Pikkumersu asiaa.
Pikkumersu asiaa.
Koska olen tippunut kehityksen kelkasta jo aikoja sitten, kertokaas viisaammat vähän noista C202-sarjan 4-sylinterisistä bensamersuista.
- Mitä eroa on varustetasoilla Classic, Esprit, Elegance ja Sport?
- Onko näissä joku sellainen malli tai vuosikerta, joka on erityisen huono, siis missä on paljon kalliita vikoja.
- Onko näissä sellaisia tietokonesysteemejä, jotka pakottavat verstaalle?
- Mitkä ovat yleisimpiä vikoja.
- Mihin seikkoihin tulee koeajolla erityisesti kiinnittää huomiota (=tyyppiviat)?
- Onko 180,200 ja 220 bensakoneet huonoja? Ovatko kaikki samantyyppisiä moottoreita?
- Miten moottorin ruiskulaitteisto toimii vanhemmiten?
- Pystyykö näihin enää itse tekemään mitään remonttia?
Kiitokset asiallisista vastauksista jo etukäteen.
- Mitä eroa on varustetasoilla Classic, Esprit, Elegance ja Sport?
- Onko näissä joku sellainen malli tai vuosikerta, joka on erityisen huono, siis missä on paljon kalliita vikoja.
- Onko näissä sellaisia tietokonesysteemejä, jotka pakottavat verstaalle?
- Mitkä ovat yleisimpiä vikoja.
- Mihin seikkoihin tulee koeajolla erityisesti kiinnittää huomiota (=tyyppiviat)?
- Onko 180,200 ja 220 bensakoneet huonoja? Ovatko kaikki samantyyppisiä moottoreita?
- Miten moottorin ruiskulaitteisto toimii vanhemmiten?
- Pystyykö näihin enää itse tekemään mitään remonttia?
Kiitokset asiallisista vastauksista jo etukäteen.
Esprit ja Sport ovat matalampia. Hyvällä tuurilla Classic (=perusvarustelu) on varustettu business-paketilla, jolloin mukana on mm. ilmastointi. Näitä on etenkin noissa loppupään versioissa näkynyt. Joku muu osaa kertoa noista tarkemmin 
Kannattaa katsoa ovien tiivisteiden välit todella tarkkaan, sieltä löytyy valitettavan helpolla ruostetta. Erityisesti jos alaosan tiiviste jotenkin irvistelee, tai ihan sen yläreunan tiivisteen välitkin. Kannattaa katsoa siis todella tarkkaan.
Tyyppivikoja löytyy jotain ainakin hesarin vebbisivulta:
C-sarjan tyyppiviat

Kannattaa katsoa ovien tiivisteiden välit todella tarkkaan, sieltä löytyy valitettavan helpolla ruostetta. Erityisesti jos alaosan tiiviste jotenkin irvistelee, tai ihan sen yläreunan tiivisteen välitkin. Kannattaa katsoa siis todella tarkkaan.
Tyyppivikoja löytyy jotain ainakin hesarin vebbisivulta:
C-sarjan tyyppiviat
Re: Pikkumersu asiaa.
Täältä löytyy aika kattava tietopaketti eri W202:n varustetasojen ja vuosimallien eroista.Jyry kirjoitti:... Mitä eroa on varustetasoilla Classic, Esprit, Elegance ja Sport?...
-T
Re: Pikkumersu asiaa.
Meinasin jo hetken sanoa, että tökkii hiukan liikaa tuo saksankieli, mutta babelfish näköjään osaa kääntää tuonkin sivun ainakin melkein englanniksi jos se yhtään helpottaa (ainakin itseäni helpotti)eerola kirjoitti:Täältä löytyy aika kattava tietopaketti eri W202:n varustetasojen ja vuosimallien eroista.Jyry kirjoitti:... Mitä eroa on varustetasoilla Classic, Esprit, Elegance ja Sport?...

C-sarjan autot ovat kestäviä ja luotettavia, kuten yleensä mersut. Oli alunperin ja taitaa nykyisinkin olla se malli jolla houkutellaan mercedes leiriin. Joten eikös sekin jo pistä tehtaalle pieniä vaatimuksia, jos halutaan, että kaveri pysyy kyseisen merkin omistajana. Itse olen nyt ajellut C:llä kolmisen vuotta ja ei vielä ainakaan ole pahaa sanottavaa. Tekniikka on samaa ja varmaa, kuin 124:ssa. Elektroniikka ei ainakaan vielä ole temppuillu millään lailla vaikka auto on -94 mallia. Sytytys puolella ei pahemmin ole kuluvia osia, kun on suorasytytys. Kone kestää jos vähänkään viitsii huolehtia. Ruoste ongelmia ei pahemmin ole,kun muistaa puhdistaa alalistojen alustat parikin kertaa vuodessa. Sekin homma on helppo, kun lista on vain painamalla paikallaan sellaisilla muovinastoilla. Sitten kun valitset loppuajan malleja niin saat melko täydellisellä varustuksella. Elikkä tuosta 1998-2000 vuosimallia. Uskon kyllä otatpa minkä tahansa mallin niin onpahan iloa pitkäksi aikaa. Itse en ainakaan meinaa vaihtaa merkkiä enkä mallia. 

Kyselin näitä ihan samoja kuntotohtorilta oman autoni tapauksessa. Takalevyjen ruoste (käytön puutteesta) on kuulemma yksi yleisimpiä huomautuksen kohteita katsastuksessa. Tuo etulevyjen ja -palojen osuus viittasi siihen, että ovat kuulemma olleet melko hupaa tavaraa joissain yksilöissä.KentZu kirjoitti:Voiko tätä edes viaksi sanoa?? jarrupalat on ainakin ihan kulutus tavaraa joka autossa. Takalevyt tietty ruostuu kun ei äkki jarrutuksia tehdä.Jarrupalat ja etulevyt kuluneet. Takalevyt ruostuneet.
Kats. miehen mukaan näitä on kuulemma tullut vastaan 100 000km ajetuissa autoissa.KentZu kirjoitti:Ohjauslaitteissa väljää. Raidetangon päät väljät.Kyllähän ne kuluu kun tarpeeksi kilometrejä mittariin tulee.Kallistuksenvakaajan kumihelat saattavat olla väljät.
Totta, eikä päivityskään haittaisiKentZu kirjoitti:Vähän huono tuo vikalista.. vois olla vaikka ml. merkitty missä vaiheessa yleensä näitä "vikoja" ilmenee...

Toinen paikka missä jotain vikalistaa on listattu, on saksalaisten ADAC-vikatilastot, tässä linkissä vuodelta 2002:
Saksalaisten vikatilastot
Valitettavasti meikäläisen saksankieli on Korkeajännitys-tasolla

Mercedes C-Klasse
• Wegfahrsperre defekt.
????
• Kraftstoffpumpe defekt.
Polttoainepumppu viallinen
• Lenkschloss blockiert. Probleme bei der Umstellung
auf Fahrberechtigungssystem 03/98. Abgestellt.
Ajonestolaite?
• Generator defekt. Freilauf an Riemenscheibe verb.
Laturivika, mitähän tuo loppu tarkoittaa?
• Tankanzeige defekt. Goldkontakte ab 08/01.
Polttoainemittari?
• Wegfahrsperre defekt.
Ajonestolaite rikki ?
• Kraftstoffpumpe defekt.
Polttoainepumppu rikki
• Lenkschloss blockiert. Probleme bei der Umstellung auf Fahrberechtigungssystem 03/98. Abgestellt.
Rattilukko vikaa? Ilmeisesti ei havaittu 03/98 jälkeen
• Generator defekt. Freilauf an Riemenscheibe verb.
Laturi ongelmia. Ilmeisesti pyörä irtoaa?
• Tankanzeige defekt. Goldkontakte ab 08/01.
Poltto-aine mittarissa kylmäjuotoksia. alkaen 08/01
Ja nämähän on sitte koneen "suomentamia", itsehän vain kuuntelen saksaa sujuvasti.
Ajonestolaite rikki ?
• Kraftstoffpumpe defekt.
Polttoainepumppu rikki
• Lenkschloss blockiert. Probleme bei der Umstellung auf Fahrberechtigungssystem 03/98. Abgestellt.
Rattilukko vikaa? Ilmeisesti ei havaittu 03/98 jälkeen
• Generator defekt. Freilauf an Riemenscheibe verb.
Laturi ongelmia. Ilmeisesti pyörä irtoaa?
• Tankanzeige defekt. Goldkontakte ab 08/01.
Poltto-aine mittarissa kylmäjuotoksia. alkaen 08/01
Ja nämähän on sitte koneen "suomentamia", itsehän vain kuuntelen saksaa sujuvasti.
Bil & Traktor.
https://www.facebook.com/RolloverMotorsport
https://www.facebook.com/RolloverMotorsport
Juuri näin.JuhaK kirjoitti:Wegfahrsperre defekt.
Ajonestolaite rikki ?
Siis häikkää hihnapyörässä. Renkaat kyllä pysyvät auton allaJuhaK kirjoitti:Generator defekt. Freilauf an Riemenscheibe verb.
Laturi ongelmia. Ilmeisesti pyörä irtoaa?

Polttoainemittari näyttää mitä sattuu. Kontaktit vaihdettu kullattuihin.JuhaK kirjoitti:Tankanzeige defekt. Goldkontakte ab 08/01.
Poltto-aine mittarissa kylmäjuotoksia. alkaen 08/01
-T
Juuri näin.eerola kirjoitti:JuhaK kirjoitti:Wegfahrsperre defekt.
Ajonestolaite rikki ?
JuhaK kirjoitti:Generator defekt. Freilauf an Riemenscheibe verb.
Miten tämä ajonestolaiteen vika yleensä ilmenee? Olen osnut oman c180:seni muutama viikko sitten. Heti ostamisen jälkeen menin tankkaamaan. Tankkauksen jälkeen auto ei käynnistynyt. Soitin saman tien liikkeeseen, josta auton olin ostanut. He käskivät sulkea ja avata ovet kauko-ohjaimesta. Kertoivat, että kysymyksessä on normaali juttu, ei vika. Tämän jälkeen mitään vikaa ei ole käynnistysten yhteydessä ilmennyt.
Edit:
Auto kävi Veholla vikamuistin luvussa: Kysymyksessä on ollut normaali turvatoimenpide autolta. Ajonesto oli kytkeytynyt päälle kun virta oli ollut liian kauan päällä. Huoltomies selitti ominaisuuden liittyvän vielä jotenkin Cobran hälyttimeen.
SLK200 -96 & C 200 Coupé -16