S400 cdi-01,pettymyksiä,kokemuksia,ja korjausta!

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
terokoo
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 321
Liittynyt: Ke 14.09.2005 19:27
Paikkakunta: satakunta

Viesti Kirjoittaja terokoo »

niin ja olihan mulla tossa hetki sitten w211 200cdi-05.niistä ajoista en viitti edes alkaa avautumaan.koitan vaan unohtaa senkin yksilön... :? tuli vaan mieleeni kun joku tossa kirjotti että 211 kori on menettänyt arvostuksensa silmissä.yhdyn siihen.
Avatar
Kylmänraudanseppä
Mersumies
Mersumies
Viestit: 557
Liittynyt: Ti 02.06.2009 22:36
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kylmänraudanseppä »

E200kompressor kirjoitti:
Huoltokirjan arvo on varsin kyseenlainen. Tai jopa selkeästi harhaanjohtava.
Vaan olisiko voinut käydä niin, että autollasi olisi ajettu jopa yli 10 000 km/vuosi ja huoltokirjasi on siis väärennetty?
Kannattaisiko sinun suunnata tämä paatosenergia tojo palstalle.... kehu siellä korollan makeaa ajettavuutta ja hurjaa vääntöä.

Itsellä saksanomatuonti mb: t (3 viimeisintä mb: tä, joista 2 on yhä minulla ajossa ) on olleet erittäin mieluisia.
Toki olen ollut tarkka mistä ja mitä ostan. Suosittelen ostamaan merkkiliikkeestä saksasta, jolloin kuluttajansuoja parempi kuin suomessa.

Esimerkiksi nykyinen vm 07 211 V6 280 CDI 7G facelift avantcarde, hyvillä varusteilla, on minulle erinomaisen mieluisa.... ja toimii sitä junan vessaakin varmemmin. Ja 201 vm 1994 toimii myös mukavasti, aikakautensa vaatimustaso huomioiden.
--------------------------------------------------------

C 219 CLS 55 AMG 580 hp / 815 Nm
W 211 E 280 CDI 7-Gear Avantcarde Sport -07 300 hp / 660 Nm
CL 203 C 180K -04
C 124 320 24 Coupe Sportline -94
www.facebook.com/turbotec.fi/

Aiemmin:
W 204 C 220 CDI -08
W 211 E 220 CDI Classic -05
W 211 E 220 CDI Classic -03
S 203 C 220 CDI Classic -01
W 210 E 200 CDI Classic -99
W 201 190 E 2.0 -94
W 124 230 E - 89
Avatar
Kylmänraudanseppä
Mersumies
Mersumies
Viestit: 557
Liittynyt: Ti 02.06.2009 22:36
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kylmänraudanseppä »

terokoo kirjoitti:niin ja olihan mulla tossa hetki sitten w211 200cdi-05.niistä ajoista en viitti edes alkaa avautumaan.koitan vaan unohtaa senkin yksilön... :? tuli vaan mieleeni kun joku tossa kirjotti että 211 kori on menettänyt arvostuksensa silmissä.yhdyn siihen.
Niin, eikös sen sun viisi vuotta vanhan 211: sen mittarissa ollut noin puoli miljoonaa kilometriä...
--------------------------------------------------------

C 219 CLS 55 AMG 580 hp / 815 Nm
W 211 E 280 CDI 7-Gear Avantcarde Sport -07 300 hp / 660 Nm
CL 203 C 180K -04
C 124 320 24 Coupe Sportline -94
www.facebook.com/turbotec.fi/

Aiemmin:
W 204 C 220 CDI -08
W 211 E 220 CDI Classic -05
W 211 E 220 CDI Classic -03
S 203 C 220 CDI Classic -01
W 210 E 200 CDI Classic -99
W 201 190 E 2.0 -94
W 124 230 E - 89
E200kompressor
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2647
Liittynyt: Ti 14.09.2010 22:22

Viesti Kirjoittaja E200kompressor »

Kylmänraudanseppä kirjoitti:
E200kompressor kirjoitti:
Huoltokirjan arvo on varsin kyseenlainen. Tai jopa selkeästi harhaanjohtava.
Vaan olisiko voinut käydä niin, että autollasi olisi ajettu jopa yli 10 000 km/vuosi ja huoltokirjasi on siis väärennetty?
Kannattaisiko sinun suunnata tämä paatosenergia tojo palstalle.... kehu siellä korollan makeaa ajettavuutta ja hurjaa vääntöä.
Menikö herne nenään kun kerroin realistisen kuvan reilut 100 000km ajetusta Mercedes Benz-laadusta?

Huoltokirja voi olla väärennetty mutta silloin väärentäjänä on Daimler Benz. Perusteluna tiedustelu skannatun huoltokirjan kanssa Daimler Benzin Saksan asiakaspalveluun, josta tuli asiallinen vastaus huoltokirjamerkintöjen aitoudesta.
Autolla on siis ajettu reilut 100 000km ja huollettu Mercedes Benz-merkkiliikkeessä uudesta asti.
Mikä siinä on niin vaikeaa ymmärtää?

Näistä kahdesta automerkistä Toyota on se luotettava ja kestävä. Niin Saksan kuin Suomenkin katsastustilastojen mukaan.
Mercedes Benz ei ole kovinkaan luotettava ja tämän tosiasian tiedostaen pyrin minimoimaan riskin ostamalla bensiinikäyttöisen (ei cdi-vikoja) ja manuaalivaihteisen (ei glykoleita laatikossa eikä kyb-venttiilin tai johdinlevyn vaurioita) kulkuneuvon.
Valitettavasti Mercedes Benzin laatu on tasaista.
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12277
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sergey »

ihmetyttää kyllä että jätetty tollasia yksityiskohtia korjaamatta vaikka auto on periaatteessa vielä takuun piirissä? eikö reklamaatiota kannattaisi kohdistaa sinne mersulle? Vaikka oha se jo aika vanha retale...

tarina kyllä haisee... En minä uudehkojen mersujen ekspertti ole mutta sen verran monella olen ajanut että kuulostaa ennemminki miljoonan ajetulta ku sataselta ;) oletko ny iha varma että mittarissa on ykkösen jälkeen vain viisi numeroa eikä kuusi? :roll: 8)
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 18196
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Viesti Kirjoittaja dealer »

Niin, eikös sen sun viisi vuotta vanhan 211: sen mittarissa ollut noin puoli miljoonaa kilometriä...
Kyllähän pitkän linjan mersumiehet ovat tottuneet että noilta kilometreiltä vielä mennään pitkälle eteenpäin.
Sitten kun vikaa tulee se on helposti paikallistettavissa ja osat pääsääntöisesti halpoja.

Siis ne jotka ovat joskus 123-124 korisilla ajelleet.
Avatar
Kylmänraudanseppä
Mersumies
Mersumies
Viestit: 557
Liittynyt: Ti 02.06.2009 22:36
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kylmänraudanseppä »

dealer kirjoitti:
Niin, eikös sen sun viisi vuotta vanhan 211: sen mittarissa ollut noin puoli miljoonaa kilometriä...
Kyllähän pitkän linjan mersumiehet ovat tottuneet että noilta kilometreiltä vielä mennään pitkälle eteenpäin.
Sitten kun vikaa tulee se on helposti paikallistettavissa ja osat pääsääntöisesti halpoja.

Siis ne jotka ovat joskus 123-124 korisilla ajelleet.
Toki, mutta puoli miljoonaa ajettuna autossa voi olla jo jotain huollettavaa.
--------------------------------------------------------

C 219 CLS 55 AMG 580 hp / 815 Nm
W 211 E 280 CDI 7-Gear Avantcarde Sport -07 300 hp / 660 Nm
CL 203 C 180K -04
C 124 320 24 Coupe Sportline -94
www.facebook.com/turbotec.fi/

Aiemmin:
W 204 C 220 CDI -08
W 211 E 220 CDI Classic -05
W 211 E 220 CDI Classic -03
S 203 C 220 CDI Classic -01
W 210 E 200 CDI Classic -99
W 201 190 E 2.0 -94
W 124 230 E - 89
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja napa »

Kylmänraudanseppä kirjoitti:
Toki, mutta puoli miljoonaa ajettuna autossa voi olla jo jotain huollettavaa.
kyllä kyllä, mutta ei se silti sais halvaantua epämääräisesti pariksi päiväksi, kuten työmaan w211 taas teki alkuviikosta :? mitään vikaa ei löytynyt, mutta silti auto ei suostunut lähtemään käyntiin kahteen päivään, eilen se sitten taas starttas kuin mitään ei olisi tapahtunutkaan...

lisäksi kulutusosia (alatukivarsia, niveliä ym.) saa olla vaihtamassa nopeampaan tahtiin, kuin johonkin vanhaan fiat 127...
Viimeksi muokannut napa, Pe 12.11.2010 10:44. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa

"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Avatar
Pakardinen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3168
Liittynyt: Ti 31.10.2006 11:18
Paikkakunta: Rautalampi, Pohjois-Savo

Viesti Kirjoittaja Pakardinen »

Kylmänraudanseppä kirjoitti:
dealer kirjoitti:Kyllähän pitkän linjan mersumiehet ovat tottuneet että noilta kilometreiltä vielä mennään pitkälle eteenpäin.
Sitten kun vikaa tulee se on helposti paikallistettavissa ja osat pääsääntöisesti halpoja.

Siis ne jotka ovat joskus 123-124 korisilla ajelleet.
Toki, mutta puoli miljoonaa ajettuna autossa voi olla jo jotain huollettavaa.
Puoli miljoonaa ajetuissa on varmasti jo jotain huollettavaa. Siinon vaan se ero, että noissa aataminaikaisissa 123:ssa ja 124:ssa kun sitä huollettavaa tulee, niin sen pystyy jopa ihan itsekin huoltamaan tai korjaamaan. Näiden uudempien vikoja kun lukee, niin tuntuu että vian karkoittamiseen tarvitaan korjausmiesten lisäksi pappi, shamaani ja manaaja...
Savolaiset ovat kaikista komeimpia ja kaikessa ylivertaisia. Säälittävän primitiivisessä kateudessaan muut heimot yrittävät heitä pilkata.
lkosso
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 215
Liittynyt: To 21.05.2009 13:36
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja lkosso »

Miksiköhän ihimiset ostaa ja pitää Mersuja jos niin surkeita (vanhoina ainakin)? Eikö olisi parempi pysyä muissa merkeissä kun pelaavat niin moitteetta? Luulen (siis en tiedä varmaksi) että monella W/S211-korisella mersulla ajetaan vuositasolla kohtuullisen paljon. Omani ei kuulu niihin, koska en aja kuin 30tkm/v. Tokihan vikoja tulee väistämättä ajan saatossa ja ilman mitään sen erikoisempaa syytä.
Olen Sergeyn kanssa samaa mieltä ja ihmettelen miksi ei merkkiliike ole korjannut puutteita tai huomauttanut asiasta omistajalle. Itsellä oli ostaessa varsin tarkkaan tiedot mitä tehty ja mitä rikki. Myyjä osoitti jopa pienet todella huomaamattomat naarmut. No myyjiähän Saksassa riittää!
Kylmänraudanseppä kuullostaa tyytyväiseltä omaansa 211-koriseen ja niin olen minäkin! Vaikkakin on perusnuhapumppu...
Voin olla yksin ajatuksen kanssa, mutta kuinka paljon hyödyttää ketään forumilla seikkailevaa etsiä asiatietoa kaiken tämän" turhan" vänkäämisen takia? Miksei asioita voi hoitaa neutraalisti, ilman että joku tai jokin on ihan p... kun omalla kohdalla tökkää. Olishan tuota vuosien saatossa kertynyt kerrottavaa monista merkeistä kuinka jne....mutta hoidan asian mieluiten myyjän kanssa kahdestaan ellei kysymys ole tiedosta joka yleishyödyllistä (korjaamiseen liittyvää tms.) Mutta nyt oma ripitykseni forumilla loppuu eikä jatkoja tule missään muodossa minnekään osa-alueelle. En vetänyt herneitä nenään enkä muuallekaan, vaan kyllästyin...moni haluaisi edelleen omistaa mersun vaan ei ikinä uskalla luettuaan "kauhutarinoita" ja jää ajelemaan jollain muulla yhtä vikaisella autolla.
EQB 300 4-matic -23
Avatar
Kylmänraudanseppä
Mersumies
Mersumies
Viestit: 557
Liittynyt: Ti 02.06.2009 22:36
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kylmänraudanseppä »

E200kompressor kirjoitti:
Menikö herne nenään kun kerroin realistisen kuvan reilut 100 000km ajetusta Mercedes Benz-laadusta?
Itsellä on ollut 6 mersua ja tälläkin hetkellä kaksi.

210: llä oli ajettu noin 350 000 km, kun siitä luovuin.
Käytetyn auton huoltohistorialla iso merkitys seuraaville omistajille.

Olen ollut näihin kaikkiin tyytyväinen, myös huoltotoimenpiteiden vähäisyyden ja ruostumattomuuden osalta.

Tottakai kaikkiin automerkkeihin tulee vikoja / huollettavaa.


Minun omakohtainen kokemukseni ko automerkistä ovat vain kovasti erinlaiset kuin sinulla. Nykyiseen 110 000 km ajettuun w211 V6 280 CDI 7G avantcardeen olen erittäin tykästynyt.
--------------------------------------------------------

C 219 CLS 55 AMG 580 hp / 815 Nm
W 211 E 280 CDI 7-Gear Avantcarde Sport -07 300 hp / 660 Nm
CL 203 C 180K -04
C 124 320 24 Coupe Sportline -94
www.facebook.com/turbotec.fi/

Aiemmin:
W 204 C 220 CDI -08
W 211 E 220 CDI Classic -05
W 211 E 220 CDI Classic -03
S 203 C 220 CDI Classic -01
W 210 E 200 CDI Classic -99
W 201 190 E 2.0 -94
W 124 230 E - 89
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja napa »

onhan autoissa aina "yksilöitä", mutta jos nyt otetaan esimerkiksi vaikka tuo emännän renault laguna (varmaan 99.9 % ihmisillä on tietty mielikuva merkistä/mallista :wink: ) 7 vuoden aikana se ei kertaakaan jättäyt tienpäälle, puhumattakaan siitä, että sitä olisi pitänyt jossain merkkihuollossa kuskata (itse olen öljyt vaihtanut ja muut huollot tehnyt...) H7 lamppuja kun muistaa pitää yhdet varalla mukana, niin sillä tuntuu pärjäävän... sitten taas se työmaan w211... siihen on vaihdettu laatikkoa, syyläriä, vesipumppua, alatukivarsia ym. ja molemmille autoille tulee se sama n. 10 000 km/vuosi... (mersuun vois tulla enemmänkin, jos se vain toimisi :P) mutta koska w211 hankintahintakin oli 4 kertainen, niin näyttää sen ylläpitokin olevan ainakin 4 kerta suurempaa :wink:

sitten taas se väyrynen mikä oli ennen tuota w211, niin se meni ihan kuin ajatus, ei ollut "paja päiviä"... jarrupalat piti visiin kerran vaihtaa 200 000 km matkalla, muuten riitti normaali öljynvaihto + perushuolto... väyrynen oli kyllä ostettu uutena ja w211 vähän käytettynä...
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa

"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
mol
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 328
Liittynyt: Ke 23.02.2005 23:09
Paikkakunta: Pälkäne

Viesti Kirjoittaja mol »

lkosso kirjoitti:moni haluaisi edelleen omistaa mersun vaan ei ikinä uskalla luettuaan "kauhutarinoita" ja jää ajelemaan jollain muulla yhtä vikaisella autolla.
Omassani ei myöskään ole ollut mitään huomautettavaa. Tai no, yhden kerran oli starin mukaan "dynaaminen uskomattomuusongelma". Se johtui jostain DPF:n anturista joka vaihdettiin ehjään ja uskomattomuus parani sillä.

Se nyt vaan on niin että "paha kello kuuluu kauemmas" tai miten se vanha kansa viisasteleekaan? Näitä autoja kuitenkin on niin paljon liikenteessä että eivät kaikki voi olla yhtä huonoja kuin jotkut ongelmatapaukset. Negatiivisista asioista vaan kirjoitetaan niin paljon helpommin kuin positiivisista. Mikäli joku tänne joka päivä kirjoittaisi pelkkää ylistystä ja kehua niin perin ihmeellisenä tyyppinä pidettäisiin...
C220d T 4-Matic
Avatar
jukka-tre
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1025
Liittynyt: To 14.09.2006 19:04
Paikkakunta: Pirkanmaa / Tampere

Re: S400 cdi-01,huonoin omistamani mercedes!!

Viesti Kirjoittaja jukka-tre »

terokoo kirjoitti:useita kymmeniä mersuja omistaneena,lähes kaikki korit 123 ja 220 väliltä täytyy todeta että ikinä ei ole ollut näin erikoisia ja vittumaisia murheita kuin tämän auton kanssa.kaikissa autoissa toki on vikaa se on selvä mutta tämä on ollut puoli vuotta ja koko ajan jotain.suurimpina remontteina mainittakoon korkeapainepumppu joka alko vuotamaan ku seula.sen jälkeen turbo-lohko välinen öljyputki.JA NYT PISTEENÄ I:N PÄÄLLE KANNESTA LENSI NS.PRIKKA TAHI TULPPA HELVETTIIN JA VEDET TIETYSTI KONEESTA PIHALLE.tuntuu uskomattomalta että sekin voi lähtee sieltä kävelemään mutta näin se vaan on koska peilin kanssa kattoen voi kannessa nähdä reiän josta tulppa on pois!ihanaa tämä autoilu...
Vaihdakko päittään tuon paskan tähän Väykkyyn? Tää on viimesen päälle hoidettu ja suojattu kans. Mutta vaihdan vaan, jos toi on suojattu, mitään ruosteista romua en huoli. Vaikka tää on niin hyvä, voisin kokeilla vaihteeksi tuota Ässää, vaikka siinä onkin niin kauheesti vikoja, mutta kyllä mää ne varmaan saisin kuntoon ajan kanssa.
Työkalu: W205 C300e -20 4Matic A Business Avantgarde (rivi-4 bensa-turbo, plug-in sähkö, 4-veto, automaatti 9-v, hopea), 10 000 km
Museorekisteröity helmi (jo Paappa aikoinaan...): W111 220S -64 (rivi-6, rattivaihde 4-v, musta), 85 000 km
EX: W205 C350e -17 Elegance (rivi-4 bensa-turbo, plug-in sähkö, airmatic, automaatti 7-v, hopea), 95 000 km
EX: W210 E320CDI -00 Classic (rivi-6, automaatti 5-v, hopea), 540 000 km

- Ensin koitetaan järkee, sitten voimaa ja sittenkin on vielä konevoimaa -
Avatar
JarkkoN
Mersumies
Mersumies
Viestit: 4163
Liittynyt: Pe 01.09.2006 14:39
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja JarkkoN »

Meni 300 tdt 4matic (s124) huomautuksitta läpi katsastuksesta.

Katsastusmies poimi pakoputken liitoksesta poikkiruostuneen kiristimen
pois ja sanoi, että kestää tuo putki vähän aikaa ilmankin. Se kiristin oli
alle 2 vuotta vanha tarvikeosa ja pakoputken osat taas alkuperäislaatua.

Korjaamolla päivittelivät ääneen Eberspächerin vaimenninpöntön painoa,
kun pönttö vaihdettiin. Alkuperäinen pönttö kesti 18 vuotta. Olisi pitänyt
näemmä viedä korjaamolle alkuperäislaatuiset kiristimetkin, ettivät laita
rimpuloita.
S211 E 320 CDI T 4matic 11/2006
Avatar
NH
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 62
Liittynyt: La 18.07.2009 22:56

Viesti Kirjoittaja NH »

Kylmänraudanseppä kirjoitti:
E200kompressor kirjoitti:
Menikö herne nenään kun kerroin realistisen kuvan reilut 100 000km ajetusta Mercedes Benz-laadusta?
Itsellä on ollut 6 mersua ja tälläkin hetkellä kaksi.

210: llä oli ajettu noin 350 000 km, kun siitä luovuin.
Käytetyn auton huoltohistorialla iso merkitys seuraaville omistajille.

Olen ollut näihin kaikkiin tyytyväinen, myös huoltotoimenpiteiden vähäisyyden ja ruostumattomuuden osalta.

Tottakai kaikkiin automerkkeihin tulee vikoja / huollettavaa.


Minun omakohtainen kokemukseni ko automerkistä ovat vain kovasti erinlaiset kuin sinulla. Nykyiseen 110 000 km ajettuun w211 V6 280 CDI 7G avantcardeen olen erittäin tykästynyt.


Meillä ja sukulaisillanain on myös ollut useita mersuja (uudempia ja vanhempia) eikä todellakaan ollut tuommosia määriä vikoja. Joskus muutamia sulakeita, polttimoita ja akkuja yms. vaihettu. TODELLA HARVOIN mitään isompaa!!! Ja joka kerta kun sitä on vahingossa joutunut ajamaan perheen kakkosauto tojotalla niin aina tulee se fiillis kun PÄÄSE w211 kyytiin että on se mersu vaan auto, menee niin nätisti ja liikkuu todella hienosti vaikka päivittäin joutaa soratielläkin ajamaan.
Ei se w211 voi p@skempi auto olla jos sillä eräs taksikuskikin on yli miljoonana ajellu samalla tekniikalla. ----> http://www.iltalehti.fi/autot/2010080112093616_au.shtml
- Mercedes-Benz S 300 -92 W140 -

Ex: Mercedes-Benz Ce 230 -90 c124
Ex: Mercedes-Benz S 300 -91 w140
Ex: Mercedes-Benz E 220D -96 w210
Ex: Mercedes-Benz C 180 -96 w202

"On se mersu vaan niin hyvä auto että ihme ettei kaikki sillä ajele"
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12277
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sergey »

tulipa vaan tässä mieleen että olisiko nämä uudemmat sitten niin paljon herkempiä sille säännöttömälle huollolle? noi 20v vanhat kun kulkee lainkaan huoltamatta helposti 100 tonnia ja sen jälkeen ovat edelleen pääpiirteissään samoja kuin satku aikaisemmin. Eli vanhat sietää hyvin äärioloja, ja uudet ei lainkaan. sitten kun muutama 10v välein autoa vaihtava henkilö ajaa vanhaan tyyliin vehkeitä huoltamatta vuosia, niin on tiedossa kalliita kertarysäyksiä.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Avatar
sompio
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1806
Liittynyt: Pe 13.10.2006 21:20
Paikkakunta: Kangasniemi

Viesti Kirjoittaja sompio »

Jos haluaa luotettavan mersun ja ei ilkeä enää ajaa W124:llä niin ostaa käytetyn vuosimalli 2004 Honda Acordin ja vaihtaa maskiin ja peräkonttiin H-merkkien tilalle mersun tähdet niin siinäpä uusin E-luokan Mercedes ja luultavasti lujempi. 8)
M-B E 200 CDI -09 Emännällä
M-B E 320 TE 4-Matic -98 Minulla
M-B 230 TEA -92 Pojalla
Mersuilla jo vuodesta 1969
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja napa »

sompio kirjoitti:Jos haluaa luotettavan mersun ja ei ilkeä enää ajaa W124:llä niin ostaa käytetyn vuosimalli 2004 Honda Acordin ja vaihtaa maskiin ja peräkonttiin H-merkkien tilalle mersun tähdet niin siinäpä uusin E-luokan Mercedes ja luultavasti lujempi. 8)

tuo vois mennä läpi asiasta mitään tietämättömien keskuudessa :P
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa

"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Avatar
NH
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 62
Liittynyt: La 18.07.2009 22:56

Viesti Kirjoittaja NH »

Silti se w124 kulkee nätimmin. En oikein luota hondiin ajettavuuden suhteen, enkä tosin tekniikankaan; harvemmin niillä miljoonaa ajetaan. No honda monkey on ihan jees (tai oli joskus)... 8)
- Mercedes-Benz S 300 -92 W140 -

Ex: Mercedes-Benz Ce 230 -90 c124
Ex: Mercedes-Benz S 300 -91 w140
Ex: Mercedes-Benz E 220D -96 w210
Ex: Mercedes-Benz C 180 -96 w202

"On se mersu vaan niin hyvä auto että ihme ettei kaikki sillä ajele"
terokoo
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 321
Liittynyt: Ke 14.09.2005 19:27
Paikkakunta: satakunta

Viesti Kirjoittaja terokoo »

JUKKA-TRE en ole autoa vaihtamassa enkä muutenkaan myymässä.enkä mielestäni edes paskaksi kehunut.kirjottelen tässä vaan omia kokemuksiani kyseisestä yksilöstä.ja niinkun on jo moneen kertaan todettu niin yksilöitähän nämä kaikki on.edellinen omistaja on hyvinkin voinut ajella tolla 250tkm tekemättä muuta kun huollot mitkä kuuluukin tehdä.tämäkin tuonti auto on varustettu sillä täydellä huoltokirjalla ja on yksiomisteinen auto.ainakin ostohetken liput ja laput vuodelta 2001 tuli mukana ja saman herran nimi oli otteessa jonka sain kun on saksassa poistettu rekisteristä 2/2010.
vaikka jonkun ehkä tulee tästä paha mieli niin kerron silti.lupasin kirjotella kun uutta "ongelmaa" ilmenee ja ilmeneehän sitä.siirrymme tekniikasta sähkö/elektroniikkaan jota tästä yksilöstä löytyy jonkun verran,ainakin uskon niin.tänään töistä lähtiessä comand heräsi auton käynnistyksen mukana niinkun yleensäkkin mutta ääni jäi jonnekin.hetken ihmeteltyäni ja kaikkea räplättyäni huomasin että nokian puhelin,cd-vaihtaja ja linguatronic ovat häipyneet auton varusteista.sulakkeet tarkastettu.tutkinta jatkuu...
timlin
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 171
Liittynyt: Ma 21.03.2005 18:13
Paikkakunta: Sievi

Viesti Kirjoittaja timlin »

sitte ku on kovat pakkaset, vaikka -30 astetta niin kyllä se on mersu joka hörisee aamulla käyntiin ilman lämmityksiä...toki vehkeet pitää olla kunnossa mutta kyllä löytyy palijo merkkejä mitkä tarvii lämmityksen tai eivät lähe käyntiin.'

viime talvena meni hermot volkkarille joka ei suostunu lähteen sitte millään ku oli vajaan viikon seissy työpaikan pihalla niin annoin sille tuplasti virtaa (24v) ja raakasti kuumaa vettä :lol: sittehän se lähti ja päkytti mahtavasti. No melkein kerkesin kahvit juoda kun piha hiljeni ja remmi poikki. Uus remmi koppaan ja taas mentiin mutta entistä heikommalla kylmä käynnistyksellä... :lol:
Avatar
Jankku
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 398
Liittynyt: Pe 27.01.2006 22:04

Viesti Kirjoittaja Jankku »

Sulla varmaan on noi dokumentit sit myös scannattuna? Laitteleppa näkyviin niin saadaan porukalla oikein tutustua... Tulee montakin vaihtoehtoa mieleen miten on myynnissä kusetettu... Itse en noin vähän ajetuista edes tiedä, yhtään alle 300tkm ajettua Mersua en ole omistanut, ja tuskin tulen omistamaankaan.
Heh, ja noista Toyotoista, ei pelkästään se että ne ovat rumia, ajoltaan vain keskinkertaisia jos nyt Mersuihin verrataan, ihme ettei niiden mukana tule korvatulppia tai radiollisia kuulosuojaimia on se meteli sisällä niissä kuitenkin Mersuun verrattuna melko eriluokkaa... Ja Toyotoitten jarruihinko ei tarvitse koskea, siis noin niinkuin huoltomielessä? Hohhoijaa... Olinhan toki ihmeissäni kun mulla oli 2.0l gl Camry vuosimallia en muista mut mittaris oli 480tkm... Pelleistä ei ollut enää mitään jäljellä tiettykkään, kaikki sähköherkut olivat kuolleet varmaan jo 200tkm kohdalla, mut sinnikkäästi se puski kyllä etiäpäin menemään, miksikään nautinnoksi sitä en kyllä kuvaisi, hoiti hommansa kyllä tosin sen puoli vuotta kun oli pakko sillä rytkyttää kone ja laatikkohan siitä oli jo vaihdettu yms yms. Mut ei sitä voi ikipäivänä verrata esim. tämän hetkiseen vm-85 230E:ehen johon tuli viimeviikolla 470tkm mittariin... Tai edes W124 250:deehen jolla ajettu 890tkm joka minulla oli kunnia omistaa muutaman päivän, pelleissä oli toki huomauttamista mutta kyyti oli loistava todella pirteä kulkija ja kaikki pelasi viimeisen päälle... Ja monikos esim. vuoden 85 Toyotoista on liikenteessä nykyisin jokapäiväisessä käytössä? Tai moniko tämän vuoden Toyota on edes 15vuoden jälkeen prosentuaalisesti jokapäiväisessä käytössä. Hondat on kyllä teknisesti hyviä ja kestäviä, pirun meluisia vain nekin ja pellit niistäkin aika äkkiä katoaa...
Mikäs se akkutyyppi on joka kestää sen 450tkm ajoa? Ja kuka ihme tekisi niin pitkäkestoisen akun koska niiden vaihtovälihän olisi normi perheellä jolla autoa ei käytetä kuin normi jokapäiväisessä ajossa ainakin se 20 vuotta? Eli siis todella huono bisnes pitkällä tähtäimellä. Verrattuna taas esim tähän 230E:eheni joka nyt on 25vuotias ja vasta 20tkm yli tuon 450tkm??? Ja siis sähköauton moottori verrannollinen normaaliin yksinkertaiseen tasavirta moottoriin??? DREAM ON!
E200kompressor kirjoitti:
Kylmänraudanseppä kirjoitti:
E200kompressor kirjoitti:
Huoltokirjan arvo on varsin kyseenlainen. Tai jopa selkeästi harhaanjohtava.
Vaan olisiko voinut käydä niin, että autollasi olisi ajettu jopa yli 10 000 km/vuosi ja huoltokirjasi on siis väärennetty?
Kannattaisiko sinun suunnata tämä paatosenergia tojo palstalle.... kehu siellä korollan makeaa ajettavuutta ja hurjaa vääntöä.
Menikö herne nenään kun kerroin realistisen kuvan reilut 100 000km ajetusta Mercedes Benz-laadusta?

Huoltokirja voi olla väärennetty mutta silloin väärentäjänä on Daimler Benz. Perusteluna tiedustelu skannatun huoltokirjan kanssa Daimler Benzin Saksan asiakaspalveluun, josta tuli asiallinen vastaus huoltokirjamerkintöjen aitoudesta.
Autolla on siis ajettu reilut 100 000km ja huollettu Mercedes Benz-merkkiliikkeessä uudesta asti.
Mikä siinä on niin vaikeaa ymmärtää?

Näistä kahdesta automerkistä Toyota on se luotettava ja kestävä. Niin Saksan kuin Suomenkin katsastustilastojen mukaan.
Mercedes Benz ei ole kovinkaan luotettava ja tämän tosiasian tiedostaen pyrin minimoimaan riskin ostamalla bensiinikäyttöisen (ei cdi-vikoja) ja manuaalivaihteisen (ei glykoleita laatikossa eikä kyb-venttiilin tai johdinlevyn vaurioita) kulkuneuvon.
Valitettavasti Mercedes Benzin laatu on tasaista.
Jani Salomaa

Etuveto?? Joku veikkauksen uusi pelikö?
S211 320CDI Avantgarde -04
Ex W220 400L CDI
W210 290DT Avantgarde -97
Ex W210 200CDI Classic - 02
W202 200 Elegance - 98
Ex S211 320 CDI V6 Avantgarde -06
Ex W168 A160 Classic - 02
Ex W211 200CDI Classic -04
ex W210 200CDI Classic -02 (tuulennopea :-) )
ex C124 300CE -24 -91
ex W124 200E -88
ex C126 500 SEC -87
ex W124 230E -85
ex W124 250D -86
ex W126 380SE -81
ex W124 200D -88
ex w123 300D -84
ex W123 200 -82
ex W124 260E -87
ex W123 230E -84
ex W123 300D -81
ja vaikka mitä muita riuskoja... Mm yksi ja ainut jossa ympyrä ja nuoli, siitä alkoi huoli...
Avatar
Wikke
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1521
Liittynyt: Ma 16.02.2004 23:35

Viesti Kirjoittaja Wikke »

jsmaa kirjoitti:
napa kirjoitti:eihän tuo W140 varsinaisesti ruma ole, mutta sanotaanko niin, että se on vähemmän kaunis, S mersujen listassa...
No minä en W140:stä valitessani vertaillut sitä mitenkään muihin ässiin,sitämieltä kuitenkin että on se kauniimpi kuin W124. Ainakin takapään osalta,vaikka samaa sukua onkin. Minä kun en pidä W124:n takapäätä mitenkään onnistuneena,vertaan sitä aina W123:n vastaavaan. Ne pitkät takalamput kyllä oli jotakin...
Enkä pidä nykytrendistäkään,noista viiruisista ikkunoista. -No ei mun tarviikaan,ja sitäpaitsi kauneus on katsojan silmässä tai ehkä paremminkin aivoissa. Mutta on joku W140:lle keksinyt oivan lempinimen "Möhkö",sehän se todellakin on!
Joo, onhan se aika massiivinen auto. Mukavasti täyttää autotallin edustan. Kuvissa W140 näyttää aika epäsopuiselta, mutta luonnossa tilanne on toinen, ainakin kiiltävänä kotipihassa. :D

300-turbodiesel vie löpöä 7,5 litraa sadalle, kyyti on hiljaista ja meno maistuu. 1300 km menee tankillisella. Eipä ole valittamista. 8)

Kyllä W140-korisia mahtuisi enemmänkin maanteille, aina se kääntää päät kun vastaan tulee.
terokoo
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 321
Liittynyt: Ke 14.09.2005 19:27
Paikkakunta: satakunta

Re: S400 cdi-01,huonoin omistamani mercedes!!

Viesti Kirjoittaja terokoo »

no niin! nyt kun foorumikin taas pelaa (samaa ei voi sanoa omistamastani S-sarjan mercedeksestä) mutta kuitenkin,niin ajattelin päivitellä kuulumisia S400cdi:n-01 ratin takaa. 8) elikkä viimeksi kirjottamani sähköviat ovat toistaseksi historiaa kun ne korjaantuivat parin päivän seisottamisen seurauksena. :shock: anyway...joulukuu alkoi mukavasti vikatilalla.eli ei kierrä kun sen 3000 ja loota ei vaihda polkimesta pienemmällä.johdon nokkaan siis ja diagnoosi lyhyt ja ytimekäs:KAASULÄPÄN ASENTOTUNNISTIN VIALLINEN.koneella sai sille testin tehtyä ja eihän se toimi.joku moottori siellä rouskuttaa omiaan mutta läppä ei liiku.kl-varaosista saksasta tilattuna hintaan 405€.eli rahalla selvitään taasen,ja pikku askareella.tosin ennen tilaamista aion kurkata tuon sisään onko mitään tehtävissä...hyvänä puolena loppuun mainittakoon että kyseinen laite tärähti -22 pakkasesta käymään kuin palmupuun alta,ilman varotus valoja,kolinaa,sauhutusta,ontumista.ja tietty ilman mitään lämmityksiä...
terokoo
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 321
Liittynyt: Ke 14.09.2005 19:27
Paikkakunta: satakunta

Re: S400 cdi-01,huonoin omistamani mercedes!!

Viesti Kirjoittaja terokoo »

noniin! päivitelläänpäs tilannetta välillä s400cdi:n ratin takaa. :) ahtoilman säätöläppä saapui vihdoinkin vajaan kolmen viikon odottelun jälkeen saksan maalta.kuten myös termari ja uudet tiivisteet läppäkotelolle.kaikki oikein mersun alkup. osia.termostaatin vaihto osottautui melko haastavaks hommaks mut meni mukavasti samalla kun läppä kotelon vaihtoa varten kuitenkin joutu purkamaan jonkun verran.ja WIS:stä oli taas korvaamaton apu kun sai kattoo koneelta missä on ne pultit joita ei silmä nää eikä käsi tunne. :?

no,osat tuli vaihdettua ja laite kasattua nippuun.

samaan satsiin vaihdoin vielä rikkinäisen kiertovesipumpun tilalle uuden käytetyn mutta toimivan.

muutama päivä on nyt ajeltu ja auto pelaa taas hienosti ja lämpiää ihan eri tavalla kun ennen,sekä moottori termarin ansiosta että sisätilat kv.pumpun ansiosta.

taas ajeltiin muutama päivä suu jakarilla kunnes tauluun ilmestyy check coolant level.taas verstaalle ja nestettä se tiputtaa.aikani vikaa hakiessani,aloin epäillä vesipumppua.taas ahtoputket,läppäkotelo sun muut hilppeet helvettiin että pääsee näkemään pumpun/letkut.pumpulta lähtevä letku klemmarin juuresta murteessa,siis vaihtoon.ja todella ihana paikka vaihtaa! :shock: jälleen kasaus ja limut sisään ja avot!taas toimii ja limut pysyy sisällä! :)

sitten tänään 8.1 kesken kauppareissun se paljon pelätty ja paljon puhuttu teksti ilmestyy tauluun! airmatic visit workshop! hetken ajettuani ilmotus vaihtuu vehicle rising.pihaan päästyäni auto normi asennossa eikä ilmotuksia enää tänään vaikka ajelin about 50km.huomenna kattelen mitä carsofti tosta sanoo kun jäihän siitä jälki.lopun enteitä varmaan.yhteenvetona tähän loppuun,mukavaa tämä autoilu.pysyy mieli virkeenä kun on iltasin tekemistä...
terokoo
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 321
Liittynyt: Ke 14.09.2005 19:27
Paikkakunta: satakunta

Re: S400 cdi-01,pettymyksiä,kokemuksia,ja korjausta!

Viesti Kirjoittaja terokoo »

muokkasin vähän otsikkoa...
Avatar
sompio
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1806
Liittynyt: Pe 13.10.2006 21:20
Paikkakunta: Kangasniemi

Re: S400 cdi-01,pettymyksiä,kokemuksia,ja korjausta!

Viesti Kirjoittaja sompio »

Eikös se tässä ole koko totuus?
http://www.tuulilasi.fi/artikkelit/nain ... suomiautot" onclick="window.open(this.href);return false;
M-B E 200 CDI -09 Emännällä
M-B E 320 TE 4-Matic -98 Minulla
M-B 230 TEA -92 Pojalla
Mersuilla jo vuodesta 1969
Avatar
Jari Ke
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5442
Liittynyt: Ke 10.05.2006 11:54

Re: S400 cdi-01,huonoin omistamani mercedes!!

Viesti Kirjoittaja Jari Ke »

terokoo kirjoitti:noniin! päivitelläänpäs tilannetta välillä s400cdi:n ratin takaa. :) ahtoilman säätöläppä saapui vihdoinkin vajaan kolmen viikon odottelun jälkeen saksan maalta.kuten myös termari ja uudet tiivisteet läppäkotelolle.kaikki oikein mersun alkup. osia.termostaatin vaihto osottautui melko haastavaks hommaks mut meni mukavasti samalla kun läppä kotelon vaihtoa varten kuitenkin joutu purkamaan jonkun verran.ja WIS:stä oli taas korvaamaton apu kun sai kattoo koneelta missä on ne pultit joita ei silmä nää eikä käsi tunne. :?

no,osat tuli vaihdettua ja laite kasattua nippuun.

samaan satsiin vaihdoin vielä rikkinäisen kiertovesipumpun tilalle uuden käytetyn mutta toimivan.

muutama päivä on nyt ajeltu ja auto pelaa taas hienosti ja lämpiää ihan eri tavalla kun ennen,sekä moottori termarin ansiosta että sisätilat kv.pumpun ansiosta.

taas ajeltiin muutama päivä suu jakarilla kunnes tauluun ilmestyy check coolant level.taas verstaalle ja nestettä se tiputtaa.aikani vikaa hakiessani,aloin epäillä vesipumppua.taas ahtoputket,läppäkotelo sun muut hilppeet helvettiin että pääsee näkemään pumpun/letkut.pumpulta lähtevä letku klemmarin juuresta murteessa,siis vaihtoon.ja todella ihana paikka vaihtaa! :shock: jälleen kasaus ja limut sisään ja avot!taas toimii ja limut pysyy sisällä! :)

sitten tänään 8.1 kesken kauppareissun se paljon pelätty ja paljon puhuttu teksti ilmestyy tauluun! airmatic visit workshop! hetken ajettuani ilmotus vaihtuu vehicle rising.pihaan päästyäni auto normi asennossa eikä ilmotuksia enää tänään vaikka ajelin about 50km.huomenna kattelen mitä carsofti tosta sanoo kun jäihän siitä jälki.lopun enteitä varmaan.yhteenvetona tähän loppuun,mukavaa tämä autoilu.pysyy mieli virkeenä kun on iltasin tekemistä...

Jotensakkin olen taipuvainen uskomaan että suurin osa meistä on sellaisia että kun suurella rahalla on jotain ittelle ostanu niin luonto ei anna periksi sille että alkaa omiansa moittimaan tai sitten ei vaan pidä minään sitä että vehkettä joutuu ropaamaan alvariinsa. Luin koko viestiketjun läpi ja pidän terokoo:n kirjoituksia asiallisina. Näitä esimerkkejä on omallekkin kohdalle sattunu. Enkä nyt tarkoita pelkästään autoja vaan ihan kaikkea. Kaveri kehuu maasta taivaisiin jotain tiettyä vehkettä jonkin merkkisenä ja itte hurahtaa sellaisen hankkimaan kun sellaisen tarvii. No mulle sattu se maanantaipäivän yksilö kun se ei toimi uutenakaan kunnolla. No kun jokin aika menee kuulee et kaiffari on vaihtanu vehkeen toisenmerkkiseen jostain syystä mutta syy ei ollu se että se vehke oli ihan paska. Halus muuten vaan vaihtaa uuteen :) Just joo.

Ja kyllä niissä lankuissakin kaikenlaista osaa olla. Mutta minään ei pidetä jos syyläri vuotaa tai laturi kajahtaa tai perä jollottaa tai lämppärin moottori ei pyöri tai tl. pyyhkijä menee rikki tai jousi on poikki joka kolmas vuosi jostain nurkasta jne. jne. Anyvay nämä on halpoja korjata ja tosiaan itte voi helposti tehdä. Ja totta on sekin että harvoin lankussa mitään ongelmia on ollu alle 200t. No niin tai näin Emännän kulkine (tojo) on sellainen jota mun kohdalla on vähiten tarvinnu rassehtia. Mutta silti jos lähden liikkeelle jää tojo talliin... Aina. Mutta onhan tojo ollu uutena noin 1/5 osa hintainen tuohon meseen verrattuna (tojo vuoden uudempi) joten jossain sen eron pitää olla ja onhan se. Ainakin mun mielestä. Mukavuudesta vaan joutuu maksamaan.

Mutta hyvä juttu että joku kertoo oikeasti ja realistisesti siitä mitä kaikkea näissä kulkineissa voi olla.
Avatar
koyama
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1552
Liittynyt: Ma 04.07.2005 22:36
Paikkakunta: rovaniemi

Re: S400 cdi-01,pettymyksiä,kokemuksia,ja korjausta!

Viesti Kirjoittaja koyama »

jos vuoden välein käytetään huollossa niin siinä välillä voi käyttää piuhan nokassa ja tehdä uusia asetuksia vaikkapa mittaristoon.
Ne ropailut jää muistiin ja löytyvät staarilla.Jossain toisessa viestiketjussa CDI203 tuosta kirjoitti.
Hirrenveistoa pääsääntöisesti pelkkahirrestä

Penari äks 3 vm 2005 3 L dieselmotor
W 211 avantg sedan 270cdi vm.02 Pwd=Tuikku=myyty
Väyrynen sedan 200 cdi/sipsi vm.2000 myyty
W 203 200 cdi vm.2003 såld
Paavo 220 cdi -2000 såld
satalankku 300dt-91 exsä
e 250 20v vm-93 exs
190 e 2.0 vm-88 ex
Vastaa Viestiin