w210 E420 abs-ongelma ja paha...*VIKA LÖYTYNYT.*

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
GUNTHER
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 217
Liittynyt: Su 05.11.2006 23:20
Paikkakunta: JYVÄSKYLÄ

w210 E420 abs-ongelma ja paha...*VIKA LÖYTYNYT.*

Viesti Kirjoittaja GUNTHER »

eli ei saamu polosesta abs valo! ehdotuksia.

herjaa jarrupaine-tunnistin vikaa?

*jarruvalokytkin vaihdettu
*jarrupaineet ok!
*pyörintänopeus-anturit ok
*abs-pumppu pyörii suoralla virralla testattuna

ja mikä kätevintä abs valo ei syty jos ajaa/lähtee liikkeelle jarrua hieman painaen, syttyy heti ku päästät jalan jarrulta?
Viimeksi muokannut GUNTHER, La 30.10.2010 11:02. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Harrastus ei ole harrastus, jos ei siihen kaikki rahat mene!

KAWASAKI ZX10R 2011
w220 320CDI
w639 115CDI
Avatar
juhape
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1018
Liittynyt: Ti 28.10.2003 21:27
Paikkakunta: Pieksämäki

Viesti Kirjoittaja juhape »

Olikohan tuo jarrupainetunnistin? siinä ABS-yksikössä? Ihan kuin jollain foorumilaisella olis ollu samaa vikaa...Niin syttyykö siinä sekä ABS että ESP valot?
Mulla on tuossa varaosa-autossa se yksikkö vielä kiinni joten olisko siitä jotain hyötyä?
MB E280 CDI 4Matic -07 AMG-Look
Ford Focus Trend Wagon -11(Vaimon auto)
Zetor 6245 + Quicke 520 etukuormaaja -89
David Brown 996 -76
MF 35 -59
Tunturi Super Sport -85
Ja vielä Stiga Park 12 HST -90 :)
Avatar
LopenUupunut
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 8347
Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40

Re: w210 E420 abs-ongelma ja paha...

Viesti Kirjoittaja LopenUupunut »

GUNTHER kirjoitti:eli ei saamu polosesta abs valo! ehdotuksia.

herjaa jarrupaine-tunnistin vikaa?

*jarruvalokytkin vaihdettu
*jarrupaineet ok!
*pyörintänopeus-anturit ok
*abs-pumppu pyörii suoralla virralla testattuna

ja mikä kätevintä abs valo ei syty jos ajaa/lähtee liikkeelle jarrua hieman painaen, syttyy heti ku päästät jalan jarrulta?
voin olla tyhmä....mutta eihän ole mikään katkaisijan johto mennyt väärin päin? eli jää "vetämään" ja päästää sitten väärin päin....?

käytännössä noissa ei kait ole samaa periaatetta kuin moottoriventtileissä jne... -/+ ja Y jne....?

joten mun teoria taitaa mennä w****s....



tai jotain sinne päin...en ole kyllä paljon noihin mersun johtoihin sekoillut...muuten kyllä ja paljon :oops:
Opel, "weird lieben autos"....
GUNTHER
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 217
Liittynyt: Su 05.11.2006 23:20
Paikkakunta: JYVÄSKYLÄ

Viesti Kirjoittaja GUNTHER »

ei vieläkään ole vikaa paikallistettu! tietääkö joku onko tossa abs-yksikössä erillinen jarrupaineen tunnistin?
Harrastus ei ole harrastus, jos ei siihen kaikki rahat mene!

KAWASAKI ZX10R 2011
w220 320CDI
w639 115CDI
Avatar
juhape
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1018
Liittynyt: Ti 28.10.2003 21:27
Paikkakunta: Pieksämäki

Viesti Kirjoittaja juhape »

MB E280 CDI 4Matic -07 AMG-Look
Ford Focus Trend Wagon -11(Vaimon auto)
Zetor 6245 + Quicke 520 etukuormaaja -89
David Brown 996 -76
MF 35 -59
Tunturi Super Sport -85
Ja vielä Stiga Park 12 HST -90 :)
jmo2204
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 492
Liittynyt: To 23.11.2006 21:59
Paikkakunta: pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja jmo2204 »

mittaa boksille tula jännite ajossa
GUNTHER
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 217
Liittynyt: Su 05.11.2006 23:20
Paikkakunta: JYVÄSKYLÄ

Viesti Kirjoittaja GUNTHER »

eipä auttanut boksin vaihto. oisko jotain muita ehdotuksia? vaihdon siis eilen abs-pumpun. edelleen valo palaa. jarru päällä ajaessa ei syty ja absit toimii ja ruksuttaa mutta heti kun päästää jalan jarrulta niin valo syttyy?

voiko liittyä mitenkään vakionopeuden säätimeen?
Harrastus ei ole harrastus, jos ei siihen kaikki rahat mene!

KAWASAKI ZX10R 2011
w220 320CDI
w639 115CDI
Wilho79
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 37
Liittynyt: Pe 12.03.2010 11:20
Paikkakunta: Iisalmi

Viesti Kirjoittaja Wilho79 »

Tuommonen oire voi tulla jos ABS- anturin ilmaväli hammaskehään on liian suuri. Ainakin Volkkarissa oireilee samalla tavalla, tavallaan lyö absia päälle liian herkästi.
Avatar
jartuo
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1950
Liittynyt: Su 01.08.2004 17:12
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jartuo »

Mulla tuli ABS ja esp errorit kun pyörän laakeri oli löysä.
Pessimisti Ei Pety
W124 250 Man.
W309 om603.
GUNTHER
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 217
Liittynyt: Su 05.11.2006 23:20
Paikkakunta: JYVÄSKYLÄ

Viesti Kirjoittaja GUNTHER »

nyt on testerissä käyty (star). edelleen herjaa samaa vikaa
(brake pressure sensor b34).

kuvan kyseisestä osasta löysin netistä. mutta jarruletkuja seuraillen en ainakaan omasta tota anturia kyllä löytänyt mistää. missä?

ja sit tietääkö joku tosta vasemman puolen lokasuojan sisällä olevasta pumpusta? lienee joku ABS:än esipainepumppu?
mitenkähän testais sen toimivuuden?

autonhan olen siis rekisteröinti katsastanut niin että laitettiin kaksi jarruvalo katkaisinta.

silloin kaikki absit, espit ja asr:ät toimivat mutta vakkari tippui pelistä, johtuen siitä toisesta jarruvalokatkaisijasta. sehän oli siellä vapaana koko ajan eli vakkarille tuli koko ajan tieto että jarru päällä.

taitaa olla pahemman luokan sähkövika...p^*¤%%e
Harrastus ei ole harrastus, jos ei siihen kaikki rahat mene!

KAWASAKI ZX10R 2011
w220 320CDI
w639 115CDI
Avatar
roiala
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 478
Liittynyt: To 24.02.2005 17:09
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja roiala »

Äkkiseltään kyllä kuulostaa kuten jartuo ja joku muu veikkaili siltä, että vika voisi olla pyöränlaakerissa tai muuten siellä pyörän päässä. Jarrun painaminen keskittää abs kehän oikealle etäisyydelle pyörimisanturista jolloin ei synny virheilmoitusta. Ilman jarrua ei saa jatkuvaa signaalia jonkun pyörän anturilta jolloin tulee virheilmoitus. Näin oli minullakin aikanaan, toki silloin oli viallinen abs anturi ja erimerkkinen auto.

Voisiko olla tuontiauto jolloin testerit eivät kaikin osin anna oikeita vikakoodeja (tämäkin mahdollista, ainakin työkaverin 210/220d antoi testeriin sellaista koodia mitä koko osaa ei dieselautossa ole olemassakaan.) Merkkikorjaamossa selittivät tällä tuollaista häröä?
300td -91, manuaali.
GUNTHER
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 217
Liittynyt: Su 05.11.2006 23:20
Paikkakunta: JYVÄSKYLÄ

Viesti Kirjoittaja GUNTHER »

jippii...hurraa. vika todennäköisesti löyty. kuskin puolen lokasuojan sisällä olevasta esipaine/esivarauspumpusta. kai toi joku tommonen on.
siinä oli moottori jökissä.

-> moottori pöydälle, huolellinen putsaus ja kontaktisprayta sisälle ja avot.
akku laturista varovasti virtaa ja alko se pyörimään.

harmi ku kasattaessa katkes yksi siihen pumpulle menevä putki niin ei päässy testaamaan..

huomista odotellessa. toivotaan parasta ja pelätään pahinta! =)
Harrastus ei ole harrastus, jos ei siihen kaikki rahat mene!

KAWASAKI ZX10R 2011
w220 320CDI
w639 115CDI
Avatar
JarkkoN
Mersumies
Mersumies
Viestit: 4163
Liittynyt: Pe 01.09.2006 14:39
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja JarkkoN »

Joissain (Teves MK 60) Tevesin valmistamissa abs-pumpuissa on
tyyppivikana paineanturin hajoaminen. Se sytyttää ESP-merkkivalon.
Testeri antaa vikailmoituksen C1288 viallinen paineanturi.

Näitä pumppuja on monessa autossa: VW-konserni, Ford, Mazda, BMW.
Korjaus on joko koko pumpun vaihto (2000E) tai korjaussarjalla
hydrauliikkaosan vaihto (200-400E + työ).

Mersuissa ei tiettävästi ole tätä pumppua, mutta periaatteessa samanlainen
vika on mahdollinen. Kokeile nyt ensin, saitko sen jo toimimaan.
S211 E 320 CDI T 4matic 11/2006
GUNTHER
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 217
Liittynyt: Su 05.11.2006 23:20
Paikkakunta: JYVÄSKYLÄ

Viesti Kirjoittaja GUNTHER »

abs valo sammui ja vakkarikin toimii. esipainepumpun moottori oli jumissa. mahtavaa ku löyty vika...
Harrastus ei ole harrastus, jos ei siihen kaikki rahat mene!

KAWASAKI ZX10R 2011
w220 320CDI
w639 115CDI
Vastaa Viestiin