Vito ei lähde käyntiin suutinrempan jälkeen
Vito ei lähde käyntiin suutinrempan jälkeen
No, niin. Sain vaihdettua ne suuttimenprikat, kun kaikki vuotivat melkoisesti. Rempan jälkeen laitoin koneen käymään (siis imusarja jne irti) ja lähti käymään lyhkäisen sahauksen jälkeen. Käytin hetken aikaa konetta, todeten remontin onnistuneen.
Sitten laitoin imusarjan, turbon putket jne kiinni ja yrtin startata. Startti kyllä pyörittää ja aina starttauksen aluksi (lähes aina) höräyttää hieman, mutta käyntiin ei lähde.
Kun vaihdoin pari viikkoa sitten polttoainesuodattimen teki ihan samaa, silloin sai lopulta sahata aivan järjettömän kauan ennen kuin lähti käymään. Mutta nyt kone siis starttasi lähes heti ja vasta lopullisen kasauksen jälkeen ei starttaa. Ideoita mikä meni pieleen kasauksessa?
Sitten laitoin imusarjan, turbon putket jne kiinni ja yrtin startata. Startti kyllä pyörittää ja aina starttauksen aluksi (lähes aina) höräyttää hieman, mutta käyntiin ei lähde.
Kun vaihdoin pari viikkoa sitten polttoainesuodattimen teki ihan samaa, silloin sai lopulta sahata aivan järjettömän kauan ennen kuin lähti käymään. Mutta nyt kone siis starttasi lähes heti ja vasta lopullisen kasauksen jälkeen ei starttaa. Ideoita mikä meni pieleen kasauksessa?
Mein erste MB, Vito 108CDI, mit Ladeluftkühler, heute mit neue Program, viel Kraft, jawohl!
Kiitos vastauksta. Tuon pistokejutun kerkesinkin jo yöllä bongata vanhemmasta ketjusta. Siitä voi aloittaa. Eli, ei kun purkamaan, no nyt menee jo rutiinilla. Ilmausjuttua kyllä mietin, mutta miksi se lähti käymään lähes heti korjauksen jälkeen ja sitten ei enää. Vai olisiko sinne jäänyt wanhat naftat
, mutta putkissa ollut ilma lähti jotenkin kiertämään, enpä tiedä.

Mein erste MB, Vito 108CDI, mit Ladeluftkühler, heute mit neue Program, viel Kraft, jawohl!
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Tarkista myös nokan asenon tunistimen johto
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
jep siinä taka kulmassa ventiili kopan pääläjakil kirjoitti:Ahaa, eli se on se mötikkä, johon tulee kolme johtoa, ja joka on siinä takareunassa. Selvisi siis mikä sekin on.CDI203 kirjoitti:Tarkista myös nokan asenon tunistimen johto
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

Bingo, tosin oli yksi suuttimenkin johto lähdössä irti.CDI203 kirjoitti:Tarkista myös nokan asenon tunistimen johto
Auto lähti heti käyntiin (eikä supsutusta


Mein erste MB, Vito 108CDI, mit Ladeluftkühler, heute mit neue Program, viel Kraft, jawohl!
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Hyvä että tuli kuntoonjakil kirjoitti:Bingo, tosin oli yksi suuttimenkin johto lähdössä irti.CDI203 kirjoitti:Tarkista myös nokan asenon tunistimen johto
Auto lähti heti käyntiin (eikä supsutusta) mutta koneen lämmettyä kusee oikein urakalla dieseliä. Tutkitaan sitä sitten huomenna. Tätä se on, kun ulkona puolihämärässä yrittää kasata pikavauhdilla...
(se piuha kun on selasessa paikassa, saattapi se bingoakin olla

jos suuttimien johdoista on niitä lukitus nipsuja rikki
niin pienet nippusiteet on hyviä(jos ei mitään laita tärisee hetken ajelun jälkeen huonolle kosketukselle)
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

No, eihän e tämäkään remppa kerralla eikä toisella kuntoon tullut.
Eli tuo diesel tulee ulos suuttimen rungosta. Siinähän on se yläosa kierteellä kiinni ja kakksosylinterin iso mutteri oli lähes löysällä. Se meni kuntoon irrottamalla suutin ja kiristämällä se (liekö joku 29 mm tms). momenttia en tiennyt, mutta kireelle laitoin. nyt ei enää vuoda. Myös nelossylinterin vastaava vuotaa mutta ei niin pahasti. Se sitten huomenna. Mutta: onko suuttimen sisällä joku tiiviste, jonka voisi tuossa samalla vaihtaa? En tarkoita sitä pohjalla olevaa pientä teflon, vaan yläosassa olevaa. Va ionko sielä ylipäätään mitään tiivistettä?
Eli tuo diesel tulee ulos suuttimen rungosta. Siinähän on se yläosa kierteellä kiinni ja kakksosylinterin iso mutteri oli lähes löysällä. Se meni kuntoon irrottamalla suutin ja kiristämällä se (liekö joku 29 mm tms). momenttia en tiennyt, mutta kireelle laitoin. nyt ei enää vuoda. Myös nelossylinterin vastaava vuotaa mutta ei niin pahasti. Se sitten huomenna. Mutta: onko suuttimen sisällä joku tiiviste, jonka voisi tuossa samalla vaihtaa? En tarkoita sitä pohjalla olevaa pientä teflon, vaan yläosassa olevaa. Va ionko sielä ylipäätään mitään tiivistettä?
Mein erste MB, Vito 108CDI, mit Ladeluftkühler, heute mit neue Program, viel Kraft, jawohl!
Jatketaan yksinpuhelua. Eli sekä kakkos- että nelossylinterin suutttimen runko vuoti. Kävin hakemassa tiivisteen sinne yläpäähän Diesel Otekolta, kun on lähinnä työpaikkaani. Maksoivat peräti 0,90 € /kpl
Eli, kun irrottaa suutimia ja kääntelee niitä siitä yläpään mutterista jotta lähtisi irti, voi käydä, että alkaa vuotamaan. Vaihto sinällään oli helppo homma.
Sitten päivän niksipirkka:
Veho veloittaa Forten Intake Cleanerista järjettömän 53 €purkki, Joka ei edes ole kovin iso. Todella tehokasta se kyllä on suuttimien irrottamiseen ja kannen putsaamiseen. Tosin 400 ml ei kovin pitkälle potki.
Sitten se vinkki:
http://www.camskill.co.uk/products.php? ... 3s4323p487
Tuolta saa n 14 € purkki ja, jos tilaa useamman purkin ei toimituskulutkaan rasita. Olen tilannut tuolta kerran renkaat ja tulivat todella nopsaan ja vielä varsin tuoreet. Tilaan varoille kohta pari purkkia.

Sitten päivän niksipirkka:
Veho veloittaa Forten Intake Cleanerista järjettömän 53 €purkki, Joka ei edes ole kovin iso. Todella tehokasta se kyllä on suuttimien irrottamiseen ja kannen putsaamiseen. Tosin 400 ml ei kovin pitkälle potki.
Sitten se vinkki:
http://www.camskill.co.uk/products.php? ... 3s4323p487
Tuolta saa n 14 € purkki ja, jos tilaa useamman purkin ei toimituskulutkaan rasita. Olen tilannut tuolta kerran renkaat ja tulivat todella nopsaan ja vielä varsin tuoreet. Tilaan varoille kohta pari purkkia.
Mein erste MB, Vito 108CDI, mit Ladeluftkühler, heute mit neue Program, viel Kraft, jawohl!
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Siitä se pikku hiljaa tiivistyy
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
