W201 talvikäytössä

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Avatar
Huikko
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2134
Liittynyt: Pe 21.11.2008 23:26
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Huikko »

Sergey kirjoitti:noita c-pilarin reikiä on teipil laitettu umpeen joskus...
Minkähän ihmeen vuoksi?
201.024 mit 102.962
Zurück zu den Neunziger Jahren, bitte.

"You've got a key to my house and my heart, but you ain't got a key to my Mercedes-Benz..."

Mercedes-Benz 190E 1992
DS9 E-Tense 4x4 Rivoli 360 2022
Alfa Romeo 75 2.0 TC 1986
Fiat 124 Spider 2018
Fiat 500 1.4 Sport 2010
Subaru Outback 3.0R ZU 2007
Avatar
Matti_L
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 140
Liittynyt: Ke 31.03.2010 22:33
Paikkakunta: Etelä-Savo

Viesti Kirjoittaja Matti_L »

Huikko kirjoitti:
Sergey kirjoitti:noita c-pilarin reikiä on teipil laitettu umpeen joskus...
Minkähän ihmeen vuoksi?
Tilapäisesti, ettei pesussa mene vettä sisään.

Onkohan muuten olemassa jotain käsittelyainetta, joka vähentäisi /estäisi lasien huurtumista?
Avatar
Huikko
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2134
Liittynyt: Pe 21.11.2008 23:26
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Huikko »

Onhan noita käsittelyaineita. Helpoimmalla pääsee fairyliuoksella ja sanomalehtipaperilla. Ajaa saman asian ja ei maksa mitään.

Huuruista lasia ei saa pyyhkiä. Jos pyyhkii niin fairykäsittely uudestaan.

Pintajännityksen alentaminen lasin pinnassa on se avainasia kun noita tehdään noita käsittelyjä. Lasin pitää olla myös naarmuton ja puhdas.
Sekään käsittely ei tosin tämän auton kohdalla vaikuta mihinkään. Pitää purkaa nuo C-pilarit kun kerkeää ja katsoa onko sieltä selvä reitti ulkoilmaan. Nekö ovat ainoat ulosmenoreiät tässä autossa?
Viimeksi muokannut Huikko, Ti 09.11.2010 17:34. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
201.024 mit 102.962
Zurück zu den Neunziger Jahren, bitte.

"You've got a key to my house and my heart, but you ain't got a key to my Mercedes-Benz..."

Mercedes-Benz 190E 1992
DS9 E-Tense 4x4 Rivoli 360 2022
Alfa Romeo 75 2.0 TC 1986
Fiat 124 Spider 2018
Fiat 500 1.4 Sport 2010
Subaru Outback 3.0R ZU 2007
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12791
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Viesti Kirjoittaja epk »

no mites menee ovet kiinni ? meneekö korvat lukkoon kun löy lämppärin täysilli ja kaikki ovet , akkunat kiinni ?
Avatar
Huikko
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2134
Liittynyt: Pe 21.11.2008 23:26
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Huikko »

Ovia joutuu joskus laittamaan toisen kerran kun ei mene ekalla. Varsinkin takaovia.

Kun joku kertoo mistä kaikkialta tuon pitäisi hengittää ulospäin, niin tutkitaan.

Täysilli on hieno kala...
201.024 mit 102.962
Zurück zu den Neunziger Jahren, bitte.

"You've got a key to my house and my heart, but you ain't got a key to my Mercedes-Benz..."

Mercedes-Benz 190E 1992
DS9 E-Tense 4x4 Rivoli 360 2022
Alfa Romeo 75 2.0 TC 1986
Fiat 124 Spider 2018
Fiat 500 1.4 Sport 2010
Subaru Outback 3.0R ZU 2007
Avatar
Matti_L
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 140
Liittynyt: Ke 31.03.2010 22:33
Paikkakunta: Etelä-Savo

Viesti Kirjoittaja Matti_L »

Peräkontissa oli vissiin jotkut ilman ulosmenot (muistaakseni 2 x semmoinen "kumiläppä-mikälie-venttiili") siinä auton perseessä, kun ottaa sen verhoilumuovin pois. Takapuskurin taakse tulee ilmat sieltä. Lähti muistaakseni jotenkin nostamalla ylöspäin se verhoilu.
Avatar
Huikko
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2134
Liittynyt: Pe 21.11.2008 23:26
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Huikko »

Kas niin. Jonkun savipään jäljiltä oli C-pilareiden aukoissa vihreää hapertunutta hyttysverkkoa ja puoli kiloa havunneulasia per puoli.

Patentin toteutus vaikutti siltä että se on ollut siellä todella kauan.
Ehkä saksanpoikaa on häirinneet parkissa autoon menevät ötökät.
Nyt se on siivottu, imuroitu, kuivattu föönillä ja ruostesuojattu.

Kyllä sieltä ilma läpi meni jotenkin mutta nyt menee varmasti paljon paremmin.
201.024 mit 102.962
Zurück zu den Neunziger Jahren, bitte.

"You've got a key to my house and my heart, but you ain't got a key to my Mercedes-Benz..."

Mercedes-Benz 190E 1992
DS9 E-Tense 4x4 Rivoli 360 2022
Alfa Romeo 75 2.0 TC 1986
Fiat 124 Spider 2018
Fiat 500 1.4 Sport 2010
Subaru Outback 3.0R ZU 2007
Avatar
Matti_L
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 140
Liittynyt: Ke 31.03.2010 22:33
Paikkakunta: Etelä-Savo

Viesti Kirjoittaja Matti_L »

Huikko kirjoitti:Kas niin. Jonkun savipään jäljiltä oli C-pilareiden aukoissa vihreää hapertunutta hyttysverkkoa ja puoli kiloa havunneulasia per puoli.

Patentin toteutus vaikutti siltä että se on ollut siellä todella kauan.
Ehkä saksanpoikaa on häirinneet parkissa autoon menevät ötökät.
Nyt se on siivottu, imuroitu, kuivattu föönillä ja ruostesuojattu.

Kyllä sieltä ilma läpi meni jotenkin mutta nyt menee varmasti paljon paremmin.
Täh! Oikeesti? :shock: No voi hyvän tähden sentään... Auton ensimmäinen omistaja on ammatiltaan fysiikan professori, nykyisin eläkkeellä. Ei hän maininnut kyllä mistään patenteista, ja ei uskoisi että jaksaisi edes viritellä mitään "patentteja". Onkohan tuo ollut aikanaan joku "muotijuttu" sitten vaikkapa asennuttaa tuommoiset "hyttyssuojat"? Kaikkeen sitä törmää kun vanhaksi elää...
kardaani
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1734
Liittynyt: To 15.07.2004 12:35

Viesti Kirjoittaja kardaani »

Huikko kirjoitti:Kas niin. Jonkun savipään jäljiltä oli C-pilareiden aukoissa vihreää hapertunutta hyttysverkkoa ja puoli kiloa havunneulasia per puoli.

Patentin toteutus vaikutti siltä että se on ollut siellä todella kauan.
Ehkä saksanpoikaa on häirinneet parkissa autoon menevät ötökät.
Nyt se on siivottu, imuroitu, kuivattu föönillä ja ruostesuojattu.

Kyllä sieltä ilma läpi meni jotenkin mutta nyt menee varmasti paljon paremmin.
No hyvä, että löytyi ongelman lähde. Toivottavasti pelittää tämän jälkeen niin kuin kuuluukin. Ilmoittelehan miten kävi.
Avatar
Huikko
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2134
Liittynyt: Pe 21.11.2008 23:26
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Huikko »

Ei vedä enää huuruun. En tiedä missä kulttuureissa on tuommoisten asennus ollut joskus muodissa, mutta hieno patentti oli.
201.024 mit 102.962
Zurück zu den Neunziger Jahren, bitte.

"You've got a key to my house and my heart, but you ain't got a key to my Mercedes-Benz..."

Mercedes-Benz 190E 1992
DS9 E-Tense 4x4 Rivoli 360 2022
Alfa Romeo 75 2.0 TC 1986
Fiat 124 Spider 2018
Fiat 500 1.4 Sport 2010
Subaru Outback 3.0R ZU 2007
kardaani
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1734
Liittynyt: To 15.07.2004 12:35

Viesti Kirjoittaja kardaani »

No hyvä homma. Et sattunut ottamaan kuvia tuosta hyttysverkkovirityksestä? C-pilarista kuuluu aika kova puhina, jos sisällä on kolmosella lämppäri-tai siis pitäisi kuulua. Ja sisätilanlämmitin jos on päällä, niin c-pilarin kohdalta pitäisi sulaa jäiset pellit.......siiis näin ainakin W123:Sen tapauksessa miksei W201:senkin.
Avatar
Huikko
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2134
Liittynyt: Pe 21.11.2008 23:26
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Huikko »

En ottanut kuvia, valitan. Olin sen verran hermona tuohon ongelmaan, että kun syyllinen löytyi niin pääasia oli saada se patentti pois sieltä.

Kyllä se varmaan alunperin oli hyvin tehty ja ajoi asiansa - mikä ikinä se sitten onkaan ollut.
201.024 mit 102.962
Zurück zu den Neunziger Jahren, bitte.

"You've got a key to my house and my heart, but you ain't got a key to my Mercedes-Benz..."

Mercedes-Benz 190E 1992
DS9 E-Tense 4x4 Rivoli 360 2022
Alfa Romeo 75 2.0 TC 1986
Fiat 124 Spider 2018
Fiat 500 1.4 Sport 2010
Subaru Outback 3.0R ZU 2007
Avatar
Marko M
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1693
Liittynyt: Ti 18.03.2003 17:50
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Marko M »

Hienoa että vika löytyi, kyllä w201 on hyvä ja tyylikäs auto 8)
230 C 1978
MercMan
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2070
Liittynyt: Ti 01.04.2003 11:40
Paikkakunta: Pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja MercMan »

No olipas vika kerrakseen :lol: Mites muuten ne lukot?? Joko alkavat pysyä sulana? Mulla ainakin ollut monta W201:stä ja olen ahkera peseen autoani etenkin talvella ja säilytän ulkona ku ei tallia ole ja sen olen huomannut että ainut auto johon AINA pääsi sisään oli juurikin W201, W123:ssa on aina lukko jäässä vaikka mitä teki :lol: mutta tenavissa kyllä aukesi aina lukot hyvin vaikka kuinka pesi eikä olis voidellutkaan pahemmin. Tuo takaluukkujen vesi mulla on ollut jokaisessa W201:ssä, mutta siihen auttaa kun poraa sen luukun kulmiin reiät tai sitten nappaa ne tulpat hiiteen jotka siellä on, semmoiset pienet kumiset. Muutoin en itse hirveesti W201:n talviominaisuuksista pitänyt ajettavuuden suhteen, iso ero isompiin mersuihin.
Maailma tarvitsee esikuvia/Best or nothing
W203 C200CDI automatic elegance -06
Avatar
Huikko
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2134
Liittynyt: Pe 21.11.2008 23:26
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Huikko »

No nyt ei taas ole pakkasta mutta ainakin nyt lukot toimii. Annetaan tuon nyt kuivua kunnolla. Ajelen lämppäri täysillä nyt jonkin aikaa että ilma kiertää.

Nuo niin sanotut talviajo-ominaisuudet eivät kyllä vakuuta pätkän vertaa. Yöllä kun ei ollut aurattu niin moottoritiellä sai ohjastaa kuin 60-luvun jenkillä konsanaan. Ero samanikäisen volvon ajettavuuteen talvella on pöyristyttävän suuri.

Eteenpäin kyllä pääsee ja liikkeellelähtökin onnistuu kun on rauhallinen mutta jos tiessä on paanteita, uria, lunta tai pientä kinosta niin morjens...Ihmeen suuri ero on kesäajettavuuteen. Kesällähän tämä menee kuin kiskoilla.

Voi olla, että tästä tulee kesäauto ja talveksi hommataan joku vanha 240 volvo. Säilyypähän mersu paremmassa kunnossakin.
201.024 mit 102.962
Zurück zu den Neunziger Jahren, bitte.

"You've got a key to my house and my heart, but you ain't got a key to my Mercedes-Benz..."

Mercedes-Benz 190E 1992
DS9 E-Tense 4x4 Rivoli 360 2022
Alfa Romeo 75 2.0 TC 1986
Fiat 124 Spider 2018
Fiat 500 1.4 Sport 2010
Subaru Outback 3.0R ZU 2007
Whaeva
Mersumies
Mersumies
Viestit: 566
Liittynyt: Pe 30.03.2007 10:23

Viesti Kirjoittaja Whaeva »

Sulla on pyöränkulmat päin persettä. Vastaan on turha väittää. :wink:
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja napa »

Whaeva kirjoitti:Sulla on pyöränkulmat päin persettä. Vastaan on turha väittää. :wink:
tämä tuli myös mulle mieleen, vaikka usein kyllä kuulee väitettävän, että w201 ei ole liukkaalla läheskään niin hyvä ajaa, kuin w124, vaikka siinä oliskin alusta ihan tiptop :roll:

mun omat kokemukset on niin monen vuoden takaa w201 ratista (joskus -93 kai viimeksi ajanut w201:llä...) että en osaa enää verrata niitä keskenään :oops:
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa

"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Avatar
Huikko
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2134
Liittynyt: Pe 21.11.2008 23:26
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Huikko »

Whaeva kirjoitti:Sulla on pyöränkulmat päin persettä. Vastaan on turha väittää. :wink:
Papukaijamerkki jokaiselle joka säätää tähän pyöränkulmat "oikein". Ne on säädetty moneen kertaan ihan mersugurujen taholta. Kesällä alusta on tiptop. Sateellakaan ei ole ongelmia. Kunnon paanteissa tämä kyykkää ja pahasti.

Ei tämä sattumalta jäänyt aikanaan talviautotestissä jämäsijoille. Kyllä erot ovat ihan suunnittelussa. Vai väittääkö joku selvin päin että W201 pärjää 240 volvolle ajo-ominaisuuksiltaan talvella. Ehkä vähän puolueelinen foorumi edes kysyä tätä. W201 jäi aikanaan mm. Fiat Unon taakse testeissä ja volvo taas voitti testin paria vuotta aiemmin.

Mersua ei ole suunniteltu talveen vaan käyttöön oikeassa maailmassa, jossa talvea ei esiinny. Ei se ole auton vika ettei se toimi talvella. Tosin ei minun tarvitse kärsiä siitä...
201.024 mit 102.962
Zurück zu den Neunziger Jahren, bitte.

"You've got a key to my house and my heart, but you ain't got a key to my Mercedes-Benz..."

Mercedes-Benz 190E 1992
DS9 E-Tense 4x4 Rivoli 360 2022
Alfa Romeo 75 2.0 TC 1986
Fiat 124 Spider 2018
Fiat 500 1.4 Sport 2010
Subaru Outback 3.0R ZU 2007
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12791
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Viesti Kirjoittaja epk »

kyllä se vaan niin on että 201 on aivan paska talvi auto, ei sillä että olis huono lämpeemään tai vetää huuruun vaan nää piti ongelmat on uskomattomat, tai lähinnä että sitä ei ole. Kiinni jäät iha naurettaviin paikkoihin koska perä todella kevyt.
Avatar
pera8x
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6702
Liittynyt: Ke 09.02.2005 19:55
Paikkakunta: TAMPERE/LEMPÄÄLÄ

Viesti Kirjoittaja pera8x »

epk kirjoitti:kyllä se vaan niin on että 201 on aivan paska talvi auto, ei sillä että olis huono lämpeemään tai vetää huuruun vaan nää piti ongelmat on uskomattomat, tai lähinnä että sitä ei ole. Kiinni jäät iha naurettaviin paikkoihin koska perä todella kevyt.
komppaan tätä. jos ei olis noita pito-ongelmia, niin täähän olis ihan vallan loistava talviauto! lähtee käyntiin, lämpiää jne. vaan takapään pidon puuttumisen vuoksi pisteet jää alhaisiks.
W201 250DT 20V
w201 190E
mol
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 328
Liittynyt: Ke 23.02.2005 23:09
Paikkakunta: Pälkäne

Viesti Kirjoittaja mol »

Minä ajelin 90-luvun alussa 190d:llä kolme vuotta enkä muista moisia pito-ongelmia ollenkaan. Ehkä aika kultaa muistot tai sitten 72hv eivät riittäneet ongelmiin asti...
C220d T 4-Matic
Avatar
Huikko
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2134
Liittynyt: Pe 21.11.2008 23:26
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Huikko »

Kyllä tällä liikkeelle pääsee kun on vähän painoa kontissa ja ihan oikeasti kunnolliset renkaat jotka ei ole liian leveät. Itse asiassa liikkeellelähtökykyä ei haukuttu aikanaan TM:n testissäkään.

Muuten tämä talvikäytös on levotonta ja poukkoilevaa ja jarrutusmatkat varmaan kaksinkertaiset siitä mihin olen tottunut.

Niin kauan kuin nopeus on alle 70km/h kaikki tuntuu olevan hallinnassa. Sen jälkeen aletaan arpomaan mitä hallintalaitteista tällä kertaa tapahtuu.
201.024 mit 102.962
Zurück zu den Neunziger Jahren, bitte.

"You've got a key to my house and my heart, but you ain't got a key to my Mercedes-Benz..."

Mercedes-Benz 190E 1992
DS9 E-Tense 4x4 Rivoli 360 2022
Alfa Romeo 75 2.0 TC 1986
Fiat 124 Spider 2018
Fiat 500 1.4 Sport 2010
Subaru Outback 3.0R ZU 2007
Avatar
Huikko
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2134
Liittynyt: Pe 21.11.2008 23:26
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Huikko »

Päätin vielä sijoittaa uusiin iskunvaimentimiin ja uusin kaikki takakelkan puslat. Etupäässä kaikki onkin uutta. Sitten vielä kerran ne pyöränkulmat...

Jos edelleen on mahdoton ajaa lumessa ja urissa, niin sitten täytyy etsiä joku kottero talviautoksi. Tuo etenemiskyky on ihan siedettävä. Kai totuin siihen jenkkiautoaikana, ettei parkkiruudusta ehkä pääse peruuttamalla pois.

Tuota heittelyä kovemmissa nopeuksissa ei voi sietää.
201.024 mit 102.962
Zurück zu den Neunziger Jahren, bitte.

"You've got a key to my house and my heart, but you ain't got a key to my Mercedes-Benz..."

Mercedes-Benz 190E 1992
DS9 E-Tense 4x4 Rivoli 360 2022
Alfa Romeo 75 2.0 TC 1986
Fiat 124 Spider 2018
Fiat 500 1.4 Sport 2010
Subaru Outback 3.0R ZU 2007
Avatar
sanna91
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 21
Liittynyt: La 24.07.2010 13:21
Paikkakunta: seinäjoki

Viesti Kirjoittaja sanna91 »

Ihmetellen olen kyllä lukenut tätä tekstiä.. Itsellä oli pikkumersussa ongelmia huurun kanssa, mutta syy selvisi; sisäilmankierrätin oli jumittunut kiinni. Tosin lukkojen kanssa ei ole ollut mitään ongelmia, hyvin aukeavat, vaikkei kaukokeskuslukitusta löydykkään.

Ja toista talvea ajelen nyt mersulla, eikä mulle ole tullut mitään ongelmia vastaan, vähän painoa perään, jos kokee ylämäkeen pysähtymiset ongelmina :)

Toivottavasti et nyt saanut mersuista huonoa käsitystä alkuvaikeuksiesi takia :)
Avatar
Huikko
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2134
Liittynyt: Pe 21.11.2008 23:26
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Huikko »

EI mersun laatuvaikutelma siitä muutu jos se on mahdoton ajaa talvella. Se ei ole auton syy ja tehdas ilmoitti rehellisesti 80-luvulla että ei huomio pienen kitkakertoimen ajopintoja suunnittelussaan.

Katsotaan nyt vielä alustapäivityksen jälkeen miten käy.

Ei sekään ole huono vaihtoehto että ajaa tällä vain kesät.
201.024 mit 102.962
Zurück zu den Neunziger Jahren, bitte.

"You've got a key to my house and my heart, but you ain't got a key to my Mercedes-Benz..."

Mercedes-Benz 190E 1992
DS9 E-Tense 4x4 Rivoli 360 2022
Alfa Romeo 75 2.0 TC 1986
Fiat 124 Spider 2018
Fiat 500 1.4 Sport 2010
Subaru Outback 3.0R ZU 2007
kardaani
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1734
Liittynyt: To 15.07.2004 12:35

Viesti Kirjoittaja kardaani »

Joo ei se W201 ole varmaankaan vanhan volvon veroinen talvella polanteissa ym. Se on ihan sama kun vertaa W123:sta W201:seen, W123:sella tuntuu turvalliselta ja varmalta ajaa oikein huonoilla keleillä-se ikään kuin makaa tiessä eikä lähde siitä minnekkään yllättäen. W201 on pyörät liian lähellä toisiaan joka suunnasta.
Mutta toki sun täytyy tarkastaa W201:sesi taka-akselisto, jos se sieltä ohjailee, niin sehän on vaikea ajettava polanteilla-takakelkan etukumit, narinanivelet ja aurauksensäätötangot ensiksi.
Laitahan tänne niistä sun ohjauksensuuntausraporteista tietoa eli mitkä arvot pyörillä on, caster, camper ja auraus, niin täällä varmaan osataan sanoa voisiko niitä parantaa, sillä joudut kuitenkin takapään auraustankojen vaihdon jälkeen suuntaamaan pyörät. Se hyvä puoli W201:sessa on, että takapään osat kestää todella hyvin, jos joudutkin niitä uusimaan.
Avatar
Huikko
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2134
Liittynyt: Pe 21.11.2008 23:26
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Huikko »

Ne kaikki puslat tarkistettiin kuukausi sitten mersumakella nokialla ja sanoi ettei sinne mitään tarvitse vaihtaa.

Ohjauskulmarapapri ei ole tässä, koitan löytää sen ja skannata näkyville.
Noita iskareita ja pusliaä tässä olen vaihtamassa vähän niinkuin viimeisenä oljenkortena...voi olla että vaihdan turhaan.

Saa antaa myös kuumia vinkkejä tampereen alueelta missä ne pyöränkulmat kannattaa säädättää. Viimeksi menin maken suosituksesta nokian johonkin, en nyt muista.

Järki sanoo että pakko tämä on saada siedettäväksi ajaa talvella, ajoin mää perkele sillä twingollakin yhden talven.
201.024 mit 102.962
Zurück zu den Neunziger Jahren, bitte.

"You've got a key to my house and my heart, but you ain't got a key to my Mercedes-Benz..."

Mercedes-Benz 190E 1992
DS9 E-Tense 4x4 Rivoli 360 2022
Alfa Romeo 75 2.0 TC 1986
Fiat 124 Spider 2018
Fiat 500 1.4 Sport 2010
Subaru Outback 3.0R ZU 2007
Avatar
ana007
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 154
Liittynyt: Ti 11.05.2010 09:25
Paikkakunta: Salo

Viesti Kirjoittaja ana007 »

Mulla oli pari vuotta tuhatluvun vaihteessa tollanen. Voi olla tosiaan että aika kultaa muistot. Ei se mielestäni huurtunu eikä lukot jäätyny. Keskuslukituksella takaluukku aukes aina. Avaimella ei sitä tarvinnu käännellä. Se takaluukunnuppi jääty jos sato vettä ja sitten jääty, mutta kyllä se nyrkillä nuppikin aukes. Taunuksen jälkeen siinä ei ollut ajettavuudessakaan mitään vikaa. Kyllä se huonoilla renkailla luistoon lähti, mutta ei se yhtäkkisiä arvaamattomia liikkeitä kuulu tehdä. Mulla vaihdettiin iskarit ja jouset eikä muistaakseni muuta. Liikkeellekin lähti aina valoista vaikka vähän sutikin. Jos ei sillä tiellä meinaa hitaissakaan vauhdissa pysyä niin varmaan jossain jotain vikaa. Eihän se nyky auto oo, mutta ei tolla w211:lläkään sen paremmin liukkaalla tiellä pysy kun ottaa luistoneston pois. Jos haluu auton mikä ei luistele jäädy ja on lämmin nopeesti niin joku etuvetonen bensakäyttönen pikkuauto jaappanista on oikee valinta.
W211 A 200cdi 175hp v2005 Avantgarde

Ex:
VW Golf 1.8 CL -92
W201 190D -85
Taunus 1.6 -82
Avatar
Huikko
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2134
Liittynyt: Pe 21.11.2008 23:26
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Huikko »

Hermot menee nyt noiden lukkojen kanssa. Mistään ovesta ei pääse sisään, ikkunatkin jäätyvät eikä uskalla kammesta kääntää niin kovaa että lähtisi auki.

Purin kaikki lukot ja niiden vivustot, puhdistin ne erittäin hyvin, voitelin aseöljyllä ja niputin kasaan.

Silti seuraavana aamuna ei ole autoon sisälle mitään asiaa.
Ikinä ei ole minkään auton kanssa ollut tällaisia ongelmia lukkojen kanssa.
Kelillä on varmaan osasyynsä koska välillä on plussaa ja välillä pakkasta, mutta PERK*** niin on ollut ennenkin eri autojen kanssa ja ei ole koskaan tarvinnut pelleillä tällä tavalla.

Lukkojen läpät yms. on tarkastettu että toimivat varmasti kunnolla.

Tämä ei nyt oikein edusta sitä mitä autoilun pitäisi talvella olla. Parkkihalliin kun jotenkin pääsee ensin sisään (kun ikkuna on jäässä), niin seuraavaksi voi jäädä jonon tukkeeksi kun lasit pamahtavat umpihuuruun ja alkaa ihmettelemään mistä näkisi eteensä. Perässä ajaa sisään vaikka mitä kikotinta joiden laseista näkee kyllä läpi.

Ajo on ihan samanlaista mitä ennenkin eri autoilla, talvi nyt on aika samanlaista suomessa vuodesta toiseen. Mutta edes neljän tunnin automatkan jälkeen ei voi käydä kaupassa ja luulla pääsevänsä omaan autoonsa ostosten kanssa sisälle, vaikka ruiskaisisi äseöljyä lukkopesään kauppaan lähtiessään. Pätkäajossa ei kannata näköjään pakkasella poistua autosta ollenkaan, jos ei ehdi minuutissa takaisin. Tämä ei nyt valkene millään tasolla että missä se ongelman ydin oikein on.

Tuo ajettavuuskin on mitä on, mutta sen kanssa voi vielä elää.

Auttakaa nyt mersumiestä ettei tarvitse vaihtaa tuota autoa taikapapuihin... :oops:
201.024 mit 102.962
Zurück zu den Neunziger Jahren, bitte.

"You've got a key to my house and my heart, but you ain't got a key to my Mercedes-Benz..."

Mercedes-Benz 190E 1992
DS9 E-Tense 4x4 Rivoli 360 2022
Alfa Romeo 75 2.0 TC 1986
Fiat 124 Spider 2018
Fiat 500 1.4 Sport 2010
Subaru Outback 3.0R ZU 2007
Vastaa Viestiin