Saatanan tuplapostaus sponsored by Samsung Galaxy.
Katsos perkelettä, olihan Motonetissäkin jopa mersulle pölykapseleita, esim:
Mutta niin, nuo takavalot ostin saksalaiselta eBay-sivustolta ja -myyjältä:
Nimike "LED Rückleuchten Heckleuchten Mercedes E-Klasse W210"
valot 172e+ toimitus 25e
url:
http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?Vie ... 085wt_1139
Takavalot sopivat paikallensa kuin nyrkki silmään ja ei ollut pienintäkään ongelmaa niiden vaihtamisessa. Mitä nyt tiivisteet oli vähän tiukassa kun ei ollu ikinä otettu valoja irti. Ja lisäherkkuna tuplaperuutusvalot - peruuttaessa valaisee tosi hyvin kun vertaa aikaisempaan valotehoon mitä usvaisesta pre-faceliftvalosta tulee sitä peruutusvalosta. Ainoa 'huono puoli' oli se vastusboksi mikä tuli LEDvalojen mukana ja sen kiinnitys tulee yhteen kolmesta ruuvista jolla valo on kiinni, joten niiden verhoilupahvien välistä kurkistaa se boksi ihan pikkasen kun ei kokonaan mahdu kiinni.
Ainoa "kunnon ongelma" syntyi siitä kun väykyn normaalivaloissahan vilkkupolttimona on nuo kirkkaat 21W polttimot, ja olisi jostain pitänyt taikoa 180 asteen tapeilla olevat oranssiset vilkkupolttimot. Kysyin KL-varaosista ja AD Varaosamaailmasta ja molemmissa pyöritettiin vaan päätä niin päädyin ostamaan sellaisille 2-kantaisille tarkoitetut polttimonkannat KL-varaosista ja muokkasin sen mattopuukolla ja tongeilla sopivaksi tuollaisille perus 150 asteen tapeilla oleville vilkkupolttimoille. (tosin huomasin jälkeenpäin motonetissä käydessäni että siellähän niitä olisi ollut hyllyssä, 180 asteen tapeilla olevia vilkkupolttimoita siis)
Mutta toimii kuin junan vessa ainakin toistaiseksi.
Etuvalot myös saksankieliseltä ebay sivustolta ja saksasta:
"Mercedes W210 Scheinwerfer Facelift-Optik 95+ NEU #921"
Valot 209,90e + Toimitus 19,90e
(sain 25e hyvityksen kun valoista oli ollut yksi muovihärpäke katki, se sisemmäinen kiinnike mikä on pikkuvalon vieressä 'grillin' takana, mutta sen sai hyvin liimattua takaisin eli nou hätä)
url:
http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?Vie ... 2393wt_905
Etuvaloissa taasen pieni eroavaisuus alkuperäiseen, että tuossa molempien umpioiden "välissä alhaalla" kun on alkuperäisessä sellainen lokonen mihinkä ajovalojen pesurin pitäisi lukittautua - niin tuossa ei ollut sellaista, tai siinä oli jonkinlainen mutta ei ainakaan tuohon tarkoitettu josta johtuen sen etuvalojen pesurin suojamuovi mikä nousee esiin puskurista ei ole samalla tasolla enään etumuovin kanssa. Se pesurin 'kansi' ei hankaa mitenkään ja toimii ihan hyvin vaikka ei olekaan missään varsinaisesti kiinni, ne 'kannet' vaan on molemmat ns. yhtä vinossa.Auton menosuuntaan suorassa, puskurin suuntaan vinossa.
Umpiot sopivat paikalleen hyvin paria asia lukuunottamatta: Pientä tappelua tiivisteiden kanssa kun ei meinannut pysyä paikallaan kun umpiota pisti paikalleen ja KAIKISTA PAHIN asia noissa etuvaloissa oli sen yläkiinnikkeen tiukkuus. Piti asettaa voimakeinoin se paikallensa kun muuten ei olisi saanut ruuvia reikään lähellekään - joten sopivuus nyt oli enemmän tai vähemmän voimakeinoin pakotettua.
Valojen korkeussäädöt tosin toimi heti kuin junan vessa eikä muuta moittimista voi tuon paikalleenlaiton vaikeuden lisäksi sanoa.
Tulipa tekstiä.