W115 mulkosilmäkysely
W115 mulkosilmäkysely
Laitetaanpa tulevan pääsiaisen kunniaksi uusi W115-äänestys tänne. Kysymyshän on siis W115/114:n vanhanmallisista ajovalojen linsseistä, jotka ovat sellaiset pyöreät ja mulkoilevat, toisin kuin nuo yleisemmät, sivuprofiililtaan suorakulmaiset.
-Daaz
-Daaz
Speed kills, but it also makes you very fast.
114.073 1976 (H) – 114.023 1974 (H) – 114.073 1975 (V) – 114.073 1974 (V) – 126.046 1990 (M)
114.073 1976 (H) – 114.023 1974 (H) – 114.073 1975 (V) – 114.073 1974 (V) – 126.046 1990 (M)
Kuva kyseisistä laseista:
http://www.kolumbus.fi/timo.tervio/linssi.jpg
http://www.kolumbus.fi/timo.tervio/linssit.jpg
http://www.kolumbus.fi/timo.tervio/linssi.jpg
http://www.kolumbus.fi/timo.tervio/linssit.jpg
W114.011 250 1974 M130.923
W115.010 220 1969 M115
http://www.flickr.com/photos/zenitmania/
W115.010 220 1969 M115
http://www.flickr.com/photos/zenitmania/
Kyllä, kyseessä on juuri tämä malli. Minkähän hintaisia nuo uustuotanto-osat ovat, niitä kun ainakin kolme henkilöä tehtailee Suomessa. Hintojen luulisi olevan siten melko edukkaat?Muffler kirjoitti:Kuva kyseisistä laseista:
http://www.kolumbus.fi/timo.tervio/linssi.jpg
http://www.kolumbus.fi/timo.tervio/linssit.jpg
-Daaz
Speed kills, but it also makes you very fast.
114.073 1976 (H) – 114.023 1974 (H) – 114.073 1975 (V) – 114.073 1974 (V) – 126.046 1990 (M)
114.073 1976 (H) – 114.023 1974 (H) – 114.073 1975 (V) – 114.073 1974 (V) – 126.046 1990 (M)
O-ranssi ja FSAC
Ai poistamalla oranssin linssin ja laittamalla tilalle oranssin polttimon? Mä oon miettinyt sitä kans, mutta ehkä jäänee originaaliksi. Tulee edes vähän väriä hopeanharmaaseen autoon.Muffler kirjoitti:Tein tuning vilkut
-Daaz
PS. Pitäisköhän perustaa FSAC eli Finnisch Strich-Acht Club, kun tuntuu sama aktiiviporukka pyörivän täällä tämän aiheen ympärillä?
Speed kills, but it also makes you very fast.
114.073 1976 (H) – 114.023 1974 (H) – 114.073 1975 (V) – 114.073 1974 (V) – 126.046 1990 (M)
114.073 1976 (H) – 114.023 1974 (H) – 114.073 1975 (V) – 114.073 1974 (V) – 126.046 1990 (M)
Re: O-ranssi ja FSAC
okei, oon jäsen nr.2.Daaz kirjoitti:Ai poistamalla oranssin linssin ja laittamalla tilalle oranssin polttimon? Mä oon miettinyt sitä kans, mutta ehkä jäänee originaaliksi. Tulee edes vähän väriä hopeanharmaaseen autoon.Muffler kirjoitti:Tein tuning vilkut
-Daaz
PS. Pitäisköhän perustaa FSAC eli Finnisch Strich-Acht Club, kun tuntuu sama aktiiviporukka pyörivän täällä tämän aiheen ympärillä?
Mä voin tehä nettisivut.
W114.011 250 1974 M130.923
W115.010 220 1969 M115
http://www.flickr.com/photos/zenitmania/
W115.010 220 1969 M115
http://www.flickr.com/photos/zenitmania/
FSAC
Jahas, taidettiin just perustaa yhdistys. Luulen että Saul saadaan myös houkuteltua jotenkin mukaan.
Pidettäiskös perustamiskokous Helsingissä kesällä? Nimeä pitää vielä miettiä, mutta ehkä se tuokin menisi.
-Daaz

-Daaz
Speed kills, but it also makes you very fast.
114.073 1976 (H) – 114.023 1974 (H) – 114.073 1975 (V) – 114.073 1974 (V) – 126.046 1990 (M)
114.073 1976 (H) – 114.023 1974 (H) – 114.073 1975 (V) – 114.073 1974 (V) – 126.046 1990 (M)
Re: FSAC
Vielä kun tuo romu liikkuis, no hällä väliä.Daaz kirjoitti:Jahas, taidettiin just perustaa yhdistys. Luulen että Saul saadaan myös houkuteltua jotenkin mukaan.Pidettäiskös perustamiskokous Helsingissä kesällä? Nimeä pitää vielä miettiä, mutta ehkä se tuokin menisi.
-Daaz
W114.011 250 1974 M130.923
W115.010 220 1969 M115
http://www.flickr.com/photos/zenitmania/
W115.010 220 1969 M115
http://www.flickr.com/photos/zenitmania/
Re: FSAC
Mulla kyllä liikkuis, mutta kun kotelot on aivan mädät. Siis aivan todella. Onneksi maalipinta on kuin uusi.Muffler kirjoitti:Vielä kun tuo romu liikkuis, no hällä väliä.

Speed kills, but it also makes you very fast.
114.073 1976 (H) – 114.023 1974 (H) – 114.073 1975 (V) – 114.073 1974 (V) – 126.046 1990 (M)
114.073 1976 (H) – 114.023 1974 (H) – 114.073 1975 (V) – 114.073 1974 (V) – 126.046 1990 (M)
Re: FSAC
No eihän se olis pystäri eikä mikään ellei siinä olis helmat lahot.Daaz kirjoitti:Mulla kyllä liikkuis, mutta kun kotelot on aivan mädät. Siis aivan todella. Onneksi maalipinta on kuin uusi.Muffler kirjoitti:Vielä kun tuo romu liikkuis, no hällä väliä.No, onhan tuo projektiauto odottamassa, se kun on kolaroitu California import, ei ainakaan ole ruostetta.
W114.011 250 1974 M130.923
W115.010 220 1969 M115
http://www.flickr.com/photos/zenitmania/
W115.010 220 1969 M115
http://www.flickr.com/photos/zenitmania/
Re: FSAC
No niin kai...Muffler kirjoitti:No eihän se olis pystäri eikä mikään ellei siinä olis helmat lahot.

-Daaz
Speed kills, but it also makes you very fast.
114.073 1976 (H) – 114.023 1974 (H) – 114.073 1975 (V) – 114.073 1974 (V) – 126.046 1990 (M)
114.073 1976 (H) – 114.023 1974 (H) – 114.073 1975 (V) – 114.073 1974 (V) – 126.046 1990 (M)
Re: FSAC
Ja minen lähe mihinkää!Daaz kirjoitti:Jahas, taidettiin just perustaa yhdistys. Luulen että Saul saadaan myös houkuteltua jotenkin mukaan.![]()

Kumipyöräinen käyttökartano: LMC Liberty 635 / Sprinter W903 313CDI 2000
Harrasteautot: 114.008 1976 ruumisauto, tallin nurkassa: 115.108 1975 ruumisauto
Exät: 115.110 1972 tuhoutunut ympäriajossa, myydyt: 124.106 1993 ruumisauto, 124.125 1987, Smart CDI Coupe W451 2009, 115.117 1975, 203.208 2005 Sport edition
http://www.ruumisauto.fi/ - Raskas työ vaatii raskaat huvit...
https://www.youtube.com/@EccentricHistoryOfficial
Harrasteautot: 114.008 1976 ruumisauto, tallin nurkassa: 115.108 1975 ruumisauto
Exät: 115.110 1972 tuhoutunut ympäriajossa, myydyt: 124.106 1993 ruumisauto, 124.125 1987, Smart CDI Coupe W451 2009, 115.117 1975, 203.208 2005 Sport edition
http://www.ruumisauto.fi/ - Raskas työ vaatii raskaat huvit...
https://www.youtube.com/@EccentricHistoryOfficial
Re: FSAC
No siihen kaatu sitten sekin. Lähtisköhän edes Olli ja Tuc?Saul kirjoitti:Ja minen lähe mihinkää!

Speed kills, but it also makes you very fast.
114.073 1976 (H) – 114.023 1974 (H) – 114.073 1975 (V) – 114.073 1974 (V) – 126.046 1990 (M)
114.073 1976 (H) – 114.023 1974 (H) – 114.073 1975 (V) – 114.073 1974 (V) – 126.046 1990 (M)
Re: FSAC
No ei kannata ottaa kaikkea niin tosissaanDaaz kirjoitti:No siihen kaatu sitten sekin. Lähtisköhän edes Olli ja Tuc?Saul kirjoitti:Ja minen lähe mihinkää!


Kumipyöräinen käyttökartano: LMC Liberty 635 / Sprinter W903 313CDI 2000
Harrasteautot: 114.008 1976 ruumisauto, tallin nurkassa: 115.108 1975 ruumisauto
Exät: 115.110 1972 tuhoutunut ympäriajossa, myydyt: 124.106 1993 ruumisauto, 124.125 1987, Smart CDI Coupe W451 2009, 115.117 1975, 203.208 2005 Sport edition
http://www.ruumisauto.fi/ - Raskas työ vaatii raskaat huvit...
https://www.youtube.com/@EccentricHistoryOfficial
Harrasteautot: 114.008 1976 ruumisauto, tallin nurkassa: 115.108 1975 ruumisauto
Exät: 115.110 1972 tuhoutunut ympäriajossa, myydyt: 124.106 1993 ruumisauto, 124.125 1987, Smart CDI Coupe W451 2009, 115.117 1975, 203.208 2005 Sport edition
http://www.ruumisauto.fi/ - Raskas työ vaatii raskaat huvit...
https://www.youtube.com/@EccentricHistoryOfficial
- Olli Lajunen
- Asiantuntija
- Viestit: 1225
- Liittynyt: Ti 29.04.2003 00:05
- Paikkakunta: Yppäri
Re: FSAC
No mikä ettei, tällä porukalla ei varmaan kannata yhdistyksiä perustella...Saul kirjoitti:No ei kannata ottaa kaikkea niin tosissaanDaaz kirjoitti:No siihen kaatu sitten sekin. Lähtisköhän edes Olli ja Tuc?Saul kirjoitti:Ja minen lähe mihinkää!, vaikka kaikenlaista yhdistysmuotoista toimintaa olenkin karttanut...

Ilmeisesti tähän tyyliin:

(klikatkaa kuvaa)

Harrastin myös antituunausta ja poistin "liialliset" listat maskista, oli jotenkin liikaa tavaraa keulassa noiden lisävalojen lisäksi.

Pitää harkita jos vaihtaisin jopa alkuperäisen värisen maskin tai maalaisin tuon nykyisen varakappaleen tummanharmaaksi.
(kesäksi voisin poistaa nuo lisävalotkin, ehkä...)
W115 200D 2.4 sttppdic 5/75
W211 E 320 CDI T 4Matic 10/05
Exä: W202 220 -96
W211 E 320 CDI T 4Matic 10/05
Exä: W202 220 -96
Kahdestakympistä neljäänkymppiin on lasien hinnat näkyny olevan rompetoreilla.Tuc kirjoitti:Olen heti peesissä tuossa /8-klubissa! Perustakaa saman tien tai ottakaa mukaan perustamaan!
Voisi vielä kommentoida, että noita uudempia laseja sai alle satkulla 90-luvulla. Vanhemmista en tiedä.
W114.011 250 1974 M130.923
W115.010 220 1969 M115
http://www.flickr.com/photos/zenitmania/
W115.010 220 1969 M115
http://www.flickr.com/photos/zenitmania/
- Olli Lajunen
- Asiantuntija
- Viestit: 1225
- Liittynyt: Ti 29.04.2003 00:05
- Paikkakunta: Yppäri
Eikös nuo mulkosilmälasit ole tarkoitettu hehkulamppujen kanssa, jos halogeenilasin tilalle vaihtaa sinne vaihtaa "hehkulamppumulkosilmälasit" niin kokonaisuus ei ole E-hyväksytty eli eivät ole periaatteessa lailliset. 
Periaatteessa tuo vilkkujen tuunaaminenkaan (mitä myös itse harrastin) ei taida olla ihan pykälien mukainen.
(Kuka sen huomaa on sitten toinen asia.)

Periaatteessa tuo vilkkujen tuunaaminenkaan (mitä myös itse harrastin) ei taida olla ihan pykälien mukainen.
(Kuka sen huomaa on sitten toinen asia.)
W115 200D 2.4 sttppdic 5/75
W211 E 320 CDI T 4Matic 10/05
Exä: W202 220 -96
W211 E 320 CDI T 4Matic 10/05
Exä: W202 220 -96
Juu, mutta tuolloin sai UUSIA siihen hintaan... on hieman eri kiiltoaste, kun laseilla on nyt ajettu ehkä 5000km... vertailen esim. Turussa pyörivään vihreään entiseen taksiin, jolla on kiskottu ehkä 500tkm.Muffler kirjoitti: Kahdestakympistä neljäänkymppiin on lasien hinnat näkyny olevan rompetoreilla.
Saahan noita vanhemman mallin laseja vieläkin uutena, esim. Motonettistä karvan alle 20€:lla.
Ehdottomasti pyöreä lasi on paremman näköinen, harmi vaan ettei periaatteessa sais käyttää H4:en kanssa. Ei tee oikean laista kuviota..

Ehdottomasti pyöreä lasi on paremman näköinen, harmi vaan ettei periaatteessa sais käyttää H4:en kanssa. Ei tee oikean laista kuviota..

Ihan vain näin mersumiesten kesken...
w211 280cdi
w111 '320cdi' Coupe
w115 '280E'
w211 280cdi
w111 '320cdi' Coupe
w115 '280E'