Miten automaatti irti kinoksesta?

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
bongo
Mersutar
Mersutar
Viestit: 150
Liittynyt: La 27.05.2006 21:36
Paikkakunta: Kauhajoki

Miten automaatti irti kinoksesta?

Viesti Kirjoittaja bongo »

Eli ajankohtainen aihe. Viime yönä oli satanut reippaasti lunta, ja osa oli tuulen myötä kinostunut johinkin kohtiin paksummaksi kerrokseksi. Asumme maalla, ja omaa pihatietä on n. 200 metriä. Yleensä tie ja piha aurataan, mutta nyt auramies ei ollut tilanteen tasalla (vaikka koko eilinen päivä toitotettiin joka tuutista, että lunta tulee...ja paljon)...eikä pihaa ja tietä ollut aurattu.
No, mitä tekee tunnollinen työntekijä? Yrittää tietysti lähteä töihin. Isäntä oli päässyt matkaan tuntia aikasemmin, joten ajattelin että kyllä minäkin varmaan... Isäntä ajaa w124 230te:llä, ja minä tuolla w124 ce:llä. Niinhän siinä kävi, että kun peruutin autoa katoksesta, niin pihaanhan se juuttui. :x

Irrotus onnistui lapiolla, ja sitten vain odottelemaan auraa...

Mutta siinä vääntäessä tuli mieleen, että vinkit olisivat tarpeeseen! Kuinka saan tomaatin parhaiten irti hangesta, ja voiko sen tarpeen vaatiessa "nypätä" irti vaikkapa traktorilla? Ja mikä vaihde silloin pitäisi olla päällä?

Ärsyttää jos asian kanssa joutuu kovinkin usein vääntämään...
:evil:
mersumimmi
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Re: Miten automaatti irti kinoksesta?

Viesti Kirjoittaja napa »

bongo kirjoitti:voiko sen tarpeen vaatiessa "nypätä" irti vaikkapa traktorilla? Ja mikä vaihde silloin pitäisi olla päällä?
voi hinata ja vaihde mielummin vapaalla, vaikka kyllä se traktorin perässä tulee, vaikka olis mikä vaihde päällä :wink:

kuinka paljon sulla on perälooras lisäpainoja, niitä sais olla siellä ainakin sellaiset 150 kg, niin on kulku varmempaa...
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa

"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
tj86430
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5419
Liittynyt: Ma 20.09.2010 13:10
Paikkakunta: Luxemburg

Re: Miten automaatti irti kinoksesta?

Viesti Kirjoittaja tj86430 »

bongo kirjoitti:voiko sen tarpeen vaatiessa "nypätä" irti vaikkapa traktorilla? Ja mikä vaihde silloin pitäisi olla päällä?
Meikäläisen tomaatti-Volvo nypättiin viime talvena traktorilla irti vaihde vapaalla.
s213 220d -17

Villa Pikkujalo
Avatar
pera8x
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6702
Liittynyt: Ke 09.02.2005 19:55
Paikkakunta: TAMPERE/LEMPÄÄLÄ

Viesti Kirjoittaja pera8x »

mää oon heijannu edes takas sillain, että kierrokset on jossakin tuhannen nurkilla, sitten vaan R ja D edes takas sopivalla temmolla, että lähtee johonkin päin. ihan kauheesti ei kannata kierroksia pitää päällä, kun vaihteita vaihtelee pakilta deelle. tollain oon pärjänny.
W201 250DT 20V
w201 190E
Iso-Jaska
Mersumies
Mersumies
Viestit: 691
Liittynyt: Su 17.07.2005 00:08
Paikkakunta: EFIV

Viesti Kirjoittaja Iso-Jaska »

Ton väykyn kanssa ite teen niin, että EPS pois päältä ja seisontajarrua painelee, niin se hillitsee sutivaa rengasta ja eteneminen hangessa paranee.

Automaatti Pajero etenee hienosti ilman lukkojakin kun huonossa paikassa antaa kunnolla jarrua ja kaasua.
Multivan Tdi
Ex: Octavia 1.6 Tdi
Ex: Octavia 1.9 Tdi
Ex: Octavia 1.9 Tdi
Ex: E320 CDI (210.226)
Ex: Megane 1.9 dTi
Ex: 260 E (124.026)
Ex: Cordoba 1.9 Tdi
Ex: Polo 1.3i
Ex: Jetta 1.6 Tdic
Ex: 80 1.6 d
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12277
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sergey »

nii se vaa coupe o paljo matalempi ku tavan malli :) vapaala tietty hinaus. tarpeeks vanha malli ku on, ni saa jopa hinata käyntiin. starttaa n 60kmh vauhdis :D
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Avatar
JarkkoN
Mersumies
Mersumies
Viestit: 4163
Liittynyt: Pe 01.09.2006 14:39
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja JarkkoN »

Jalalla kannattaa potkia lumet syrjemmälle, jos ei ole lapiota.
Kumimatot takarenkaiden alle röpelö puoli alaspäin.
Sitten heijataan D:llä ja R:llä varovasti vuorotellen pienellä kaasulla.

Jos ei lähde, niin D tai R päälle ja kuski työntämään.

Takakontissa on? köysi, lumilapio ja hiekkasäkki. Lapiolla lumet pois ja
hiekkaa tilalle.

Käsijarrukikka voi myös toimia.

Viimeinen oma apu on hakea lumiketjut renkaisiin. Kyllä lähtee!

Nelivetoisen omistaja voi sitten tarvittaessa käydä antamassa veto-apua,
silloin tarvitaan sitä köyttä.
S211 E 320 CDI T 4matic 11/2006
teppo21
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 275
Liittynyt: Ma 02.02.2009 12:04

Viesti Kirjoittaja teppo21 »

Eikös tässä coupessa ollut ASD? Jos on, niin kaikki käsijarrukikkailut voi unohtaa tarpeettomina :D
kari v
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1581
Liittynyt: Ke 10.03.2010 14:55
Paikkakunta: Lieksa

Viesti Kirjoittaja kari v »

pera8x kirjoitti:mää oon heijannu edes takas sillain, että kierrokset on jossakin tuhannen nurkilla, sitten vaan R ja D edes takas sopivalla temmolla, että lähtee johonkin päin. ihan kauheesti ei kannata kierroksia pitää päällä, kun vaihteita vaihtelee pakilta deelle. tollain oon pärjänny.
Peesataan edellistä, toi "heijaus" R ja D:n välillä on kyllä toimivin tyyli, kaipaa hieman harjoitusta... :wink:
nyt mennään: W 210/ E 430/ 4-matic/farkku
ex mersut:
W140/300SE
W124/260
W124/230
W124/230/farkku
W210/430/farkku
W210/320/farkku
W210/240/farkku
W210/230/farkku
W210/220 cdi/farkku
W211/E500/farkku
W220/S500
W210/ E320 CDI/farkku
Avatar
AM
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 3179
Liittynyt: To 03.04.2003 01:30
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja AM »

Näin alkutalvesta lähtee kun aikansa revittää paikallaan, kyllä se äitimaa sieltä vielä löytyy.
Avatar
sundiz
Mersumies
Mersumies
Viestit: 640
Liittynyt: Su 27.08.2006 09:41
Paikkakunta: Vantaa/Helsinki

Viesti Kirjoittaja sundiz »

Oma ei nyt automaatti ole, mutta ennen pidin takakontissa 20kg hiekkasäkkiä. Toimi pienenä lisäpainona takana ja tarpeen vaatiessa sai murkulaa renkaiden alle. Tosin sen ainoan kerran ku jäin jumiin niin hiekkasäkki oli jäänyt autotalliin. Onneksi oli jumiutumispaikan vieressä alepa. Lähti se auto hyvin jäisestä rinteestä kissanhiekan avullakin.

Tietysti jos maalla asuu ja on mahdollista että ei tiet ole aina aurattu ja haluaa oikein pelaa varman päälle, niin talveksi bilteman lumiketjut takaluukkuun. Siinä ei montaa hetkeä mene kun ne laittaa alle ja ottaa pois.
Hyundai i30 cw -08 1.6crdi
ex:W124 200 -88 bensa katalysaattorilla
Avatar
JeremyH
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2603
Liittynyt: Su 21.12.2008 15:50
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja JeremyH »

kari v kirjoitti:
pera8x kirjoitti:mää oon heijannu edes takas sillain, että kierrokset on jossakin tuhannen nurkilla, sitten vaan R ja D edes takas sopivalla temmolla, että lähtee johonkin päin. ihan kauheesti ei kannata kierroksia pitää päällä, kun vaihteita vaihtelee pakilta deelle. tollain oon pärjänny.
Peesataan edellistä, toi "heijaus" R ja D:n välillä on kyllä toimivin tyyli, kaipaa hieman harjoitusta... :wink:
Tuosta D-R heijaamisesta on haettu ihan oikeudesta asti emoyhtiö-Mersun ilmoitus jossa sanotaan että "automaattilaatikon kanssa ehdottomasti kiellettyä" (katsuri teki tuota C250TDT:lle ja maksoi laatikon)

ASR:ät ja muut turhakkeet pois päältä, jalalla seisontajarrua muutama pykälä päälle ja rauhallisesti kaasua. Jos ei sillä lähde, niin vaihde N:lle ja traktoria tilaamaan.
Omat:
E320 W210 1996 Avantgarde-AMG (210.055/104.995+722.509) <- JoonasH edition
E320cdi W210 2000 Avaaranteet-OMG (210.026/613.961+722.626) <- kylmäsavulahna
Sprinter W903 2006 Ambulanssi-ARGH (903.662/611.981+730.409) <- Kutubunkkeri
Huolehdittava:
Sprinter 316cdi 2010 (906.635/651.955+722.686) <- papan kaappipakastin

En mä mitään osaa tehä, mut voin mä neuvoo...
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8797
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Kunnossa oleva laatikko kyllä kestää moitteetta tuon d-r-d-r heijaamisen.
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14255
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

Jeremyä kompaten, auto on ehdottomasti pysäytettävä jarrulla, jos vaihdetaan kulkusuuntaa D:ltä R:lle tai päinvastoin. Etenkin nämä vanhat paineella ohjatut, mutta tuskin se tekee hyvää sähköohjatuillekaan. Em. tavalla olen saanut autoja irti kinoksesta, mutta vaatii muutaman kerran harjoittelua. Maltti on valttia.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
bongo
Mersutar
Mersutar
Viestit: 150
Liittynyt: La 27.05.2006 21:36
Paikkakunta: Kauhajoki

jooo...

Viesti Kirjoittaja bongo »

...eihän se irrotus sinänsä tänän aamuna ongelma ollu...kun vaan viitti lapiota käyttää. Pohjasta oli kiinni jääny ja sieltä alta kun kaapi enimmät ja rengaiden edestä, niin sai auton ajettua takas sinne katokseen. Auton irrottaminen käy vielä näin naisihmiseltäkin, mutta paksussa lumessa eteenpäin eteneminen on jo toinen juttu.

Mitäs teet jos pohjasta vaan jää kiinni? :roll: Auttaako ne lumiketjut tosiaan sellasessa tilanteessa? Siis että autolla tosiaan pitäs päästä eteenpäin se 200 metriä, eikä siis vaan eteenpäin jostain kinostuneesta lumidyynistä...

Joo, ja ei oo tosiaan siä takaluukussa yhtään mitään :oops:
Talvi näköjään yllätti! :D Olin kyllä suunnitellu laittavani sinne jotain painoksi, mutta jääny on...

Täytyy kyllä sanoa etten varmaan uskalla ruveta heijaamaan sitä vaihteiden avulla irti...varsinkin jos siinä on se vaara, että se laatikko hajoaa.

Neliveto olis varmaan paras, mutta toisaalta on noilla "taviksilla" pärjätty tähänki asti. Isäntäki oli aamulla päässy vaan juuri ja juuri auraamattoman osuuden....ja tuo coupe oli sitten ne puuttuvat pari senttiä liian matala maavaraltaan.

Mutta pois en vaihtaisi 8) On sillä vaan muuten niin ilo ajella...eikä liukkaatkaan ole tuottaneet ongelmaa kun on hyvät renkaat, ja aavistuksen kevyempi kaasujalka.
mersumimmi
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12277
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sergey »

ketjuil menee kyl aika hyvin mut ei se siitä mitään nietosten nielijää silti tee., jos se auto makaa 20cm paksun patjan pääl ni ei auta kettingitkään :D
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Avatar
kttopar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 917
Liittynyt: Su 28.12.2003 10:29
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja kttopar »

Varaosamaailmassa on myytävänä muovisia noin puoli metriä pitkiä kitkaralleja, joista on ollut monesti hyötyä. Toimii myös kesällä liukkaalla nurmella ylämäessä.
Ajopelit:
Yamaha XJ900, -90
Suzuki T500 Titan, Japanin Jawa, -73 museorekisterissä
Honda CB 350, -72, cafe racer
MB, ML. -05, 320 CDI, automaatti, emännän auto
MB, ML, -09, 320 CDI, automaatti, omassa käytössä
MB, ML, -05, 320 CDI automaatti, vara-auto
MB 124 -88 300 CE Coupe Automatic, pukeilla ja otan käyttöön kun pääsen eläkkeelle 2024.
Yamaha RD400 vm-78, historic race kilpapyörä, museorekisterissä.
Mehtuuauto Chevrolet Fleetside Silverado -89 Pick Up, 4*4 Aut., 6,2 L V8 Detroit Diesel
Vene,Bella 7501 , Volvo Penta DuoProp 130 hv meridiesel sisäperämoottori
FORD 3600 traktori, vm 75
Avatar
sundiz
Mersumies
Mersumies
Viestit: 640
Liittynyt: Su 27.08.2006 09:41
Paikkakunta: Vantaa/Helsinki

Viesti Kirjoittaja sundiz »

Kyllähän noille ketjuillekin rajat tulee vastaan mutta itsekin hämmästyin kuinka paljon niillä pitoa sai. Eräs tuttu kävi nuorempana ajelemassa peltorallia. Ajoi erään pellon reunalle, heitti ketjut takapyöriin ja kaasu pohjaan. Yllättävän hyvin eteni vanha lada auraamattomassa heinäpellossa.
Hyundai i30 cw -08 1.6crdi
ex:W124 200 -88 bensa katalysaattorilla
Avatar
simoks
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1658
Liittynyt: Ma 28.09.2009 01:03
Paikkakunta: Toijala

Viesti Kirjoittaja simoks »

Tänään käytin tuota tontitettua väykkyäni lumiaurana ja painoin noin 300m auraamatonta mettätietä onnistuneesti läpi :D Kunnes pohjassa repsottanut pohjapanssari haukkas lunta väliin ja toimi kunnon jarruna autolle niin sitten jumahti kun seuraavan kerran auraamaton alue alkoi.. :? Tiedänpähän ainakin että pakon tullen tuolla pääsee 30cm~ lumessa jos vaan painaa menemään..
W210 E320cdi
bongo
Mersutar
Mersutar
Viestit: 150
Liittynyt: La 27.05.2006 21:36
Paikkakunta: Kauhajoki

..

Viesti Kirjoittaja bongo »

Vähä tyhmä kysymys :oops: , mutta voiko siitä "väkisin" paksussa hangessa runttaamisesta olla jotain haittaa? Siis jos isken ne ketjut alle tai kokeilen jotain muuta apukeinoa ja saan auton kulkemaan. Voiko se haukata lunta "johonkin väärään" paikkaan, tai rikkoa jotain pohjasta tms.? :roll:

Täytyy tosiaan kyllä ruveta varustautumaan talveen vähän paremmin...eipä kai siitä haittakaan ole jos peräkontissa muutamaa tarviketta säilyttää. Pidetäänhän sitä autossa mukana erilaisia nesteitä, harjaa, ja krapaakin varooksi vaikkei niitä joka päivä tarvitakaan....ja toisilla nekin lojuu autossa kesät talvet.. :lol:
mersumimmi
Avatar
sundiz
Mersumies
Mersumies
Viestit: 640
Liittynyt: Su 27.08.2006 09:41
Paikkakunta: Vantaa/Helsinki

Viesti Kirjoittaja sundiz »

Helpoiten sitä rikkoo puskurin siihen auratun ja auraamattoman tien risteykseen. Ne kun tuppaa välillä jäätymään ne vallit sellaisiksi että ei niistä pääse läpi ku rautalapiolla.
Hyundai i30 cw -08 1.6crdi
ex:W124 200 -88 bensa katalysaattorilla
Avatar
JeremyH
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2603
Liittynyt: Su 21.12.2008 15:50
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja JeremyH »

Yllättävän usein tulee vastaan tapauksia joissa ollaan pölläytetty pehmeän lumipenkan läpi ja ajateltu että hyvinhän se meni, jatkettu matkaa kunnes kone keittää.
Eli jos syylärin edusta on täynnä lunta, niin siellä ei ole ilmavirtausta -> koneella ei kunnollista jäähdytystä.

Sitten jos/kun löytyy sitä kovempaa lunta niin muoviosat lentelee. :roll:

Muutenhan nuo menee hangessa kuin hangessa, kunnes sitä lunta on niin paljon siellä auton alla pakkaantuneena ettei renkaat enään kunnolla saa pitoa. Siinä ei sitten enään mitkään "laatikon rikkomis temput" tms. auta.
Omat:
E320 W210 1996 Avantgarde-AMG (210.055/104.995+722.509) <- JoonasH edition
E320cdi W210 2000 Avaaranteet-OMG (210.026/613.961+722.626) <- kylmäsavulahna
Sprinter W903 2006 Ambulanssi-ARGH (903.662/611.981+730.409) <- Kutubunkkeri
Huolehdittava:
Sprinter 316cdi 2010 (906.635/651.955+722.686) <- papan kaappipakastin

En mä mitään osaa tehä, mut voin mä neuvoo...
vanttom
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1021
Liittynyt: To 06.05.2004 10:18
Paikkakunta: Treen seutu

Viesti Kirjoittaja vanttom »

Totanoin, pitäiskö kuitenki aloittaa ihan perusasioista, eli millaiset renkaat siinä kupeessa on...?

toiseksi, paljonko sitä lunta oli maassa...?

Aikanaan jopa B-mallin kadetilla pääsi etenemään liki puolen metrin pakkaslumihangessa, kun oli sopivan leveät eli kapeat ja karkeakuvioiset renkaat ja perässä painoa.
Se hiekka/sepeli kannattaa laittaa matalaan ämpäriin, johon saa kannen, ja semmonen lasten hiekkalaatikkolapio lappaamista varten.
Ja sitte vielä se ämpäri jollain kiinni tavaratilassa, niin ei tartte siivoilla...:D
Lumen lapiointiin lyhytvartinen betonilapio.

Kuinkahan noita lumiketjuja asennetaan johonkin madallettuun autoon, kun edes käsi ei mahdu lokarin ja renkaan raosta menemään...
bongo
Mersutar
Mersutar
Viestit: 150
Liittynyt: La 27.05.2006 21:36
Paikkakunta: Kauhajoki

...

Viesti Kirjoittaja bongo »

Tää on nyt näitä miesten kysymyksiä... :wink: Minkälaiset renkaat? No tavalliset, hyväkuntoset nastarenkaat, 15 tuumaset. Sen paremmin en osaa vastata..
Tossa mun coupessa ei oo aivan hirveen pieni maavara, eli maltillinen madallus. Lunta oli jotain 20 cm ja paikoin enemmän kun tuuli oli kinostanut. Peruutin katoksesta, ja käänsi että saisin nokan oikeaan suuntaan, ja siihen jämähti. Lumi oli raskasta suojalunta, ja sitä lapioidessa huomasin, että auto oli "vetänyt" sitä vielä lisää alleen peruutellessani. Eli olin aurannut auton alle kunnon lumikinoksen. Olisin saattanu pystyä ajamaan autolla, jos olisi saanut lähteä suoraan eteenpäin....

Tiedä näistä. Varmin keino on tietysti tarkistaa aamulla lumen määrä, ja jos sitä on liikaa, niin laittaa isäntä "kamppailemaan" coupen kanssa ja ajaa itse farkulla töihin... :lol:
mersumimmi
vanttom
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1021
Liittynyt: To 06.05.2004 10:18
Paikkakunta: Treen seutu

Viesti Kirjoittaja vanttom »

Miten niin miesten, eikös tää ole sukupuolineutraali palsta... :shock: :lol: :lol:

Sitä meinasin jotta kuinka leeveet ne renkaat on, leveä talvikumi takavetoisessa autossa subagraarisissa olosuhteissa on huono valinta.

Jos lunta on 20cm, ja vielä suojaista, niin kyllä kannattaa aurata ensin...
Siinä tulee hyvä aamureippailu kun lykkii kolaa vartin verran... :lol:

Pakkaslunta saa olla enemmänkin niin menee vielä ihan heittämällä ja saa jäähdyttimenkin tukkoon... :D
JOE
Mersumies
Mersumies
Viestit: 624
Liittynyt: Pe 03.07.2009 20:46

Viesti Kirjoittaja JOE »

[quote="vanttom"]
Se hiekka/sepeli kannattaa laittaa matalaan ämpäriin, johon saa kannen, ja semmonen lasten hiekkalaatikkolapio lappaamista varten.
Ja sitte vielä se ämpäri jollain kiinni tavaratilassa, niin ei tartte siivoilla...:D
quote]

Muovikanisteri on minusta näppärämpi hiekkalaatikkona eikä tarvitse
edes lapiota. Korkki auki ja senkun ripottelee!
W203 '04
RX 450h '14
IQ '10
W415 '13
Smart ForTwo '13
AH3000 '61
ex S500 '07
ex S500 '06
ex W203 '01
ex W204 '07
ex W203 '02
Avatar
opcaravan
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 323
Liittynyt: To 14.09.2006 20:59
Paikkakunta: Pieksämäki

Viesti Kirjoittaja opcaravan »

Itse sain viime talvena jumiin jääneen ce:n liikenteeseen siten, että jätin auton tyhjäkäynnille, vaihde deelle, itse autosta ulos ja kuskin puolen a-pilarista työntämällä heijaten auto lähti kuin lähtikin montustaan pois. Suositeltavaa on vaan sit hypätä nopeasti takaisin kabiiniin, kun auto on montustaan nitkahtanut :D
Näillä mennään:

Mercedes 300CEA 24V -91

Seat Cordoba 1.9Tdi 66kw vario/paku -00
vanttom
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1021
Liittynyt: To 06.05.2004 10:18
Paikkakunta: Treen seutu

Viesti Kirjoittaja vanttom »

Joo, kanisteri on hyvä jos on ihan kuivaa hiekkaa.
Märkä hiekka kun jäätyy sinne kannuun, niin siinä ketuttaa tuelta... :D

Biltemassa on puhallushiekkaa kanisterissa, ja se on ihan hyvä hätävara tuohon tarkoitukseen.
http://www.biltema.fi/osteri/osteri.cgi ... yhmaid=144

jaa se olikin alumiinisilikaattia...

mutta on siellä hiekkaakin, sitä voi sitte valuttaa kanisteriin... ja on kuivaa...

Onhan tuo aika kallista tavaraa kun vertaa kuutiohintaa, mutta voi pelastaa pulasta.
Avatar
jukka-tre
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1025
Liittynyt: To 14.09.2006 19:04
Paikkakunta: Pirkanmaa / Tampere

Viesti Kirjoittaja jukka-tre »

sundiz kirjoitti: talveksi bilteman lumiketjut takaluukkuun. Siinä ei montaa hetkeä mene kun ne laittaa alle ja ottaa pois.
Tuossa on muuten ideaa. Pitääpäs kattella mimmoset ne on. Pääsis ehkä mökillä käymään senkin jälkeen, kun on pari senttiä lunta tullu... :shock:
Työkalu: W205 C300e -20 4Matic A Business Avantgarde (rivi-4 bensa-turbo, plug-in sähkö, 4-veto, automaatti 9-v, hopea), 10 000 km
Museorekisteröity helmi (jo Paappa aikoinaan...): W111 220S -64 (rivi-6, rattivaihde 4-v, musta), 85 000 km
EX: W205 C350e -17 Elegance (rivi-4 bensa-turbo, plug-in sähkö, airmatic, automaatti 7-v, hopea), 95 000 km
EX: W210 E320CDI -00 Classic (rivi-6, automaatti 5-v, hopea), 540 000 km

- Ensin koitetaan järkee, sitten voimaa ja sittenkin on vielä konevoimaa -
Avatar
JeremyH
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2603
Liittynyt: Su 21.12.2008 15:50
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja JeremyH »

sundiz kirjoitti:Tietysti jos maalla asuu ja on mahdollista että ei tiet ole aina aurattu ja haluaa oikein pelaa varman päälle, niin talveksi bilteman lumiketjut takaluukkuun. Siinä ei montaa hetkeä mene kun ne laittaa alle ja ottaa pois.
Ainakin omaan tulisi samalla tehtyä kaari "mankelointi" josta monet jopa maksavat. :wink:

Itse olen varautunut tallentamalla parin naapuri-maajussin puhelin-numerot kännykkään.
Pientä korvausta vastaan ilmestyy pihaan sellainen laite joka saa mersun irti hangesta vaikka väkisin.
Omat:
E320 W210 1996 Avantgarde-AMG (210.055/104.995+722.509) <- JoonasH edition
E320cdi W210 2000 Avaaranteet-OMG (210.026/613.961+722.626) <- kylmäsavulahna
Sprinter W903 2006 Ambulanssi-ARGH (903.662/611.981+730.409) <- Kutubunkkeri
Huolehdittava:
Sprinter 316cdi 2010 (906.635/651.955+722.686) <- papan kaappipakastin

En mä mitään osaa tehä, mut voin mä neuvoo...
Vastaa Viestiin