w124 -> w210 kannattaisiko

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
vilkku
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 87
Liittynyt: Su 04.04.2010 21:42

w124 -> w210 kannattaisiko

Viesti Kirjoittaja vilkku »

Tyytyväinen w124 2.0 d -88 700 tkm kuljettaja miettii vaihtoa väyryseen.
Nykyinen on ollut erittäin luotettava ja varmasti vielä pitkästi
taittaisi sillä matkaa ja edullisesti,eikä ole ruyosteongelmaakaan . Ajo-ominaisuudet ja mukavuus on parempi kuin kokeilemassani C -mallissa. W210 en ole koskaan ajanut enkä edes kyydissä ollut, eikä ne kyllä anna autoliikkeessä autoja koe-ajollekaan näin syksykelissä. Millanen auto se olisi?

Uskaltaisiko tehdä vaihdon nyt vai odottaisiko vielä toiset 5 vuotta ja vaihtaisi sitten?

Mitä pitäisi ottaa huomioon, jos ostaa väykyn?
Kannattaako ostaa 400tkm ajettu väykky, entä joku 700 tkm ajettu? Noihin on varmaan jo vaihdettu monet kuluvat ja kalleimmat osat?
Maalaus ei ole ongelma, kun autoja maalaa ihan harrastuksen vuoksi.
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12277
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sergey »

no miksi ei anna koeajoon? ihme touhua, ei kai se säätä katso.

Jos väykky, niin sitten se facelift. Monia juttuja paranneltu. Mukava se on ajaa. Ite olen tässä pakon sanelemana alkanut sellaista harkitsemaan kans. Vaikkakin en edelleen tykkää sen ulkonäöstä.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Avatar
tempera
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1248
Liittynyt: Pe 28.08.2009 07:45
Paikkakunta: Kymenlaakso

Re: w124 -> w210 kannattaisiko

Viesti Kirjoittaja tempera »

vilkku kirjoitti:Tyytyväinen w124 2.0 d -88 700 tkm kuljettaja miettii vaihtoa väyryseen.
Nykyinen on ollut erittäin luotettava ja varmasti vielä pitkästi
taittaisi sillä matkaa ja edullisesti,eikä ole ruyosteongelmaakaan . Ajo-ominaisuudet ja mukavuus on parempi kuin kokeilemassani C -mallissa. W210 en ole koskaan ajanut enkä edes kyydissä ollut, eikä ne kyllä anna autoliikkeessä autoja koe-ajollekaan näin syksykelissä. Millanen auto se olisi?

Uskaltaisiko tehdä vaihdon nyt vai odottaisiko vielä toiset 5 vuotta ja vaihtaisi sitten?

Mitä pitäisi ottaa huomioon, jos ostaa väykyn?
Kannattaako ostaa 400tkm ajettu väykky, entä joku 700 tkm ajettu? Noihin on varmaan jo vaihdettu monet kuluvat ja kalleimmat osat?
Maalaus ei ole ongelma, kun autoja maalaa ihan harrastuksen vuoksi.
Tossa vasemmalla pikkukuvassa on mun MB E320 Cdi 2000 ja ollut ihan tyytyväinen. Ajetu 295 tuhatta. On Xenon valot Tronicin laatikko luistonesto ym. Keskikulutus on alle 7 lt sadalla ja pitkällä suoralla pääsee pienimmillään 4,8 lt.
MB E 320 CDI Avantgard
Cevrolet Lumina 1995
MB 250 D 1994
Nappisilmä Lada 1980
Yahama sport 1970
Pappatunturi 1968
Ranskalainen kiilahihnavetoinen mopo 1965
Merkki oli Mobylette=yksi murheenkryyni.
Avatar
Esa H.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3619
Liittynyt: To 18.12.2003 11:02
Paikkakunta: Nastola

Viesti Kirjoittaja Esa H. »

Itse siirryin käyttöauton suhteen tuollaisesta kakssatasesta väyryseen aikoinaan.
Päivääkään en ole katunut, vaikka ylläpito kalliimpaa.
Suosittelen cdi-koneista: tehonlisäys onnistuu helposti ohjelmoimalla.
w220 S320 -99
Ford Escort Turnier -82 (MR)
Lincoln Continental Mark V Coupe Cartier Edition -77 (MR)

ex-w210 200cdi -00
ex-w124 200D -92
ex-w114 250 -76
ex-c107 450SLC -74 (MR)
vilkku
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 87
Liittynyt: Su 04.04.2010 21:42

Viesti Kirjoittaja vilkku »

Esa H. kirjoitti:Itse siirryin käyttöauton suhteen tuollaisesta kakssatasesta väyryseen aikoinaan. Päivääkään en ole katunut, vaikka ylläpito kalliimpaa.
Miten ylläpito on kalliimpaa? Joutuu korjaamaan enemmän?
Mitä osia on mennyt?
vilkku
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 87
Liittynyt: Su 04.04.2010 21:42

Viesti Kirjoittaja vilkku »

vilkku kirjoitti:
Esa H. kirjoitti:Itse siirryin käyttöauton suhteen tuollaisesta kakssatasesta väyryseen aikoinaan. Päivääkään en ole katunut, vaikka ylläpito kalliimpaa.
Joutuu siis korjaamaan enemmän?
Mitä osia on tarvinnut laittaa?
Miksi et ole katunut, onko mikä parempaa?

Minä vuonna tuli se facelift?
Oliko eka vuosina vanhanmallisella koneella olevia, jotka
kestäisivät paremmin?
Missä kilometrimäärässä on tehty kansiremppaa?
Avatar
tempera
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1248
Liittynyt: Pe 28.08.2009 07:45
Paikkakunta: Kymenlaakso

Viesti Kirjoittaja tempera »

vilkku kirjoitti:
vilkku kirjoitti:
Esa H. kirjoitti:Itse siirryin käyttöauton suhteen tuollaisesta kakssatasesta väyryseen aikoinaan. Päivääkään en ole katunut, vaikka ylläpito kalliimpaa.
Joutuu siis korjaamaan enemmän?
Mitä osia on tarvinnut laittaa?
Miksi et ole katunut, onko mikä parempaa?

Minä vuonna tuli se facelift?
Oliko eka vuosina vanhanmallisella koneella olevia, jotka
kestäisivät paremmin?
Missä kilometrimäärässä on tehty kansiremppaa?
Ylläpidosta en tiedä mutta mulla ainakaa ei ole ollut isompia remppoja. Mulla on kone 197 hp koneella ja turbohan näissä CDI malleissa on. Ei jää jalkoihin ainakaan Tavallisille perheautoille. Eihän näissä mitään kansiremppa tarvi tehdä kun luukuttelee silloin tällöin että lähtee noet mäkeen. Toi 200cdi on senverran tehoton että saattaa tarvita lastun. Näitä 320cdi jos lastuttaa saa ehkä 230 hp ulos.
Viimeksi muokannut tempera, To 14.10.2010 18:50. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
MB E 320 CDI Avantgard
Cevrolet Lumina 1995
MB 250 D 1994
Nappisilmä Lada 1980
Yahama sport 1970
Pappatunturi 1968
Ranskalainen kiilahihnavetoinen mopo 1965
Merkki oli Mobylette=yksi murheenkryyni.
Avatar
Esa H.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3619
Liittynyt: To 18.12.2003 11:02
Paikkakunta: Nastola

Viesti Kirjoittaja Esa H. »

vilkku kirjoitti:
Esa H. kirjoitti:Itse siirryin käyttöauton suhteen tuollaisesta kakssatasesta väyryseen aikoinaan. Päivääkään en ole katunut, vaikka ylläpito kalliimpaa.
Miten ylläpito on kalliimpaa? Joutuu korjaamaan enemmän?
Mitä osia on mennyt?
Osat näihin hieman kalliimpia kuin w124.

Alla malliksi KL-varaosien hintoja:

MB henkilöautot, W124 1985-, Sedan, 200D/E200D 124.120
25.00€ Etujarrulevy
30.30€ Etujarrupalasarja

MB henkilöautot, W210 E 1995-, Sedan, E200CDI 210.007
38.00€ Etujarrulevy jäähdytetty
45.40€ Etujarrupalasarja

Eli normi kulutusosat jonkin verran kalliimpia.
Lisäksi monasti tekniset viat liittyen moottoriin ja vaihteistoon vaativat laadukkaan testerin luona käynnin.
w220 S320 -99
Ford Escort Turnier -82 (MR)
Lincoln Continental Mark V Coupe Cartier Edition -77 (MR)

ex-w210 200cdi -00
ex-w124 200D -92
ex-w114 250 -76
ex-c107 450SLC -74 (MR)
Avatar
tempera
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1248
Liittynyt: Pe 28.08.2009 07:45
Paikkakunta: Kymenlaakso

Viesti Kirjoittaja tempera »

Esa H. kirjoitti:
vilkku kirjoitti:
Esa H. kirjoitti:Itse siirryin käyttöauton suhteen tuollaisesta kakssatasesta väyryseen aikoinaan. Päivääkään en ole katunut, vaikka ylläpito kalliimpaa.
Miten ylläpito on kalliimpaa? Joutuu korjaamaan enemmän?
Mitä osia on mennyt?
Osat näihin hieman kalliimpia kuin w124.

Alla malliksi KL-varaosien hintoja:

MB henkilöautot, W124 1985-, Sedan, 200D/E200D 124.120
25.00€ Etujarrulevy
30.30€ Etujarrupalasarja

MB henkilöautot, W210 E 1995-, Sedan, E200CDI 210.007
38.00€ Etujarrulevy jäähdytetty
45.40€ Etujarrupalasarja

Eli normi kulutusosat jonkin verran kalliimpia.
Lisäksi monasti tekniset viat liittyen moottoriin ja vaihteistoon vaativat laadukkaan testerin luona käynnin.
Ei kannata pitää Mersua jos ei ole varaa maksaa varaosista vähän enempää.
MB E 320 CDI Avantgard
Cevrolet Lumina 1995
MB 250 D 1994
Nappisilmä Lada 1980
Yahama sport 1970
Pappatunturi 1968
Ranskalainen kiilahihnavetoinen mopo 1965
Merkki oli Mobylette=yksi murheenkryyni.
Avatar
Esa H.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3619
Liittynyt: To 18.12.2003 11:02
Paikkakunta: Nastola

Viesti Kirjoittaja Esa H. »

vilkku kirjoitti:Miksi et ole katunut, onko mikä parempaa?
Perusvarusteet jo faceliftissä aivan toista maata kuin noissa vanhoissa satalankuissa: ilmastointi, sähkölasit, sähköpenkit, vakionopeussäädin jne..
Eikä tuo liki sadan hepan lisäkään pahaa ole tehnyt :lol:
vilkku kirjoitti:Minä vuonna tuli se facelift?
http://www.ajovalo.net/Mallit/MB_W210.htm
w220 S320 -99
Ford Escort Turnier -82 (MR)
Lincoln Continental Mark V Coupe Cartier Edition -77 (MR)

ex-w210 200cdi -00
ex-w124 200D -92
ex-w114 250 -76
ex-c107 450SLC -74 (MR)
Avatar
AM
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 3179
Liittynyt: To 03.04.2003 01:30
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja AM »

vilkku kirjoitti: Oliko eka vuosina vanhanmallisella koneella olevia, jotka
kestäisivät paremmin?
290/300 kone ovat huolettomampia kuin CDI:t. CDI tarjoaa taas mukavan kulutus/teho suhteen.
Sergey kirjoitti:Jos väykky, niin sitten se facelift. Monia juttuja paranneltu.
Mitä faceliftissä on paranneltu?

Jos haluaa mahdollisimman huolettoman niin 290, tai ehkä 300:nen. Jos pitää kuluttaa mahdollsimman vähän niin 200/220cdi. Mukavin vaihtoehto olisi varmaankin 270cdi tai 320cdi.
k.puska
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 108
Liittynyt: Pe 13.05.2005 22:34
Paikkakunta: rovaniemi

Viesti Kirjoittaja k.puska »

facelifti on huomattavasti laadukkaamman ja jämäkämmän oloinen.
Toisaalta en ole päässyt istumaan karvalakki faceliftin kyytille.
Avatar
RH
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3955
Liittynyt: Ke 15.09.2004 13:43
Paikkakunta: Salon seutu

Viesti Kirjoittaja RH »

Esa H. kirjoitti:
vilkku kirjoitti:
Esa H. kirjoitti:Itse siirryin käyttöauton suhteen tuollaisesta kakssatasesta väyryseen aikoinaan. Päivääkään en ole katunut, vaikka ylläpito kalliimpaa.
Miten ylläpito on kalliimpaa? Joutuu korjaamaan enemmän?
Mitä osia on mennyt?
Osat näihin hieman kalliimpia kuin w124.

Alla malliksi KL-varaosien hintoja:

MB henkilöautot, W124 1985-, Sedan, 200D/E200D 124.120
25.00€ Etujarrulevy
30.30€ Etujarrupalasarja

MB henkilöautot, W210 E 1995-, Sedan, E200CDI 210.007
38.00€ Etujarrulevy jäähdytetty
45.40€ Etujarrupalasarja

Eli normi kulutusosat jonkin verran kalliimpia.
Lisäksi monasti tekniset viat liittyen moottoriin ja vaihteistoon vaativat laadukkaan testerin luona käynnin.
Minä tilasin juur uudet etujarrulevyt väykkyyn. Yht. 250€. Halpaa on, juu... :lol:
Avatar
Huikko
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2134
Liittynyt: Pe 21.11.2008 23:26
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Huikko »

Itse en vaihtaisi autoa ruostekampelaan.
201.024 mit 102.962
Zurück zu den Neunziger Jahren, bitte.

"You've got a key to my house and my heart, but you ain't got a key to my Mercedes-Benz..."

Mercedes-Benz 190E 1992
DS9 E-Tense 4x4 Rivoli 360 2022
Alfa Romeo 75 2.0 TC 1986
Fiat 124 Spider 2018
Fiat 500 1.4 Sport 2010
Subaru Outback 3.0R ZU 2007
Avatar
tempera
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1248
Liittynyt: Pe 28.08.2009 07:45
Paikkakunta: Kymenlaakso

Viesti Kirjoittaja tempera »

Huikko kirjoitti:Itse en vaihtaisi autoa ruostekampelaan.
Sullahan on sitten täysin ruosteeton ja virheetön katiska? Eikä sulla ole edes varaa parempaan Mersuun.
MB E 320 CDI Avantgard
Cevrolet Lumina 1995
MB 250 D 1994
Nappisilmä Lada 1980
Yahama sport 1970
Pappatunturi 1968
Ranskalainen kiilahihnavetoinen mopo 1965
Merkki oli Mobylette=yksi murheenkryyni.
Avatar
nj^
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1814
Liittynyt: Pe 26.09.2008 00:46
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja nj^ »

Lapsellinen argumentti.. Jos ajaa w201:sellä niin ei voi olla varaa muuhun vai?
W211


Vanhat:
W124 300DT -92, W201 2.5DT -89/90, W123 280 -84
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja napa »

tempera kirjoitti:Eikä sulla ole edes varaa parempaan Mersuun.
kyllä mä luulen, että jos huikko tarvitsis vielä parempaa mersua (W124 :wink: ), niin rahat saattais löytyä...
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa

"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Avatar
Huikko
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2134
Liittynyt: Pe 21.11.2008 23:26
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Huikko »

tempera kirjoitti:
Huikko kirjoitti:Itse en vaihtaisi autoa ruostekampelaan.
Sullahan on sitten täysin ruosteeton ja virheetön katiska? Eikä sulla ole edes varaa parempaan Mersuun.
Kyllä minulla on täysin ruosteeton ja virheetön W201. En ole vielä parempaa ja käteensopivampaa mersua koeajanut mikä kiinnostaisi. Väyrynen se ei ainakaan ole vaikka olisi pakasta vedetty.

Myin 2008 Mini Cooper S Clubmanin pois ja ostin tuon nykymersun käyttöautoksi. Olisi sillä saanut ehkä jonkun väyrysenkin jos olisin kokenut tarpeelliseksi.

Liian lulla ajettava, liikaa mätävikaa (on lapsellista väittää ettei W210 ruostu), ulkonäkö on sama kuin kauppahallin kalatiskin kampelalla.

G-Wagenin voisin ostaa, jos pitäisi mersua päivittää. Onneksi ei ole pakko.
201.024 mit 102.962
Zurück zu den Neunziger Jahren, bitte.

"You've got a key to my house and my heart, but you ain't got a key to my Mercedes-Benz..."

Mercedes-Benz 190E 1992
DS9 E-Tense 4x4 Rivoli 360 2022
Alfa Romeo 75 2.0 TC 1986
Fiat 124 Spider 2018
Fiat 500 1.4 Sport 2010
Subaru Outback 3.0R ZU 2007
Avatar
AM
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 3179
Liittynyt: To 03.04.2003 01:30
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja AM »

Yllättävän kauanhan tässä menikin että alkoi tämä turha paskan jauhaminen :lol:
onre
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 303
Liittynyt: Ke 17.03.2010 16:27
Paikkakunta: helsinki

Viesti Kirjoittaja onre »

Tuo nimimerkki tempera syyttelee aika usein näissä ketjuissa muita tyhjätaskuiksi. Tainnut nousta jokin hitusen päähän vaikka miehellä on alla auto, jolla Saksassa ajaa lähinnä turkkilaiset ja eläkeläiset. Älkää vastatko sille niin pysyy palsta siistinä. 8)
Avatar
peedro
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 65
Liittynyt: Su 30.10.2005 17:58

Viesti Kirjoittaja peedro »

juuh..on tainnu joku mennä temperalla nuppiin....Joka välissä mainostaa reppana autoansa ja miten hyvin varusteltu,voimaakin tuntus olevan aika hirmusti...Ite en tajuu miks pitää asiallisiin kysymyksiin viskoa tuommosia välikommentteja...Taitaa kaverilla rekisteriotteessa omistajan kohdalla lukea Merita Asiakasrahoitus.

Mitä alkuperäseen kysymykseen tulee niin varmaan viisainta ois ajaa sillä vanhalla 124mersulla,jos kerran tietää sen hyväksi.Tahtoo näitten vanhojen kanssa olla tuuripeliä mimmosen sattuu saamaan..vaan onhan tuo väyrynen tosi hyvä ajaa

Mulla kun tuo mersu on pelkästään väline jolla kuljetaan työmatkat niin valkkasin ihan tuon karvalakkimallin,eipähän oo niin paljon renaavia sähköheebeleitä.

Varmaan allekirjotukseksi pitäs laittaa kalustoluettelo,mut olkoon nyt...
Avatar
sonikki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2799
Liittynyt: Pe 19.03.2004 18:09
Paikkakunta: Katko

Viesti Kirjoittaja sonikki »

Huikko kirjoitti:Itse en vaihtaisi autoa ruostekampelaan.
No aika törkeä provo oli kyllä tämäkin :)

Ihmetyttää muutenki tämmöset tapaukset ku vaahtoaa täällä miten paskoja autoja väyryset on vaikka ei olla ikinä edes omistettu kyseistä mallia eikä aina edes ajanu sellasta kun taas ne oikeat omistajat on varsin usein enemmän ku tyytyväisiä kyseiseen laitteeseen :shock:

Ja sitte alkuperäiseen kysymykseen vastaten: w124 on mainio auto hinta/laatusuhteeltaan mutta kyllä se CDI väyväy vaan vie ylivoimaisti voiton käyttömukavuudessa eli jos et nyt ihan vuosikausiksi joudu nuudeli/ylähuulikuurille nii vaihda ihmeessä ja vielä mielellään faceliftiin.
S212 E350 CDi -10
W639 116 CDi -11
W124 230 TIC/EFI -89
JACKHAMMER
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 274
Liittynyt: Ti 09.12.2003 18:37
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja JACKHAMMER »

itsellä oli ensin s124 300tdt "superi" jonka hävitin ja laitoin sitten e50 amg 96-97vuodelta. Myin pois ja nyt ajelen vitolla.
Kaikki mielestäni hyviä, erityisesti e50 amg kun varusteita ja "alkuvoimaa" v8 vieläkin pikkasen harmittaa kun hukkasin amg:n pois. Varsinainen susi lampaanvaatteissa hyvässä mielessä.. (tavis autoilijat eivät erottaneet sitä taksi mersuista) yhtään auton vaihtoa en oikeastikkaan ole katunut, aina on ollut tarve tietynlaiselle autolle. Mut w210 koppa on hyvä. Jos ei ruosteisia yksilöitä mene hankkimaan, vaan valkkaa pikkasen..
Vito 115 4x4 ja ml 320cdi
Avatar
JeremyH
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2603
Liittynyt: Su 21.12.2008 15:50
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja JeremyH »

k.puska kirjoitti:facelifti on huomattavasti laadukkaamman ja jämäkämmän oloinen.
Toisaalta en ole päässyt istumaan karvalakki faceliftin kyytille.
Päivän naurut :lol:
Niissä on niin vähän eroa että välillä oikein ihmettää miksi osa porukasta haluaa välttämättä faceliftin.
Pre-faceliftissä on paremmat penkit ja vähemmän turhia muovihärpäkkeitä tiellä konehuoneessa.
Juuri muuta laatu eroa en ole noista kahdesta pihassa olevasta väykystä löytänyt.
(molemmissa on varusteita kuin temperalla konsanaan)

Itselläni on hankintalistalla W124 tai W201 koppanen seuraavaksi, EI en ole vaihtamassa vaan hankkimassa lisää mersuja. Laatupelejä kaikki nuo mainitut korimallit joten ensimmäiselle kysyjälle vastaisin: Kun sinulla on auto jonka tiedät hyväksi, niin miksi vaihtaisit sen arvoitukseen? Pommeja löytyy joka korimallista.
Omat:
E320 W210 1996 Avantgarde-AMG (210.055/104.995+722.509) <- JoonasH edition
E320cdi W210 2000 Avaaranteet-OMG (210.026/613.961+722.626) <- kylmäsavulahna
Sprinter W903 2006 Ambulanssi-ARGH (903.662/611.981+730.409) <- Kutubunkkeri
Huolehdittava:
Sprinter 316cdi 2010 (906.635/651.955+722.686) <- papan kaappipakastin

En mä mitään osaa tehä, mut voin mä neuvoo...
Avatar
sonikki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2799
Liittynyt: Pe 19.03.2004 18:09
Paikkakunta: Katko

Viesti Kirjoittaja sonikki »

JeremyH kirjoitti:Niissä on niin vähän eroa että välillä oikein ihmettää miksi osa porukasta haluaa välttämättä faceliftin.
No perusteluikshan riittää ihan jo vaikka pelkästää ulkonäkö :)
S212 E350 CDi -10
W639 116 CDi -11
W124 230 TIC/EFI -89
Avatar
Aapo.T
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4661
Liittynyt: Ti 29.04.2003 22:53
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Aapo.T »

Itte en ostais sen enempää 124:sta, 201:stä kuin väyrystäkään.
124:sen puolesta puhuu halpa ja yksinkertainen tekniikka.
Jos lompakko laiha, aja vanhalla miljoona.
W114.011 250 1974 M130.923
W115.010 220 1969 M115
http://www.flickr.com/photos/zenitmania/
Avatar
Huikko
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2134
Liittynyt: Pe 21.11.2008 23:26
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Huikko »

sonikki kirjoitti:
Huikko kirjoitti:Itse en vaihtaisi autoa ruostekampelaan.
No aika törkeä provo oli kyllä tämäkin :)

Ihmetyttää muutenki tämmöset tapaukset ku vaahtoaa täällä miten paskoja autoja väyryset on vaikka ei olla ikinä edes omistettu kyseistä mallia eikä aina edes ajanu sellasta kun taas ne oikeat omistajat on varsin usein enemmän ku tyytyväisiä kyseiseen laitteeseen :shock:

Ja sitte alkuperäiseen kysymykseen vastaten: w124 on mainio auto hinta/laatusuhteeltaan mutta kyllä se CDI väyväy vaan vie ylivoimaisti voiton käyttömukavuudessa eli jos et nyt ihan vuosikausiksi joudu nuudeli/ylähuulikuurille nii vaihda ihmeessä ja vielä mielellään faceliftiin.
Olen omistanut väyrysen. ei ole tapana mollata asioita mutuperiaatteella.
Ei ollut tarkoitus provoilla, koitin vaan tiivistää asian helppoon lauseeseen.
Toinen näyttää kampelalta mielestäni ja tunnetusti ruostuu. Toisen arvo ei laske enää siitä mitä se on.
201.024 mit 102.962
Zurück zu den Neunziger Jahren, bitte.

"You've got a key to my house and my heart, but you ain't got a key to my Mercedes-Benz..."

Mercedes-Benz 190E 1992
DS9 E-Tense 4x4 Rivoli 360 2022
Alfa Romeo 75 2.0 TC 1986
Fiat 124 Spider 2018
Fiat 500 1.4 Sport 2010
Subaru Outback 3.0R ZU 2007
Avatar
tempera
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1248
Liittynyt: Pe 28.08.2009 07:45
Paikkakunta: Kymenlaakso

Viesti Kirjoittaja tempera »

Huikko kirjoitti:
sonikki kirjoitti:
Huikko kirjoitti:Itse en vaihtaisi autoa ruostekampelaan.
No aika törkeä provo oli kyllä tämäkin :)

Ihmetyttää muutenki tämmöset tapaukset ku vaahtoaa täällä miten paskoja autoja väyryset on vaikka ei olla ikinä edes omistettu kyseistä mallia eikä aina edes ajanu sellasta kun taas ne oikeat omistajat on varsin usein enemmän ku tyytyväisiä kyseiseen laitteeseen :shock:

Ja sitte alkuperäiseen kysymykseen vastaten: w124 on mainio auto hinta/laatusuhteeltaan mutta kyllä se CDI väyväy vaan vie ylivoimaisti voiton käyttömukavuudessa eli jos et nyt ihan vuosikausiksi joudu nuudeli/ylähuulikuurille nii vaihda ihmeessä ja vielä mielellään faceliftiin.
Olen omistanut väyrysen. ei ole tapana mollata asioita mutuperiaatteella.
Ei ollut tarkoitus provoilla, koitin vaan tiivistää asian helppoon lauseeseen.
Toinen näyttää kampelalta mielestäni ja tunnetusti ruostuu. Toisen arvo ei laske enää siitä mitä se on.
Eihän se voi 500 eurosta enää laskeakkaan Ja mun kärrystä voitte tulla etsimään ruostetta suurennuslasilla.
MB E 320 CDI Avantgard
Cevrolet Lumina 1995
MB 250 D 1994
Nappisilmä Lada 1980
Yahama sport 1970
Pappatunturi 1968
Ranskalainen kiilahihnavetoinen mopo 1965
Merkki oli Mobylette=yksi murheenkryyni.
Avatar
Huikko
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2134
Liittynyt: Pe 21.11.2008 23:26
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Huikko »

Tuosta Temperan heittämästä 500 eurosta tuli mieleen ketjun aloittajalle mietittävää.

Jos pidät tuon kunnossa ja ajat sillä miljoonan, niin sen arvo itse asiassa nousee viidessä vuodessa. Väyryset ovat vielä niin yleisiä, että niiden arvo vain laskee vielä pitkän aikaa.

Yksilöitä ovat kaikki autot malliin katsomatta. Kuten tuolla sanottiinkin jo, niin jos sinulla on nyt hyvä yksilö alla joka tunnestusti on luotettava ja toimii, niin miksi vaihtaa?

Jos väyrysiä mietit, niin katsele hintahaitarin yläpäästä. Kyllä sekin luotettava auto on. En nyt muista missä arvostelussa oli "harmi että luotettavin mercedes on myös se herkimmin ruostuva" ja puhuttiin W210:stä.
201.024 mit 102.962
Zurück zu den Neunziger Jahren, bitte.

"You've got a key to my house and my heart, but you ain't got a key to my Mercedes-Benz..."

Mercedes-Benz 190E 1992
DS9 E-Tense 4x4 Rivoli 360 2022
Alfa Romeo 75 2.0 TC 1986
Fiat 124 Spider 2018
Fiat 500 1.4 Sport 2010
Subaru Outback 3.0R ZU 2007
Avatar
LopenUupunut
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 8347
Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40

Viesti Kirjoittaja LopenUupunut »

lyhyellä mersukokemuksella (oma w210) ja "muutaman" taksin takapenkillä istuneena.

kannattaa vaihtaa w210:iin....itselläkin oli parikin vaihtoehtoa, kävin koeajamassa 124/e420:sen ja sitten samalla koneella w210:in...onhan tuo w210 ihan toiselta planeetalta, esim. sisustuksen osalta jo "2000" lukua...ainakin alkupäätä :wink: kun taas w124 on kivikaudelta....

-"uudempi" tekniikka päihittää vielä monen tämänpäivän japanialaisen ja saksalaisenkin auton mennen tullen.
-kohtuulliset ajo-ominaisuudet (vakiorenkain ja alustaosin).
-hyvät varusteet, jos sellaiset haluaa.
-melko ajaton ulkonäkö, moni asioihin perehtymätön luulee väyrystä huomattavasti uudemmaksi kuin se onkaan....siinä silmät pyörii päässä kun sanoo mannelavetin olevan vuodelta 1996 :roll:
-isommat ja mukavammat tilat, ihan reilusti.
-paremmat valot, esim alkup. xeenonit.
-ja onhan se uudempi......

-ruoste ei mielestäni ole kummallisempi ongelma kuin muissakaan autoissa, jos ruostetta pelkää ei pidä autoa ostaa ollenkaan.

jollei w210 olisi ollut hyvä auto, ei luultavasti sen alustaa olisi tuohon uuteen crysler 300C:n laitettu ja melkein koko tekniikkaakin?

ja lopuksi, nämähän on mielipideasioita ja jokaisella saa olla mielipide mutta sinä sen ratkaisun teet.....
Opel, "weird lieben autos"....
Vastaa Viestiin