ilmamassamittari sökönä?

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
termos88
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 27
Liittynyt: Su 13.06.2010 12:47

ilmamassamittari sökönä?

Viesti Kirjoittaja termos88 »

Oon foorumeita lukenu ja oireet sopis ilmamassamittarin paskana olemiseen. Millä tuota voi testata onko se oikeasti sökö vai onko ainut mahdollisuus mennä ostamaan kokeeks yli 200 euron hintainen osa?? :shock: Eli siis tyhjäkäynti heilahtelee, liikkeelle lähtö vaikeaa kun meinaa sammua, tasakaasulla nykii välillä ja bensa haisee(220ce 16V -93 manual).
APUVA
Jonze
Mersumies
Mersumies
Viestit: 514
Liittynyt: Ma 23.11.2009 19:53
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Jonze »

Kokeile putsata vaikkapa CRC Air Sensor Cleanilla.
S204
termos88
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 27
Liittynyt: Su 13.06.2010 12:47

Viesti Kirjoittaja termos88 »

puhdistus sprayta ruiskittiin ja paineilmaa perään. Ei vaikutusta...
AK47
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2657
Liittynyt: Ti 10.08.2004 20:00
Paikkakunta: 08/09

Re: ilmamassamittari sökönä?

Viesti Kirjoittaja AK47 »

termos88 kirjoitti:Oon foorumeita lukenu ja oireet sopis ilmamassamittarin paskana olemiseen. Millä tuota voi testata onko se oikeasti sökö vai onko ainut mahdollisuus mennä ostamaan kokeeks yli 200 euron hintainen osa?? :shock: Eli siis tyhjäkäynti heilahtelee, liikkeelle lähtö vaikeaa kun meinaa sammua, tasakaasulla nykii välillä ja bensa haisee(220ce 16V -93 manual).
APUVA
Milloinkas on tulpat vaihdettu viimeksi? Puolat ehjiä?
Jos kiipeää perse edellä puuhun, tipahtaa pää edellä alas.
kari v
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1581
Liittynyt: Ke 10.03.2010 14:55
Paikkakunta: Lieksa

Viesti Kirjoittaja kari v »

Juu, ilmamassamittarissa ei varmaan vikaa jos oot putsannu spraylla antura langan, eikä se ole poikki...
nyt mennään: W 210/ E 430/ 4-matic/farkku
ex mersut:
W140/300SE
W124/260
W124/230
W124/230/farkku
W210/430/farkku
W210/320/farkku
W210/240/farkku
W210/230/farkku
W210/220 cdi/farkku
W211/E500/farkku
W220/S500
W210/ E320 CDI/farkku
termos88
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 27
Liittynyt: Su 13.06.2010 12:47

Viesti Kirjoittaja termos88 »

kuinkas suuri homma tollanen puolien vaihto on?
kun on evoluution seurauksena päässy karkaan peukalo keskelle kämmentä :?
AK47
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2657
Liittynyt: Ti 10.08.2004 20:00
Paikkakunta: 08/09

Viesti Kirjoittaja AK47 »

termos88 kirjoitti:kuinkas suuri homma tollanen puolien vaihto on?
kun on evoluution seurauksena päässy karkaan peukalo keskelle kämmentä :?
Taitaa tuossa olla kaksi puolaa? Jos on sama kun kutoskoneessa. Puolien ja tulppien kansi pois ja piuhat irti ja puola irti ja uus takas jne päivastoin. Onnistuu vaikka varaosaliikkeen pihassa parilla työkalulla. Taitaa tarvita kuusiokoloavaimen n. 5mm

Summassahan ei kannata puolaa vaihtaa ja kokeilla. Niinkuin yleensäkkään kokeilen vaihtaa ei sovi järkevään remonttiin, "kokeillaan vaihtamalla" sopii merkkiliikkeille, jätetään se heille :D

Puolasta voi mittailla ensiön ja toision. Se kertoo onko jotain pahemmin pielessä.
Jos kiipeää perse edellä puuhun, tipahtaa pää edellä alas.
jaakko.er
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 20
Liittynyt: Ti 16.11.2010 02:43
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja jaakko.er »

vian tunnistaa siten että irrottaa mittarista piuhan jos ottaa normaalit kierrokset ja ei pysy tyhjäkäynillä niin vika on mittarissa (ainakin minulla on kahdesti ollu)
Avatar
typeyks
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 215
Liittynyt: Su 21.09.2008 19:55
Paikkakunta: Kirkkonummi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja typeyks »

Itse en luota noihin spray puhdistuksiin, vaan suosiolla isken UÄ-pesuriin. Jokunen kymmenen MAF:ia "korjattu" tuolla.
Hankala tapaus.
Avatar
JeremyH
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2603
Liittynyt: Su 21.12.2008 15:50
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja JeremyH »

typeyks kirjoitti:Itse en luota noihin spray puhdistuksiin, vaan suosiolla isken UÄ-pesuriin. Jokunen kymmenen MAF:ia "korjattu" tuolla.
Juu, nuo sprayt on vähän lottoomista. saattaa tulla kuntoon, mutta todennäköisempää on että ei vaikutusta.

Auto käymään tyhjäkäynnille -> MAF:ista töpseli irti -> jos tyhjäkäynti tasaantui, niin vika on MAF:ssa. Jos taas auto sammuu tai ei vaikutusta, niin vika voi olla muualla.

Kun töpseli on irti MAF:sta, niin kaasun painaminen kannattaa jättää tekemättä. (rikkoo katalysaattorin ja ehkä muutakin)
Omat:
E320 W210 1996 Avantgarde-AMG (210.055/104.995+722.509) <- JoonasH edition
E320cdi W210 2000 Avaaranteet-OMG (210.026/613.961+722.626) <- kylmäsavulahna
Sprinter W903 2006 Ambulanssi-ARGH (903.662/611.981+730.409) <- Kutubunkkeri
Huolehdittava:
Sprinter 316cdi 2010 (906.635/651.955+722.686) <- papan kaappipakastin

En mä mitään osaa tehä, mut voin mä neuvoo...
jlzki
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 102
Liittynyt: Ti 20.07.2010 18:56

Käyntivika

Viesti Kirjoittaja jlzki »

ensiks, Onko se 8 vai16 vena kone! Sori jos oon puusilimä,Mut tuo ei sevinny mulle!Mulla 16 v ,ja tietookiii,ota yhteyttä!
jlzki
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 102
Liittynyt: Ti 20.07.2010 18:56

Viesti Kirjoittaja jlzki »

Sori 16valve! Fucking Puusilimä,(mä) mut pähkäillään tuota sun ongelmaa ,tietoo tulee...
Vastaa Viestiin