Kulutus ML 270 cdi

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Petteril
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 38
Liittynyt: Ma 24.09.2007 11:19

Kulutus ML 270 cdi

Viesti Kirjoittaja Petteril »

Laittakaahan kulutus tietoja ML 270 cdi. Oma ostettu lastutettuna ja kulutus kesät talvet vaihtelevassa ajossa 10.5 ja enemmän. Eli kiinnostaa muitten kokemukset lastulla ja ilman.
hentry
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 2
Liittynyt: Ti 13.05.2008 23:09

Viesti Kirjoittaja hentry »

Itsellä kulutus pyörii pitkälti siinä n.10litrassa mitä oon katellu ja lastuna on EMJ:n optimal lastu.
Petteril
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 38
Liittynyt: Ma 24.09.2007 11:19

Viesti Kirjoittaja Petteril »

Jep! autonhan pitäis kuluttaa matka-ajossa valmistajan mukaan noin 8 litraa,mutta kun ei tunnu pääsevän alle 10.5 sitten millään. Täytyy kokeilla ilman lastua, jotta selviää onko jotain vialla. Tietenkään tässä boksissa ei ollu katkaisijaa josta sais pois päältä, mutta kokeillaan.
Juro
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 44
Liittynyt: Ke 29.08.2007 10:47
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Juro »

9 ja 10 litran välissä ollut, jos on sattunut matka-ajoa enemmän niin on saattanut olla karvan alle 9. rengaskoko vääristää kulutusta koska matkamittari heittää enemmän tai vähemmän riippuen renkaista. En ajele alinopeutta.
mnuut
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 117
Liittynyt: Ke 01.02.2006 14:42
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja mnuut »

Saa näköjään aikapaljon ajaa diiselillä ennen kuin oikeasti säästää. Oma ML55 AMG vie sekalaisessa matka-ajossa vain noin 12 litraa. Kaupungissa en hirveästi ajele.
2004 SLK 320 Final Edition
soikka
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 85
Liittynyt: To 19.04.2007 07:47
Paikkakunta: kymi

sen kympin

Viesti Kirjoittaja soikka »

Lastuttamaton 270 CDI vie matka-ajossa maantiella noin 9,5, motarilla 10.
kaupungissa jotain 11-12. Keskikulutus yleensä pyöreästi se 10 l/100 km.
MB Exät:
GLK 220 CDI BE 4matic 09
ML 270 CDI 01
E 220 CDI 00 farkku
E 250 D 89 farkku
E 200 D 90
E 200 D 86
220 D 78
Avatar
AM
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 3179
Liittynyt: To 03.04.2003 01:30
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja AM »

Onko näissä oikeasti näin kauhea kulutus? Tietystihän isompi ilmanvastus ja jatkuva? neliveto lisää kulutusta. Kulutusero on vaan yllättävän suuri, taitaa olla n.3litraa pienempi e-mallissa.

Onko muilla samansuuntaisia kulutuslukemia ML:n kanssa?
Avatar
Matti_L
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 140
Liittynyt: Ke 31.03.2010 22:33
Paikkakunta: Etelä-Savo

Viesti Kirjoittaja Matti_L »

AM kirjoitti:Onko näissä oikeasti näin kauhea kulutus? Tietystihän isompi ilmanvastus ja jatkuva? neliveto lisää kulutusta. Kulutusero on vaan yllättävän suuri, taitaa olla n.3litraa pienempi e-mallissa.

Onko muilla samansuuntaisia kulutuslukemia ML:n kanssa?
Kiinnostava aihe. Itselläni on tuo ML ollut semmoinen pitkäaikainen unelma, nimenomaan diesel... Olis varmasti hyvä ja jämäkkä auto vedellä venettä eikä jäis ihan pieneen lumipaakkuunkaan kiinni talvella...!

Jotain ML 320:stä katselin joskus, mutta bensakutonen ja jatkuva neliveto = 11. litraa sadalle maantieajossa. Tuo 270 CDI:hän menee sitten melkein samoihin...? Yllättävää. Vai vaikuttaako esim. rengaspaineet / kaasujalka / automaattivaihteisto (saako niitä edes manuaalina?) tms. minkä verran?
Avatar
LopenUupunut
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 8347
Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40

Viesti Kirjoittaja LopenUupunut »

AM kirjoitti:Onko näissä oikeasti näin kauhea kulutus? Tietystihän isompi ilmanvastus ja jatkuva? neliveto lisää kulutusta. Kulutusero on vaan yllättävän suuri, taitaa olla n.3litraa pienempi e-mallissa.

Onko muilla samansuuntaisia kulutuslukemia ML:n kanssa?
miksihän mä en ihmettele yhtään?

turuntuomiokirkkoon (painoa kuin kivikasassa ja ilmanvastus samaa luokkaa) pistetään alitehoinen (150hv?) moottori ja automaatti...njaa, voinee olla että kulutus on XX litraa.
miksei olis?....
mutta, edelleen nafta on 30c halvempaa litralta joten ajaminen on sen 20% halvempaa vaikka veis saman verran kuin bensa....
ja kyllä tollaseen torniin on parempi kone diesel hyvän alaväännön ja työkonemaisuuden takia...

jotenkin tuntuu että ML 320 ja 400 menee samalla kuin tuo 270 ?...

ja mitä painaa ML, 2000kg? ja E (w210) taitaa olla sen 1600kg....

ja onhan toi väyrynen aika virtaviivainen :wink:
Opel, "weird lieben autos"....
Avatar
Division
Mersumies
Mersumies
Viestit: 775
Liittynyt: Ti 29.01.2008 21:58

Viesti Kirjoittaja Division »

En ihmettele minäkään tuota ML 270 Cdi:n kulutusta ja juuri noista yllä mainituista syistä. Aikoinaan katselin tuollaista ML:ää itselleni, mutta totesin, että tehtaan insinöörillä on ollut kyllä krapulapäivä, kun on päättänyt laittaa alitehoisen koneen noin isoon ja painavaan autoon. Lopputuloksena on se, että ne molemmat diesel-mersun hyödyt (tehokas ja pienikulutteinen) katoavat tuollaisessa yhdistelmässä. Hautasin ostohaaveet aikoinaan juuri sen takia.

Uudemman mallin ML 320 Cdi onkin sitten ihan eri auto, varsinkin lastutettuna.
X164 GL320 V6 CdiA 4MATIC 7G-tronic -06 (vakio)
Dinli 450R Black edition Motocross tl. L7e -12 (viri)
Ex: Volvo XC90 D5 AWD Executive 5-p Geartronic
Ex: S211 E320 V6 CdiA, 7G-tronic, Avantgarde -06
(Modif. softa by Karala + dpf-surgery: ~300hv/700nm)
Ex: Volvo S60 T5 -01 (vakio)
Ex: Tyscon Race 350R (YFM) -12
Ex: McCulloch M11597 -11
Ex: W211 E220 CdiA, Classic -04, Motorbit 180hv/410nm
Ex: Audi A6, 4.2 V8 Q -00, vakio 300hv
Ex: Audi A6, 2.7 BTQ -98, ABT 300hv
Ex: VW Passat, 1.8T -97, UpSolute 193hv
kapeme
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 41
Liittynyt: Su 10.01.2010 11:08
Paikkakunta: Kajaani

kulutus

Viesti Kirjoittaja kapeme »

270cdi, 320:n turbolla ja ohjelmalla menee 7-8litraa maantiellä ja kaupungilla 10litraa. just ajoin reilu 1000km lenkin ja ihmettelin kulutusta kun on mielestäni pieni. vertaus 2.5tdi quattro audiin manuaalilla. sillä meni 7-8 samanlailla, taikka 270 cdi c sarja talven mulla oli niin eipä alle 8:n menny millään. ML:llä kärryn kanssa jossa amerikanrauta meni 10 litraa/100km. ja ajeltiin ihan sopivasti.
tuikku
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4681
Liittynyt: La 24.04.2004 09:39

Viesti Kirjoittaja tuikku »

.
No, jos haluaa ajaa pienellä kulutuksella, niin kannattaisikko jo aluperinkin katsella hiukan erityyppistä kulkinetta.
Sellainen kympin kulutus on noille varmaankin merkistä riippumatta varsin tyypillistä.

Mistään tehon/väännöpuuttesta ei vakiossakaan voi kyllä mielestäni puhua ja automaattihan noissa toimii hienosti.

Lastutettuna ihan hyvät vedot.
Kun ahtimen vaihtaa 320cdi,stä ja vaihtaa mapin, jotka molemmat on ns. helppo toimenpide, tulee autosta jopa virkeä.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Avatar
RH
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3949
Liittynyt: Ke 15.09.2004 13:43
Paikkakunta: Salon seutu

Viesti Kirjoittaja RH »

Ja tuntuu se löpö maittavan noille uudemmillekin mukamaastureille. Lähipiirissä oleva GLK 320CDI vie kanssa sekalaisessa ajossa sen melko tarkkaan kympin, eikä reippaassa maantieajossa juurikaan vähempää.
Avatar
maketap
Mersumies
Mersumies
Viestit: 839
Liittynyt: Ke 07.04.2004 14:39
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja maketap »

eipä se taho tuommonen iso auto kovin pienellä mennä.
itellä kokemuksia tuosta w164: sesta 320cdi koneella.

ajotietokoneen mukaan after reset
10500km
keski nopeus 44kmh
kulutus 10,40l

ajotyylini on kyllä aika räväkkä
ja niin kuin tuosta keskinopeudestakin voi päätellä että taajama ajoa suurimmaksi osaksi on.
tosin maantiellä voi päästä jopa johonki 8 litran hujakoille jos malttaa oikeen sievästi ajella, mikä joskus tuntuu todella vaikealta :)
tahtoo tulla aina kaikki autot perä edellä vastaan :D
MB S w222 lang 500 plug-in hyprid
MB Sprinter 319 2013 pitkä ja korkea
star ver. 9/2014
LYNX xtrim 800etec 2017
entiset------------------------------------------------
MB S w221 lang 320cdi 2009
MB Sprinter 316 2010
MB Vario w668 612d 1999
MB ml w164 320cdi airmatic sport 2006 EGR ja DPF poistettu + lisävoimaa by tuikku
MB sprinter w903 313cdi 2000 raksa autona
VW Tiguan 2.0 TDI track&field 4Motion. vm08
VW caravelle 2.4d vm91 raksa autona
MB s203 200cdi vm05
MB c220 sport-95-
MB 220d w115 ikuinen projekti
opel ascona 2.0 i vm88
toyota corolla 1.6 vm 89
LYNX rave 600 sc 2011
Avatar
AM
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 3179
Liittynyt: To 03.04.2003 01:30
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja AM »

No näköjään tuo kulutus on sitten iso. Isohan se on kun Sprintteritkin vie vähemmän. Harmi, jää tuolla kulutuksella kyllä ostamatta. Vieköhän esim. X5 yhtä paljon ainetta?
XV70D
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 174
Liittynyt: To 30.09.2010 21:59

Viesti Kirjoittaja XV70D »

X5 vie minimissään 10L seka-ajossa. Työkaverilla on sellainen -05 malli ja ajaa todella säästellen aina, ei alle kympin pääse ikinä. Eihän kukaan hanki tuollaista autoa säästääkseen käyttökuluissa. Joku viisas vanhempi sanoi joskus että isolla autolla on isot p*sk*t... :roll:
Avatar
maketap
Mersumies
Mersumies
Viestit: 839
Liittynyt: Ke 07.04.2004 14:39
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja maketap »

AM kirjoitti:No näköjään tuo kulutus on sitten iso. Isohan se on kun Sprintteritkin vie vähemmän. Harmi, jää tuolla kulutuksella kyllä ostamatta. Vieköhän esim. X5 yhtä paljon ainetta?

en kyllä kulutuksen takia jättäis ostamatta, kyllähän ne muut ylläpitokulut on isompi syy miettiä kannattaako tuommosta panssarivaunua hankkia.
mutta onhan se niin mahtava ajaa että siitä "vähän" voipi maksaakin 8)

Veipä se tuo entinen autokin vw tiguaan 2.0tdi koneella sekin neliveto ei tosin jatkuva ja painoa n.400kg vähemmän kuin mersussa, kulutus pyöri samanlaisella ajolla siellä 8.7-9.0 hujakoilla.
MB S w222 lang 500 plug-in hyprid
MB Sprinter 319 2013 pitkä ja korkea
star ver. 9/2014
LYNX xtrim 800etec 2017
entiset------------------------------------------------
MB S w221 lang 320cdi 2009
MB Sprinter 316 2010
MB Vario w668 612d 1999
MB ml w164 320cdi airmatic sport 2006 EGR ja DPF poistettu + lisävoimaa by tuikku
MB sprinter w903 313cdi 2000 raksa autona
VW Tiguan 2.0 TDI track&field 4Motion. vm08
VW caravelle 2.4d vm91 raksa autona
MB s203 200cdi vm05
MB c220 sport-95-
MB 220d w115 ikuinen projekti
opel ascona 2.0 i vm88
toyota corolla 1.6 vm 89
LYNX rave 600 sc 2011
Avatar
AM
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 3179
Liittynyt: To 03.04.2003 01:30
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja AM »

Niin, tuo vaan tietäisi sellaista 1500€ lisälaskua polttoainekuluihin vuodessa. Eihän se hirveästi ole mutta kuitenkin. Voi olla järkevämpää odottaa 4matic S211 hinnan laskua kun ei tuosta "maasturimaisuudesta" niin hirveää hyötyä meille ole.
Avatar
HMK
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 415
Liittynyt: To 30.11.2006 22:30
Paikkakunta: Ilomantsi

Viesti Kirjoittaja HMK »

Kylläpä ML 270 vie sen kympin seka ajossa. En mie sitä kamalana pidä, 300 4-Matic vie saman verran ja minulla edesmennyt GD vei 14 litraa seka ajossa. Miten sen asian sitten suhteuttaa. ML:ssä on kokoa ja näköä ja siten myös tilaa kivasti. Ja ohjelmoituna kulkee 6 metrinen Matkaaja ihan vittulematta perässä. Joten ei se ihan ilmaiseksi pidäkkään kulkea. Toisaaltaan on pari kertaa mittaillut tankkauksen yhteydessä alle 8 litran kulutuksia pelkällä matka ajolla, mutta sitten taajamassa paino tekee tehtävänsä kulutuksen puolesta.
Pitkä rimpsu entisiä joista ainakin kuusi Mersua.
Nykyiset
GLK 220 cdi Emäntä ajelee
ML 270 cdi Allekirjoittanut ajelee
MB 312 Frankia Reissu auto
SLK 230 Kompressor Kesä auto
mnuut
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 117
Liittynyt: Ke 01.02.2006 14:42
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja mnuut »

Itsellä on alla vanha ML55 ja vaimolla uusi A-sarjan 160 BE. Olen ollut aika pettynyt siihen, että vaimon "ekomalli" vie käytännössä lähes 2 litraa kaikissa olosuhteissa tehtaan väittämää enemmän. Vaimo ajaa nätisti. Oma pirssi vie maksimissaan sen, mitä tehdas väittää. Minä en aja nätisti.

Veikkaan, että sama pätee kaikkiin uusiin autoihin. Kulutuslukemat ilmoitetaan liian optimistisiksi, koska useimmissa Euroopan maissa auton veroihin ja myyntihintoihin vaikuttaa nämä ilmoitetut kulutuslukemat.

Olen omassa pirssissä päätynyt samaan edellämainittuun laskelmaan, että säästäisin noin 1500 euroa vuodessa bensoissa, jos vaihtaisin uuteen pienikulutuksisempaan. Toisaalta menettäisin silloin vähintään 3000 euroa enemmän vuosittaisessa arvonalennuksessa.
2004 SLK 320 Final Edition
Avatar
AM
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 3179
Liittynyt: To 03.04.2003 01:30
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja AM »

HMK kirjoitti: ML:ssä on kokoa ja näköä ja siten myös tilaa kivasti.
Tuo on yksi huono puoli mikä ML:ssä olisi ollut, se on kuitenkin melko pieni sisätiloiltaan. Houkutteleva puoli taas neliveto ja henkilöautoa isompi istumakorkeus. Vaikka kuinka yrittäisin itselleni noita etuja perustella niin ei...en saa huijattua itseäni :D Harmi kun 210 korimallia ei ole tehty diesel 4matikkina.
Avatar
RH
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3949
Liittynyt: Ke 15.09.2004 13:43
Paikkakunta: Salon seutu

Viesti Kirjoittaja RH »

mnuut kirjoitti:Itsellä on alla vanha ML55 ja vaimolla uusi A-sarjan 160 BE. Olen ollut aika pettynyt siihen, että vaimon "ekomalli" vie käytännössä lähes 2 litraa kaikissa olosuhteissa tehtaan väittämää enemmän. Vaimo ajaa nätisti. Oma pirssi vie maksimissaan sen, mitä tehdas väittää. Minä en aja nätisti.
Samaa valhetta minäkin täällä olen aina sopivassa käänteessä parkunut, ja itkenpä taas. A150 vie maantievoittoisessa seka-ajossa aika tarkkaan 7,5 ja yhdistelmäkulutukseksi luvataan muistaakseni 6,2. Piernimmillään olen onnistunut tuolla kesällä "suoralla tasaisella taipaleella" hiljaa ajaen saamaan kulutukseksi jotain 6,6 ja ohjearvojen mukaan pitäisi mennä jo jollain viidellä.
E430 on syönyt tämän vuoden aikana keskimäärin 10,6. Yhdistelmäkulutus pitäisi olla muistini mukaan 11,7. Joten :roll: :shock:
:arrow:
Pienellä talousihmeellä ei haamukulutuksiin pääse kuin unelmissa ja laboratoriossa. Isolla ja isompitehoisella autolla todellisuus on tarua ihmeellisempää.
Ne vuotuisverot vaan rehellisesti sanottuna v*****aa, vaikkei talous siihen kaadukaan. Rahastusta ...kele!
Avatar
nokileka
Mersumies
Mersumies
Viestit: 515
Liittynyt: La 17.04.2004 00:19

Viesti Kirjoittaja nokileka »

Sisätilat ei ole mitkään ihmeelliset, takapenkki on yhtä ahdas ja peräkontti lyhyempi kuin V70:ssä. Mutta kulutustahan tässä kyseltiin. Kesäkulutus oli 9,5L/100km maantieajossa, kylmäkone ja vakkari päällä. Auto on vakio. ML ei paljon rullaa, jatkuvan nelivedon vastuksen huomaa kaupunkiajossa kun ei tarvitse juuri jarruun koskea. Vakiossa on 163hv ja 400Nm, sillä ehtii aivan hyvin.
1992 W201 & S124 [size=75]TURBODIESEL[/size]
JYMY
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 55
Liittynyt: Ma 05.09.2005 17:56

Viesti Kirjoittaja JYMY »

Kulutus on sekalaisessa ajossa ollut 8-9 litraa. Tuon alle en ole päässyt. Viime talvena kovien pakkasten aikaan meni joskus karvan yli 9l. Painava auto, jatkuva neliveto ja automaatti, ei tuota voi oikein hekilöautoon verrata. Joku muu syyhän yleensä maasturin hankintaan on kuin pieni kulutus.
Petteril
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 38
Liittynyt: Ma 24.09.2007 11:19

Viesti Kirjoittaja Petteril »

Onhan tuon 270 matka-ajo kulutuksessa vuosimallikohtaisia eroja, kun tuntuu nuo viimesimmät mallit vievän enemmän. ajamalla peräkkäin 01 ja 04 mallit huomaa eron vaihtamisessa. mikähän lie tuo ero ja voisko sen muuttaa tuohon 04 malliin?
mnuut
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 117
Liittynyt: Ke 01.02.2006 14:42
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja mnuut »

nokileka kirjoitti:Sisätilat ei ole mitkään ihmeelliset, takapenkki on yhtä ahdas ja peräkontti lyhyempi kuin V70:ssä. Mutta kulutustahan tässä kyseltiin. Kesäkulutus oli 9,5L/100km maantieajossa, kylmäkone ja vakkari päällä. Auto on vakio. ML ei paljon rullaa, jatkuvan nelivedon vastuksen huomaa kaupunkiajossa kun ei tarvitse juuri jarruun koskea. Vakiossa on 163hv ja 400Nm, sillä ehtii aivan hyvin.
Tiloista täytyy jättää eriävä mielipide. W163:n takapenkki on huomattavasti Volvoa mukavampi paikka istua ainakin vähän ylipainoiselle keskimittaiselle miehelle. Uudemmasta korimallista en tiedä.

Tavaratila on myös maasturiksi hyvä, yli 600 litraa ilman penkkien kaatoa, mutta ei tosiaan yhtä pitkä kuin isoissa farmareissa. Korkeus on se, jota olen itse arvostanut. Isot tavarat menee helpolla sisään ja autoon saa tungettua vaikka 18 täyttä banaanilaatikkoa kerralla. Kuljetuskapasiteetti oli itselle oleellinen valintaperuste X5:n ML:n välillä. Bemarissa oli todella lapsellinen tavaratila.
2004 SLK 320 Final Edition
Vastaa Viestiin