Mulla on w210 270cdi 2000. Eikö tuossa ole ollenkaan lohkolämppäriä kun en löydä siitä pistoketta edes ollenkaan? Webasto siinä vissiin on kun on tuhkakupuissa se päälle/pois kytkin.
Eli saako noihin lohkolämmitintä tai saako webastolle sitä kellosysteemiä jotenki ja minkämoinen on asentaa lohkolämppäri tai webastoon kello? Kun tuonhan joutuu muuten talvipakkasilla pamauttamaan käyntiin ilman minkäänmoista lämmitystä
jjk270cdi kirjoitti:Mulla on w210 270cdi 2000. Eikö tuossa ole ollenkaan lohkolämppäriä kun en löydä siitä pistoketta edes ollenkaan? Webasto siinä vissiin on kun on tuhkakupuissa se päälle/pois kytkin.
Eli saako noihin lohkolämmitintä tai saako webastolle sitä kellosysteemiä jotenki ja minkämoinen on asentaa lohkolämppäri tai webastoon kello? Kun tuonhan joutuu muuten talvipakkasilla pamauttamaan käyntiin ilman minkäänmoista lämmitystä
Siis facelift 210? Eikö siinä ole sähkövastukset eikä webastoa, ainakaan vakiona. Minkälaiset merkit siinä tuhkakupin katkaisimessa on (oletko verrannut käyttöohjekirjan tietoihin, käyttöohjekirja kertoo yllättävän paljon auton ominaisuuksista).
Lohkolämmitinhän ei ole vakiona varmaan missään mersussa mutta tuohon rautalohkoonhan saa ihan perinteisen lohkolämmittimen helposti.
jjk270cdi kirjoitti:Mulla on w210 270cdi 2000. Eikö tuossa ole ollenkaan lohkolämppäriä kun en löydä siitä pistoketta edes ollenkaan? Webasto siinä vissiin on kun on tuhkakupuissa se päälle/pois kytkin.
Eli saako noihin lohkolämmitintä tai saako webastolle sitä kellosysteemiä jotenki ja minkämoinen on asentaa lohkolämppäri tai webastoon kello? Kun tuonhan joutuu muuten talvipakkasilla pamauttamaan käyntiin ilman minkäänmoista lämmitystä
Eikö siinä päälle pois kytkimen vieressä ole kelloa lainkaan. Meinaan mun autossa on E320cdi vm 2000 Ajastinkello vaikken sitä käytäkkään kun ei tarvi niin tarkkaan aikaan lähteä minnekkään. Saathan sen lämmityksen päälle kun käyt laittamassa sen ennen starttia. Kerkiit juoda kotona kahvit sillä aika kun Webasto hyrisee. Kovalla pakkasella 20 min riittää hyvin. Jos auto on kilsan päässä onkin eri juttu käydä pistämässä lämmitin päälle. Jos on lunta paljon niin auto lämpiää niitä lumia putsaillessa. Mulla on auto viiden metrin päässä rapusta joten on helppo käydä nappaamassa lämmitin päälle. Pitää muistaa ajella suurin piirtein yhtä kauan kun on lämmittänytkin. Onneksi Diisseleissä on tehokkaampi akku. Tosiaan ohjekirjassa selitetään Webaston toiminta juurta jaksaen. Jossain aiemmassa jutussa kyseltiin sitä Webaston kellojuttua niin oli aika arvokas asentaa jälkikäteen. Tuolla joku aiemmin oli asennuttanut kellon Webastoon=600e. Kuulemma kaukosäädin olisi jonkin verran halvempi.
MB E 320 CDI Avantgard
Cevrolet Lumina 1995
MB 250 D 1994
Nappisilmä Lada 1980
Yahama sport 1970
Pappatunturi 1968
Ranskalainen kiilahihnavetoinen mopo 1965
Merkki oli Mobylette=yksi murheenkryyni.
MB E 320 CDI Avantgard
Cevrolet Lumina 1995
MB 250 D 1994
Nappisilmä Lada 1980
Yahama sport 1970
Pappatunturi 1968
Ranskalainen kiilahihnavetoinen mopo 1965
Merkki oli Mobylette=yksi murheenkryyni.
jjk270cdi kirjoitti:Mulla on w210 270cdi 2000. Eikö tuossa ole ollenkaan lohkolämppäriä kun en löydä siitä pistoketta edes ollenkaan? Webasto siinä vissiin on kun on tuhkakupuissa se päälle/pois kytkin.
Eli saako noihin lohkolämmitintä tai saako webastolle sitä kellosysteemiä jotenki ja minkämoinen on asentaa lohkolämppäri tai webastoon kello? Kun tuonhan joutuu muuten talvipakkasilla pamauttamaan käyntiin ilman minkäänmoista lämmitystä
jos webasto on niin(auton alla pitäisi olla sen pakoputki, yleensä jomassa kummasa etu kulmassa)
siihen saa kellon/nappulan/kaukosäätimen tai vaikka systeemin millä lähtee
puhelimella käyntiin
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4 MA-PE 17-21 EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
Riippuu ihan täysin mikä webasto / kokoonpano sulla siinä on. Jos on pelkkä Thermotop C, niin se on "polttoainekäyttöisenä lisälämppärinä" (ulkolämpötila alle +7 C niin pöhisee itekseen) mutta jos Z-kitillä niin siinä on kellosarja tuhkakupin vieressä. Toki muitakin vaihtoehtoja on, jos on jälkiasenteisia. Mutta siis kyllähän tohon C-vaihtoehtoonkin saa kellosarjan, mutta siinä ei ole omaa vesipumppua webastossa joten auton kiertovesipumpun ohjaus täytyy tehä jotenkin. Eli siis Thermotop C / Z:ssa on webastossa itsessään kyljessä vesipumppu. Hyvinkin todennäköisesti sulla on siis tuo C-malli, jos et voi ajastaa webastoa.
Kyllä siellä on webasto ja taisi olla malliltaan tuo c. Pitää tutkia toimiiko se ylipäätänsä ollenkaan. Eli jos ulkolämpötila on alle 7 astetta, niin sen kuuluisi lähteä päälle heti kun auton laittaa käyntiin vai onko siinä joku viive?
Mistä saa siihen niitä kelloa tai kaukosäädintä tai jotain? Missä on se lämpöanturi?
Sitten toinen kyssäri. Kun REST toiminto on päällä, moottori lämmin, niin kuluisiko tuon sähköisen kiertovesipumpun pyöriä silloin? Mulla ei pyöri eikä tuu lämmintä sisälle kuin hetken.
Ja tähän REST-toimintoon liittyen: Mitkä on ne kaks konetilassa olevaa mustaa palikkaa jotka on moottorin molemmilla puolilla ,toinen lasinpesunestesäiliön takana ja toinen syylärinnestesäiliössä kiinni? Kun LLaittaa REST:in päälle niin nämä surisee, ja kun laittaa pois niin ne surisee vielä hetken ja sitte hiljenee?
jjk270cdi kirjoitti:
Sitten toinen kyssäri. Kun REST toiminto on päällä, moottori lämmin, niin kuluisiko tuon sähköisen kiertovesipumpun pyöriä silloin? Mulla ei pyöri eikä tuu lämmintä sisälle kuin hetken.
Ja tähän REST-toimintoon liittyen: Mitkä on ne kaks konetilassa olevaa mustaa palikkaa jotka on moottorin molemmilla puolilla ,toinen lasinpesunestesäiliön takana ja toinen syylärinnestesäiliössä kiinni? Kun LLaittaa REST:in päälle niin nämä surisee, ja kun laittaa pois niin ne surisee vielä hetken ja sitte hiljenee?
Jos vesipumppu on rikki voi vaikutta webaston toiminttan(mallisa missä ei sillä omaa)
taidat tarkoitta mustia pyörreitä mötiköitö mistä lähtee päältä letkut?
jos niin ovat painne muuntimia, ohjaavat alipainetta EGR systeemiin ja ahtopainne säätimeen
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4 MA-PE 17-21 EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
Mistä sen näkee onko w210 tehdasasennus webasto vai pelkät vastukset? En pakoputkee nähnyt etupäässä meidän kärryssä, mutta joku nappi on tuhkaluukussa josta ei tunnu hirveesti tapahtuvan mitään. W210 220cdi v2000. Voisko joku kattoa VIN wdb2102061b205745 ?
jjk270cdi kirjoitti:Webasto siinä vissiin on kun on tuhkakupuissa se päälle/pois kytkin.
Jos tarkoitat tuota nappia missä on punainen valo, niin se ei liity millään tavalla webastoon, vaan se on se sähkökärvennin joka lähtee päälle silloin kun napissa EI pala valo, ulkolämpötila on alle 7 astetta ja moottorin lämpötilakin alle jonkin tietyn lämpötilan (olikohan 70).
Sen alapuolella onkin sitten webaston kellosysteemi.
Itse käytän kelloa töistä pois lähtiessä ja kaukosäädintä kotona. (auto on siinä keittiön ikkunan edessä, niin webasto ja kahvinkeitin tulee laitettua samaan aikaan päälle)
Just tota nappia tarkotin. Kello nappeja meillä ei ookkaan eli pelkkä vastussysteemi sitten. Mitä se vastus lämmittää? Sisätilalle tulevaa ilmaa pelkästään vai? Tietääkö sitä mistään toimiiko se vastus?
ana007 kirjoitti:Just tota nappia tarkotin. Kello nappeja meillä ei ookkaan eli pelkkä vastussysteemi sitten. Mitä se vastus lämmittää? Sisätilalle tulevaa ilmaa pelkästään vai? Tietääkö sitä mistään toimiiko se vastus?
Vastus lämmittää lämmityslaitteen kennolle tulevaa jäähdytysnestettä.
Eli sisään puhallettava ilma saadaan nopeammin lämpimäksi, ja lämpeehän se konekkin hieman nopeammin.
Minulla nappusassa ei ole noita nuolimerkkejä. pelkästään punanen valo. Webasto on tässä Saksan tuontivehkeessä (W210 CDI 3200) vakio ilman kelloa. Kun punanen valo palaa, webasto ei lähde päälle ollenkaan, paitsi sitten kellosta, jossa on myös käsisytytys. Jos valo ei pala, se käynnistyy aina auton käynnistyksen yhteydessä alle +5 astetta.
Asennutin kellon noin 100 €. muutenhan se kylmänä ei käynnisty ikinä
320 CDI farkku -00 mausteineen.
Päässyt pois kahden opelin loukusta
Aika halvalla on saatu jos 100e saa kellon tänää kyselin 210 koppaseen kelloo niin paikallisesta liikkeestä ovh asennus-sarja 500e ja veholla asennettuna reilu 900e
S211 280 CDI Aut -08
EX: W211 270 CDI Man -02
EX: W211 280 CDI Aut -06
EX: W210 270 CDI Man -99
EX: S124 300 TDT Aut -93
Elikkäs tuossa mun autossa oleva webasto on malliltaan Thermo Top Z/C -D.
Saako tuohon kellosarjaa jos saa niin mistä edullisin? Minkälainen on asentaa?
Kyllä itse maksoin ihan kuitin kanssa -00 väykkyyn kellon satasella (€). -4v sitten. Paikka oli Lahti, en tiedä firman nimeä. Webaston huoltofirmoja on siellä täällä, esim. täällä Kuopijossa ja minusta ei kyllä pahat hinnat...kannattaa kysellä.
320 CDI farkku -00 mausteineen.
Päässyt pois kahden opelin loukusta
JeremyH kirjoitti:
Jos tarkoitat tuota nappia missä on punainen valo, niin se ei liity millään tavalla webastoon, vaan se on se sähkökärvennin joka lähtee päälle silloin kun napissa EI pala valo, ulkolämpötila on alle 7 astetta ja moottorin lämpötilakin alle jonkin tietyn lämpötilan (olikohan 70).
Mulla kyllä webasto lähtee käyntiin tosta napista auton ollessa käymässä....??
Osaakos kukaan sanoa liittyykö Väyrynen, Webasto ja "w-bus" toisiinsa?
Olen hankkimassa GSM-käynnistintä webastolle.
jjk270cdi kirjoitti:
Jos tarkoitat tuota nappia missä on punainen valo, niin se ei liity millään tavalla webastoon, vaan se on se sähkökärvennin joka lähtee päälle silloin kun napissa EI pala valo, ulkolämpötila on alle 7 astetta ja moottorin lämpötilakin alle jonkin tietyn lämpötilan (olikohan 70).
Ainakin mun väykyn ohjekirja kertoo tuon napin kuuluvan nimenomaan webastoon. Lukemat kyllä ovat juurikin nuo mainitsemasi.
JeremyH kirjoitti:
Jos tarkoitat tuota nappia missä on punainen valo, niin se ei liity millään tavalla webastoon, vaan se on se sähkökärvennin joka lähtee päälle silloin kun napissa EI pala valo, ulkolämpötila on alle 7 astetta ja moottorin lämpötilakin alle jonkin tietyn lämpötilan (olikohan 70).
Mulla kyllä webasto lähtee käyntiin tosta napista auton ollessa käymässä....??
Osaakos kukaan sanoa liittyykö Väyrynen, Webasto ja "w-bus" toisiinsa?
Olen hankkimassa GSM-käynnistintä webastolle.
näyttää aika kotikutoiselta....miten musta tuntuu että toi on viritys?
voi olla että pelaakin mutta mutta....
Iso-Jaska kirjoitti:
Osaakos kukaan sanoa liittyykö Väyrynen, Webasto ja "w-bus" toisiinsa?
Olen hankkimassa GSM-käynnistintä webastolle.
w bus ei kuulu joukkoon(taitaa olla jotain klonksvagen juttua)
mutta saatappi silti toimia, jos tulee ikään kuin kellolta lähtevään singnaali piuhaan
Näin sanoo valmistaja kytkennästä
Liittimillä ajastimen ja johtosarjan väliin tai ajastimen liekkinäppäinohjauksella. Helpompi lienee tuo johtosarjan liittimillä, mutta edellytyksenä on jänniteohjattu webasto. Jos lämmitys käynnistyy ajastimen tuuletusmoodillakin, on se jänniteohjattu. Tai jos ajastimen w-bus pinniin ei tule johtoa. Autossasi on kyllä 99% todennäköisyydellä "jännitewebasto".
w210 e420 kirjoitti:
näyttää aika kotikutoiselta....miten musta tuntuu että toi on viritys?
voi olla että pelaakin mutta mutta....
Tämä näyttää kotikutoiselta, mutta en anna ulkonäölle kauneuspisteitä.
Potifaari kirjoitti:Kyllä itse maksoin ihan kuitin kanssa -00 väykkyyn kellon satasella (€). -4v sitten. Paikka oli Lahti, en tiedä firman nimeä. Webaston huoltofirmoja on siellä täällä, esim. täällä Kuopijossa ja minusta ei kyllä pahat hinnat...kannattaa kysellä.
Onko sulla tehdas asennettu webasto vai jälkeenpäin asennettu ja onko automaatti vai manuaali-ilmastoinnilla ?
S211 280 CDI Aut -08
EX: W211 270 CDI Man -02
EX: W211 280 CDI Aut -06
EX: W210 270 CDI Man -99
EX: S124 300 TDT Aut -93
Iso-Jaska kirjoitti:
Osaakos kukaan sanoa liittyykö Väyrynen, Webasto ja "w-bus" toisiinsa?
Olen hankkimassa GSM-käynnistintä webastolle.
w bus ei kuulu joukkoon(taitaa olla jotain klonksvagen juttua)
mutta saatappi silti toimia, jos tulee ikään kuin kellolta lähtevään singnaali piuhaan
Näin sanoo valmistaja kytkennästä
Liittimillä ajastimen ja johtosarjan väliin tai ajastimen liekkinäppäinohjauksella. Helpompi lienee tuo johtosarjan liittimillä, mutta edellytyksenä on jänniteohjattu webasto. Jos lämmitys käynnistyy ajastimen tuuletusmoodillakin, on se jänniteohjattu. Tai jos ajastimen w-bus pinniin ei tule johtoa. Autossasi on kyllä 99% todennäköisyydellä "jännitewebasto".
w210 e420 kirjoitti:
näyttää aika kotikutoiselta....miten musta tuntuu että toi on viritys?
voi olla että pelaakin mutta mutta....
Tämä näyttää kotikutoiselta, mutta en anna ulkonäölle kauneuspisteitä.