 / 1957 W180 / 1968 W108 / 1981 W123 / 1989 C126 / 2001 W210
+ prätkiä ja mopoja läjä

Kuvia romuista:

http://s253.photobucket.com/user/adenauer300/library/?page=0
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13293
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja karra »

adenauer300 kirjoitti:Käytännössä mahdoton vaihtaa paikallaan ollessa. Apulaitteet saa puretuksi, mutta jakokoppaa ei saa irti ilman kansien ja öljypohjan irroitusta ....
karra kirjoitti:Täältä kun ei löytynyt:

http://www.peachparts.com/Wikka/DoItYourSelf

niin ajattelin kysäistä että millainen homma on vaihtaa ne jakoketjun alemmat laahainkiskot moottorin ollessa paikoillaan. Purattaa varmaan jonkun verran, eihän ne apulaitteet kai ongelma ole mutta mistä niihin laahaimiin pääsee käsiksi moottorin etuosan tienoilta?
Sain tällä välin kuvan lappeenrantalaiselta foorumilaiselta jolla on tuo homma menossa moottori paikoillaan. Oli saatu se koppa jotenkin irti siitä, ja öljypohjan etureuna oli ihan aukinaisena :shock: .

Mitä jos ne alakiskot hajoaa kappaleiksi, putoaako se toinen alas ja se toinen saattaa tempautua taas ylös jonnekin sopivaan väliin kiilaksi :twisted: .

Pitää mailata Saksaan ja kysyä mitä omalle SECille on tehty sen kolmannen omistajan aikana (about 15 vuotta ainakin oli sillä).
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
adenauer300
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1866
Liittynyt: Ma 14.04.2003 13:05
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja adenauer300 »

Kaikkihan on mahdollista, jos on vain tahtoa tehdä..... tehtiinhän Kiinan muurikin joskus....
Homma on vain todella älytön kiinnitehtynä, kun koneen saa kuitenkin nostettua reilussa tunnissa laatikon kanssa pois konehuoneesta.
Se öljypohja on avattava pulteistaan kokomatkalta, eli laatikosta saakka ja paikka on melko ahdasvarsinkin etuakselin kohdalla.
Vaikeaksi homman tekee muös se, että öljypohjan sisällä edessä on öljypumppu ja sielä mitoitukset ovat melko tiukat eli öljypojan "avaaminen" etureunasta on todella kovahomma ja vaatii melkein väkivaltaa, lisäksi ketjukopassa on myös muistaakseni ohjuritapit, jotka vaikeuttaa irroittamista.
Virranjakajan kohta voi aiheuttaa kasaamis vaiheessa hieman työtä.
Samalla jos vioittaa kannentiivistettä tai rikkoo pumpun niin homma vain suurenee....
Noiden ohjureiden hajoamisen ennaltaehkäisyyn on melko helppo keino....Puhdistaa jakoketjun kiristimen aika aijoin, eli kun kiristin on kunnossa, ei ketju pääse löysänä kulkemaan ja rikkomaan ohjureita.

Jos se alaohjuri hajoaa, niin kyllä se jauhautuu palasiksi muutamassa sekunnissa sehän on pakeliitin tapaista muovia....
Mersut: 1952 W186 / 1957 W180 / 1968 W108 / 1981 W123 / 1989 C126 / 2001 W210
+ prätkiä ja mopoja läjä

Kuvia romuista:

http://s253.photobucket.com/user/adenauer300/library/?page=0
h3na
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 37
Liittynyt: Pe 01.10.2010 23:02
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja h3na »

adenauer300 kirjoitti:
h3na kirjoitti:Nii ja tänään tuli ne haettua. Ilmeisesti aika yleistä toi laahainten katkeilu ? Onko se yleistä vain yläpäässä vai onko alhaalta mennyt myös laahaimia katki ?
Ei se katkeamininen kovin yleistä ole ja ne voi yhtä hyvin katketa sieltä alhaaltakin.
Itsellä on kolme tuollaista 500:sen konetta purettuna tallissa ja kaikissa on katkiennut laahain. Onneksi vauriot ovat olleet pieniä, eli jos haluis, voisi kastata pari ehjää konetta helposti....
No yhdestä tuli tehtyä tallainen:

Kuva
Komeen pöydän oot rakennellu :)
touhottaja
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5682
Liittynyt: To 08.05.2008 21:29

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

mulla olis sellanen muistikuva, että tuon näkönen pöytä olis ollu taannoin myytävänä :D
tuo on kyllä oikein mersumiehen pöytä :lol:
mullon pelkkiä romuja vaan
Vastaa Viestiin