CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
nicky
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 47
Liittynyt: Ma 07.06.2010 15:12

Viesti Kirjoittaja nicky »

W203 C220CDI on auto ja kovasti kiinnostaisi työntää uusi ohjelma sisään. Voisiko joku vastaavan kärryn "lastuttanut" kertoa lyhyesti kokemuksiaan (huomaako eron, onko merkittävä, kannattiko, hyödyt, haitat, laittaisitko uudestaan, ottaisitko pois...)? Kiitos.
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

nicky kirjoitti:W203 C220CDI on auto ja kovasti kiinnostaisi työntää uusi ohjelma sisään. Voisiko joku vastaavan kärryn "lastuttanut" kertoa lyhyesti kokemuksiaan (huomaako eron, onko merkittävä, kannattiko, hyödyt, haitat, laittaisitko uudestaan, ottaisitko pois...)? Kiitos.
Kannattamisella tarkoitat?

Eron kyllä huomaa ja se on parempaan suuntaan :)
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
Avatar
nicky
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 47
Liittynyt: Ma 07.06.2010 15:12

Viesti Kirjoittaja nicky »

CDI203 kirjoitti:Kannattamisella tarkoitat?

Lähinnä sitä, että tekisitkö sen uudelleen/kaduttaako että tuli laitettua 500e ohjelmaan.
Eron kyllä huomaa ja se on parempaan suuntaan :)

Hieno juttu. Laajeniko tehoalue merkittävästi?
Kumipää
Mersumies
Mersumies
Viestit: 821
Liittynyt: Ti 23.10.2007 13:20
Paikkakunta: Kalajoki

Viesti Kirjoittaja Kumipää »

nicky kirjoitti:
CDI203 kirjoitti:Kannattamisella tarkoitat?

kaduttaako että tuli laitettua 500e ohjelmaan.
:lol: :lol:
Star/bittiTuikkaukset Kalajoella.
Avatar
Wulfride
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 66
Liittynyt: Su 26.07.2009 23:13
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Wulfride »

Tuossa on Karalan sivuilta kopsattuna lastutustietoja
220 CDI EDC16
Ennen muutosta 110 kW/150 hv 340 Nm
Muutoksen jälkeen 132 kW/180 hv 390 Nm
680.00 €
Ei tuo muutos nyt noiden numeroiden valossa kummalta näytä, tuskin sillä 320 konetta pestään? Vai kui?

Itekin tuota piristämistä vähän suunnittelen jotta käytännön kokemuksia kyllä kuunnellaan kiitollisena.
W212 E200 CDI automaatti
W203 C220 CDI automaatti
Eka eiku toka Mersu, mutta ei vika ellei kuolo korjaa
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

nicky kirjoitti:
CDI203 kirjoitti:Kannattamisella tarkoitat?

Lähinnä sitä, että tekisitkö sen uudelleen/kaduttaako että tuli laitettua 500e ohjelmaan.
Ei kaduta
(tosin en kyllä siitä 500€ maksanut "laskutavasta riippuen joko 0€ tai useeman 1000€" kun ovat omatekemiä olleet)
nicky kirjoitti:Eron kyllä huomaa ja se on parempaan suuntaan :)

Hieno juttu. Laajeniko tehoalue merkittävästi?[/quote]

Laajeni ja on paremmin vetoja käytössä
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
Avatar
nicky
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 47
Liittynyt: Ma 07.06.2010 15:12

Viesti Kirjoittaja nicky »

Kiitos vastauksista, kai sitä voisi omaankin jonkin ohjelman työntää sisään...
tuikku
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4680
Liittynyt: La 24.04.2004 09:39

Viesti Kirjoittaja tuikku »

.
Jos on manuaalivaihteinen auto, niin kytkimen/vaihtipyörän todellinen väännönkesto pitää koeajolla oikeastaan sitten varmistaa.
Sekä uudemmasta, ja vanhemmasta kyllä helposti saa yli 400nm.
Vanhempaan ~180hv, uudempaan ~190hv.
Jos auto on tekniikaltaan kunnossa.
Vanhemmassa OM611-moottorissa pitää varautua polttoainelinjojen tilkitsemiseen, uudemmassa, OM646,ssa ei tarvi.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
ES
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 237
Liittynyt: Su 17.10.2010 00:37
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja ES »

Paljonkohan 613-koneesta saisi vakioahtimella ja suuttimilla, jos cooleri ja MAP vaihdetaan, katit oikaistaan ja EGR veke? Ja tietysti ohjelmointi.

Se cooleri saattaa olla vähän haastava juttu, kun ei ole tullut mieleen mainostaa asiaa konttorilla.

Lastuttajat lupaa 230 hp, mutta se vaikuttaa hieman vaatimattomalta.

Ja tiedän, tälle tielle EI ole mitenkään viisasta lähteä, mutta jos silti...
tuikku
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4680
Liittynyt: La 24.04.2004 09:39

Viesti Kirjoittaja tuikku »

.
Kyllä se cooleri 30-40 heppaa lisää antaa.
Se on vähän vaiheessa vielä, mutta tuon verran ainakin.
Kolmen baarin mapilla saa lisää ahtopaineen lukualuetta, eli lisää savutonta syöttöä vääntöalueella 1500-300rpm, max tehoon ei vaikutusta.
Sellainen 97-98milliä syöttöjä vielä palaa "~vakioilla savuilla".
Mersun ohjelmassa 100nm/syl raja on kutakuinkin 92millin kohdalla.
Mapin sopeuttaminen ohjelmaan, ilman että tulee vikatiloja, on oma juttunsa.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Avatar
MatKa
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 350
Liittynyt: Ma 23.01.2006 19:44
Paikkakunta: Oulun kupeessa

Viesti Kirjoittaja MatKa »

Noniin, nyt on tultu ohjelman naplailussa siihen vaiheeseen että haluttu syöttö menee ohjelman läpi sellaisenaan. Viime yönä tehty ohjelma, 220 hepan lappu polkastu tänään. Sen verran täytyy sanoa että ihan lähellä on oltu jo monta viikkoa, pari single value -tyylistä rajaa oli jäänyt löytymättä (kiitokset tapio89,lle buranasta). Mutta kaasupolkimen yms olin tajunnut aivan oikein, vaikka välillä epäilyttikin. :D

Nyt häätyy alkaa vnt-kartta naplailemaan kohdalleen ja turhat savut pois. 8)
S210 220 CDI A -02
jp_olli
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 89
Liittynyt: Ma 07.09.2009 08:34
Paikkakunta: Kalajoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jp_olli »

Olispa itelläki yhtä paljon virtaa alkaa tuota koodia opettelemaan... Välillä ajatus kyllä houkuttelee.

Toistaiseksi mennään Tuikun ja Turbotecin tekemillä softilla. :D
044-0760422
joskami
Mersumies
Mersumies
Viestit: 973
Liittynyt: Ma 02.02.2004 17:14
Paikkakunta: JKL

Viesti Kirjoittaja joskami »

MatKa kirjoitti:Noniin, nyt on tultu ohjelman naplailussa siihen vaiheeseen että haluttu syöttö menee ohjelman läpi sellaisenaan. Viime yönä tehty ohjelma, 220 hepan lappu polkastu tänään. Sen verran täytyy sanoa että ihan lähellä on oltu jo monta viikkoa, pari single value -tyylistä rajaa oli jäänyt löytymättä (kiitokset tapio89,lle buranasta). Mutta kaasupolkimen yms olin tajunnut aivan oikein, vaikka välillä epäilyttikin. :D

Nyt häätyy alkaa vnt-kartta naplailemaan kohdalleen ja turhat savut pois. 8)
Minkälainen kokoonpano tässä oli?
Taitaa maximi tehon kohdalla syötöt olla luokkaa ~+80mm, jos suutin kartat vakiot, paljos oli maksimi vääntö?
* star * Jyväskylä
C126 560 SEC Lorinser
X218 350cdi 4-matic
S213 300de
EX S212 4-maticA209, C207 coupe, S211-4matic, w209 , S203, R170, w168, w124 AMG, w124 300
Avatar
MatKa
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 350
Liittynyt: Ma 23.01.2006 19:44
Paikkakunta: Oulun kupeessa

Viesti Kirjoittaja MatKa »

joskami kirjoitti:Minkälainen kokoonpano tässä oli?
Taitaa maximi tehon kohdalla syötöt olla luokkaa ~+80mm, jos suutin kartat vakiot, paljos oli maksimi vääntö?
Ihan vakio osat koneessa. Vääntöä ei onnistunu mitata kovin alhaalta kun ei ollut staria että saisi dynomodeen, mutta ~3300 rpm/450Nm. Carsoftin mukaan meni kaikki 97mm3 läpi mitä kokeilin..
S210 220 CDI A -02
simppa80
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3001
Liittynyt: Su 27.04.2008 20:24
Paikkakunta: Pohjois Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja simppa80 »

...hups
Tuikutusta Oulun kuppeessa
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
tuikku
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4680
Liittynyt: La 24.04.2004 09:39

Viesti Kirjoittaja tuikku »

.
Jos päivitetään tuota Temicci-asiaa, eli sitä vanhempaa V8,a.
Näyttäisi siltä, että syötöt menee siten, kun olen ajatellutkin.
Eli kaiken saa tosiaan näkymään oikein testerissä.
Liukas keli ja Staarin onneton päivitysnopeus ei auta testaamista.

Egr,n poistossa on vielä opettelun paikkaa.
Tai, saa sen pois, mutta moottorin vikavaloa pukkaa.
Auto ei kuitenkaan ole vikatilassa.
Siihen joutuu vielä siis paneutumaan.
Poisto on kuitenkin selvästi hankalampi, kuin muissa mersuissa.
No, on kirjoitettu vasta ensimmäinen versio ohjelmasta, ei tämä nyt niiiin helppoa ole, että heti kaikki onnistuu...

Ohjelmoinnin suhteen ei todellakaan mikään miellyttävin tapaus.
Ei ecun puolesta, eikä ohjelmankaan, eikä varsinkaan ecun.
Näyttää helposti tulevan kalliita oppirahoja.
Bytesootteri tuon näyttäisi pienen temppuilun jälkeen pöydällä tekevän, eli huomattavasti prommerilla polttoa vähemmän kolvauksia.
Minun taitoni ei kuitenkaan siihen riitä, enkä ala opettelemaankaan, mulle riittää, että joku osaa, hyödynnän sitten tarvittaessa heitä ostopalveluna.
Asia siis etenee, pikkuhiljaa ja vaikka melkein tuntuu, että homma on hanskassa, niin ei kuitenkaan tee mieli vielä käsiä nostella.

Kuvittelisin, että tässäkin on nyt tilanne sellainen, että syöttöjä kyllä saa, niin paljon kun halutaan, ja niin kerrottuna, että sen testerilläkin näkee oikein, tarvitaan vielä pikkuisen "loppuhieromista", että kaikki muukin sitten todellakin kunnolla pelaa.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4680
Liittynyt: La 24.04.2004 09:39

Viesti Kirjoittaja tuikku »

.
No joo, kirjoittaisnko jotain 270cdi,n ahtimesta.
Ensiksikin, sehän on siinä omassa, viisipyttyisessä moottorissaan oikeastaan tukkona.
Muttamutta, kaikkiin nelipyttyisiin malleihin W202,sta - vaikkapa Sprintteriin, tai Vitoon, se sopii enemmän kuin hienosti pikku "viritysahtimeksi".
Virtaa huomattavasti alkuperäisiä paremmin ja pystyy sellaisiin paineisiin helposti, joilla saa kaiken vakiosuuttimista irtoavan hyvin palamaan.

Sellaisiin malleihin, joissa on vnt-ahdin jo alunperin, asennus on suorastaan helppo.
Noihin alunperin hukkaportillisiin, W202+W210, vaatii pikkuisen enenmmän paneutumista, mutta helposti niihinkin saa täysin "alkuperäisen" näköisen asennuksen, mm. pakosarjan kiinnitys on identtinen.

Saa toimimaan täysin alkuperäisen tavoin, myös alunperin hukkaportillisissa saa vetoja oikeastaan 1500rpm -> ja siitä ylöspäin.
"~Vakioilla savuilla" syöttöä saa kyllä niin, että kaikki vakiokytkimet nöyrtyy.
Kokemuksia on jo sen verran runsaasti ja kaikista malleista.
Jos aivan kaiken haluaa irti, voi joutua mapin vaihtamaan, jotta päästään korkeampiin paineisiin, ei kuitenkaan kaikissa ja hyvin saa vetoja ihan alkuperäiselläkin paineanturilla.

Tuon, gt2256,sen ominaisuudet sopii kerrassaan hienosti näille mersun nelipyttyisille, jotka hengittää hyvin.
Näissä moottoreissa on ja on tämän swapin jälkeenkin, järjestelmän ahtain kohta siellä ahtimessa, tällöin suuremman ahtimen hyöty tulee heti ja täysimääräisesti käyttöön, ilman mitään muita muutoksia.
Kun moottorin läpi virtaavan todellisen ilman määrä kasvaa, niin suurempikin syöttömäärä ja siitä tuleva "ylimääräinen" lämpörasite saadaan sidottua suurempaan ilmamassaan, jolloin pakolämmötkin pysyy hyvin kurissa pidemmässäkin rasituksessa.
Suosittelen tätä muutosta, varsinkin jos ahdinta joutuu vaihtamaan, kun ovat varmaan saman hintaisiakin ja näitä on runsaasti markkinoilla, korjattunakin.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Avatar
Wulfride
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 66
Liittynyt: Su 26.07.2009 23:13
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Wulfride »

Mitäs turboviiveelle tapahtuu kun pannaan suurempi ahdin? Viiveen luulisi noin maalaisjärjellä lisääntyvän, vai kui?
W212 E200 CDI automaatti
W203 C220 CDI automaatti
Eka eiku toka Mersu, mutta ei vika ellei kuolo korjaa
Avatar
JeremyH
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2603
Liittynyt: Su 21.12.2008 15:50
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja JeremyH »

Wulfride kirjoitti:Mitäs turboviiveelle tapahtuu kun pannaan suurempi ahdin? Viiveen luulisi noin maalaisjärjellä lisääntyvän, vai kui?
Jos muuta ei tehdä, niin juu. Mutta jos annetaan näiden tälläkin forumilla pyörivien setien säätää sieltä kaikkea ja kaikenlaista, niin silloin se viive vaan pienenee. :wink:
Omat:
E320 W210 1996 Avantgarde-AMG (210.055/104.995+722.509) <- JoonasH edition
E320cdi W210 2000 Avaaranteet-OMG (210.026/613.961+722.626) <- kylmäsavulahna
Sprinter W903 2006 Ambulanssi-ARGH (903.662/611.981+730.409) <- Kutubunkkeri
Huolehdittava:
Sprinter 316cdi 2010 (906.635/651.955+722.686) <- papan kaappipakastin

En mä mitään osaa tehä, mut voin mä neuvoo...
tuikku
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4680
Liittynyt: La 24.04.2004 09:39

Viesti Kirjoittaja tuikku »

tuikku kirjoitti:.
Saa toimimaan täysin alkuperäisen tavoin, myös alunperin hukkaportillisissa saa vetoja oikeastaan 1500rpm -> ja siitä ylöspäin...

...

Näissä moottoreissa on ja on tämän swapin jälkeenkin, järjestelmän ahtain kohta siellä ahtimessa, tällöin suuremman ahtimen hyöty tulee heti ja täysimääräisesti käyttöön, ilman mitään muita muutoksia.
....
Niinkuin Jeremy kirjoitti, samalla ohjelmalla pienempi herää aina aikaisemmin.
Mutta ohjelmaa muuttamalla tuon pikkuisen suuremmankin saa herämään samalla keinon.

270,sen ahdinta ei ole helppo saada sakkaamaankaan.
320,sen ahtimella samassa moottorissa sekin onnistuu, mutta pikkuisen hieromisen jälkeen saa toimimaan hyvin hyvin lähelle "vakion kaltaisesti" jo vakiosuuttimilla, isoilla suuttimilla ei heräämisessä mitään ongelmaa olekkaan.
Vakioille suuttimille 320cdi,n ahdin on kuitenkin silläkeinon liian suuri, ettei tuohon viisipyttyisen ahtimeen ole odotettavissa mitään hyvää lisää, enemmän työtä vaan, kaikinpuolin.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
eeteeku
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 56
Liittynyt: To 17.04.2003 13:35
Paikkakunta: Nurmoo

Viesti Kirjoittaja eeteeku »

kertokaapa gurut; voiko tuon ohjausyksikön vain vaihtaa.
eli onnistuuko ilman että on piuhan päässä?

--> On mahdollisesti toimiva (tai sitten ei) poksi Sprintteriin. ja pitäisi testata.

Veholla vaihtoivat yksikön kun "se antaa suuttimien maadoitus virhettä"
kolmen vkon kuluttua tuosta rempasta pannu leipoi taas ja nyt löytyi sitten yksi viallinen suuttimen piuha..
Jos poksi toimii niin oli sitten elämäni kallein 16€:n johtosarja..
S211 320CDI -04
S203 220cdi -03


exät:
W639 111CDI -05
722.6 AMG laatikko -99 (liikuttaa 2t brittisohvaa)
kasa sprinttereitä
W140, 320 -94
W202 tourinki, 220CDI -00
190E -83
tuikku
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4680
Liittynyt: La 24.04.2004 09:39

Viesti Kirjoittaja tuikku »

.
Sprintterissä on ajonesto siellä mittariston takana, erillinen purkki.
Ei mahda tykätä pelkän ecun vaihdosta.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Avatar
Tomp
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1140
Liittynyt: To 15.10.2009 12:55
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Tomp »

tuikku kirjoitti:.
Jos päivitetään tuota Temicci-asiaa, eli sitä vanhempaa V8,a.
Näyttäisi siltä, että syötöt menee siten, kun olen ajatellutkin.
Eli kaiken saa tosiaan näkymään oikein testerissä.
Liukas keli ja Staarin onneton päivitysnopeus ei auta testaamista.

Egr,n poistossa on vielä opettelun paikkaa.
Tai, saa sen pois, mutta moottorin vikavaloa pukkaa.
Auto ei kuitenkaan ole vikatilassa.
Siihen joutuu vielä siis paneutumaan.
Poisto on kuitenkin selvästi hankalampi, kuin muissa mersuissa.
No, on kirjoitettu vasta ensimmäinen versio ohjelmasta, ei tämä nyt niiiin helppoa ole, että heti kaikki onnistuu...

Ohjelmoinnin suhteen ei todellakaan mikään miellyttävin tapaus.
Ei ecun puolesta, eikä ohjelmankaan, eikä varsinkaan ecun.
Näyttää helposti tulevan kalliita oppirahoja.
Bytesootteri tuon näyttäisi pienen temppuilun jälkeen pöydällä tekevän, eli huomattavasti prommerilla polttoa vähemmän kolvauksia.
Minun taitoni ei kuitenkaan siihen riitä, enkä ala opettelemaankaan, mulle riittää, että joku osaa, hyödynnän sitten tarvittaessa heitä ostopalveluna.
Asia siis etenee, pikkuhiljaa ja vaikka melkein tuntuu, että homma on hanskassa, niin ei kuitenkaan tee mieli vielä käsiä nostella.

Kuvittelisin, että tässäkin on nyt tilanne sellainen, että syöttöjä kyllä saa, niin paljon kun halutaan, ja niin kerrottuna, että sen testerilläkin näkee oikein, tarvitaan vielä pikkuisen "loppuhieromista", että kaikki muukin sitten todellakin kunnolla pelaa.
Tässä nyt totutellaan ajeleen tolla uudella ohjelmalla. Pitäs tosiaan olla vaan enemmän pitoa, jotta pääsis kunnolla tuntemaan tehon, se hetki tulee vasta kesällä. Eron kyllä vanhan ja uuden välillä huomaa selkeästi, kunhan tiet ei ole jäässä.

Onhan tollanen vakio 400:nenkin mukava ajella, mutta kun sen antaa osaaviin käsiin, siitä saa vielä lisää iloa irti. Tahtoo vain pian olemaan nastattomat talvirenkaat...ainakin takana.
Kumipää
Mersumies
Mersumies
Viestit: 821
Liittynyt: Ti 23.10.2007 13:20
Paikkakunta: Kalajoki

Viesti Kirjoittaja Kumipää »

Tomp kirjoitti: Tahtoo vain pian olemaan nastattomat talvirenkaat...ainakin takana.
Hehee, eikö olekin mukavaa?

Oletkos kokeillut dynomodessa, taitaapi olla liian talvista?
Star/bittiTuikkaukset Kalajoella.
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

eeteeku kirjoitti:kertokaapa gurut; voiko tuon ohjausyksikön vain vaihtaa.
eli onnistuuko ilman että on piuhan päässä?

--> On mahdollisesti toimiva (tai sitten ei) poksi Sprintteriin. ja pitäisi testata.

Veholla vaihtoivat yksikön kun "se antaa suuttimien maadoitus virhettä"
kolmen vkon kuluttua tuosta rempasta pannu leipoi taas ja nyt löytyi sitten yksi viallinen suuttimen piuha..
Jos poksi toimii niin oli sitten elämäni kallein 16€:n johtosarja..
Ei voi vaihtaa ihan noin vaan(tai voi mutta 99% varmuudella ei käynisty)
mutta kyllä käytetyn boxsin voi vaihataa toiseen autoon ilman että muita boxsja/muita osia vaihtaa, ajon eston sopeutus niin sitten voi uudellen käyttä
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
tuikku
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4680
Liittynyt: La 24.04.2004 09:39

Viesti Kirjoittaja tuikku »

.
Joo, kyllähän tuossa vanhemmassakin kasikoneessa näyttäisi olevan hirmuisesti potentiaalia.
Vakiona max syötöt sellaista 65millin luokkaa.
Ne kun nostaa sataan, niin suunnilleen 50% kasvaa syötöt ja väännötkin tietty.
Ei ihan taida vakioahtimet riittää siihen.
Ja kyllä tuosta tehoa lähtee per sylinteri lähelle sitä, mitä pienemmistäkin.

Ohjelma kyllä näyttää hankalalta ja sitähän se onkin.
Ihan risuaitaa....
Mutta eiköhän tuohon saa kaiken tarpeellisen muutettua, ...vaikka joku innostuisi vähän rakentelemaankin.
Kun bochi tekee tuo kahdella eculla, niin temicissä asia on ratkaistu jännästi, toiselle moottorinpuoliskolle on ohjelmassa eri puolisko, kun toiselle, eikä ne ole ihan identtiset. :shock:
Hyvin lähelle tietty samanlaiset, muttei ihan, siitä huomasin ja ensin piti kovin ihmetellä.
Kun on noin paljon vääntöä vakionakin, niin mersun politiikan tuntien, luulisin, että ainakin ykkösellä, mahdollisesti kakkosellakin on lähtöä ja sutimista jotenkin hillitty.
Jotain sensuuntaista ramppia saattaisi siellä ollakkin, mutten oikein saa niihin mitään järkeä.
Mappianturin/-antureiden jännitekartta on löytämättä ja taidankin etsiä sen vasta sitten, jos joku oikeasti sitä tarvitsee.
Se ei ole niitä miellyttävimpiä ohjelmia etsiä mitään.

Se uudempi, 420cdi onkin sitten ihan bossilaista tavaraa, piezo suuttimilla.
Pitäis onnistua kaapelilla, tosin samoilla reunaehdoilla, kun V6,ssa, eli saattaa olla joissain autoissa/softissa, että kaapeli lukee vähemmän dataa, kuin mitä onnistunut ohjelmanmuutos vaatii -> auto jää silloin vakioksi.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
eeteeku
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 56
Liittynyt: To 17.04.2003 13:35
Paikkakunta: Nurmoo

Viesti Kirjoittaja eeteeku »

tuikku kirjoitti:.
Sprintterissä on ajonesto siellä mittariston takana, erillinen purkki.
Ei mahda tykätä pelkän ecun vaihdosta.
damn.. sitten pitää kehitellä joku järkevä systeemi/ajankohta miten tuota voi testata. Auto on kuitenkin 5päivää vkossa työajossa ja silloin ei ole aikaa/mahdollisuutta leikkiä.. vapaa-ehtoisia sprinttreitä? :lol:
S211 320CDI -04
S203 220cdi -03


exät:
W639 111CDI -05
722.6 AMG laatikko -99 (liikuttaa 2t brittisohvaa)
kasa sprinttereitä
W140, 320 -94
W202 tourinki, 220CDI -00
190E -83
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

eeteeku kirjoitti:
tuikku kirjoitti:.
Sprintterissä on ajonesto siellä mittariston takana, erillinen purkki.
Ei mahda tykätä pelkän ecun vaihdosta.
damn.. sitten pitää kehitellä joku järkevä systeemi/ajankohta miten tuota voi testata. Auto on kuitenkin 5päivää vkossa työajossa ja silloin ei ole aikaa/mahdollisuutta leikkiä.. vapaa-ehtoisia sprinttreitä? :lol:
Tai sitten muutat sen ajoneston valmiiksi,
boxsi autoon ja jos ei lähde niin vaihdat toimivan boxsin takaisin paikaansa
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
eeteeku
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 56
Liittynyt: To 17.04.2003 13:35
Paikkakunta: Nurmoo

Viesti Kirjoittaja eeteeku »

noniin. Kuullostaa suunnitelmalta. Onkos Seinäjoen talousalueen nurkilla sellaista bittiseppää joka murtaa ajoneston mun sprintteristä?
S211 320CDI -04
S203 220cdi -03


exät:
W639 111CDI -05
722.6 AMG laatikko -99 (liikuttaa 2t brittisohvaa)
kasa sprinttereitä
W140, 320 -94
W202 tourinki, 220CDI -00
190E -83
Avatar
Tomp
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1140
Liittynyt: To 15.10.2009 12:55
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Tomp »

Kumipää kirjoitti:
Tomp kirjoitti: Tahtoo vain pian olemaan nastattomat talvirenkaat...ainakin takana.
Hehee, eikö olekin mukavaa?

Oletkos kokeillut dynomodessa, taitaapi olla liian talvista?
Enpä ole kokeillut. Tämä keli ja renkaat ei oikeen ole suotavat kaiken tehon irti saamiseen. Tällä hetkellä tuntuu, että kun nelonen menee sisään niin sitte tapahtuu, eli jossakin siinä 120 kohdillä tuntuu olevan piikki, mutta ehkä johtunee juuri tuosta kun ei ole heti, eikä ihan hetkeenkään sitä pitoa.
Vastaa Viestiin