w210 E420 abs-ongelma ja paha...*VIKA LÖYTYNYT.*
w210 E420 abs-ongelma ja paha...*VIKA LÖYTYNYT.*
eli ei saamu polosesta abs valo! ehdotuksia.
herjaa jarrupaine-tunnistin vikaa?
*jarruvalokytkin vaihdettu
*jarrupaineet ok!
*pyörintänopeus-anturit ok
*abs-pumppu pyörii suoralla virralla testattuna
ja mikä kätevintä abs valo ei syty jos ajaa/lähtee liikkeelle jarrua hieman painaen, syttyy heti ku päästät jalan jarrulta?
herjaa jarrupaine-tunnistin vikaa?
*jarruvalokytkin vaihdettu
*jarrupaineet ok!
*pyörintänopeus-anturit ok
*abs-pumppu pyörii suoralla virralla testattuna
ja mikä kätevintä abs valo ei syty jos ajaa/lähtee liikkeelle jarrua hieman painaen, syttyy heti ku päästät jalan jarrulta?
Viimeksi muokannut GUNTHER, La 30.10.2010 11:02. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Harrastus ei ole harrastus, jos ei siihen kaikki rahat mene!
KAWASAKI ZX10R 2011
w220 320CDI
w639 115CDI
KAWASAKI ZX10R 2011
w220 320CDI
w639 115CDI
Olikohan tuo jarrupainetunnistin? siinä ABS-yksikössä? Ihan kuin jollain foorumilaisella olis ollu samaa vikaa...Niin syttyykö siinä sekä ABS että ESP valot?
Mulla on tuossa varaosa-autossa se yksikkö vielä kiinni joten olisko siitä jotain hyötyä?
Mulla on tuossa varaosa-autossa se yksikkö vielä kiinni joten olisko siitä jotain hyötyä?
MB E280 CDI 4Matic -07 AMG-Look
Ford Focus Trend Wagon -11(Vaimon auto)
Zetor 6245 + Quicke 520 etukuormaaja -89
David Brown 996 -76
MF 35 -59
Tunturi Super Sport -85
Ja vielä Stiga Park 12 HST -90 :)
Ford Focus Trend Wagon -11(Vaimon auto)
Zetor 6245 + Quicke 520 etukuormaaja -89
David Brown 996 -76
MF 35 -59
Tunturi Super Sport -85
Ja vielä Stiga Park 12 HST -90 :)
- LopenUupunut
- Mersumaanikko
- Viestit: 8347
- Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40
Re: w210 E420 abs-ongelma ja paha...
voin olla tyhmä....mutta eihän ole mikään katkaisijan johto mennyt väärin päin? eli jää "vetämään" ja päästää sitten väärin päin....?GUNTHER kirjoitti:eli ei saamu polosesta abs valo! ehdotuksia.
herjaa jarrupaine-tunnistin vikaa?
*jarruvalokytkin vaihdettu
*jarrupaineet ok!
*pyörintänopeus-anturit ok
*abs-pumppu pyörii suoralla virralla testattuna
ja mikä kätevintä abs valo ei syty jos ajaa/lähtee liikkeelle jarrua hieman painaen, syttyy heti ku päästät jalan jarrulta?
käytännössä noissa ei kait ole samaa periaatetta kuin moottoriventtileissä jne... -/+ ja Y jne....?
joten mun teoria taitaa mennä w****s....
tai jotain sinne päin...en ole kyllä paljon noihin mersun johtoihin sekoillut...muuten kyllä ja paljon
Opel, "weird lieben autos"....
eipä auttanut boksin vaihto. oisko jotain muita ehdotuksia? vaihdon siis eilen abs-pumpun. edelleen valo palaa. jarru päällä ajaessa ei syty ja absit toimii ja ruksuttaa mutta heti kun päästää jalan jarrulta niin valo syttyy?
voiko liittyä mitenkään vakionopeuden säätimeen?
voiko liittyä mitenkään vakionopeuden säätimeen?
Harrastus ei ole harrastus, jos ei siihen kaikki rahat mene!
KAWASAKI ZX10R 2011
w220 320CDI
w639 115CDI
KAWASAKI ZX10R 2011
w220 320CDI
w639 115CDI
nyt on testerissä käyty (star). edelleen herjaa samaa vikaa
(brake pressure sensor b34).
kuvan kyseisestä osasta löysin netistä. mutta jarruletkuja seuraillen en ainakaan omasta tota anturia kyllä löytänyt mistää. missä?
ja sit tietääkö joku tosta vasemman puolen lokasuojan sisällä olevasta pumpusta? lienee joku ABS:än esipainepumppu?
mitenkähän testais sen toimivuuden?
autonhan olen siis rekisteröinti katsastanut niin että laitettiin kaksi jarruvalo katkaisinta.
silloin kaikki absit, espit ja asr:ät toimivat mutta vakkari tippui pelistä, johtuen siitä toisesta jarruvalokatkaisijasta. sehän oli siellä vapaana koko ajan eli vakkarille tuli koko ajan tieto että jarru päällä.
taitaa olla pahemman luokan sähkövika...p^*¤%%e
(brake pressure sensor b34).
kuvan kyseisestä osasta löysin netistä. mutta jarruletkuja seuraillen en ainakaan omasta tota anturia kyllä löytänyt mistää. missä?
ja sit tietääkö joku tosta vasemman puolen lokasuojan sisällä olevasta pumpusta? lienee joku ABS:än esipainepumppu?
mitenkähän testais sen toimivuuden?
autonhan olen siis rekisteröinti katsastanut niin että laitettiin kaksi jarruvalo katkaisinta.
silloin kaikki absit, espit ja asr:ät toimivat mutta vakkari tippui pelistä, johtuen siitä toisesta jarruvalokatkaisijasta. sehän oli siellä vapaana koko ajan eli vakkarille tuli koko ajan tieto että jarru päällä.
taitaa olla pahemman luokan sähkövika...p^*¤%%e
Harrastus ei ole harrastus, jos ei siihen kaikki rahat mene!
KAWASAKI ZX10R 2011
w220 320CDI
w639 115CDI
KAWASAKI ZX10R 2011
w220 320CDI
w639 115CDI
Äkkiseltään kyllä kuulostaa kuten jartuo ja joku muu veikkaili siltä, että vika voisi olla pyöränlaakerissa tai muuten siellä pyörän päässä. Jarrun painaminen keskittää abs kehän oikealle etäisyydelle pyörimisanturista jolloin ei synny virheilmoitusta. Ilman jarrua ei saa jatkuvaa signaalia jonkun pyörän anturilta jolloin tulee virheilmoitus. Näin oli minullakin aikanaan, toki silloin oli viallinen abs anturi ja erimerkkinen auto.
Voisiko olla tuontiauto jolloin testerit eivät kaikin osin anna oikeita vikakoodeja (tämäkin mahdollista, ainakin työkaverin 210/220d antoi testeriin sellaista koodia mitä koko osaa ei dieselautossa ole olemassakaan.) Merkkikorjaamossa selittivät tällä tuollaista häröä?
Voisiko olla tuontiauto jolloin testerit eivät kaikin osin anna oikeita vikakoodeja (tämäkin mahdollista, ainakin työkaverin 210/220d antoi testeriin sellaista koodia mitä koko osaa ei dieselautossa ole olemassakaan.) Merkkikorjaamossa selittivät tällä tuollaista häröä?
300td -91, manuaali.
jippii...hurraa. vika todennäköisesti löyty. kuskin puolen lokasuojan sisällä olevasta esipaine/esivarauspumpusta. kai toi joku tommonen on.
siinä oli moottori jökissä.
-> moottori pöydälle, huolellinen putsaus ja kontaktisprayta sisälle ja avot.
akku laturista varovasti virtaa ja alko se pyörimään.
harmi ku kasattaessa katkes yksi siihen pumpulle menevä putki niin ei päässy testaamaan..
huomista odotellessa. toivotaan parasta ja pelätään pahinta! =)
siinä oli moottori jökissä.
-> moottori pöydälle, huolellinen putsaus ja kontaktisprayta sisälle ja avot.
akku laturista varovasti virtaa ja alko se pyörimään.
harmi ku kasattaessa katkes yksi siihen pumpulle menevä putki niin ei päässy testaamaan..
huomista odotellessa. toivotaan parasta ja pelätään pahinta! =)
Harrastus ei ole harrastus, jos ei siihen kaikki rahat mene!
KAWASAKI ZX10R 2011
w220 320CDI
w639 115CDI
KAWASAKI ZX10R 2011
w220 320CDI
w639 115CDI
Joissain (Teves MK 60) Tevesin valmistamissa abs-pumpuissa on
tyyppivikana paineanturin hajoaminen. Se sytyttää ESP-merkkivalon.
Testeri antaa vikailmoituksen C1288 viallinen paineanturi.
Näitä pumppuja on monessa autossa: VW-konserni, Ford, Mazda, BMW.
Korjaus on joko koko pumpun vaihto (2000E) tai korjaussarjalla
hydrauliikkaosan vaihto (200-400E + työ).
Mersuissa ei tiettävästi ole tätä pumppua, mutta periaatteessa samanlainen
vika on mahdollinen. Kokeile nyt ensin, saitko sen jo toimimaan.
tyyppivikana paineanturin hajoaminen. Se sytyttää ESP-merkkivalon.
Testeri antaa vikailmoituksen C1288 viallinen paineanturi.
Näitä pumppuja on monessa autossa: VW-konserni, Ford, Mazda, BMW.
Korjaus on joko koko pumpun vaihto (2000E) tai korjaussarjalla
hydrauliikkaosan vaihto (200-400E + työ).
Mersuissa ei tiettävästi ole tätä pumppua, mutta periaatteessa samanlainen
vika on mahdollinen. Kokeile nyt ensin, saitko sen jo toimimaan.
S211 E 320 CDI T 4matic 11/2006