190 cossu om603 st, Feenikslintu?
Se on pari kertaa lähteny käyntiin pelekästään 5 syl. Se lähtöö ensin kaikilla, mutta sitten alle min käymisen jälkeen yks tippuu pois, eikä lähe muutakun isoilla kierroksilla mukaan. En oo vielä puristuspaineita saanu mitattua, ku mittari on lainassa muualla. Yhestä esikammion välistä ainakin vuotaa, että saattaa olla sekin. Pitää vielä ne suurinrungotkin kiristää, ettei sieltä vuoda.
Luulis ettei se kanki oo vielä kerenny vinoon mennä. Toivotaan että olis vaan tuo esikammio/suutinrngot...
Luulis ettei se kanki oo vielä kerenny vinoon mennä. Toivotaan että olis vaan tuo esikammio/suutinrngot...

It's hard to be a mersumies...
w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)
Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)
Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
Näin vois kuvitella, että juurikin hehkun loputtua alkaa tärinä. Jos laakeri olis menny, niin eikös se näkyis öljynpaineessa esim. mittarin värinänä?
Ja sillon ku oli tuo 2.8bar, niin kertaakaan ei ollu syöttöä. Kun siellä oli ne bensapumput ja hilppeet, ni sillon ei tapahtunu kertaakaan sitäkään, että olis sammahtanu niinku nyt kävi vähän aikaa sitten johtuen siitä pa-linjan tukkosuudesta. Ni eikös se kanki mene sitte vasta vinoon, jos on oikea syöttömäärä tuolle 2.8 bar? Että eikai sen oo väliä mitä se ahtaa, jos kerran ei oo ruokaa? Ja eikä tosiaan revitty tuolla paineella, kun sen verran aina että ku mittari lähti äkisti nousemaan, ni jalka pois kaasulta.
Perhana kun ottaa päähän jos joutuu purkamaan tuon taas... Pitää mitata nyt ne puristukset, kun nyt vasta sain sen mittarin.
Ja sillon ku oli tuo 2.8bar, niin kertaakaan ei ollu syöttöä. Kun siellä oli ne bensapumput ja hilppeet, ni sillon ei tapahtunu kertaakaan sitäkään, että olis sammahtanu niinku nyt kävi vähän aikaa sitten johtuen siitä pa-linjan tukkosuudesta. Ni eikös se kanki mene sitte vasta vinoon, jos on oikea syöttömäärä tuolle 2.8 bar? Että eikai sen oo väliä mitä se ahtaa, jos kerran ei oo ruokaa? Ja eikä tosiaan revitty tuolla paineella, kun sen verran aina että ku mittari lähti äkisti nousemaan, ni jalka pois kaasulta.
Perhana kun ottaa päähän jos joutuu purkamaan tuon taas... Pitää mitata nyt ne puristukset, kun nyt vasta sain sen mittarin.
It's hard to be a mersumies...
w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)
Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)
Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
No perskeles...
Mistähän se olis voinu itteesä ottaa? Jotenki tuntuu oudolta ku ei oo ees kunnolla päässy koittamaan... :S
Mistähän se olis voinu itteesä ottaa? Jotenki tuntuu oudolta ku ei oo ees kunnolla päässy koittamaan... :S
It's hard to be a mersumies...
w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)
Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)
Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
Sarkasmia toivottavasti...tdt leka kirjoitti:kyllähän tietenki diiselistäki voi mäntäki ottaa ihteesä jos 2.8 ahtoja ja löpöä liian vähä
Juu ja ei mene kanget paineilmasta kieroon. Kaiken saa toki rikki.
Toivottavasti syy löytyy muualta, mutta oireet kyllä kuulostaa pahalta.
-Vaikka on TT, niin sen ei silti tarvitse olla Audi, jos ei haluu.
...norsu kirjoitti:Sarkasmia toivottavasti...tdt leka kirjoitti:kyllähän tietenki diiselistäki voi mäntäki ottaa ihteesä jos 2.8 ahtoja ja löpöä liian vähä
Juu ja ei mene kanget paineilmasta kieroon. Kaiken saa toki rikki.
Toivottavasti syy löytyy muualta, mutta oireet kyllä kuulostaa pahalta.

Toivottavasti...

It's hard to be a mersumies...
w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)
Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)
Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
nostan käden ylös.itellä ainaki aikoinaa volkkarisa SULAS mäntä sitä en sitte tiiä minkä takia mutta vakiopumppu oli vaa ruuvattu ja olikoha 2bar ahtoja luulisin että ns laihalla oli.
Tiedän omiin tarpeisiini riittävästi, loput kokeillaan.
w201 2.5st ralliauto
w210 200CDI
w124 250touring diesel
EX:
500SEL
300SE nivalan jaoksen pojat risti Sheikiksi
w123 om602
w123 om 617a 7mm hx40 341hp
+monia muita
w201 2.5st ralliauto
w210 200CDI
w124 250touring diesel
EX:
500SEL
300SE nivalan jaoksen pojat risti Sheikiksi
w123 om602
w123 om 617a 7mm hx40 341hp
+monia muita
täältä nousee käsi. laihallahan diiseli käy aina, kun ei ole kaasu pohjassa. monet käy laihalla kaasu pohjassakin. sitten, kun sauhuttaa kunnolla mustaa, niin alkaa seos oleen jotakin muuta, ku laihaa.norsu kirjoitti:Kusevan suuttimen ymmärrän aiheuttavan helpostikkin mäntävaurion, mutta käsi ylös ne, jotka on todella sitä mieltä, että dieselkin voi käydä liian laihalla...
sitä en usko, enkä ole koskaan kuullutkaan, että vaurioita vois siitä syntyä, että diiseli käy laihalla..
näkisin niin, että se on liiallinen lämpökuorma, mikä sitten rikkoo männän, jos ahtopainetta on jotakin pari baaria ja vedätetään. eikä niinkään se, että seos on laihalla.
W201 250DT 20V
w201 190E
w201 190E
eikös se sitte lisää lämpökuormaa jos ei saa tarpeeksi ainetta täys kaasulla, koska eikö se löpöki kuitenki toimi jokseenki myös jäähdyttävänä aineena sylinterisä vai ajattelenko ihan väärinpäin
no ,niin tai näin toivottavasti löytyy joku helpompi vika ettei tarvis taas koko konetta aukasti ei sekää hääviä ole loppuu motivaatio pian 


Tiedän omiin tarpeisiini riittävästi, loput kokeillaan.
w201 2.5st ralliauto
w210 200CDI
w124 250touring diesel
EX:
500SEL
300SE nivalan jaoksen pojat risti Sheikiksi
w123 om602
w123 om 617a 7mm hx40 341hp
+monia muita
w201 2.5st ralliauto
w210 200CDI
w124 250touring diesel
EX:
500SEL
300SE nivalan jaoksen pojat risti Sheikiksi
w123 om602
w123 om 617a 7mm hx40 341hp
+monia muita
Juuri näin. Kun naku käy "liian" laihalla, niin se sammuu polttoainepulaansa. Mitään vaurioo siitä ei kuitenkaan seuraa, jos nyt ei mukaan lasketa jotain jakajapumpun kiinnileipomista voitelupulan takia jossain erikoistilanteessa... Lämmöstä tuo mäntä tosiaan sulaa, mutta lämmöntuottoon on kyllä ihan erilaiset syyt kuin bensamotissa.pera8x kirjoitti:täältä nousee käsi. laihallahan diiseli käy aina, kun ei ole kaasu pohjassa. monet käy laihalla kaasu pohjassakin. sitten, kun sauhuttaa kunnolla mustaa, niin alkaa seos oleen jotakin muuta, ku laihaa.norsu kirjoitti:Kusevan suuttimen ymmärrän aiheuttavan helpostikkin mäntävaurion, mutta käsi ylös ne, jotka on todella sitä mieltä, että dieselkin voi käydä liian laihalla...
sitä en usko, enkä ole koskaan kuullutkaan, että vaurioita vois siitä syntyä, että diiseli käy laihalla..
näkisin niin, että se on liiallinen lämpökuorma, mikä sitten rikkoo männän, jos ahtopainetta on jotakin pari baaria ja vedätetään. eikä niinkään se, että seos on laihalla.
Täytyy muistaa että seos voi nakussa olla "rikkaalla" vaikkei pumpusta ruokaa tulisi nimeksikään. Merssimiehille hieman vieraampaa, mutta volkkariharrastajat kyllä tietää. Väittäisin Lekan männänsulamiseen löytyvän syyn pumpun "tappisäädöistä" ja ehkä karttansa ulkopuolelle puristetusta ahtimesta. Muistatko vielä kuinka tuo volkkarisi savutti, vaikka ruokaa ei ollut nimeksikään ja ahtoja sentään kaksi baaria... Pakopaineitakin voisi olla tarpeen mitata.
Edelleenkin, kaiken saa rikki kun oikein yrittää...
-Vaikka on TT, niin sen ei silti tarvitse olla Audi, jos ei haluu.
itellä oli ainaki yks kanki solmussa, ku kylmänä lähti kaikilla mut yks sammu jälkihehkun sammuttua ja tais sitte jossain 1500-2000rpm tienoilla lähtiä taas mukaan.. ja paine eroa oli muihin sylintereihin n 1,5kg.
muut tekee mitä osaa, minä mitä haluan!!!
MB 300dt -89 MB E320T cdi -03
ex. MB E320 T cdi -03 ex. MB E320 T cdi -00
ex. MB 250TD -90 ex. ski-doo mxz 600 -04
ex. honda cbr 900rr -96 ex. MB 190E 1.8 -90
ex. MB 190 2.6 -87 ex. MB E250D -93
ex. MB E300dt 4-matic -93 ex. MB C200 cdi T -01
ex. MB 300d aut. -91
ex. MB 190 2.0e -84
ex. MB 190 2.5D -92
MB 300dt -89 MB E320T cdi -03
ex. MB E320 T cdi -03 ex. MB E320 T cdi -00
ex. MB 250TD -90 ex. ski-doo mxz 600 -04
ex. honda cbr 900rr -96 ex. MB 190E 1.8 -90
ex. MB 190 2.6 -87 ex. MB E250D -93
ex. MB E300dt 4-matic -93 ex. MB C200 cdi T -01
ex. MB 300d aut. -91
ex. MB 190 2.0e -84
ex. MB 190 2.5D -92
Noni, puristuspaineet mitattu ja nou hätä!
Mittaustarkkuuden rajoissa 15bar näytti jokanen. Oli aika iso tilavuus tuossa mittarin putkistossa, että ei oo todellakaan oikea puristuspaine, mutta samaa näytti jokasen kohalla.
Suuttimet kunnossa, sumu oikeenkin hyvä.
Ajotus oli melkeen 10 astetta liian myöhään...
Pitää ottaa ja kääntää pumppua rattaallakin, ei piisaa pelivara tuossa säädössä.
Vielä suutinrunkojen ja esikammioiden kiristys. -> uus kokeilu.

Mittaustarkkuuden rajoissa 15bar näytti jokanen. Oli aika iso tilavuus tuossa mittarin putkistossa, että ei oo todellakaan oikea puristuspaine, mutta samaa näytti jokasen kohalla.
Suuttimet kunnossa, sumu oikeenkin hyvä.
Ajotus oli melkeen 10 astetta liian myöhään...

Vielä suutinrunkojen ja esikammioiden kiristys. -> uus kokeilu.
It's hard to be a mersumies...
w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)
Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)
Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
On tuo oireilu monen asian summa... Yllättävän vaikeelta tuntuu saada pumppu oikeeseen ennakkoon!
Aattelis että kyllähän tuollanen nyt pitäs onnistua, mutta ei näköjään... 


It's hard to be a mersumies...
w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)
Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)
Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
Miksei se oo nokkaketju venyny noin paljon 
Joo, helepolla pääsis tällä kertaa jos esikammiot kiristelis. Ne varmaan joutuu vetämään yli sen 70-80nm, kun ei pidä sillä vielä, vaikka on ne alumiini prikat sielä. Jos koittas vähän kiristää, ja sitte muita keinoja käytöön jos ei pidä.

Joo, helepolla pääsis tällä kertaa jos esikammiot kiristelis. Ne varmaan joutuu vetämään yli sen 70-80nm, kun ei pidä sillä vielä, vaikka on ne alumiini prikat sielä. Jos koittas vähän kiristää, ja sitte muita keinoja käytöön jos ei pidä.

It's hard to be a mersumies...
w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)
Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)
Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
Nyton pumppu kohillaan, pakoputkikin melekeen valamiina paikallaan, ja sen sellasta. Esikammiot vuotaa edelleen, josta osaks kalkattava ääni, mutta nyt käy jo kaikilla, vaikka nuo vuotaakin. Ja yllättävän tasasestikin vielä, ei oo huono tuo mynän pumppu. 

It's hard to be a mersumies...
w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)
Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)
Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
Joo, elikkä puskuri melekeen paikallaan ja lekti kans. Jonnin verran joutu silipomaan, että sai coolerin kans paikalle. Flektiks tulee biltemasta 10" flekti, jossa sama "virtausmäärä" kun siinä isommassa 14". ~5cm paksu, ja ahasta meinaa olla, mutta eiköhän se sinne mene. En tiiä saanko oikeen hyvin sitä tuohon mahtumaan, siis jäähdyttämisen kannalta, mutta eiköhän se nyt jotakin hyödutä vaikka puskuri täysin eteen tuleekin...
Sisälle tuli mittarivaloja, ja vielä pitäs tehä hanskalokeroon mittariteline teollisuusmittareille, ja samaan telineeseen tulee varmaan morkoolinappi, flektin ylimääränen käynnistys ja ehkä hukkaportin vastapaineohjauksen nappi ynm. Ja bleederi kans hanskalokeroon, kuhan jostain saan hyvä. Kuvia tulee kuha kerkeen saaha valamiiks ja sitä myöten ottaa.

Sisälle tuli mittarivaloja, ja vielä pitäs tehä hanskalokeroon mittariteline teollisuusmittareille, ja samaan telineeseen tulee varmaan morkoolinappi, flektin ylimääränen käynnistys ja ehkä hukkaportin vastapaineohjauksen nappi ynm. Ja bleederi kans hanskalokeroon, kuhan jostain saan hyvä. Kuvia tulee kuha kerkeen saaha valamiiks ja sitä myöten ottaa.
It's hard to be a mersumies...
w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)
Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)
Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
eiköhän asia ole niin, että nuo muut jutut yrittää vain apinoida kunnollista vastapaine ohjausta... bleed, rajapaine jne. venttiilit on köyhien yrityksiä apinoida oikeaa vastapaine ohjattua hukkistapatroltd kirjoitti:Jep, ja samalla voi unohtaa tuollaiset vastapainejutut.

paras olis unohtaa ne muut ja keskittyä vain siihen vastapaine ohjaukseen...
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Mitenhän ihimeessä meinasitte hukkista säätää, jos ei vastapaineella? Oli sitte rajapaineventtiilillä, tai bleederillä, mutta noitten ero on se, että bleederillä aukee tasasesti. Rajapaineventtiilillähän se on yhtä pätkettä se homma... Tietysti jossain tilanteessa parempi.
Itellä on visio säätää pakopaineella tuota. Pakopaine ohjataan kalvon yläpuolelle jota sitte bleedataan, eikä niinku normaalisti että ahtopaine pakopaineen kaveriks. Sama kait se on kummateppäin tekee.
Tässä jälkimmäisessä vaan ei tartte jousten kans läträtä, haetaan bleederillä oikea paine että pakopaine kumoaa itteensä vähäsen. Saa olla löysät jouset, ja jos jotakin tapahtuu, niin sillon hukkis aukee jo aikasemmin, eikä jääkkään kiinni.
Itellä on visio säätää pakopaineella tuota. Pakopaine ohjataan kalvon yläpuolelle jota sitte bleedataan, eikä niinku normaalisti että ahtopaine pakopaineen kaveriks. Sama kait se on kummateppäin tekee.

Tässä jälkimmäisessä vaan ei tartte jousten kans läträtä, haetaan bleederillä oikea paine että pakopaine kumoaa itteensä vähäsen. Saa olla löysät jouset, ja jos jotakin tapahtuu, niin sillon hukkis aukee jo aikasemmin, eikä jääkkään kiinni.
It's hard to be a mersumies...
w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)
Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)
Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.