CDI200 vai 220..?
CDI200 vai 220..?
Wäyrysmallia on katellut vm 98-99, mutta ruosteita pelkään kovasti!
Lopullista päätöstäni suunnitellessa, punnitsen kummalla CDI-koneella 200 vai 220 hankinta olisi parempi. Olen jostain lukenut, että 220 olisi pumppuongelmia tai jotain sellaista, mutta olisiko totta..mitä muuta?
Saksan tuontiautoyhteytyni väittää, ettei saksalaisautoissa ole paljon puhuttua ruosteongelmaa, siellä kun olisi tehdaskutsuilla hoidettu ruosteovet pois, auton papereissa olisi kai jokin sertifigaatti vaihdosta, mutta uskoako tuota!
Suomessa kuulemma korjaukset tehdään vain asiakkaan reklamoinnista, nythän niistä kai joutuu maksamaankin.
Onhan se uskomatonta että tehdas vain suoltaa vuosikaupalla epäkelpoa tavaraa..ongelmia kun tuntuu olevan ainakin W210-malleista 96-00, toisaalta mikä takaa, ettei uusimmissakin! Selvää vastuunottoa ei tehtaalla ole.
Onko jollakin kokemuksia Saksalaisen tuontiväykyn ruosteista tai ruosteettomuudesta, tehdaskorjauksista? Ruostekokemuksia kyllä tuntuu karttuvan vähän joka foorumilla?
Tosi mikä tosi..mitäpäs tuota vähättelemään,mutta olisko Saksassa asia hoidettu tosiaan paremmin kuin täällä!
Lopullista päätöstäni suunnitellessa, punnitsen kummalla CDI-koneella 200 vai 220 hankinta olisi parempi. Olen jostain lukenut, että 220 olisi pumppuongelmia tai jotain sellaista, mutta olisiko totta..mitä muuta?
Saksan tuontiautoyhteytyni väittää, ettei saksalaisautoissa ole paljon puhuttua ruosteongelmaa, siellä kun olisi tehdaskutsuilla hoidettu ruosteovet pois, auton papereissa olisi kai jokin sertifigaatti vaihdosta, mutta uskoako tuota!
Suomessa kuulemma korjaukset tehdään vain asiakkaan reklamoinnista, nythän niistä kai joutuu maksamaankin.
Onhan se uskomatonta että tehdas vain suoltaa vuosikaupalla epäkelpoa tavaraa..ongelmia kun tuntuu olevan ainakin W210-malleista 96-00, toisaalta mikä takaa, ettei uusimmissakin! Selvää vastuunottoa ei tehtaalla ole.
Onko jollakin kokemuksia Saksalaisen tuontiväykyn ruosteista tai ruosteettomuudesta, tehdaskorjauksista? Ruostekokemuksia kyllä tuntuu karttuvan vähän joka foorumilla?
Tosi mikä tosi..mitäpäs tuota vähättelemään,mutta olisko Saksassa asia hoidettu tosiaan paremmin kuin täällä!
Mitä itse katselin noita Saksasta uitettuja, niin ruosteettomilta tosiaan vaikuttivat.
Muutamassa niissäkin oli kyllä korroosio päässyt iskemään muuta pääasiallisesti siistimpiä.
Johtuneeko siitä että Saksassa niitä ei kylvetetä suolassa?
Ja cdi:ssä ei pitäisi ongelmia olla, aika sama hankitko 220 vai 200, tietysti 220 on hieman parempi suorituskyvyltään ja hinnat näyttää olevan aika tasan.
Ja halvalla menee ainakin tuo 200cdi, viimeiset 1000km taittui 5,8l keskikulutuksella, ja tuossakin on osa jo noita kaupassa käyntejä ja kaupunkiajeluita...keskinopeus kun oli kaikkiaan jotain 50km/h.
Maantiellä kulutus on kyllä todella pientä.
Ei voi sanoa kuin että tyytyväinen olen.
Jos katsot helpommaksi löytää ruosteettoman auton saksasta niin ei muuta kun vaan, mutta kyllä niitä hyväkuntoisia näkee kotimaassakin, ei ne nyt sentään kaikki mitään ruostepesiä ole.
Kun vain löydät sen irman kauppakassina olleen cdi:n jolla ei ole käyty suolatiellä rullaamassa ja suojaukset hoidettu kunnolla
Ja mitä itse noita katselin niin ruosteongelmaa ilmeni enemmänkin juuri noissa vanhemmissa, cdi:ssä ei niinkään enää.
Tosin oli niissäkin joissain pientä sanomista mutta luulen sen johtuvan enemmänkin käyttäjänsä välinpitämättömyydestä.
Ai hittolainen, ei se ole ruosteeton tuo omakaan, löysin vahaillessani takapyörän kupeesta alahelmasta 1X1mm ruostepisteen....kopkop
Muutamassa niissäkin oli kyllä korroosio päässyt iskemään muuta pääasiallisesti siistimpiä.
Johtuneeko siitä että Saksassa niitä ei kylvetetä suolassa?
Ja cdi:ssä ei pitäisi ongelmia olla, aika sama hankitko 220 vai 200, tietysti 220 on hieman parempi suorituskyvyltään ja hinnat näyttää olevan aika tasan.
Ja halvalla menee ainakin tuo 200cdi, viimeiset 1000km taittui 5,8l keskikulutuksella, ja tuossakin on osa jo noita kaupassa käyntejä ja kaupunkiajeluita...keskinopeus kun oli kaikkiaan jotain 50km/h.
Maantiellä kulutus on kyllä todella pientä.
Ei voi sanoa kuin että tyytyväinen olen.
Jos katsot helpommaksi löytää ruosteettoman auton saksasta niin ei muuta kun vaan, mutta kyllä niitä hyväkuntoisia näkee kotimaassakin, ei ne nyt sentään kaikki mitään ruostepesiä ole.
Kun vain löydät sen irman kauppakassina olleen cdi:n jolla ei ole käyty suolatiellä rullaamassa ja suojaukset hoidettu kunnolla

Ja mitä itse noita katselin niin ruosteongelmaa ilmeni enemmänkin juuri noissa vanhemmissa, cdi:ssä ei niinkään enää.
Tosin oli niissäkin joissain pientä sanomista mutta luulen sen johtuvan enemmänkin käyttäjänsä välinpitämättömyydestä.
Ai hittolainen, ei se ole ruosteeton tuo omakaan, löysin vahaillessani takapyörän kupeesta alahelmasta 1X1mm ruostepisteen....kopkop

-
- Vakiokalustoa
Ihan totta että ero on muuallakin(pieniä ainakin) mutta ero on suurin 98 tai 99 välillä.Silloin siis hein/elokuussa-99 tehtiin facelifti jolloin PALJON muutui esim. vilkulliset peilit..mutta jos en ihan väärin muista niin 220cdi sai "uuden koneen" tehot 125hv:ta 143hv:een..
Miksi valita 200cdi kun on 220cdi "samalla" hinalla, ei ymmärrä ei!!
Kulkee paremmin,kuluttaa yhtä vähän(riippuu käytäjästä) ja ei muutkaan kustanukset nouse!?
Cdi-pumput kestää normaalisti(kaikki särkyy aikanaan..). Cdi-pumput "ensimmäiset" ei ole tehty "rikittömälle"(ei vähemmän voitelevalle..) ja sen vuoksi kuluvat loppuun ennen aikoja. MB maahantuojan edustaja kertoi ohimennen [TeknikensVärld nr13-2002sivu50] että asia on korjattu muuttamalla materiaalia pumpussa jolloin asia on ok.
Milloin parannus tehtiin ei käy selväksi.
Mutta jos katsoo vain vikoihin ja niitä on KAIKISSA autoissa, ei kannata ostaa vaan mennä jollain muulla A:sta B:hen.
Miksi valita 200cdi kun on 220cdi "samalla" hinalla, ei ymmärrä ei!!
Kulkee paremmin,kuluttaa yhtä vähän(riippuu käytäjästä) ja ei muutkaan kustanukset nouse!?
Cdi-pumput kestää normaalisti(kaikki särkyy aikanaan..). Cdi-pumput "ensimmäiset" ei ole tehty "rikittömälle"(ei vähemmän voitelevalle..) ja sen vuoksi kuluvat loppuun ennen aikoja. MB maahantuojan edustaja kertoi ohimennen [TeknikensVärld nr13-2002sivu50] että asia on korjattu muuttamalla materiaalia pumpussa jolloin asia on ok.
Milloin parannus tehtiin ei käy selväksi.
Mutta jos katsoo vain vikoihin ja niitä on KAIKISSA autoissa, ei kannata ostaa vaan mennä jollain muulla A:sta B:hen.

A170cdi-00 1999-
- Jani Anttila
- Mersumies
Tasapainotusakselit tulivat vasta uudemman W211-korin yhteyteen tehokkaampaan 150 hv:n versioon.Mr_Benz kirjoitti:Tietääkseni erona myös jotenkin eri tavalla tasapainotettu kampiakseli... Muistaakseni jotkut vastapainot tms. Tuskin on suurempaa merkitystä vaikka lastuttaskin. Lastuttamalla saa aika kivasti lisäpotkua.
W210 200/220 CDI-mallien voimansiirroissa oli heti alusta alkaen eroja. Mutta 200 CDI:tä lastuttaessa tuskin mitään voimansiirtoon liittyviä ongelmia syntyy.
Mauri H. kirjoitti:Kuulemma myöhemmissä malleissa on eroja mm. voimansiirrossa.10tumppi kirjoitti:200 Cdi:n ja 220 Cdi:n ero on vaan lastu, tekniikka on molemmissa sama.
Just joo! Kun aikoinaan olin ostamassa C-coppasta niin Mersun liikkeellä kerrottiin lastu olevan vain erona!

Eivät tunnu myyjätkään olevan ajan tasalla.
Näin kirjoitteli Puntti
Ex. Mese Cdi220T aut. -98
V70Tdi aut. -98
Masa 323 F 1.6i aut. -92
" Laiska ei jaksa keppiä hämmentää! "
Ex. Mese Cdi220T aut. -98
V70Tdi aut. -98
Masa 323 F 1.6i aut. -92
" Laiska ei jaksa keppiä hämmentää! "
Hmmm, oliskoha niitä eroja ollut sitten 203:sen koneissa, eli siinä 143 hv:n 220:sessä...10tumppi kirjoitti:Mauri H. kirjoitti:Kuulemma myöhemmissä malleissa on eroja mm. voimansiirrossa.10tumppi kirjoitti:200 Cdi:n ja 220 Cdi:n ero on vaan lastu, tekniikka on molemmissa sama.
Just joo! Kun aikoinaan olin ostamassa C-coppasta niin Mersun liikkeellä kerrottiin lastu olevan vain erona!![]()
Eivät tunnu myyjätkään olevan ajan tasalla.
Mauri H. kirjoitti:Kuulemma myöhemmissä malleissa on eroja mm. voimansiirrossa.
Vahvistan Mauri H:n ymmärryksen että W202 200CDI:n ja 220CDI:n voimansiirrossa on eroja. Koneista saa samat tehot irti, mutta tästä - muistaakseni kytkimeen liittyvästä - syystä 200CDI:n chippiviritykset eivät yleensä ole yhtä korkeilla arvoilla kuin 220CDI:n chippiviritykset.10tumppi kirjoitti:...Kun aikoinaan olin ostamassa C-coppasta niin Mersun liikkeellä kerrottiin lastu olevan vain erona!...
-T
Minä taas olen ymmärtänyt että tuossa olisi kyse toteutukseen liittyvistä seikoista, eli siitä että kysymyksessä on "hämääjä" joka kytketään tietokoneen tulojen ja lähtöjen väliin (SIis mustan laatikon pistokkeen ja moottorin väliin) muuttamaan anturien arvoja, eikä oikeasta lastuttamisesta eli siitä että vaihdetaan itse tietokoneessa toimiva ohjelma. Siksi % nousu olisi samaa luokkaa 200- ja 220-koneissa.eerola kirjoitti:[Koneista saa samat tehot irti, mutta tästä - muistaakseni kytkimeen liittyvästä - syystä 200CDI:n chippiviritykset eivät yleensä ole yhtä korkeilla arvoilla kuin 220CDI:n chippiviritykset.
Nykyäänhän tuohon ohjelman vaihtoon ei tarvitse edes vaihtaa mitään lastua, riittää vain että ohjelma vaihdetaan piuhaa pitkin sinne purkkiin. Siksi ihmetyttää miksi näissä netistä löytyvissä systeemeissä on aina jonkun palikan kuva mukana, jos ne ei ole tuollaisia "hämääjiä"
En ala inttää koska en ole koskaan nähnyt vierekkäin 200:n ja 220:n kytkintä. Eli omin silmin todistanut niiden eroja.jysi kirjoitti:...Siksi % nousu olisi samaa luokkaa 200- ja 220-koneissa...
Väitteeni perustuu siihen, että harkitsin 200CDI:n hankkimista ja lastuttamista vs.samaa operaatiota 220CDI:lle. Tuolloin Eräs Keskisuomalainen Alaan Erikoistunut Yritys sanoi, mieluummin vievänsä ylävirityksille 220CDI:n kuin 200:n. Syyksi sanottiin W202-mallien voimansiirron (muistaakseni kytkin) erot.
Järkeenkäyvältä tuntui.
-T
Kytkimestä en tiedä - valtaosahan noista autoista on automaattivaihteisia - mutta minulle sanottiin mallien välisiä eroja löytyvän kardaanista ja perästä.eerola kirjoitti:Väitteeni perustuu siihen, että harkitsin 200CDI:n hankkimista ja lastuttamista vs.samaa operaatiota 220CDI:lle. Tuolloin Eräs Keskisuomalainen Alaan Erikoistunut Yritys sanoi, mieluummin vievänsä ylävirityksille 220CDI:n kuin 200:n. Syyksi sanottiin W202-mallien voimansiirron (muistaakseni kytkin) erot.
Voimasiirron eroista oli pieni juttu Suomen M-B Klubin jäsenlehdessä, käytetyn S202:n testin yhteydessä. Olisiko ollut viime tai toissa vuonna?
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
No en minä epäillyt sitä etteikö 220:n häntäpää voisi olla vahvemmasta raudasta tehty vaan sitä että "fuskaamalla" toteutetut chippaussysteemit (esimerkiksi ahtopainetta tai syötön pituutta muuttamalla toimivat) kasvattavat momenttia vakioprosentin alkuperäiseen verrattuna ja näinollen 200/220 ero säilyy samana.eerola kirjoitti:En ala inttää koska en ole koskaan nähnyt vierekkäin 200:n ja 220:n kytkintä. Väitteeni perustuu siihen, että harkitsin 200CDI:n hankkimista ja lastuttamista vs.samaa operaatiota 220CDI:lle. Tuolloin Eräs Keskisuomalainen Alaan Erikoistunut Yritys sanoi, mieluummin vievänsä ylävirityksille 220CDI:n kuin 200:n. Syyksi sanottiin W202-mallien voimansiirron (muistaakseni kytkin) erot.
Pikaisen nettisurffauksen seurauksena löytyi useampi systeemi joka lupasi voiman kasvavan x prosenttia tai 21 hevosvoimaa alkuperäiseen verrattuna ja yksi joka lupasi 165 hp kumpaankin.
Anteeksi jos esitin asian harhaanjohtavasti.
Jyrki