Oon foorumeita lukenu ja oireet sopis ilmamassamittarin paskana olemiseen. Millä tuota voi testata onko se oikeasti sökö vai onko ainut mahdollisuus mennä ostamaan kokeeks yli 200 euron hintainen osa?? Eli siis tyhjäkäynti heilahtelee, liikkeelle lähtö vaikeaa kun meinaa sammua, tasakaasulla nykii välillä ja bensa haisee(220ce 16V -93 manual).
APUVA
termos88 kirjoitti:Oon foorumeita lukenu ja oireet sopis ilmamassamittarin paskana olemiseen. Millä tuota voi testata onko se oikeasti sökö vai onko ainut mahdollisuus mennä ostamaan kokeeks yli 200 euron hintainen osa?? Eli siis tyhjäkäynti heilahtelee, liikkeelle lähtö vaikeaa kun meinaa sammua, tasakaasulla nykii välillä ja bensa haisee(220ce 16V -93 manual).
APUVA
Milloinkas on tulpat vaihdettu viimeksi? Puolat ehjiä?
Jos kiipeää perse edellä puuhun, tipahtaa pää edellä alas.
termos88 kirjoitti:kuinkas suuri homma tollanen puolien vaihto on?
kun on evoluution seurauksena päässy karkaan peukalo keskelle kämmentä
Taitaa tuossa olla kaksi puolaa? Jos on sama kun kutoskoneessa. Puolien ja tulppien kansi pois ja piuhat irti ja puola irti ja uus takas jne päivastoin. Onnistuu vaikka varaosaliikkeen pihassa parilla työkalulla. Taitaa tarvita kuusiokoloavaimen n. 5mm
Summassahan ei kannata puolaa vaihtaa ja kokeilla. Niinkuin yleensäkkään kokeilen vaihtaa ei sovi järkevään remonttiin, "kokeillaan vaihtamalla" sopii merkkiliikkeille, jätetään se heille
Puolasta voi mittailla ensiön ja toision. Se kertoo onko jotain pahemmin pielessä.
Jos kiipeää perse edellä puuhun, tipahtaa pää edellä alas.
vian tunnistaa siten että irrottaa mittarista piuhan jos ottaa normaalit kierrokset ja ei pysy tyhjäkäynillä niin vika on mittarissa (ainakin minulla on kahdesti ollu)
typeyks kirjoitti:Itse en luota noihin spray puhdistuksiin, vaan suosiolla isken UÄ-pesuriin. Jokunen kymmenen MAF:ia "korjattu" tuolla.
Juu, nuo sprayt on vähän lottoomista. saattaa tulla kuntoon, mutta todennäköisempää on että ei vaikutusta.
Auto käymään tyhjäkäynnille -> MAF:ista töpseli irti -> jos tyhjäkäynti tasaantui, niin vika on MAF:ssa. Jos taas auto sammuu tai ei vaikutusta, niin vika voi olla muualla.
Kun töpseli on irti MAF:sta, niin kaasun painaminen kannattaa jättää tekemättä. (rikkoo katalysaattorin ja ehkä muutakin)