Eli noin 4 vuotta sitten ostettu W124 200D -94. Muutama kuukausi tuolla ehdittiin ajamaan oston jälkeen kun selvisi että auto on kolaroitu keulasta aikanaan. Se nyt ei sinällänsä ollut ongelma kun auto toimi hienosti ja kulki suoraan.
Eräänä päivänä syttyikin SRS merkkivalo mittariin ja pelästyin sitä aikalailla että mitäs perkelettä.. annoin asian olla koska katsastukseen olis vielä reilusti aikaa.
Huomasin viikonpäästä edellisestä että ajovalo oli palanut ja vaihdoin uuden tilalle. valoja testailemaan ohjaamoon ja kas huomasin samalla SRS valon kadonneen. Airbagi oli siis "korjattu" poistamalla vikavalo pois käytöstä ja siirtämällä valojen vikavalo tilalle.
Kysymys kuuluukiin. Uskallanko laittaa autoon samanalaisen bägillisen ratin ja se toimii heti?
W124 SRS AIRBAG ongelma
W124 SRS AIRBAG ongelma
BMW M535 -86
Volvo V90 D3 -18
Volvo V90 D3 -18
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 41
- Liittynyt: Ma 06.09.2010 18:25
Jos muu ei auta ja auton haluaa liikenteeseen eikä paaliin tai ei juuri ole halua sijoittaa auton hintaa turvatyynyihin, alla olevan linkin mukainen kytkentä saa turvatyynyn merkkivalon palamaan n. 4 s alla olevilla vastuksen ja kondensaattorin arvoilla.
Kytkentä löytyy kohdasta 555/556 Monostable. Manuaalinen kytkin trigger jätetään pois.
R1 820 kohm
C1 4,7 mikro faradia
Power-on reset or trigger kohdasta yllä olevaan kytkentään liitetään liipaisupiiri ilman manuaalista kytkintä.
SRS-merkkilamppu kytketään output ja 0V väliin.
Komponentit kytketään yleismalliselle kytkentälevylle, joita saa alan liikkeistä.
555-ajastinpiiri kannattaa asentaa pitimeen. Kytkentälevyn foliot on katkaistava ajastinpiirin pitimen pinnien väliltä.
Osat alle 10 eur.
Vaatii hieman tinausta ja asennusta, mutta toimii.
http://www.kpsec.freeuk.com/555timer.htm
Kytkentä löytyy kohdasta 555/556 Monostable. Manuaalinen kytkin trigger jätetään pois.
R1 820 kohm
C1 4,7 mikro faradia
Power-on reset or trigger kohdasta yllä olevaan kytkentään liitetään liipaisupiiri ilman manuaalista kytkintä.
SRS-merkkilamppu kytketään output ja 0V väliin.
Komponentit kytketään yleismalliselle kytkentälevylle, joita saa alan liikkeistä.
555-ajastinpiiri kannattaa asentaa pitimeen. Kytkentälevyn foliot on katkaistava ajastinpiirin pitimen pinnien väliltä.
Osat alle 10 eur.
Vaatii hieman tinausta ja asennusta, mutta toimii.
http://www.kpsec.freeuk.com/555timer.htm
W 124 E 300 D -93