200cdi ja piiitkät aamukäynnistykset, vinkkejä kaivataan!

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
Chrispe
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 71
Liittynyt: Ma 06.02.2006 13:41
Paikkakunta: Pirkanmaa

200cdi ja piiitkät aamukäynnistykset, vinkkejä kaivataan!

Viesti Kirjoittaja Chrispe »

Eli ongelma on tuollaisen W203 200cdi:n kanssa kun ei vain millään haluaisi lähteä aamulla kanssani töihin...

Oireet alkoi, yllätys yllätys, kelien viilennyttyä ja ongelma toistuu joka aamu ja myös päivisin kun auto seisoo pidempään. PA-putkissa näkyy toisinaan kuplia. Nimenomaan siinä suodattimelta pumpulle menevässä mutta tähänkin vaihdettu nyt uudet tiivisteet. Putki on uusi ja päällisin puolin ehjä.

Toisinaan aamulla kun menee esimmäisen kerran vääntämään avaimesta niin heti sellainen alle sekunnin hörahdys ja sen jälkeen juku-juku-juku-juku avain koko ajan starttiasennossa 30-60sek niin lähtee yleensä kerralla käyntiin. Joskus mennyt 20minuuttiakin ennen kun saanut tuon kenkälusikan tulille mutta tähän asti on joka kerta uudella 100Ah akulla lähtenyt mutta jos kelit vielä kylmenee ja vika pahenee niin...

Jo tehtyä:

Hehkut tarkastetttu. Toimii...

Ohivuoto mitattu suuttimista ja todettu huomattava vuoto yhdessä suuttimessa. Tiivisteet vaihdettu = lähti pari päivää hyvin käyntiin kunnes vika alkoivat kahta pahempana. Ohivuototesti tehty uudestaan (kylmänä käynnissä ollessa) mutta nyt ei kuse yksikään ilmuslinjaan juuri ollenkaan soppaa.

Polttoainelinjojen kirkkat letkut vaihdettu muutama kk sitten, nyt vielä kaikki tiivisteet päivitetty mustista vihertäviin. Ei vaikutusta.

Edellisen omistajan toimesta vaihdettu korkeapainepumpun tiivisteet. En ensimmäisen lähtisi uudestaan tekemään mutta jos ei vikaa löydy niin kai tuokin on tehtävä.

Raili putken pään tiivisteitä ei tarkastettu / vaihdettu, vielä.

Voiko mahdollinen vuoto ilmauslinjan putkissa suuttimen päällä olevissa liitoksissa vaikuttaa siihen että järjestelmään pääsee ilmaa? Ei oikein selvinnyt mihin se linja oikein sieltä kannen päältä lähtee... Ulospäin eivät vuoda mutta entä jos vuotavat sisään päin...
hanta
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1187
Liittynyt: Pe 30.12.2005 12:45
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja hanta »

Pitääkö se suodattimen ja lähtevän putken liitos varmasti ? Mun autossa alkoi vuotaa naftaa kun vaihdoin uuden suodattimen, syynä oli epätasainen maalikerros siinä O-rengas-kohdassa.

Toinen arvaus, mahtoiko korkeapainepumppu tulla lopullisesti kuntoon tiivisteiden vaihdolla ?
W203CDI
Avatar
Chrispe
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 71
Liittynyt: Ma 06.02.2006 13:41
Paikkakunta: Pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja Chrispe »

hanta kirjoitti:Pitääkö se suodattimen ja lähtevän putken liitos varmasti ? Mun autossa alkoi vuotaa naftaa kun vaihdoin uuden suodattimen, syynä oli epätasainen maalikerros siinä O-rengas-kohdassa.

Toinen arvaus, mahtoiko korkeapainepumppu tulla lopullisesti kuntoon tiivisteiden vaihdolla ?
Ainakaan tätä suodatinta ei ole maalailtu eikä vuoda ulospäin. Luulisi pitävän uudella tiivisteellä edes päivän pari jos se siitä olisi ollut kiinni.

Tuota korkeapainepumpun kuotoa en todellakaan tiedä Minulla on vain edellisen omistajan sana siitä että tekohengitysremppa siihen on tehty. Testerillähän sen näkisi mutta liekö kellään foorumilaisella Pirkanmaan alueella jonkinlaista testeriä jolla tutkisi pientä korvausta vastaan nuo railin paineet?
kivari
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 46
Liittynyt: La 05.02.2005 17:04
Paikkakunta: ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja kivari »

miten on suuttimien paluupuoli jos on vuotoa niin ei lähde käymään kylmänä mutta lämpimänä kylläkin . ainakin volvo missä on korkeapaine pumppu tekee näin.
Avatar
Chrispe
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 71
Liittynyt: Ma 06.02.2006 13:41
Paikkakunta: Pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja Chrispe »

Niin, suuttumissa ei ole mitään "paluupuolta" vaan "ilmauspuoli" ja tämä siis tarkastettu jo aiemmin ja todettu yhdessä suuttimessa vuoto. Korjattu ja todettu pitävän. Vika pahemmilla oireilla tuli muutaman päivän kuluttua korjauksesta takaisin jonka jälkeen tarkastettu jälleen ohivuoto ilmauslinjaan ja vuoto on edelleen normaalia luokkaa. Eli tuo suuttimen ohivuoto tuonne ilmauslinjaan on siis pois suljettu vaihtoehto, valitettavasti.
Vastaa Viestiin