Uusi kulkine taloon. Talvivarustelua, vanneasiaa yms.
Uusi kulkine taloon. Talvivarustelua, vanneasiaa yms.
Terve. Kauko-idästä tuotu W210 olis tulossa mulle.
En vielä tee projektitarinaa, kun auto ei ole minun. Muutamia asioita haluaisin kuitenkin arvon raadilta etukäteen kysyä ja tarkistaa.
Lämmitin: Haluaisin autoon polttoainelämmittimen. Kaukosäätö tuntuisi riittävän minulle, varsinkin jos on semmoinen informatiivisempi säädin. Webasto vai Eberi? Hinnat? Hyviä suosituksia myynti- ja asennuspaikoista pk-seudulla? Moottori on V8, joten polttoainelämmitin lienee parempi kuin lohkolämmitin? Auto on kuitenkin tulossa ympärivuotiseen käyttöön, joskin ns. harrastekäyttikseksi.
Ruostesuojaus: Dinitrol- tjsp käsittely on yks minkä teetän. Hyviä suosituksia tekopaikoista ja aineista PK-seudulla? Mikä on nykyinen keskimääräinen hinta ruostesuojaukselle? Entäs sisälokarit? Autossa on bilsteinin alustasarja ja keulasta matalammalla kuin perästä suhteessa. Mahtuuko lokarit vielä? Keulaa olisi tarkoitus nostaa paksummilla yläpään kumeilla, mutta multa uupuu tietoa, minkä verran minkäkin numeron kumit nostaa?
Talvirenkaat ja -vanteet: Moiset menee myös ostolle. Tää on mulle kaikkein vierain asia, että mitkä koot sopii ja mitenkä? 16" vai 17"? Mikä leveys? Minkä koon renkaat? Saa vapaasti keskustella ja suositella.
En vielä tee projektitarinaa, kun auto ei ole minun. Muutamia asioita haluaisin kuitenkin arvon raadilta etukäteen kysyä ja tarkistaa.
Lämmitin: Haluaisin autoon polttoainelämmittimen. Kaukosäätö tuntuisi riittävän minulle, varsinkin jos on semmoinen informatiivisempi säädin. Webasto vai Eberi? Hinnat? Hyviä suosituksia myynti- ja asennuspaikoista pk-seudulla? Moottori on V8, joten polttoainelämmitin lienee parempi kuin lohkolämmitin? Auto on kuitenkin tulossa ympärivuotiseen käyttöön, joskin ns. harrastekäyttikseksi.
Ruostesuojaus: Dinitrol- tjsp käsittely on yks minkä teetän. Hyviä suosituksia tekopaikoista ja aineista PK-seudulla? Mikä on nykyinen keskimääräinen hinta ruostesuojaukselle? Entäs sisälokarit? Autossa on bilsteinin alustasarja ja keulasta matalammalla kuin perästä suhteessa. Mahtuuko lokarit vielä? Keulaa olisi tarkoitus nostaa paksummilla yläpään kumeilla, mutta multa uupuu tietoa, minkä verran minkäkin numeron kumit nostaa?
Talvirenkaat ja -vanteet: Moiset menee myös ostolle. Tää on mulle kaikkein vierain asia, että mitkä koot sopii ja mitenkä? 16" vai 17"? Mikä leveys? Minkä koon renkaat? Saa vapaasti keskustella ja suositella.
Re: Uusi kulkine taloon. Talvivarustelua, vanneasiaa yms.
Väyrysen vannesopivuuksia löytyy täältä. Jos siis pysytään jotakuinkin orkkiskuosissa. Ns kasireikävanne on helppo pitää talvella puhtaana eikä se muotonsa vuoksi kerää jäätä ja lunta itseensä.Tape kirjoitti: Autossa on bilsteinin alustasarja ja keulasta matalammalla kuin perästä suhteessa. Mahtuuko lokarit vielä? Keulaa olisi tarkoitus nostaa paksummilla yläpään kumeilla, mutta multa uupuu tietoa, minkä verran minkäkin numeron kumit nostaa?
Talvirenkaat ja -vanteet: Moiset menee myös ostolle. Tää on mulle kaikkein vierain asia, että mitkä koot sopii ja mitenkä? 16" vai 17"? Mikä leveys? Minkä koon renkaat? Saa vapaasti keskustella ja suositella.
Jos on madallettu niin toki isommat ja leveämmät sopii tyyliin, mutta madalluksesta riippuu millaiset mahtuu pyörimään. Luulisin että Suomen oloihin 16" on riittävä, 15 on jo "pappakoko"


Koska on madallus niin miten olisi vähän leveämpi vanne, 8" leveä ja ET 36 (minulla olisi sattumoisin juuri sellaiset kaupan


1939 Pontiac Six 2D Sedan De Luxe MYYNNISSÄ www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1987 MB 560 SEC museoauto
2004 MB C 180 kesäkäyttis
2007 Chevrolet Tahoe [Men in Bläk] https://www.overdrive.fi/forum/threads/ ... na.316063/
2013 MB A 180 daily driver syys-talvi-kevät
https://www.youtube.com/user/karra224
1987 MB 560 SEC museoauto
2004 MB C 180 kesäkäyttis
2007 Chevrolet Tahoe [Men in Bläk] https://www.overdrive.fi/forum/threads/ ... na.316063/
2013 MB A 180 daily driver syys-talvi-kevät
https://www.youtube.com/user/karra224
Noi kaikki hinnat vaihtelee ihan villisti sen mukaan sattuuko eksymään edulliseen, normihintaiseen vai tyypillisen hintaiseen kauppaan kysymään 
Kaverin E92 baijerilaiseen vuosi sitten kyseltiin noita lämppäriratkaisuja. Lohkolämmitin tais olla n. 450e, kauko-ohjattuna noin tuplahintainen ja Webaston hinnat sitten lähti 1600:sta riippuen varustelusta. Kauko-ohjaus jotain satasia ja laturi pari sataa.
Onko jotain syytä siihen, että nimenomaan V8:ssa, tai isossa pannussa yleisesti, olisi polttoainekäyttöinen lämmitin parempi kuin lohkari? Luulisi enemmän olevan väliä sillä, onko virtaa lohkarille saatavilla kun sitä tarvitset. Yleensähän webaston etuna on se, että koneen saa lämpimäksi oli auto parkattuna mihin tahansa.
Ruostesuojaukset ovat tässä olleet itselleni ajankohtaisia hankittuani justiin suojaamattoman rassin, hintaluokka täälläpäin on 700:n molemmin puolin (650-750). Nuo ovat semmoisia "hinnat alkaen" suojauksia tekeviä putiikkeja, eli tuohon hintaan pestään suojattavat pinnat ja isoimmat ruosteet poistetaan, jonka jälkeen roiskitaan mömmöt paikoilleen piittaamatta paljoa siitä mitä sinne massan alle jää. Jos siellä sitä ruostetta on niin jopa 3 vuoden sisällä voi ruostuminen näkyä ulospäin. Se, kuinka hyvin liike varsinaisesti tekee hommansa, tarkoittaa lähinnä huolellisuutta suoja-aineiden levityksessä sekä sitä, kuinka asiantuntevasti sopukat avataan ja käydään läpi. Hyviä pohjatöitä tuskin saa ilman että asiaa tietää itse vaatia ja on valmis maksamaan siitä tupla- tai jopa triplahinnan.
Kannattaa ehdottomasti lukea tämän kaverin tarina, siinä on nimittäin oikeasti viimisen päälle ja kateutta herättävästi tehty ruostesuojaus.
Hintaa tollaisella hoidolla onkin sitten se pari tonttua, mutta onpahan oikein tehty suojaus.
Talvirenkaiksi haen itse jotain kapeaa, pito kun on silloin parempi ja talviset tiet tahtovat olla uraisia, jolloin leveät nakit vetelee kaiken aikaa...

Kaverin E92 baijerilaiseen vuosi sitten kyseltiin noita lämppäriratkaisuja. Lohkolämmitin tais olla n. 450e, kauko-ohjattuna noin tuplahintainen ja Webaston hinnat sitten lähti 1600:sta riippuen varustelusta. Kauko-ohjaus jotain satasia ja laturi pari sataa.
Onko jotain syytä siihen, että nimenomaan V8:ssa, tai isossa pannussa yleisesti, olisi polttoainekäyttöinen lämmitin parempi kuin lohkari? Luulisi enemmän olevan väliä sillä, onko virtaa lohkarille saatavilla kun sitä tarvitset. Yleensähän webaston etuna on se, että koneen saa lämpimäksi oli auto parkattuna mihin tahansa.
Ruostesuojaukset ovat tässä olleet itselleni ajankohtaisia hankittuani justiin suojaamattoman rassin, hintaluokka täälläpäin on 700:n molemmin puolin (650-750). Nuo ovat semmoisia "hinnat alkaen" suojauksia tekeviä putiikkeja, eli tuohon hintaan pestään suojattavat pinnat ja isoimmat ruosteet poistetaan, jonka jälkeen roiskitaan mömmöt paikoilleen piittaamatta paljoa siitä mitä sinne massan alle jää. Jos siellä sitä ruostetta on niin jopa 3 vuoden sisällä voi ruostuminen näkyä ulospäin. Se, kuinka hyvin liike varsinaisesti tekee hommansa, tarkoittaa lähinnä huolellisuutta suoja-aineiden levityksessä sekä sitä, kuinka asiantuntevasti sopukat avataan ja käydään läpi. Hyviä pohjatöitä tuskin saa ilman että asiaa tietää itse vaatia ja on valmis maksamaan siitä tupla- tai jopa triplahinnan.
Kannattaa ehdottomasti lukea tämän kaverin tarina, siinä on nimittäin oikeasti viimisen päälle ja kateutta herättävästi tehty ruostesuojaus.

Talvirenkaiksi haen itse jotain kapeaa, pito kun on silloin parempi ja talviset tiet tahtovat olla uraisia, jolloin leveät nakit vetelee kaiken aikaa...
2022 EQS 580 YXT-702
1981 380 SL CNR-130
Ex:
1985 190 E 2.0 BYV-237
2007 Corvette XNL-267
1989 560 SEC HYL-303
2015 C 200 KTK-911
1989 300 SEL BMM-141
1994 E 320 Coupe OEI-850
1981 380 SL CNR-130
Ex:
1985 190 E 2.0 BYV-237
2007 Corvette XNL-267
1989 560 SEC HYL-303
2015 C 200 KTK-911
1989 300 SEL BMM-141
1994 E 320 Coupe OEI-850
Harmi vaan että hukkaan meni ainakin myöhemmin kirjoittamiensa viestien perusteella.Lappeenrannan vahvistus kirjoitti:Kannattaa ehdottomasti lukea tämän kaverin tarina, siinä on nimittäin oikeasti viimisen päälle ja kateutta herättävästi tehty ruostesuojaus.Hintaa tollaisella hoidolla onkin sitten se pari tonttua, mutta onpahan oikein tehty suojaus.
Tärkeintähän se on pestä ne suolapaskat aina pois korin saumakohdista, listojen alta jne... Kyl se W210 muuten ruostuu niin että kuhina käy, ei sitä ruostesuojaukset estä, jos ei pese autoa erittäin huolellisesti.
Nyt täytyy tunnustaa, että tarkkaa vannekokoa en muista/tiedä/kattonu.
Rondellin nätit viisisakaraiset (vaatii kyllä pientä ehostusta) on nyt alla, 17" tai 18".
Jostain foorumin topicista lukaisin, että lohkolämppärillä v-koneen toinen sakara jäis kylmäksi. Itselläni ei ole tästä faktaa. Polttoainelämppärin haluisin just tuon takia, että lämpee missä vaan + että saa sisätilat lämpimäksi ilman mitään mööpeleitä (ok ovat ohkaisia nykyään) repsikan jaloksissa.
Vähän tuo "jännittää", mitenkä väykky jaksaa talvet suolan seassa. Auto on ruosteeton ja tosi hyvässä iskussa. Dinitrol tai Tuff Cote Dinol (jos sitä nykyisin on tuolla nimellä) on mututuntumalla hyvät aineet, eikä tarvi pohjia ruosteesta raapia ensin. Pohjan suojauksen lisäksi ajattelin käyttää auton jossasin maalipinnan suojauksessa. Pinnan lisävarusteena saatu suojaus on autoon raksittu.
AMG:n monoblockit oli itselläkin ensimmäisenä mielessä. Täytyy myös rimpauttaa nimimerkki Rantalaiselle, että mitä hältä löytyis nykyään. Joku 17"/8" vanteet jos ois, niin millaiset renkaat niihin ois ns. normaalit?
Rondellin nätit viisisakaraiset (vaatii kyllä pientä ehostusta) on nyt alla, 17" tai 18".
Jostain foorumin topicista lukaisin, että lohkolämppärillä v-koneen toinen sakara jäis kylmäksi. Itselläni ei ole tästä faktaa. Polttoainelämppärin haluisin just tuon takia, että lämpee missä vaan + että saa sisätilat lämpimäksi ilman mitään mööpeleitä (ok ovat ohkaisia nykyään) repsikan jaloksissa.
Vähän tuo "jännittää", mitenkä väykky jaksaa talvet suolan seassa. Auto on ruosteeton ja tosi hyvässä iskussa. Dinitrol tai Tuff Cote Dinol (jos sitä nykyisin on tuolla nimellä) on mututuntumalla hyvät aineet, eikä tarvi pohjia ruosteesta raapia ensin. Pohjan suojauksen lisäksi ajattelin käyttää auton jossasin maalipinnan suojauksessa. Pinnan lisävarusteena saatu suojaus on autoon raksittu.
AMG:n monoblockit oli itselläkin ensimmäisenä mielessä. Täytyy myös rimpauttaa nimimerkki Rantalaiselle, että mitä hältä löytyis nykyään. Joku 17"/8" vanteet jos ois, niin millaiset renkaat niihin ois ns. normaalit?
Taidan riipiä rahat polttoainelämmittimeen. Harmittaa sit kun en tehnyt "kunnolla".
Karra, millaiset vanteet?
Keulaa tuosta pitää vähän nostaa. Veikkaan autossa olevan edessä enemmän madaltava setti kuin takana. Takaapää näyttää aika normi avantgarde-korkeudelta muutenkin. Etupää pitää saaha samaan linjaan.
Mut joo, ei tuohon mitään nakkeja voi ottaa, joskaan en tykkää liian isoista vanteista, vaan silleen sopivat.
Karra, millaiset vanteet?
Keulaa tuosta pitää vähän nostaa. Veikkaan autossa olevan edessä enemmän madaltava setti kuin takana. Takaapää näyttää aika normi avantgarde-korkeudelta muutenkin. Etupää pitää saaha samaan linjaan.
Mut joo, ei tuohon mitään nakkeja voi ottaa, joskaan en tykkää liian isoista vanteista, vaan silleen sopivat.
Nämä on kyseessä:Tape kirjoitti:Karra, millaiset vanteet?
Keulaa tuosta pitää vähän nostaa. Veikkaan autossa olevan edessä enemmän madaltava setti kuin takana. Takaapää näyttää aika normi avantgarde-korkeudelta muutenkin. Etupää pitää saaha samaan linjaan.
Mut joo, ei tuohon mitään nakkeja voi ottaa, joskaan en tykkää liian isoista vanteista, vaan silleen sopivat.
http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?t=90984
Kokeilen, kun laitan omaani talvirenkaat, että sopiiko ne siis W124 E420 autooni, se kertoo ainakin jotain isoista jarruista. Mutta, W210 V8 saattaa vaatia vielä isommat jos oikein Sergeyltä ymmärsin.
1939 Pontiac Six 2D Sedan De Luxe MYYNNISSÄ www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1987 MB 560 SEC museoauto
2004 MB C 180 kesäkäyttis
2007 Chevrolet Tahoe [Men in Bläk] https://www.overdrive.fi/forum/threads/ ... na.316063/
2013 MB A 180 daily driver syys-talvi-kevät
https://www.youtube.com/user/karra224
1987 MB 560 SEC museoauto
2004 MB C 180 kesäkäyttis
2007 Chevrolet Tahoe [Men in Bläk] https://www.overdrive.fi/forum/threads/ ... na.316063/
2013 MB A 180 daily driver syys-talvi-kevät
https://www.youtube.com/user/karra224
voiha ne sopii, mut mulla ku ei oo kokemusta v8 väykyistä ni en tiijä. Olis kiva kokeilla johki sellaseen esim noita orginaaleja. Se voi kyl olla että mahtuu koska w140 15 reikästä on ollu myös v8 malleis... olettaen että sitä ei sitten ole taas yllättäen useampaa eri kokoa.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Tuo "kateutta herättävä" oon mä.Lappeenrannan vahvistus kirjoitti:Noi kaikki hinnat vaihtelee ihan villisti sen mukaan sattuuko eksymään edulliseen, normihintaiseen vai tyypillisen hintaiseen kauppaan kysymään
Kaverin E92 baijerilaiseen vuosi sitten kyseltiin noita lämppäriratkaisuja. Lohkolämmitin tais olla n. 450e, kauko-ohjattuna noin tuplahintainen ja Webaston hinnat sitten lähti 1600:sta riippuen varustelusta. Kauko-ohjaus jotain satasia ja laturi pari sataa.
Onko jotain syytä siihen, että nimenomaan V8:ssa, tai isossa pannussa yleisesti, olisi polttoainekäyttöinen lämmitin parempi kuin lohkari? Luulisi enemmän olevan väliä sillä, onko virtaa lohkarille saatavilla kun sitä tarvitset. Yleensähän webaston etuna on se, että koneen saa lämpimäksi oli auto parkattuna mihin tahansa.
Ruostesuojaukset ovat tässä olleet itselleni ajankohtaisia hankittuani justiin suojaamattoman rassin, hintaluokka täälläpäin on 700:n molemmin puolin (650-750). Nuo ovat semmoisia "hinnat alkaen" suojauksia tekeviä putiikkeja, eli tuohon hintaan pestään suojattavat pinnat ja isoimmat ruosteet poistetaan, jonka jälkeen roiskitaan mömmöt paikoilleen piittaamatta paljoa siitä mitä sinne massan alle jää. Jos siellä sitä ruostetta on niin jopa 3 vuoden sisällä voi ruostuminen näkyä ulospäin. Se, kuinka hyvin liike varsinaisesti tekee hommansa, tarkoittaa lähinnä huolellisuutta suoja-aineiden levityksessä sekä sitä, kuinka asiantuntevasti sopukat avataan ja käydään läpi. Hyviä pohjatöitä tuskin saa ilman että asiaa tietää itse vaatia ja on valmis maksamaan siitä tupla- tai jopa triplahinnan.
Kannattaa ehdottomasti lukea tämän kaverin tarina, siinä on nimittäin oikeasti viimisen päälle ja kateutta herättävästi tehty ruostesuojaus.Hintaa tollaisella hoidolla onkin sitten se pari tonttua, mutta onpahan oikein tehty suojaus.
Talvirenkaiksi haen itse jotain kapeaa, pito kun on silloin parempi ja talviset tiet tahtovat olla uraisia, jolloin leveät nakit vetelee kaiken aikaa...

No tässähän on hyvä tilaisuus valottaa hieman tilannetta n. 4v. ja 200 000 km myöhemmin (total 11v. ja 350 000).
Pintaruosteita ovien listojen / alareunan tiivisteitten alta ja lokareitten reunoista on joutunu maalaan muutamalla satasella. Niihin ei tietysti pohjan/koteloitten suojaus vaikuta. Muovihelmat on käytetty kerran irti. Täysin virheetön pelli alla ja suojaus paikallaan.
Mutta aina katsastuksessa vuosittain katon tarkkaan pohjan kunnon, kun nosturilla kerran on. Saa ees jotain hyötyä siitäkin rahasta. Inssit on parikin kertaa ihmetelly, että onpa siistiä työtä tuo pohjan suojaus

Työkalu: W205 C300e -20 4Matic A Business Avantgarde (rivi-4 bensa-turbo, plug-in sähkö, 4-veto, automaatti 9-v, hopea), 10 000 km
Museorekisteröity helmi (jo Paappa aikoinaan...): W111 220S -64 (rivi-6, rattivaihde 4-v, musta), 85 000 km
EX: W205 C350e -17 Elegance (rivi-4 bensa-turbo, plug-in sähkö, airmatic, automaatti 7-v, hopea), 95 000 km
EX: W210 E320CDI -00 Classic (rivi-6, automaatti 5-v, hopea), 540 000 km
- Ensin koitetaan järkee, sitten voimaa ja sittenkin on vielä konevoimaa -
Museorekisteröity helmi (jo Paappa aikoinaan...): W111 220S -64 (rivi-6, rattivaihde 4-v, musta), 85 000 km
EX: W205 C350e -17 Elegance (rivi-4 bensa-turbo, plug-in sähkö, airmatic, automaatti 7-v, hopea), 95 000 km
EX: W210 E320CDI -00 Classic (rivi-6, automaatti 5-v, hopea), 540 000 km
- Ensin koitetaan järkee, sitten voimaa ja sittenkin on vielä konevoimaa -
E92:ssa..tai ainakin 335i-koneisessa E92:ssa lämppäri ei mene lohkoon vaan on säteilylämmitin joka lämmittää öljyjä. Muunlaista lämppäriä siihen ei ainakaan ollut siihen aikaan (2007) edes tarjolla. Se on kai melkein ikuisuuskysymys mikä lämppäri on paras. Pitääkö lämppärin lämmittää lohkoa/jäähdytysnestettä vai pitääkö lämppärin lämmittää öljyt notkeiksi käynnistystä varten.Lappeenrannan vahvistus kirjoitti: Kaverin E92 baijerilaiseen vuosi sitten kyseltiin noita lämppäriratkaisuja. Lohkolämmitin tais olla n. 450e, kauko-ohjattuna noin tuplahintainen ja Webaston hinnat sitten lähti 1600:sta riippuen varustelusta. Kauko-ohjaus jotain satasia ja laturi pari sataa.
Onko jotain syytä siihen, että nimenomaan V8:ssa, tai isossa pannussa yleisesti, olisi polttoainekäyttöinen lämmitin parempi kuin lohkari?
E92 335i:ssä mulla oli siis öljyjä lämmittävä säteilylämppäri. E92:ssa kun vielä sattuu olemaan öljynlämpömittari niin siitä pystyi näkemään, että öljyt todella lämpenivät tuolla lämppärillä. Käynnistykset sujuivat täysin ongelmitta yli 30 asteen pakkasillakin..kuin olisi plussakelissä koneen pistänyt käyntiin. Kun rinnalla käytti sisätilanlämmitintä niin lämpöjä riittä mainiosti myös sisätiloissa siihen saakka kunnes nesteet koneessa ehtivät lämpiämään ja puhallin tuottamaan lämmintä ilmaa sisälle.
Omasta puolestani koin tuon tavan lämmittää autoa oikein hyväksi ja niinpä kallistunkin sille kannalle että notkea, lämmin öljy on tärkein juttu kylmäkäynnistyksessä ja siihen tuo säteilylämmitin tuntui olevan ihan mainio väline.
Tietenkin myös polttoainekäyttöinen lämmitin on hyvä..jo sen takia että silloin ei tarvita sitä pistorasiaa, vaan auton saa lämpimäksi missä tahansa. Mutta toimiva ja polttoainekäyttöiseen lämmittimeen verrattuna edullisempi (hankkia ja asentaa) tuo säteilylämmitin kuitenkin oli. Olin siihen tyytyväinen.
("exiä" SLK230K,CLK W209 Avantgarde, BMW335i coupe,Porsche 911 Carrera coupe, Porsche Boxster 987)
- Porsche Cayman S-
- Porsche Cayman S-
Mulla on nurkissa tuommoset kasireikäiset 8x16 vanteet. Ei mene väykkään. Siis omaani, johonkin 200CDI:hin varmastikin sopinee.karra kirjoitti:Nämä on kyseessä:Tape kirjoitti:Karra, millaiset vanteet?
Keulaa tuosta pitää vähän nostaa. Veikkaan autossa olevan edessä enemmän madaltava setti kuin takana. Takaapää näyttää aika normi avantgarde-korkeudelta muutenkin. Etupää pitää saaha samaan linjaan.
Mut joo, ei tuohon mitään nakkeja voi ottaa, joskaan en tykkää liian isoista vanteista, vaan silleen sopivat.
http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?t=90984
Kokeilen, kun laitan omaani talvirenkaat, että sopiiko ne siis W124 E420 autooni, se kertoo ainakin jotain isoista jarruista. Mutta, W210 V8 saattaa vaatia vielä isommat jos oikein Sergeyltä ymmärsin.
Mikä on raadin kanta Eberiin, ettäkö kellolla vai kaukosäädöllä? Itse olisin kaukosäädön kannalla, niin saisi täältä sisältä aina auton lämpeämään. Toisaalta esim minikellolla on jonku verran halvempi. Entäs erillinen ylläpitolaturi? V8-autossa lienee automaattisesti iso akku, mutta tarviiko eberin käyttö lisälaturin? Hyvää asennutuspaikkaa olen edelleen vailla.
Entäs vanteet. AMG:n 17" Monoblockit itsellä oli ekana mielessä. Oletetaan että 17x8 vanteet olisi, niin minkä kokoiset renkaat niihin olisi hyvä laittaa? Jos on kuvia väykystä 17" monoblockeilla, niin näkisin mielelläni! Ja tiedot rengaskoosta samalla.
Entäs vanteet. AMG:n 17" Monoblockit itsellä oli ekana mielessä. Oletetaan että 17x8 vanteet olisi, niin minkä kokoiset renkaat niihin olisi hyvä laittaa? Jos on kuvia väykystä 17" monoblockeilla, niin näkisin mielelläni! Ja tiedot rengaskoosta samalla.
Webaston kaukosäätö simppeli versio taitaa olla kalliimpi mutta käytössä kaukari on nannaa ainakin jos on epäsäännölliset liikkumis ajat vaikka kellolla saa tieten aamu ja ilta töihin meno ajat kyllä lämmitettyä kellolla ja niissähän taitaa olla se kahden viikon mahdollisuus ajastaa etukäteen.
Weban kaukon hinta näkyi netti osoitteessa mutta eberin voisi olla halvempi ,pitäisi vaan kysyä.
Weban kaukon hinta näkyi netti osoitteessa mutta eberin voisi olla halvempi ,pitäisi vaan kysyä.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Täälläkin topikissa on paikkoja jossa kunnostettuja ja uusia lämmittimiä.
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... highlight=
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... highlight=
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Vielä tarttis hyviä suosituksia hyvään asennusliikkeeseen pk-seudulla polttoainelämmittimelle! Eberi tällä hetkellä itsellä enemmän mielessä, mutta kyllä webastokin käy, jos on hyvä tarjous.
Samoten hyviä liikkeitä ruostesuojaukseen!
Edit: Lisätty se paikkakunta...
Samoten hyviä liikkeitä ruostesuojaukseen!
Edit: Lisätty se paikkakunta...
Viimeksi muokannut Tape, Pe 12.11.2010 21:45. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Tape kirjoitti:Vielä tarttis hyviä suosituksia hyvään asennusliikkeeseen polttoainelämmittimelle! Eberi tällä hetkellä itsellä enemmän mielessä, mutta kyllä webastokin käy, jos on hyvä tarjous.
Samoten hyviä liikkeitä ruostesuojaukseen!
Moi !
Vois vähän helpottaa jos olis paikkakunta noissa sun tiedoissa !
Helsingissä ainakin uudenmaan autovarustelu.
T:Foku
Vito 111CDI-2,7/34K pitkä
Automaatti
Vm. 2004
***************************************
Suzuki GSX-R 1000 K4
Automaatti
Vm. 2004
***************************************
Suzuki GSX-R 1000 K4
Itsellä on ollut jokaisessa autossa (itse asennettu) Webasto ja samalla olen laittanut niin ison akun kun paikalle sopii. Jos pakkasta on parikymmentä niin autolla kantsii ajaa Webaston käytön jälkeen joitain kymmeniä kilsoja. Tosin ei se akku kerrasta kuole. Webasto ja Eberi mainostaa jännitevahtiaan joka sammuttaa laitteen jos akun jännite laskee liian alas. Jos näin käy, on akun varaus startille liian alhainen ja silloin lämmin auto vaihtuu taksiin..
Suosittelen telestarttia Pre Paid-liittymällä, se on aika leuhka..
Suosittelen telestarttia Pre Paid-liittymällä, se on aika leuhka..