Onko W210 290 / 300 Td:ssä sutimisenesto tai vastaavaa?96-98
Onko W210 290 / 300 Td:ssä sutimisenesto tai vastaavaa?96-98
Hei,
Onko alkupään W210 turbodieseleissä 96-98 mitään sutimisen tai luistonestoja? Mietin vain, että lukkoperähän niissä on, joten mitenkäs noilla liukailla sujuu ajo, kun vääntöä kuitenkin 300+ alle 2000 kierroksen? Lähteekö perä alta liian helposti? Kysyn siksi, koska sisko jotain tuollaista dieseliä katselee, mutta itseäni arveluttaa noinkin vääntävät autot siskon ajossa, jos niissä ei ole mitään sutimisen estoja tms.
Onko alkupään W210 turbodieseleissä 96-98 mitään sutimisen tai luistonestoja? Mietin vain, että lukkoperähän niissä on, joten mitenkäs noilla liukailla sujuu ajo, kun vääntöä kuitenkin 300+ alle 2000 kierroksen? Lähteekö perä alta liian helposti? Kysyn siksi, koska sisko jotain tuollaista dieseliä katselee, mutta itseäni arveluttaa noinkin vääntävät autot siskon ajossa, jos niissä ei ole mitään sutimisen estoja tms.
Manuaaliväykyssä tuo on kyllä "liikkeellelähtö hankaloittaja" tmsMika.T kirjoitti:Ei ole lukkoperää väyrysissä.
Molemmissa tuon ikäluokan pirsseissä on ETS.
Se jarruttaa sutivaa rengasta liikkeellelähdöissä ja olikohan noin 80kmh vauhtiin saakka..
Eli se on suomeksi liikkeellelähtö avustin.

W210 E320cdi
- LopenUupunut
- Mersumaanikko
- Viestit: 8347
- Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40
tarkoittaako kaikkia malleja väyrysestä?Mika.T kirjoitti:Ei ole lukkoperää väyrysissä.
Molemmissa tuon ikäluokan pirsseissä on ETS.
Se jarruttaa sutivaa rengasta liikkeellelähdöissä ja olikohan noin 80kmh vauhtiin saakka..
Eli se on suomeksi liikkeellelähtö avustin.
mulle kaveri väitti että olis joku "aktiivilukko" tossa E420:ssä....
???

kuis E50 ja 55AMG:t jne?
Opel, "weird lieben autos"....
Ok. Kiitti tiedoista. Kummastuttaa nimi liikkeellelähtöavustin, jos se kerran toimii 80 km/h asti. Mitäs sitten käy kun painaa kaasua tuollaisella pelillä +80 km/h ylämäessä joka on liukas? Luulisi, et ainaskin 300 Td:ssä olisi ollut jotain lisäturvaa vakaamaan menoa liukkailla.
No itsellä ei ole liukkaalla kokemuksia alkupään väykyistä-kaikki on olleet vähintään uudempia cdi-koneisia ja jotain luistonhallintaa ollut auttamassa. Voipihan nuo olla ihan turvallisen oloisia myös liukkaalla, kun automaatit mersuissa kuiteskin aika hitaasti herääviä. Ja E 220 D "lucaksessahan" oli jo alusta asti sutimisen esto toteutettu alitehoisella koneella
No itsellä ei ole liukkaalla kokemuksia alkupään väykyistä-kaikki on olleet vähintään uudempia cdi-koneisia ja jotain luistonhallintaa ollut auttamassa. Voipihan nuo olla ihan turvallisen oloisia myös liukkaalla, kun automaatit mersuissa kuiteskin aika hitaasti herääviä. Ja E 220 D "lucaksessahan" oli jo alusta asti sutimisen esto toteutettu alitehoisella koneella

ETS ei löysää kaasua. Se vain jarruttaa sutivaa rengasta.
ASR löysää myös moottorin vedon ja siten toimii paremmin oikeana luistonestona.
Mutta on kai tuota ennenkin ilman luistonestoja selvitty vanhemmalla kalustolla.
Ei saa tekniikkaan luottaa liikaa. Ajotaito täytyy olla hallussa.
ASR löysää myös moottorin vedon ja siten toimii paremmin oikeana luistonestona.
Sutimaanhan se alkaa.kardaani kirjoitti:Mitäs sitten käy kun painaa kaasua tuollaisella pelillä +80 km/h ylämäessä joka on liukas?
Mutta on kai tuota ennenkin ilman luistonestoja selvitty vanhemmalla kalustolla.
Ei saa tekniikkaan luottaa liikaa. Ajotaito täytyy olla hallussa.
