190 sportline

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Vastaa Viestiin
Avatar
retku
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 34
Liittynyt: To 08.04.2004 18:04
Paikkakunta: anjalankoski

190 sportline

Viesti Kirjoittaja retku »

moro poijjaat. ekaa kertaa kirjottelen tänne...mersku kuume iski ;-)

olen katellu tollasta hyvillä varusteilla olevaa suht tehokasta autoa. 190 meset 2.3, 16v tai 2.6 rivi6 koneella ja sportline varustuksella olisi kiinnostavimmat laitteet.

kokemusta/tietoa mulla ei mersuista ole paljoakaan...mitä nyt muutaman päivän "imenyt" tietoa netistä :-)

tuo 2.3 16v koneella oleva malli kiinnostaisi eniten. plussaa tulee tehosta,sportgetragista,ulkonäöstä.

2.6 kutonen olisi ehkä? luotettavampi ja vääntävämpi.

antakaa vihjeitä ja pistäkää mielipiteitä kumpi parempi. varusteet jotka minua miellyttää on nahkasisusta,lukkoperä (löytyykö ko vehkeistä?),ilmastointi,sähköheebelit.
Avatar
Tommi M
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 208
Liittynyt: La 05.04.2003 15:50
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Tommi M »

No tässä olis mobilessa yksi tarjolla: Mersu

Myyjän luotettavuudesta ei tietoa. Noista mobilen kuviasta ei paljoa ota selvää, totuus selviää paikan päällä. "nim.kokemusta on"

Edit: Muokattu linkki lyhyemmäksi luettavuuden takia.

T: Mauri
Jos Ford Motor Company on Ford-ihmisille FoMoCo, niin onko Honda Motor Company sitten honda-ihmisille HoMoCo?


W201
ex-W123 240td (Parts for sale)
HD
Kinnunen
Valvoja
Valvoja
Viestit: 1060
Liittynyt: Ti 25.03.2003 17:27
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Kinnunen »

No 16v-malleissa on kaikki herkut vakiona (nahkapenkkiä, sähköjuttuja, ASD, ABS yms..), kun taas 2.6:sessa ainoastaan jos on Sportline-malli. 2.3-16:ea valmistettiin vuosina 1984-1988, tehoja löytyy 170-185 hummaa (riippuen onko katalysaattorilla vai ilman), vääntöjä 220-235 Nm. 2.5-16v malli tuli 2.3-16:en seuraajaksi, ja sitä valmistetiin 1988-1993. Tehoa on 195-204 hv, vääntöjä 235-240 Nm. Vuonna 1989 tuli 2.5-16 EVO, jossa samat tehot mutta vähän räyhäkämmät spoilerit. Vuonna 1990 tuli EVO II, jossa tehoja 235 hv ja vääntöä 245 Nm. Siihen tuli jo hyvän maun rajoilla olevat siivet...
Noista EVO-malleista saa maksaa todella paljon, mutta noita tavallisia 16-venttilisiä alkaa saamaan jo suht edullisesti.

2.6:sen tehot on 160-166 hv, väännöt 220-228 Nm.
-MB S212 250 CGI -10
-MB C124 E320 Coupe -94
-BMW M3 -08
-Husqvarna R320 AWD -14
Avatar
retku
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 34
Liittynyt: To 08.04.2004 18:04
Paikkakunta: anjalankoski

Viesti Kirjoittaja retku »

kiitoksia. mitenkäs kiihtyvyydet 0-100? 2.3 16v kiihtyy n. 7.5sec. 2.6autom. 9.2sec mutta mitenkäs manuaali?

onko noissa huolto/korjauskustannuksissa isoja eroja?
Avatar
Jani
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1358
Liittynyt: Pe 04.04.2003 23:57
Paikkakunta: Karvia
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jani »

2.6 man 8.2-9.2sec ,riippuu iästä ja siitä onko kattia.
Tuolta löytyy teknisiä tietoja.
http://www.mercefreaken.com/
Huolto/korjaus kustannuksissa ei taida isoja eroja olla.
Kutoseen kyllä menee tulppia, öljyä ym. enemmän eli hiukan nostaa kustannuksia.
-Jani-
W124, W210, W163, W251
+Pari ajoneuvoa
Avatar
retku
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 34
Liittynyt: To 08.04.2004 18:04
Paikkakunta: anjalankoski

Viesti Kirjoittaja retku »

joo. yllättävän paljon on eroa katillisella ja katittomalla suorituskyvyssä.

soittelinkin tossa jo ydestä yksilöstä. muuten hyvä mutta lukkoperä(hajonnut) vaihdettu tavalliseen.

missä hinnoissa pyörii lukkoperät? onko 16v tai 6 koneisen perissä eroa?
----

16v moottorista tarkemmin. kansi on cossun valmistetta. onko alakerta mersua? kampura,kanget,männät?

mikä ruisku näissä on? L-jetronic?

anteeksi hurja kyselyvimma ;-)
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14210
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

Katsopa tämä viestiketju: http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... t=cosworth

Lisäksi kannattaa kokeilla hakua erilaisilla aiheeseen liittyvillä hakusanoilla. Vehekeestä on ollut useinkin puhettaa foorumilla.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Avatar
retku
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 34
Liittynyt: To 08.04.2004 18:04
Paikkakunta: anjalankoski

Viesti Kirjoittaja retku »

olisi pitäny paneutua vähän paremmalla ajalla sivuihin :oops: tietoa löytyikin aika kivasti.

mieltä jäi painamaan vielä:

lukkoperien hinnat/sopivuus/saatavuus

ruiskun tyyppi.

jos auto varustettu katalysaattorilla, saako sen poistaa? eikös siinä ollut jokin vuosimalli raja/vähäpäästöisyys juttu? onko katti mallien polttoainelaitteissa eroa vastaaviin katittomiin?
Kinnunen
Valvoja
Valvoja
Viestit: 1060
Liittynyt: Ti 25.03.2003 17:27
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Kinnunen »

retku kirjoitti:
jos auto varustettu katalysaattorilla, saako sen poistaa? eikös siinä ollut jokin vuosimalli raja/vähäpäästöisyys juttu?
no jos auto on merkitty vähäpäästöiseksi, ts. siinä on katti, niin sillon katinpoistosta tulee tietysti katsastuksessa liikaa päästöjä ->ei mene läpi. Esim. Proturbolla (www.proturbo.fi) on Magnaflow-katalysaattoreita myytävänä, joka ei ahista niin paljon kuin vakiokatti, mutta pitää kuitenkin päästöt kurissa.
-MB S212 250 CGI -10
-MB C124 E320 Coupe -94
-BMW M3 -08
-Husqvarna R320 AWD -14
Vastaa Viestiin