W115 mulkosilmäkysely

Kaikki 25+ vuotiaita Mersun mallisarjoja koskeva keskustelu.
Vastaa Viestiin

Suhteesi W115:n vanhoihin linsseihin

Mistä höpistään? En tunne koko käsitettä!
12
29%
Olen joskus kuullut puhuttavan niistä
2
5%
Olen kerran nähnyt kuvassa
7
17%
Olen kerran nähnyt luonnossa
4
10%
Onhan noita näkynyt aina välillä
8
19%
Miten niin harvinaiset?
2
5%
Muita en suostu käyttämäänkään
3
7%
Olen aloittanut uustuotannon olohuoneessani
4
10%
 
Ääniä yhteensä: 42

Avatar
Daaz
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 1634
Liittynyt: Ti 25.11.2003 19:20
Paikkakunta: Espoo

W115 mulkosilmäkysely

Viesti Kirjoittaja Daaz »

Laitetaanpa tulevan pääsiaisen kunniaksi uusi W115-äänestys tänne. Kysymyshän on siis W115/114:n vanhanmallisista ajovalojen linsseistä, jotka ovat sellaiset pyöreät ja mulkoilevat, toisin kuin nuo yleisemmät, sivuprofiililtaan suorakulmaiset.

-Daaz
Speed kills, but it also makes you very fast.
114.073 1976 (H) – 114.023 1974 (H) – 114.073 1975 (V) – 114.073 1974 (V) – 126.046 1990 (M)
Avatar
Aapo.T
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4661
Liittynyt: Ti 29.04.2003 22:53
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Aapo.T »

W114.011 250 1974 M130.923
W115.010 220 1969 M115
http://www.flickr.com/photos/zenitmania/
Avatar
Daaz
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 1634
Liittynyt: Ti 25.11.2003 19:20
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Daaz »

Kyllä, kyseessä on juuri tämä malli. Minkähän hintaisia nuo uustuotanto-osat ovat, niitä kun ainakin kolme henkilöä tehtailee Suomessa. Hintojen luulisi olevan siten melko edukkaat?

-Daaz
Speed kills, but it also makes you very fast.
114.073 1976 (H) – 114.023 1974 (H) – 114.073 1975 (V) – 114.073 1974 (V) – 126.046 1990 (M)
Avatar
Aapo.T
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4661
Liittynyt: Ti 29.04.2003 22:53
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Aapo.T »

:DD

heh ostin noi lasit stigulta, toinen on boschin ja toinen hellan, jos jollain on kaupata boschin/hellan lasia niin voisin ostaa halvalla.
W114.011 250 1974 M130.923
W115.010 220 1969 M115
http://www.flickr.com/photos/zenitmania/
Avatar
Aapo.T
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4661
Liittynyt: Ti 29.04.2003 22:53
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Aapo.T »

W114.011 250 1974 M130.923
W115.010 220 1969 M115
http://www.flickr.com/photos/zenitmania/
Avatar
Daaz
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 1634
Liittynyt: Ti 25.11.2003 19:20
Paikkakunta: Espoo

O-ranssi ja FSAC

Viesti Kirjoittaja Daaz »

Muffler kirjoitti:Tein tuning vilkut
Ai poistamalla oranssin linssin ja laittamalla tilalle oranssin polttimon? Mä oon miettinyt sitä kans, mutta ehkä jäänee originaaliksi. Tulee edes vähän väriä hopeanharmaaseen autoon.

-Daaz

PS. Pitäisköhän perustaa FSAC eli Finnisch Strich-Acht Club, kun tuntuu sama aktiiviporukka pyörivän täällä tämän aiheen ympärillä?
Speed kills, but it also makes you very fast.
114.073 1976 (H) – 114.023 1974 (H) – 114.073 1975 (V) – 114.073 1974 (V) – 126.046 1990 (M)
Avatar
Aapo.T
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4661
Liittynyt: Ti 29.04.2003 22:53
Paikkakunta: Helsinki

Re: O-ranssi ja FSAC

Viesti Kirjoittaja Aapo.T »

Daaz kirjoitti:
Muffler kirjoitti:Tein tuning vilkut
Ai poistamalla oranssin linssin ja laittamalla tilalle oranssin polttimon? Mä oon miettinyt sitä kans, mutta ehkä jäänee originaaliksi. Tulee edes vähän väriä hopeanharmaaseen autoon.

-Daaz

PS. Pitäisköhän perustaa FSAC eli Finnisch Strich-Acht Club, kun tuntuu sama aktiiviporukka pyörivän täällä tämän aiheen ympärillä?
okei, oon jäsen nr.2.

Mä voin tehä nettisivut.
W114.011 250 1974 M130.923
W115.010 220 1969 M115
http://www.flickr.com/photos/zenitmania/
Avatar
Daaz
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 1634
Liittynyt: Ti 25.11.2003 19:20
Paikkakunta: Espoo

FSAC

Viesti Kirjoittaja Daaz »

Jahas, taidettiin just perustaa yhdistys. Luulen että Saul saadaan myös houkuteltua jotenkin mukaan. :D Pidettäiskös perustamiskokous Helsingissä kesällä? Nimeä pitää vielä miettiä, mutta ehkä se tuokin menisi.

-Daaz
Speed kills, but it also makes you very fast.
114.073 1976 (H) – 114.023 1974 (H) – 114.073 1975 (V) – 114.073 1974 (V) – 126.046 1990 (M)
Avatar
Aapo.T
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4661
Liittynyt: Ti 29.04.2003 22:53
Paikkakunta: Helsinki

Re: FSAC

Viesti Kirjoittaja Aapo.T »

Daaz kirjoitti:Jahas, taidettiin just perustaa yhdistys. Luulen että Saul saadaan myös houkuteltua jotenkin mukaan. :D Pidettäiskös perustamiskokous Helsingissä kesällä? Nimeä pitää vielä miettiä, mutta ehkä se tuokin menisi.

-Daaz
Vielä kun tuo romu liikkuis, no hällä väliä.
W114.011 250 1974 M130.923
W115.010 220 1969 M115
http://www.flickr.com/photos/zenitmania/
Avatar
Daaz
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 1634
Liittynyt: Ti 25.11.2003 19:20
Paikkakunta: Espoo

Re: FSAC

Viesti Kirjoittaja Daaz »

Muffler kirjoitti:Vielä kun tuo romu liikkuis, no hällä väliä.
Mulla kyllä liikkuis, mutta kun kotelot on aivan mädät. Siis aivan todella. Onneksi maalipinta on kuin uusi. :P No, onhan tuo projektiauto odottamassa, se kun on kolaroitu California import, ei ainakaan ole ruostetta.
Speed kills, but it also makes you very fast.
114.073 1976 (H) – 114.023 1974 (H) – 114.073 1975 (V) – 114.073 1974 (V) – 126.046 1990 (M)
Avatar
Aapo.T
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4661
Liittynyt: Ti 29.04.2003 22:53
Paikkakunta: Helsinki

Re: FSAC

Viesti Kirjoittaja Aapo.T »

Daaz kirjoitti:
Muffler kirjoitti:Vielä kun tuo romu liikkuis, no hällä väliä.
Mulla kyllä liikkuis, mutta kun kotelot on aivan mädät. Siis aivan todella. Onneksi maalipinta on kuin uusi. :P No, onhan tuo projektiauto odottamassa, se kun on kolaroitu California import, ei ainakaan ole ruostetta.
No eihän se olis pystäri eikä mikään ellei siinä olis helmat lahot.
W114.011 250 1974 M130.923
W115.010 220 1969 M115
http://www.flickr.com/photos/zenitmania/
Avatar
Daaz
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 1634
Liittynyt: Ti 25.11.2003 19:20
Paikkakunta: Espoo

Re: FSAC

Viesti Kirjoittaja Daaz »

Muffler kirjoitti:No eihän se olis pystäri eikä mikään ellei siinä olis helmat lahot.
No niin kai... :roll:

-Daaz
Speed kills, but it also makes you very fast.
114.073 1976 (H) – 114.023 1974 (H) – 114.073 1975 (V) – 114.073 1974 (V) – 126.046 1990 (M)
Avatar
Saul
Ylläpitäjä / Admin
Ylläpitäjä / Admin
Viestit: 4638
Liittynyt: Ke 09.04.2003 18:14
Paikkakunta: Planet Earth

Re: FSAC

Viesti Kirjoittaja Saul »

Daaz kirjoitti:Jahas, taidettiin just perustaa yhdistys. Luulen että Saul saadaan myös houkuteltua jotenkin mukaan. :D
Ja minen lähe mihinkää! :D
Kumipyöräinen käyttökartano: LMC Liberty 635 / Sprinter W903 313CDI 2000
Harrasteautot: 114.008 1976 ruumisauto, tallin nurkassa: 115.108 1975 ruumisauto
Exät: 115.110 1972 tuhoutunut ympäriajossa, myydyt: 124.106 1993 ruumisauto, 124.125 1987, Smart CDI Coupe W451 2009, 115.117 1975, 203.208 2005 Sport edition


http://www.ruumisauto.fi/ - Raskas työ vaatii raskaat huvit...
https://www.youtube.com/@EccentricHistoryOfficial
Avatar
Daaz
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 1634
Liittynyt: Ti 25.11.2003 19:20
Paikkakunta: Espoo

Re: FSAC

Viesti Kirjoittaja Daaz »

Saul kirjoitti:Ja minen lähe mihinkää! :D
No siihen kaatu sitten sekin. Lähtisköhän edes Olli ja Tuc? :D
Speed kills, but it also makes you very fast.
114.073 1976 (H) – 114.023 1974 (H) – 114.073 1975 (V) – 114.073 1974 (V) – 126.046 1990 (M)
Avatar
Saul
Ylläpitäjä / Admin
Ylläpitäjä / Admin
Viestit: 4638
Liittynyt: Ke 09.04.2003 18:14
Paikkakunta: Planet Earth

Re: FSAC

Viesti Kirjoittaja Saul »

Daaz kirjoitti:
Saul kirjoitti:Ja minen lähe mihinkää! :D
No siihen kaatu sitten sekin. Lähtisköhän edes Olli ja Tuc? :D
No ei kannata ottaa kaikkea niin tosissaan :wink: , vaikka kaikenlaista yhdistysmuotoista toimintaa olenkin karttanut... :roll:
Kumipyöräinen käyttökartano: LMC Liberty 635 / Sprinter W903 313CDI 2000
Harrasteautot: 114.008 1976 ruumisauto, tallin nurkassa: 115.108 1975 ruumisauto
Exät: 115.110 1972 tuhoutunut ympäriajossa, myydyt: 124.106 1993 ruumisauto, 124.125 1987, Smart CDI Coupe W451 2009, 115.117 1975, 203.208 2005 Sport edition


http://www.ruumisauto.fi/ - Raskas työ vaatii raskaat huvit...
https://www.youtube.com/@EccentricHistoryOfficial
Avatar
Olli Lajunen
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1225
Liittynyt: Ti 29.04.2003 00:05
Paikkakunta: Yppäri

Re: FSAC

Viesti Kirjoittaja Olli Lajunen »

Saul kirjoitti:
Daaz kirjoitti:
Saul kirjoitti:Ja minen lähe mihinkää! :D
No siihen kaatu sitten sekin. Lähtisköhän edes Olli ja Tuc? :D
No ei kannata ottaa kaikkea niin tosissaan :wink: , vaikka kaikenlaista yhdistysmuotoista toimintaa olenkin karttanut... :roll:
No mikä ettei, tällä porukalla ei varmaan kannata yhdistyksiä perustella... :)
Muffler kirjoitti:Tein tuning vilkut:

www.kolumbus.fi/timo.tervio/aiptek/mese.JPG
Ilmeisesti tähän tyyliin: :)
(klikatkaa kuvaa)
Kuva

Harrastin myös antituunausta ja poistin "liialliset" listat maskista, oli jotenkin liikaa tavaraa keulassa noiden lisävalojen lisäksi. :x
Pitää harkita jos vaihtaisin jopa alkuperäisen värisen maskin tai maalaisin tuon nykyisen varakappaleen tummanharmaaksi.
(kesäksi voisin poistaa nuo lisävalotkin, ehkä...)
W115 200D 2.4 sttppdic 5/75
W211 E 320 CDI T 4Matic 10/05
Exä: W202 220 -96
Opa
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 41
Liittynyt: Pe 24.10.2003 16:09
Paikkakunta: Nummela

Viesti Kirjoittaja Opa »

Tuolta Mersu näytti silloin kun olin pieni. Hienolta. :-)
Tuc
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 443
Liittynyt: Ke 31.03.2004 20:04
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Tuc »

Olen heti peesissä tuossa /8-klubissa! Perustakaa saman tien tai ottakaa mukaan perustamaan!

Voisi vielä kommentoida, että noita uudempia laseja sai alle satkulla 90-luvulla. Vanhemmista en tiedä.
Avatar
Aapo.T
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4661
Liittynyt: Ti 29.04.2003 22:53
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Aapo.T »

Tuc kirjoitti:Olen heti peesissä tuossa /8-klubissa! Perustakaa saman tien tai ottakaa mukaan perustamaan!

Voisi vielä kommentoida, että noita uudempia laseja sai alle satkulla 90-luvulla. Vanhemmista en tiedä.
Kahdestakympistä neljäänkymppiin on lasien hinnat näkyny olevan rompetoreilla.
W114.011 250 1974 M130.923
W115.010 220 1969 M115
http://www.flickr.com/photos/zenitmania/
Avatar
Olli Lajunen
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1225
Liittynyt: Ti 29.04.2003 00:05
Paikkakunta: Yppäri

Viesti Kirjoittaja Olli Lajunen »

Eikös nuo mulkosilmälasit ole tarkoitettu hehkulamppujen kanssa, jos halogeenilasin tilalle vaihtaa sinne vaihtaa "hehkulamppumulkosilmälasit" niin kokonaisuus ei ole E-hyväksytty eli eivät ole periaatteessa lailliset. :roll:

Periaatteessa tuo vilkkujen tuunaaminenkaan (mitä myös itse harrastin) ei taida olla ihan pykälien mukainen.
(Kuka sen huomaa on sitten toinen asia.)
W115 200D 2.4 sttppdic 5/75
W211 E 320 CDI T 4Matic 10/05
Exä: W202 220 -96
Tuc
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 443
Liittynyt: Ke 31.03.2004 20:04
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Tuc »

Muffler kirjoitti: Kahdestakympistä neljäänkymppiin on lasien hinnat näkyny olevan rompetoreilla.
Juu, mutta tuolloin sai UUSIA siihen hintaan... on hieman eri kiiltoaste, kun laseilla on nyt ajettu ehkä 5000km... vertailen esim. Turussa pyörivään vihreään entiseen taksiin, jolla on kiskottu ehkä 500tkm.
Avatar
Antti L.
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 371
Liittynyt: To 08.04.2004 11:13
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Antti L. »

Saahan noita vanhemman mallin laseja vieläkin uutena, esim. Motonettistä karvan alle 20€:lla.

Ehdottomasti pyöreä lasi on paremman näköinen, harmi vaan ettei periaatteessa sais käyttää H4:en kanssa. Ei tee oikean laista kuviota..
:)
Ihan vain näin mersumiesten kesken...

w211 280cdi
w111 '320cdi' Coupe
w115 '280E'
Vastaa Viestiin