Pyyhkijän moottori
Pyyhkijän moottori
Pyyhkijän kanssa ongelmia(w201);toissapäivänä lakkasi toimimasta ajon aikana.Työpäivän jälkeen pyyhkijä yritti urheasti nousta ja vähän kädellä avittaen lähtikin tarmokkaasti pyyhkimään.Tänään taas ajon aikana simahti,ja vakuutan että ajaminen ilman pyyhkijää on,hmm..epämukavaa.Olen aikas varma että taas ilman kuivuttua toimii hienosti.No,eihän tämä paha vika jos ongelma esiintyy vain sateella,heh heh.
Mutta vakavasti puhuen.Onhan tästä aiheesta ollut muistaakseni aikaisemminkin jossain juttua mutta kertausopinnot olisi paikallaan.
Sulake ei siis tule kysymykseen.Ehkä pieni mahdollisuus johonkin kontaktihäiriöön?Moottorissa ehkä hiilet(?) loppu?Mutta mitäpä tässä arvailemaan;jos joku veljistä kokeneena osaisi kertoa mahdollisista samanlaisista kokemuksistaan?Lieneekö moottori kettumainen vaihtaa yms.Sen verran tiedän että uuden moottorin saa 100e:llä ja uusi ehkä kannattaisikin ostaa,jos tässä siihen ajaudutaan…vaikka houkuttaa tietty kysyä Venetmäeltäkin,pojat kun vaihtaisivatkin sen ammattimiehinä vaivattomasti.
Jos jotakuta muuten kiinnostaa niin Motonetissä myydään tavaratilan muovikaukaloa W201/124 hintaan 14e,sattui tänään silmiin ja ostettavahan se oli.Lopuksi en voi olla tohkeilematta saatuani 190E(-85) autoni kulutuslukemaksi 7,5l/100km.Enimmäkseen työmatka-maantieajoa 4 äijää kyydissä.Mielestäni vähintäänkin kohtuullinen lukema tuon ikäiselle ja kokoiselle autolle täydellä lastilla.
Mutta vakavasti puhuen.Onhan tästä aiheesta ollut muistaakseni aikaisemminkin jossain juttua mutta kertausopinnot olisi paikallaan.
Sulake ei siis tule kysymykseen.Ehkä pieni mahdollisuus johonkin kontaktihäiriöön?Moottorissa ehkä hiilet(?) loppu?Mutta mitäpä tässä arvailemaan;jos joku veljistä kokeneena osaisi kertoa mahdollisista samanlaisista kokemuksistaan?Lieneekö moottori kettumainen vaihtaa yms.Sen verran tiedän että uuden moottorin saa 100e:llä ja uusi ehkä kannattaisikin ostaa,jos tässä siihen ajaudutaan…vaikka houkuttaa tietty kysyä Venetmäeltäkin,pojat kun vaihtaisivatkin sen ammattimiehinä vaivattomasti.
Jos jotakuta muuten kiinnostaa niin Motonetissä myydään tavaratilan muovikaukaloa W201/124 hintaan 14e,sattui tänään silmiin ja ostettavahan se oli.Lopuksi en voi olla tohkeilematta saatuani 190E(-85) autoni kulutuslukemaksi 7,5l/100km.Enimmäkseen työmatka-maantieajoa 4 äijää kyydissä.Mielestäni vähintäänkin kohtuullinen lukema tuon ikäiselle ja kokoiselle autolle täydellä lastilla.
W123 200 (2024-)
W220 S320 (2017-)
W210 E200 A (2012-)
ex W220 S320 (2023)
ex w124 230E A (2008-2012)
ex 190E (2002-2008)
ex w123 230 (1996-2002)
W220 S320 (2017-)
W210 E200 A (2012-)
ex W220 S320 (2023)
ex w124 230E A (2008-2012)
ex 190E (2002-2008)
ex w123 230 (1996-2002)
pyöriikö moottori?
Jos kuulet moottorin pyörivän koko ajan mutta pyyhin ei liiku niin sieltä on joko vipu irti tai sitten moottorin päässä oleva mutteri löystynyt jolloin akselin boorit lyö yli. Purkamalla voinee jotain korjata jos moottori pyörii mutta jos et kuule surinaa niin hommaa jo uusi pyyhinhässäkkä ennen purkuhommiin ryhtymistä..
Pyyhkijän moottori
Kun laittaa virrat,kuuluu parin sekunnin ajan sihisevä ääni,sitten hiljaisuus.Pyyhin ei liiku.
W123 200 (2024-)
W220 S320 (2017-)
W210 E200 A (2012-)
ex W220 S320 (2023)
ex w124 230E A (2008-2012)
ex 190E (2002-2008)
ex w123 230 (1996-2002)
W220 S320 (2017-)
W210 E200 A (2012-)
ex W220 S320 (2023)
ex w124 230E A (2008-2012)
ex 190E (2002-2008)
ex w123 230 (1996-2002)
pyyhkijän moottori
Moottori sieltä on luultavasti hajonnut. Mulla oli samanlainen juttu. Joskus toimi ja joskus ei. Kun se ei toiminut niin kädellä auttamalla sen sai liikkumaan normaalisti. Alkuunlähtö oli vaikeaa, kun sillon auttoi niin toimi ihan normaalisti. Kun laittoi sen jatkuvasti pyyhkimään niin toimi normaalisti, mutta kun sammutti niin sitten sai taas auttaa sen liikkeelle.
Vaihtaminen on suht yksinkertainen homma, muoviosat purkaa pois tieltä niin mekanistmi paljastuu. Konepelti kannattaa nostaa ihan pystyyn.
Mulla kesti koko koneiston vaihto-operaatio noin tunnin.
Vaihtaminen on suht yksinkertainen homma, muoviosat purkaa pois tieltä niin mekanistmi paljastuu. Konepelti kannattaa nostaa ihan pystyyn.
Mulla kesti koko koneiston vaihto-operaatio noin tunnin.
W124 250TD -89
Pyyhkijän moottori
Jaaha,ettei vain tässä uskaltaisi tehdä johtopäätöstä että ns.tyyppivika kyseessä.Vaikka täyttääkö kriteerit kun auton mittarissa 330tkm?Anyways,tänään taas pelitti kun tein kauppareissun.Pidemmälle ei ole asiaa sateella koska todennäköisesti simahtaa taas.
No,kaipa vien Venetmäelle tsekattavaksi ennekuin ostan moottorin.Toinen vaihdettava on tuulilasi;halkeama koko lasin poikki.Olen kuullut että n.170eurolla pärjää?
Näin tänään nätin mustan pikkumersun,takana luki että 250D turbo.Onko tämä Saksasta vai onko näitä ihan Veholla myyty.Varmaan kivan ripeä peli.
Vielä täytyy päivitellä:piipahdin "vanhalla"palstalla(Suomi24).Oli ihan hullujen käsissä.Ei ole paljon Mersujen kanssa enää tekemistä sillä palstalla!
Kepeitä kilometrejä kaikille!
No,kaipa vien Venetmäelle tsekattavaksi ennekuin ostan moottorin.Toinen vaihdettava on tuulilasi;halkeama koko lasin poikki.Olen kuullut että n.170eurolla pärjää?
Näin tänään nätin mustan pikkumersun,takana luki että 250D turbo.Onko tämä Saksasta vai onko näitä ihan Veholla myyty.Varmaan kivan ripeä peli.
Vielä täytyy päivitellä:piipahdin "vanhalla"palstalla(Suomi24).Oli ihan hullujen käsissä.Ei ole paljon Mersujen kanssa enää tekemistä sillä palstalla!
Kepeitä kilometrejä kaikille!
W123 200 (2024-)
W220 S320 (2017-)
W210 E200 A (2012-)
ex W220 S320 (2023)
ex w124 230E A (2008-2012)
ex 190E (2002-2008)
ex w123 230 (1996-2002)
W220 S320 (2017-)
W210 E200 A (2012-)
ex W220 S320 (2023)
ex w124 230E A (2008-2012)
ex 190E (2002-2008)
ex w123 230 (1996-2002)
W201 250D Turbo (OLI: Pyyhkijän moottori)
Jos perässä luki 250D Turbo, jollakulla on varmaankin ollut nurkassa pyörimässä ylimääräinen tyyppikilpi ja auto on jotain ihan muuta kuin mitä perä sanoo.Ari kirjoitti:...Näin tänään nätin mustan pikkumersun,takana luki että 250D turbo.Onko tämä Saksasta vai onko näitä ihan Veholla myyty....
Jos se taas oli 190D 2.5 Turbo ja keulassa oli "kidukset", on kyseessä aito peli. Ja kiva sellainen. Näitä on ymmärtääkseni Vehostakin saanut. Paljon niitä ei näe arvatenkin samasta syystä mistä ei näe W124-turbojakaan. Eli koska turbo-Mersut ovat olleet aika tuiman hintaisia, mikä on ohjannut Vehon asiakkaat tyytymään ahtamattomiin.
Onneksi nykyisin turboja on alkanut tulla pikkuhiljaa ulkomailta - sen verran mahtavasti kulkevia vehkeitä ne ovat!
-T
Oliskohan tosta jotain apua: http://business.baylor.edu/Richard_Easl ... /wiper.htm
Renault Megane break -01
ent. 300TE 4Matic -90
ent. 230TE -86 "boksimersu"
ent. 300TE 4Matic -90
ent. 230TE -86 "boksimersu"
Pyyhkijän moottori
No kappas,mistä olet löytänytkin tuon sivuston?Olihan siinä mainiot ohjeet,mutta meikäläisessä ei ole juuri mekaanikon vikaa,tai ainakaan rohkeutta ruveta itse räpeltämään,joten ainakin tällä kertaa annan työn ammattilaisille.Mutta tosiaan,pelkkä voiteluhan voisi ratkaista ongelman,joten voi vain kirota taas kerran omaa "kädettömyyttään" korjausasioissa.Kiitos kaikille mielenkiinnosta/avusta!
W123 200 (2024-)
W220 S320 (2017-)
W210 E200 A (2012-)
ex W220 S320 (2023)
ex w124 230E A (2008-2012)
ex 190E (2002-2008)
ex w123 230 (1996-2002)
W220 S320 (2017-)
W210 E200 A (2012-)
ex W220 S320 (2023)
ex w124 230E A (2008-2012)
ex 190E (2002-2008)
ex w123 230 (1996-2002)
Re: Pyyhkijän moottori
Jäänyt bookmarkkeihin varmaan jostain ulkomaalaiselta foorumilta. Yritän aina ottaa talteen tollaset ehkä joskus hyödylliset sivut, kun ei sitä koskaan tiedä...Ari kirjoitti:No kappas,mistä olet löytänytkin tuon sivuston?

Renault Megane break -01
ent. 300TE 4Matic -90
ent. 230TE -86 "boksimersu"
ent. 300TE 4Matic -90
ent. 230TE -86 "boksimersu"