om603 todella huono käyntiinlähtevyys kylmänä
om603 todella huono käyntiinlähtevyys kylmänä
eli kyseessä on om603 pp dieselin pumpulla. 1 hehku on risa mutta se ei vielä pitäisi meinata yhtään mitään. kone kun on kylmä niin 1 tai useampi pytty pois pelistä, eli rötää aika perkeleesti ja sauhuttaa, ja mikä pahinta ettei meinaa käynnistyä. mitäköhän kaikkea pitäisi lähteä tutkimaan. lämpimänä kun käy kyllä hyvin ja lähtee hyvin myös käyntiin.
w124 300tdt om 606+8mm mynä + hx50mfs. w201 black low & high volume. bmw+om???
Re: om603 todella huono käyntiinlähtevyys kylmänä
Viittaa liian myöhäiseen ajotukseen.lassi-s kirjoitti:kone kun on kylmä niin 1 tai useampi pytty pois pelistä, eli rötää aika perkeleesti ja sauhuttaa.
Vaihda nyt ekaksi kuitenkin kaikki hehkut toimiviin.
Huohottaako kone pahasti? Huonot puristuspaineet tekee myös tuota kylmänä kakistelua.
suuttimia itse kyllä veikkaan mutta luulisi näin äkkiseltään että jos suuttimet on paskat niin ne on paskat kokoajan eikä vain 1/2 - 1min käynnistyksestä. ja 1 hehku tosiaan menny pimeeksi vaikka juuri vaihdettu uudet, tosin taisi olla jotku motonetin kynttilät. boschin valmisteet pitäis vaihtaa tilalle.
no äkkiähän nuo suuttimet irti nyppää ja käypi kahtoon. pumpun ajoitus on tapilla "laitettu" ja käännetty aavistus aikaisemmalle. en tiä sit miten tuollainen pp dieselin pumppu pitäisi ajoittaa, yleensä liike joka pumpun tekee antaa jonkun ohjeen monta astetta käännetään aikaisemmalle, mut valmiiksi rakennettuna tuon ostin. tarvii kai tuonne pp dieseliin soitella tuostakin asiasta.
mut auto tosiaan lähti hyvin käyntiin ja ny rupesi sit takkuileen, eka parina päivänä lähti huonosti käyntiin ja sit ei ollenkaan enään. viikon olin työkeikalla ja takaisin kun tulin niin taas lähti tulille, mut kävi pytyn tai pari vajailla hetkenaikaa käynnistyksestä.
no äkkiähän nuo suuttimet irti nyppää ja käypi kahtoon. pumpun ajoitus on tapilla "laitettu" ja käännetty aavistus aikaisemmalle. en tiä sit miten tuollainen pp dieselin pumppu pitäisi ajoittaa, yleensä liike joka pumpun tekee antaa jonkun ohjeen monta astetta käännetään aikaisemmalle, mut valmiiksi rakennettuna tuon ostin. tarvii kai tuonne pp dieseliin soitella tuostakin asiasta.
mut auto tosiaan lähti hyvin käyntiin ja ny rupesi sit takkuileen, eka parina päivänä lähti huonosti käyntiin ja sit ei ollenkaan enään. viikon olin työkeikalla ja takaisin kun tulin niin taas lähti tulille, mut kävi pytyn tai pari vajailla hetkenaikaa käynnistyksestä.
w124 300tdt om 606+8mm mynä + hx50mfs. w201 black low & high volume. bmw+om???
Re: om603 todella huono käyntiinlähtevyys kylmänä
aika erikoinen havainto tuli tehtyä. siellä oli jotku motonetin halpishehkut, yhteen oli palanu reikä kärkeen??? mitä helvettiä 
mut ei toimi, ei niin ei. perkele mä sanon. uudet hehkut, rele pelaa kakkua saa mut ei vaan lähde...auto tekee seuraavaa. pyöritellä saa vaikka kuinka ja paljon, mutta heti ku akku hyytyy ja ottaa starttiapuvirtaa toisesta autosta kaapeleilla niin sit hörähtää aina. lämpösenä sit lähtee omin voimin.
eilen toveri kävi ruuvaamassa pumppua, ny tulee sauhua ja vetävät on reilu 6000rpm. ihan kuin toinen auto. vetää niin pirusti ja maisema pimenee

mut ei toimi, ei niin ei. perkele mä sanon. uudet hehkut, rele pelaa kakkua saa mut ei vaan lähde...auto tekee seuraavaa. pyöritellä saa vaikka kuinka ja paljon, mutta heti ku akku hyytyy ja ottaa starttiapuvirtaa toisesta autosta kaapeleilla niin sit hörähtää aina. lämpösenä sit lähtee omin voimin.
eilen toveri kävi ruuvaamassa pumppua, ny tulee sauhua ja vetävät on reilu 6000rpm. ihan kuin toinen auto. vetää niin pirusti ja maisema pimenee

w124 300tdt om 606+8mm mynä + hx50mfs. w201 black low & high volume. bmw+om???