Kevyt peräsen takavetoisen kanssa kannattaa opetella ennakointia. Hyvinkin pienillä jutuilla voidaan varmistaa seuraavan aamun liikkeelle lähtö. Esim. peruuttamalla nokka jo valmiiksi seuraavan päivän lähtösuuntaan, voidaan ehkäistä peruutusongelmia. Perän vetävien pyörien ei tällöin tarvitse avata latua yön aikana sataneessa hangessa, vaan ne voivat seurata etupyörien tamppaamaa uraa. Lisäksi edellispäivänä peruutetut urat saattava vielä olla auton alla sen verran kovia, että ne antavat takapyörille pari ensimmästä metriä "kovaa maata".
Mun oma kokemus on, että automaatista on jopa etua lumikeleille, koska vetävien pyörien kontrollointi on pehmeämpää. Kovalla laatikolla tulee aina se pienen pieni nykäisy kun kytkintä lipsutellaan ja jos pito on kortilla niin pienikin nykäisy ja väärä kaasun asento voi olla liikaa.
Miten automaatti irti kinoksesta?
Kyllähän sitä kytkintä voi hyvin tarkastikin käyttää, vaikka ovi auki ja kattoo kuinka se rengas on alkamassa pyörimään. Ite olen harrastanut tuota että ykkönen päälle, kytkin ylös ja a-pilarista työntämään keinuttaen.. Ja peräkontissa on ketjun pätkä jota tarjota renkaan alle.. Ketjut pitäs laittaa, mutta ei koskaan muista ostaa. Ja aina ois parempi että se liikkeelle lähtö onnistuisi ensimmäisellä kerralla, ettei se rengas kaiva sitä monttua. Ja turhaa pyörittämään niitä renkaita tyhjää.
Näitä juttuja lukiessa mieleen palaa ajat, kun ajoin takavetoisella. C220 jäi
kiinni tuttavan kesämökin nurmikolle, vaikka se oli lähes tasainen. Sattui
vaan satamaan ja nurmi pehmeni. Työntäjät sotkivat vaatteensa. Vannoin
ostavani vielä joskus nelivetoisen.
Kyllä tuo neliveto yhä maistuu makealta vuodesta toiseen.
Ei tarvitse kikkailla. Köysi kannattaa silti pitää mukana, että voi kiskaista
naapurin auton hangesta tarvittaessa.
kiinni tuttavan kesämökin nurmikolle, vaikka se oli lähes tasainen. Sattui
vaan satamaan ja nurmi pehmeni. Työntäjät sotkivat vaatteensa. Vannoin
ostavani vielä joskus nelivetoisen.
Kyllä tuo neliveto yhä maistuu makealta vuodesta toiseen.
Ei tarvitse kikkailla. Köysi kannattaa silti pitää mukana, että voi kiskaista
naapurin auton hangesta tarvittaessa.
S211 E 320 CDI T 4matic 11/2006
Re:
E420:n (w124) omistajan oppaassa neuvottiin, että lumesta pääsee irti juuri D:tä ja R:ää vuorottelemalla ilman jarrun painoa välissä. Siinä oli laatikkona 722.366. Olisikohan tässä asiassa sitten mallikohtaisia eroja? Siinä oli sekin ominaisuus, ettei saanut hinata yhtään, ei edes lyhyttä matkaa N:llä.Timo L. kirjoitti:Jeremyä kompaten, auto on ehdottomasti pysäytettävä jarrulla, jos vaihdetaan kulkusuuntaa D:ltä R:lle tai päinvastoin. Etenkin nämä vanhat paineella ohjatut, mutta tuskin se tekee hyvää sähköohjatuillekaan. Em. tavalla olen saanut autoja irti kinoksesta, mutta vaatii muutaman kerran harjoittelua. Maltti on valttia.
R170 SLK200 K -00
eksät 8 kpl: W220 S500 4matic -05, W211 E500 4matic -05, S210 E55 AMG 4matic -01, W210 E320 4matic -99, W210 E240 -01, W210 E200 -00, W124 E420 -94, W124 220E -93
eksät 8 kpl: W220 S500 4matic -05, W211 E500 4matic -05, S210 E55 AMG 4matic -01, W210 E320 4matic -99, W210 E240 -01, W210 E200 -00, W124 E420 -94, W124 220E -93
Re: Miten automaatti irti kinoksesta?
noissa on kyllä aika paljon erilaisia mielipiteitä ollu. mulla on nyt toinen auto alla, missä on 722.4 loota. samanlailla niitä molempia autoja on hinailtu, jos on ollu tarvetta. vapaalle vaan ja menoks. ja talvella heijattu pakin ja deen voimin hangesta pois. kumpikin loota toimi/toimii moitteetta. ja vahempaa w123 300d atuomaattiakin on joskus hinattu. sillon oli matkaakin vielä jotakin sata kilsaa. eikä sekään ollu moksiskaan siitä. ja saman lailla sitäkin heiluteltiin hangesta pois. deetä..pakkia...deetä..pakkia.. jne. ja toimi.
W201 250DT 20V
w201 190E
w201 190E