Onko W210 290 / 300 Td:ssä sutimisenesto tai vastaavaa?96-98

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Vastaa Viestiin
kardaani
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1734
Liittynyt: To 15.07.2004 12:35

Onko W210 290 / 300 Td:ssä sutimisenesto tai vastaavaa?96-98

Viesti Kirjoittaja kardaani »

Hei,
Onko alkupään W210 turbodieseleissä 96-98 mitään sutimisen tai luistonestoja? Mietin vain, että lukkoperähän niissä on, joten mitenkäs noilla liukailla sujuu ajo, kun vääntöä kuitenkin 300+ alle 2000 kierroksen? Lähteekö perä alta liian helposti? Kysyn siksi, koska sisko jotain tuollaista dieseliä katselee, mutta itseäni arveluttaa noinkin vääntävät autot siskon ajossa, jos niissä ei ole mitään sutimisen estoja tms.
Avatar
AM
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 3179
Liittynyt: To 03.04.2003 01:30
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja AM »

Ei ole vakiovarusteena luistonestoa. ASR on lisävarusteena saatava luistonesto, myös ESP eli ajovakauden hallinta tuli jossain vaiheessa lisävarustelistalle. ETS on kaikissa mutta se on vain liikkeellelähtöavustaja, jarruttaa sutivaa pyörää.

Lukkoperää ei ole saanut edes lisävarusteena.
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8789
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Ei ole lukkoperää väyrysissä.

Molemmissa tuon ikäluokan pirsseissä on ETS.
Se jarruttaa sutivaa rengasta liikkeellelähdöissä ja olikohan noin 80kmh vauhtiin saakka..

Eli se on suomeksi liikkeellelähtö avustin.
Avatar
simoks
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1658
Liittynyt: Ma 28.09.2009 01:03
Paikkakunta: Toijala

Viesti Kirjoittaja simoks »

Mika.T kirjoitti:Ei ole lukkoperää väyrysissä.

Molemmissa tuon ikäluokan pirsseissä on ETS.
Se jarruttaa sutivaa rengasta liikkeellelähdöissä ja olikohan noin 80kmh vauhtiin saakka..

Eli se on suomeksi liikkeellelähtö avustin.
Manuaaliväykyssä tuo on kyllä "liikkeellelähtö hankaloittaja" tms :D Mutta automaattejahan kai nuo kaikki 300TD:t ainakin on..
W210 E320cdi
Avatar
LopenUupunut
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 8347
Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40

Viesti Kirjoittaja LopenUupunut »

Mika.T kirjoitti:Ei ole lukkoperää väyrysissä.

Molemmissa tuon ikäluokan pirsseissä on ETS.
Se jarruttaa sutivaa rengasta liikkeellelähdöissä ja olikohan noin 80kmh vauhtiin saakka..

Eli se on suomeksi liikkeellelähtö avustin.
tarkoittaako kaikkia malleja väyrysestä?
mulle kaveri väitti että olis joku "aktiivilukko" tossa E420:ssä....

??? :roll:

kuis E50 ja 55AMG:t jne?
Opel, "weird lieben autos"....
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8789
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Voi kai sitä vaikka "aktiivilukoksi" sanoa. Lukko se ei ole mutta kun toista vetävää pyörää jarrutetaan niin siirtyyhän se veto silloin toisellekkin.

AMG:t ei ole perusmalleja. Niihin on voinut saada lukkoakin.
k.puska
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 108
Liittynyt: Pe 13.05.2005 22:34
Paikkakunta: rovaniemi

Viesti Kirjoittaja k.puska »

Ei ole tuon ikäsiin AMGeehenkään saanu lukkoja. Väykyn 4-maticista en tiiä miten toteutettu(E55).
Jostain olisin lukenu että 6,2 mallit alkas saamaan lukolla, vai oliko vielä että pitää olla black.. ? :roll:
kardaani
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1734
Liittynyt: To 15.07.2004 12:35

Viesti Kirjoittaja kardaani »

Ok. Kiitti tiedoista. Kummastuttaa nimi liikkeellelähtöavustin, jos se kerran toimii 80 km/h asti. Mitäs sitten käy kun painaa kaasua tuollaisella pelillä +80 km/h ylämäessä joka on liukas? Luulisi, et ainaskin 300 Td:ssä olisi ollut jotain lisäturvaa vakaamaan menoa liukkailla.
No itsellä ei ole liukkaalla kokemuksia alkupään väykyistä-kaikki on olleet vähintään uudempia cdi-koneisia ja jotain luistonhallintaa ollut auttamassa. Voipihan nuo olla ihan turvallisen oloisia myös liukkaalla, kun automaatit mersuissa kuiteskin aika hitaasti herääviä. Ja E 220 D "lucaksessahan" oli jo alusta asti sutimisen esto toteutettu alitehoisella koneella :lol:
Avatar
S202
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5519
Liittynyt: Ti 30.12.2008 13:40
Paikkakunta: Alavus

Viesti Kirjoittaja S202 »

Se toimii siten että löysää kaasua. Tuo ets on vähän ihmeellinen, joskus se todella toimii niinkuin luistonesto ja joskus taasen niinku autossa olis asd :lol: Nimimerkillä E220D:llä isossa risteyksessä asfaltilla ihan poikittain 8) En tiedä mikä sen tuli mutta niin vaan meni :shock: :lol:
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8789
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

ETS ei löysää kaasua. Se vain jarruttaa sutivaa rengasta.

ASR löysää myös moottorin vedon ja siten toimii paremmin oikeana luistonestona.
kardaani kirjoitti:Mitäs sitten käy kun painaa kaasua tuollaisella pelillä +80 km/h ylämäessä joka on liukas?
Sutimaanhan se alkaa.

Mutta on kai tuota ennenkin ilman luistonestoja selvitty vanhemmalla kalustolla.
Ei saa tekniikkaan luottaa liikaa. Ajotaito täytyy olla hallussa. :wink:
Vastaa Viestiin