w124 -> w210 kannattaisiko
w124 -> w210 kannattaisiko
Tyytyväinen w124 2.0 d -88 700 tkm kuljettaja miettii vaihtoa väyryseen.
Nykyinen on ollut erittäin luotettava ja varmasti vielä pitkästi
taittaisi sillä matkaa ja edullisesti,eikä ole ruyosteongelmaakaan . Ajo-ominaisuudet ja mukavuus on parempi kuin kokeilemassani C -mallissa. W210 en ole koskaan ajanut enkä edes kyydissä ollut, eikä ne kyllä anna autoliikkeessä autoja koe-ajollekaan näin syksykelissä. Millanen auto se olisi?
Uskaltaisiko tehdä vaihdon nyt vai odottaisiko vielä toiset 5 vuotta ja vaihtaisi sitten?
Mitä pitäisi ottaa huomioon, jos ostaa väykyn?
Kannattaako ostaa 400tkm ajettu väykky, entä joku 700 tkm ajettu? Noihin on varmaan jo vaihdettu monet kuluvat ja kalleimmat osat?
Maalaus ei ole ongelma, kun autoja maalaa ihan harrastuksen vuoksi.
Nykyinen on ollut erittäin luotettava ja varmasti vielä pitkästi
taittaisi sillä matkaa ja edullisesti,eikä ole ruyosteongelmaakaan . Ajo-ominaisuudet ja mukavuus on parempi kuin kokeilemassani C -mallissa. W210 en ole koskaan ajanut enkä edes kyydissä ollut, eikä ne kyllä anna autoliikkeessä autoja koe-ajollekaan näin syksykelissä. Millanen auto se olisi?
Uskaltaisiko tehdä vaihdon nyt vai odottaisiko vielä toiset 5 vuotta ja vaihtaisi sitten?
Mitä pitäisi ottaa huomioon, jos ostaa väykyn?
Kannattaako ostaa 400tkm ajettu väykky, entä joku 700 tkm ajettu? Noihin on varmaan jo vaihdettu monet kuluvat ja kalleimmat osat?
Maalaus ei ole ongelma, kun autoja maalaa ihan harrastuksen vuoksi.
no miksi ei anna koeajoon? ihme touhua, ei kai se säätä katso.
Jos väykky, niin sitten se facelift. Monia juttuja paranneltu. Mukava se on ajaa. Ite olen tässä pakon sanelemana alkanut sellaista harkitsemaan kans. Vaikkakin en edelleen tykkää sen ulkonäöstä.
Jos väykky, niin sitten se facelift. Monia juttuja paranneltu. Mukava se on ajaa. Ite olen tässä pakon sanelemana alkanut sellaista harkitsemaan kans. Vaikkakin en edelleen tykkää sen ulkonäöstä.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Re: w124 -> w210 kannattaisiko
Tossa vasemmalla pikkukuvassa on mun MB E320 Cdi 2000 ja ollut ihan tyytyväinen. Ajetu 295 tuhatta. On Xenon valot Tronicin laatikko luistonesto ym. Keskikulutus on alle 7 lt sadalla ja pitkällä suoralla pääsee pienimmillään 4,8 lt.vilkku kirjoitti:Tyytyväinen w124 2.0 d -88 700 tkm kuljettaja miettii vaihtoa väyryseen.
Nykyinen on ollut erittäin luotettava ja varmasti vielä pitkästi
taittaisi sillä matkaa ja edullisesti,eikä ole ruyosteongelmaakaan . Ajo-ominaisuudet ja mukavuus on parempi kuin kokeilemassani C -mallissa. W210 en ole koskaan ajanut enkä edes kyydissä ollut, eikä ne kyllä anna autoliikkeessä autoja koe-ajollekaan näin syksykelissä. Millanen auto se olisi?
Uskaltaisiko tehdä vaihdon nyt vai odottaisiko vielä toiset 5 vuotta ja vaihtaisi sitten?
Mitä pitäisi ottaa huomioon, jos ostaa väykyn?
Kannattaako ostaa 400tkm ajettu väykky, entä joku 700 tkm ajettu? Noihin on varmaan jo vaihdettu monet kuluvat ja kalleimmat osat?
Maalaus ei ole ongelma, kun autoja maalaa ihan harrastuksen vuoksi.
MB E 320 CDI Avantgard
Cevrolet Lumina 1995
MB 250 D 1994
Nappisilmä Lada 1980
Yahama sport 1970
Pappatunturi 1968
Ranskalainen kiilahihnavetoinen mopo 1965
Merkki oli Mobylette=yksi murheenkryyni.
Cevrolet Lumina 1995
MB 250 D 1994
Nappisilmä Lada 1980
Yahama sport 1970
Pappatunturi 1968
Ranskalainen kiilahihnavetoinen mopo 1965
Merkki oli Mobylette=yksi murheenkryyni.
Itse siirryin käyttöauton suhteen tuollaisesta kakssatasesta väyryseen aikoinaan.
Päivääkään en ole katunut, vaikka ylläpito kalliimpaa.
Suosittelen cdi-koneista: tehonlisäys onnistuu helposti ohjelmoimalla.
Päivääkään en ole katunut, vaikka ylläpito kalliimpaa.
Suosittelen cdi-koneista: tehonlisäys onnistuu helposti ohjelmoimalla.
w220 S320 -99
Ford Escort Turnier -82 (MR)
Lincoln Continental Mark V Coupe Cartier Edition -77 (MR)
ex-w210 200cdi -00
ex-w124 200D -92
ex-w114 250 -76
ex-c107 450SLC -74 (MR)
Ford Escort Turnier -82 (MR)
Lincoln Continental Mark V Coupe Cartier Edition -77 (MR)
ex-w210 200cdi -00
ex-w124 200D -92
ex-w114 250 -76
ex-c107 450SLC -74 (MR)
Joutuu siis korjaamaan enemmän?vilkku kirjoitti:Esa H. kirjoitti:Itse siirryin käyttöauton suhteen tuollaisesta kakssatasesta väyryseen aikoinaan. Päivääkään en ole katunut, vaikka ylläpito kalliimpaa.
Mitä osia on tarvinnut laittaa?
Miksi et ole katunut, onko mikä parempaa?
Minä vuonna tuli se facelift?
Oliko eka vuosina vanhanmallisella koneella olevia, jotka
kestäisivät paremmin?
Missä kilometrimäärässä on tehty kansiremppaa?
Ylläpidosta en tiedä mutta mulla ainakaa ei ole ollut isompia remppoja. Mulla on kone 197 hp koneella ja turbohan näissä CDI malleissa on. Ei jää jalkoihin ainakaan Tavallisille perheautoille. Eihän näissä mitään kansiremppa tarvi tehdä kun luukuttelee silloin tällöin että lähtee noet mäkeen. Toi 200cdi on senverran tehoton että saattaa tarvita lastun. Näitä 320cdi jos lastuttaa saa ehkä 230 hp ulos.vilkku kirjoitti:vilkku kirjoitti:Joutuu siis korjaamaan enemmän?Esa H. kirjoitti:Itse siirryin käyttöauton suhteen tuollaisesta kakssatasesta väyryseen aikoinaan. Päivääkään en ole katunut, vaikka ylläpito kalliimpaa.
Mitä osia on tarvinnut laittaa?
Miksi et ole katunut, onko mikä parempaa?
Minä vuonna tuli se facelift?
Oliko eka vuosina vanhanmallisella koneella olevia, jotka
kestäisivät paremmin?
Missä kilometrimäärässä on tehty kansiremppaa?
Viimeksi muokannut tempera, To 14.10.2010 18:50. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
MB E 320 CDI Avantgard
Cevrolet Lumina 1995
MB 250 D 1994
Nappisilmä Lada 1980
Yahama sport 1970
Pappatunturi 1968
Ranskalainen kiilahihnavetoinen mopo 1965
Merkki oli Mobylette=yksi murheenkryyni.
Cevrolet Lumina 1995
MB 250 D 1994
Nappisilmä Lada 1980
Yahama sport 1970
Pappatunturi 1968
Ranskalainen kiilahihnavetoinen mopo 1965
Merkki oli Mobylette=yksi murheenkryyni.
Osat näihin hieman kalliimpia kuin w124.vilkku kirjoitti:Miten ylläpito on kalliimpaa? Joutuu korjaamaan enemmän?Esa H. kirjoitti:Itse siirryin käyttöauton suhteen tuollaisesta kakssatasesta väyryseen aikoinaan. Päivääkään en ole katunut, vaikka ylläpito kalliimpaa.
Mitä osia on mennyt?
Alla malliksi KL-varaosien hintoja:
MB henkilöautot, W124 1985-, Sedan, 200D/E200D 124.120
25.00€ Etujarrulevy
30.30€ Etujarrupalasarja
MB henkilöautot, W210 E 1995-, Sedan, E200CDI 210.007
38.00€ Etujarrulevy jäähdytetty
45.40€ Etujarrupalasarja
Eli normi kulutusosat jonkin verran kalliimpia.
Lisäksi monasti tekniset viat liittyen moottoriin ja vaihteistoon vaativat laadukkaan testerin luona käynnin.
w220 S320 -99
Ford Escort Turnier -82 (MR)
Lincoln Continental Mark V Coupe Cartier Edition -77 (MR)
ex-w210 200cdi -00
ex-w124 200D -92
ex-w114 250 -76
ex-c107 450SLC -74 (MR)
Ford Escort Turnier -82 (MR)
Lincoln Continental Mark V Coupe Cartier Edition -77 (MR)
ex-w210 200cdi -00
ex-w124 200D -92
ex-w114 250 -76
ex-c107 450SLC -74 (MR)
Ei kannata pitää Mersua jos ei ole varaa maksaa varaosista vähän enempää.Esa H. kirjoitti:Osat näihin hieman kalliimpia kuin w124.vilkku kirjoitti:Miten ylläpito on kalliimpaa? Joutuu korjaamaan enemmän?Esa H. kirjoitti:Itse siirryin käyttöauton suhteen tuollaisesta kakssatasesta väyryseen aikoinaan. Päivääkään en ole katunut, vaikka ylläpito kalliimpaa.
Mitä osia on mennyt?
Alla malliksi KL-varaosien hintoja:
MB henkilöautot, W124 1985-, Sedan, 200D/E200D 124.120
25.00€ Etujarrulevy
30.30€ Etujarrupalasarja
MB henkilöautot, W210 E 1995-, Sedan, E200CDI 210.007
38.00€ Etujarrulevy jäähdytetty
45.40€ Etujarrupalasarja
Eli normi kulutusosat jonkin verran kalliimpia.
Lisäksi monasti tekniset viat liittyen moottoriin ja vaihteistoon vaativat laadukkaan testerin luona käynnin.
MB E 320 CDI Avantgard
Cevrolet Lumina 1995
MB 250 D 1994
Nappisilmä Lada 1980
Yahama sport 1970
Pappatunturi 1968
Ranskalainen kiilahihnavetoinen mopo 1965
Merkki oli Mobylette=yksi murheenkryyni.
Cevrolet Lumina 1995
MB 250 D 1994
Nappisilmä Lada 1980
Yahama sport 1970
Pappatunturi 1968
Ranskalainen kiilahihnavetoinen mopo 1965
Merkki oli Mobylette=yksi murheenkryyni.
Perusvarusteet jo faceliftissä aivan toista maata kuin noissa vanhoissa satalankuissa: ilmastointi, sähkölasit, sähköpenkit, vakionopeussäädin jne..vilkku kirjoitti:Miksi et ole katunut, onko mikä parempaa?
Eikä tuo liki sadan hepan lisäkään pahaa ole tehnyt

http://www.ajovalo.net/Mallit/MB_W210.htmvilkku kirjoitti:Minä vuonna tuli se facelift?
w220 S320 -99
Ford Escort Turnier -82 (MR)
Lincoln Continental Mark V Coupe Cartier Edition -77 (MR)
ex-w210 200cdi -00
ex-w124 200D -92
ex-w114 250 -76
ex-c107 450SLC -74 (MR)
Ford Escort Turnier -82 (MR)
Lincoln Continental Mark V Coupe Cartier Edition -77 (MR)
ex-w210 200cdi -00
ex-w124 200D -92
ex-w114 250 -76
ex-c107 450SLC -74 (MR)
290/300 kone ovat huolettomampia kuin CDI:t. CDI tarjoaa taas mukavan kulutus/teho suhteen.vilkku kirjoitti: Oliko eka vuosina vanhanmallisella koneella olevia, jotka
kestäisivät paremmin?
Mitä faceliftissä on paranneltu?Sergey kirjoitti:Jos väykky, niin sitten se facelift. Monia juttuja paranneltu.
Jos haluaa mahdollisimman huolettoman niin 290, tai ehkä 300:nen. Jos pitää kuluttaa mahdollsimman vähän niin 200/220cdi. Mukavin vaihtoehto olisi varmaankin 270cdi tai 320cdi.
Minä tilasin juur uudet etujarrulevyt väykkyyn. Yht. 250€. Halpaa on, juu...Esa H. kirjoitti:Osat näihin hieman kalliimpia kuin w124.vilkku kirjoitti:Miten ylläpito on kalliimpaa? Joutuu korjaamaan enemmän?Esa H. kirjoitti:Itse siirryin käyttöauton suhteen tuollaisesta kakssatasesta väyryseen aikoinaan. Päivääkään en ole katunut, vaikka ylläpito kalliimpaa.
Mitä osia on mennyt?
Alla malliksi KL-varaosien hintoja:
MB henkilöautot, W124 1985-, Sedan, 200D/E200D 124.120
25.00€ Etujarrulevy
30.30€ Etujarrupalasarja
MB henkilöautot, W210 E 1995-, Sedan, E200CDI 210.007
38.00€ Etujarrulevy jäähdytetty
45.40€ Etujarrupalasarja
Eli normi kulutusosat jonkin verran kalliimpia.
Lisäksi monasti tekniset viat liittyen moottoriin ja vaihteistoon vaativat laadukkaan testerin luona käynnin.

Itse en vaihtaisi autoa ruostekampelaan.
201.024 mit 102.962
Zurück zu den Neunziger Jahren, bitte.
"You've got a key to my house and my heart, but you ain't got a key to my Mercedes-Benz..."
Mercedes-Benz 190E 1992
DS9 E-Tense 4x4 Rivoli 360 2022
Alfa Romeo 75 2.0 TC 1986
Fiat 124 Spider 2018
Fiat 500 1.4 Sport 2010
Subaru Outback 3.0R ZU 2007
Zurück zu den Neunziger Jahren, bitte.
"You've got a key to my house and my heart, but you ain't got a key to my Mercedes-Benz..."
Mercedes-Benz 190E 1992
DS9 E-Tense 4x4 Rivoli 360 2022
Alfa Romeo 75 2.0 TC 1986
Fiat 124 Spider 2018
Fiat 500 1.4 Sport 2010
Subaru Outback 3.0R ZU 2007
Sullahan on sitten täysin ruosteeton ja virheetön katiska? Eikä sulla ole edes varaa parempaan Mersuun.Huikko kirjoitti:Itse en vaihtaisi autoa ruostekampelaan.
MB E 320 CDI Avantgard
Cevrolet Lumina 1995
MB 250 D 1994
Nappisilmä Lada 1980
Yahama sport 1970
Pappatunturi 1968
Ranskalainen kiilahihnavetoinen mopo 1965
Merkki oli Mobylette=yksi murheenkryyni.
Cevrolet Lumina 1995
MB 250 D 1994
Nappisilmä Lada 1980
Yahama sport 1970
Pappatunturi 1968
Ranskalainen kiilahihnavetoinen mopo 1965
Merkki oli Mobylette=yksi murheenkryyni.
kyllä mä luulen, että jos huikko tarvitsis vielä parempaa mersua (W124tempera kirjoitti:Eikä sulla ole edes varaa parempaan Mersuun.

W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Kyllä minulla on täysin ruosteeton ja virheetön W201. En ole vielä parempaa ja käteensopivampaa mersua koeajanut mikä kiinnostaisi. Väyrynen se ei ainakaan ole vaikka olisi pakasta vedetty.tempera kirjoitti:Sullahan on sitten täysin ruosteeton ja virheetön katiska? Eikä sulla ole edes varaa parempaan Mersuun.Huikko kirjoitti:Itse en vaihtaisi autoa ruostekampelaan.
Myin 2008 Mini Cooper S Clubmanin pois ja ostin tuon nykymersun käyttöautoksi. Olisi sillä saanut ehkä jonkun väyrysenkin jos olisin kokenut tarpeelliseksi.
Liian lulla ajettava, liikaa mätävikaa (on lapsellista väittää ettei W210 ruostu), ulkonäkö on sama kuin kauppahallin kalatiskin kampelalla.
G-Wagenin voisin ostaa, jos pitäisi mersua päivittää. Onneksi ei ole pakko.
201.024 mit 102.962
Zurück zu den Neunziger Jahren, bitte.
"You've got a key to my house and my heart, but you ain't got a key to my Mercedes-Benz..."
Mercedes-Benz 190E 1992
DS9 E-Tense 4x4 Rivoli 360 2022
Alfa Romeo 75 2.0 TC 1986
Fiat 124 Spider 2018
Fiat 500 1.4 Sport 2010
Subaru Outback 3.0R ZU 2007
Zurück zu den Neunziger Jahren, bitte.
"You've got a key to my house and my heart, but you ain't got a key to my Mercedes-Benz..."
Mercedes-Benz 190E 1992
DS9 E-Tense 4x4 Rivoli 360 2022
Alfa Romeo 75 2.0 TC 1986
Fiat 124 Spider 2018
Fiat 500 1.4 Sport 2010
Subaru Outback 3.0R ZU 2007
juuh..on tainnu joku mennä temperalla nuppiin....Joka välissä mainostaa reppana autoansa ja miten hyvin varusteltu,voimaakin tuntus olevan aika hirmusti...Ite en tajuu miks pitää asiallisiin kysymyksiin viskoa tuommosia välikommentteja...Taitaa kaverilla rekisteriotteessa omistajan kohdalla lukea Merita Asiakasrahoitus.
Mitä alkuperäseen kysymykseen tulee niin varmaan viisainta ois ajaa sillä vanhalla 124mersulla,jos kerran tietää sen hyväksi.Tahtoo näitten vanhojen kanssa olla tuuripeliä mimmosen sattuu saamaan..vaan onhan tuo väyrynen tosi hyvä ajaa
Mulla kun tuo mersu on pelkästään väline jolla kuljetaan työmatkat niin valkkasin ihan tuon karvalakkimallin,eipähän oo niin paljon renaavia sähköheebeleitä.
Varmaan allekirjotukseksi pitäs laittaa kalustoluettelo,mut olkoon nyt...
Mitä alkuperäseen kysymykseen tulee niin varmaan viisainta ois ajaa sillä vanhalla 124mersulla,jos kerran tietää sen hyväksi.Tahtoo näitten vanhojen kanssa olla tuuripeliä mimmosen sattuu saamaan..vaan onhan tuo väyrynen tosi hyvä ajaa
Mulla kun tuo mersu on pelkästään väline jolla kuljetaan työmatkat niin valkkasin ihan tuon karvalakkimallin,eipähän oo niin paljon renaavia sähköheebeleitä.
Varmaan allekirjotukseksi pitäs laittaa kalustoluettelo,mut olkoon nyt...
No aika törkeä provo oli kyllä tämäkinHuikko kirjoitti:Itse en vaihtaisi autoa ruostekampelaan.

Ihmetyttää muutenki tämmöset tapaukset ku vaahtoaa täällä miten paskoja autoja väyryset on vaikka ei olla ikinä edes omistettu kyseistä mallia eikä aina edes ajanu sellasta kun taas ne oikeat omistajat on varsin usein enemmän ku tyytyväisiä kyseiseen laitteeseen

Ja sitte alkuperäiseen kysymykseen vastaten: w124 on mainio auto hinta/laatusuhteeltaan mutta kyllä se CDI väyväy vaan vie ylivoimaisti voiton käyttömukavuudessa eli jos et nyt ihan vuosikausiksi joudu nuudeli/ylähuulikuurille nii vaihda ihmeessä ja vielä mielellään faceliftiin.
S212 E350 CDi -10
W639 116 CDi -11
W124 230 TIC/EFI -89
W639 116 CDi -11
W124 230 TIC/EFI -89
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 274
- Liittynyt: Ti 09.12.2003 18:37
- Paikkakunta: Rovaniemi
itsellä oli ensin s124 300tdt "superi" jonka hävitin ja laitoin sitten e50 amg 96-97vuodelta. Myin pois ja nyt ajelen vitolla.
Kaikki mielestäni hyviä, erityisesti e50 amg kun varusteita ja "alkuvoimaa" v8 vieläkin pikkasen harmittaa kun hukkasin amg:n pois. Varsinainen susi lampaanvaatteissa hyvässä mielessä.. (tavis autoilijat eivät erottaneet sitä taksi mersuista) yhtään auton vaihtoa en oikeastikkaan ole katunut, aina on ollut tarve tietynlaiselle autolle. Mut w210 koppa on hyvä. Jos ei ruosteisia yksilöitä mene hankkimaan, vaan valkkaa pikkasen..
Kaikki mielestäni hyviä, erityisesti e50 amg kun varusteita ja "alkuvoimaa" v8 vieläkin pikkasen harmittaa kun hukkasin amg:n pois. Varsinainen susi lampaanvaatteissa hyvässä mielessä.. (tavis autoilijat eivät erottaneet sitä taksi mersuista) yhtään auton vaihtoa en oikeastikkaan ole katunut, aina on ollut tarve tietynlaiselle autolle. Mut w210 koppa on hyvä. Jos ei ruosteisia yksilöitä mene hankkimaan, vaan valkkaa pikkasen..
Vito 115 4x4 ja ml 320cdi
Päivän naurutk.puska kirjoitti:facelifti on huomattavasti laadukkaamman ja jämäkämmän oloinen.
Toisaalta en ole päässyt istumaan karvalakki faceliftin kyytille.

Niissä on niin vähän eroa että välillä oikein ihmettää miksi osa porukasta haluaa välttämättä faceliftin.
Pre-faceliftissä on paremmat penkit ja vähemmän turhia muovihärpäkkeitä tiellä konehuoneessa.
Juuri muuta laatu eroa en ole noista kahdesta pihassa olevasta väykystä löytänyt.
(molemmissa on varusteita kuin temperalla konsanaan)
Itselläni on hankintalistalla W124 tai W201 koppanen seuraavaksi, EI en ole vaihtamassa vaan hankkimassa lisää mersuja. Laatupelejä kaikki nuo mainitut korimallit joten ensimmäiselle kysyjälle vastaisin: Kun sinulla on auto jonka tiedät hyväksi, niin miksi vaihtaisit sen arvoitukseen? Pommeja löytyy joka korimallista.
Omat:
E320 W210 1996 Avantgarde-AMG (210.055/104.995+722.509) <- JoonasH edition
E320cdi W210 2000 Avaaranteet-OMG (210.026/613.961+722.626) <- kylmäsavulahna
Sprinter W903 2006 Ambulanssi-ARGH (903.662/611.981+730.409) <- Kutubunkkeri
Huolehdittava:
Sprinter 316cdi 2010 (906.635/651.955+722.686) <- papan kaappipakastin
En mä mitään osaa tehä, mut voin mä neuvoo...
E320 W210 1996 Avantgarde-AMG (210.055/104.995+722.509) <- JoonasH edition
E320cdi W210 2000 Avaaranteet-OMG (210.026/613.961+722.626) <- kylmäsavulahna
Sprinter W903 2006 Ambulanssi-ARGH (903.662/611.981+730.409) <- Kutubunkkeri
Huolehdittava:
Sprinter 316cdi 2010 (906.635/651.955+722.686) <- papan kaappipakastin
En mä mitään osaa tehä, mut voin mä neuvoo...
Olen omistanut väyrysen. ei ole tapana mollata asioita mutuperiaatteella.sonikki kirjoitti:No aika törkeä provo oli kyllä tämäkinHuikko kirjoitti:Itse en vaihtaisi autoa ruostekampelaan.![]()
Ihmetyttää muutenki tämmöset tapaukset ku vaahtoaa täällä miten paskoja autoja väyryset on vaikka ei olla ikinä edes omistettu kyseistä mallia eikä aina edes ajanu sellasta kun taas ne oikeat omistajat on varsin usein enemmän ku tyytyväisiä kyseiseen laitteeseen![]()
Ja sitte alkuperäiseen kysymykseen vastaten: w124 on mainio auto hinta/laatusuhteeltaan mutta kyllä se CDI väyväy vaan vie ylivoimaisti voiton käyttömukavuudessa eli jos et nyt ihan vuosikausiksi joudu nuudeli/ylähuulikuurille nii vaihda ihmeessä ja vielä mielellään faceliftiin.
Ei ollut tarkoitus provoilla, koitin vaan tiivistää asian helppoon lauseeseen.
Toinen näyttää kampelalta mielestäni ja tunnetusti ruostuu. Toisen arvo ei laske enää siitä mitä se on.
201.024 mit 102.962
Zurück zu den Neunziger Jahren, bitte.
"You've got a key to my house and my heart, but you ain't got a key to my Mercedes-Benz..."
Mercedes-Benz 190E 1992
DS9 E-Tense 4x4 Rivoli 360 2022
Alfa Romeo 75 2.0 TC 1986
Fiat 124 Spider 2018
Fiat 500 1.4 Sport 2010
Subaru Outback 3.0R ZU 2007
Zurück zu den Neunziger Jahren, bitte.
"You've got a key to my house and my heart, but you ain't got a key to my Mercedes-Benz..."
Mercedes-Benz 190E 1992
DS9 E-Tense 4x4 Rivoli 360 2022
Alfa Romeo 75 2.0 TC 1986
Fiat 124 Spider 2018
Fiat 500 1.4 Sport 2010
Subaru Outback 3.0R ZU 2007
Eihän se voi 500 eurosta enää laskeakkaan Ja mun kärrystä voitte tulla etsimään ruostetta suurennuslasilla.Huikko kirjoitti:Olen omistanut väyrysen. ei ole tapana mollata asioita mutuperiaatteella.sonikki kirjoitti:No aika törkeä provo oli kyllä tämäkinHuikko kirjoitti:Itse en vaihtaisi autoa ruostekampelaan.![]()
Ihmetyttää muutenki tämmöset tapaukset ku vaahtoaa täällä miten paskoja autoja väyryset on vaikka ei olla ikinä edes omistettu kyseistä mallia eikä aina edes ajanu sellasta kun taas ne oikeat omistajat on varsin usein enemmän ku tyytyväisiä kyseiseen laitteeseen![]()
Ja sitte alkuperäiseen kysymykseen vastaten: w124 on mainio auto hinta/laatusuhteeltaan mutta kyllä se CDI väyväy vaan vie ylivoimaisti voiton käyttömukavuudessa eli jos et nyt ihan vuosikausiksi joudu nuudeli/ylähuulikuurille nii vaihda ihmeessä ja vielä mielellään faceliftiin.
Ei ollut tarkoitus provoilla, koitin vaan tiivistää asian helppoon lauseeseen.
Toinen näyttää kampelalta mielestäni ja tunnetusti ruostuu. Toisen arvo ei laske enää siitä mitä se on.
MB E 320 CDI Avantgard
Cevrolet Lumina 1995
MB 250 D 1994
Nappisilmä Lada 1980
Yahama sport 1970
Pappatunturi 1968
Ranskalainen kiilahihnavetoinen mopo 1965
Merkki oli Mobylette=yksi murheenkryyni.
Cevrolet Lumina 1995
MB 250 D 1994
Nappisilmä Lada 1980
Yahama sport 1970
Pappatunturi 1968
Ranskalainen kiilahihnavetoinen mopo 1965
Merkki oli Mobylette=yksi murheenkryyni.
Tuosta Temperan heittämästä 500 eurosta tuli mieleen ketjun aloittajalle mietittävää.
Jos pidät tuon kunnossa ja ajat sillä miljoonan, niin sen arvo itse asiassa nousee viidessä vuodessa. Väyryset ovat vielä niin yleisiä, että niiden arvo vain laskee vielä pitkän aikaa.
Yksilöitä ovat kaikki autot malliin katsomatta. Kuten tuolla sanottiinkin jo, niin jos sinulla on nyt hyvä yksilö alla joka tunnestusti on luotettava ja toimii, niin miksi vaihtaa?
Jos väyrysiä mietit, niin katsele hintahaitarin yläpäästä. Kyllä sekin luotettava auto on. En nyt muista missä arvostelussa oli "harmi että luotettavin mercedes on myös se herkimmin ruostuva" ja puhuttiin W210:stä.
Jos pidät tuon kunnossa ja ajat sillä miljoonan, niin sen arvo itse asiassa nousee viidessä vuodessa. Väyryset ovat vielä niin yleisiä, että niiden arvo vain laskee vielä pitkän aikaa.
Yksilöitä ovat kaikki autot malliin katsomatta. Kuten tuolla sanottiinkin jo, niin jos sinulla on nyt hyvä yksilö alla joka tunnestusti on luotettava ja toimii, niin miksi vaihtaa?
Jos väyrysiä mietit, niin katsele hintahaitarin yläpäästä. Kyllä sekin luotettava auto on. En nyt muista missä arvostelussa oli "harmi että luotettavin mercedes on myös se herkimmin ruostuva" ja puhuttiin W210:stä.
201.024 mit 102.962
Zurück zu den Neunziger Jahren, bitte.
"You've got a key to my house and my heart, but you ain't got a key to my Mercedes-Benz..."
Mercedes-Benz 190E 1992
DS9 E-Tense 4x4 Rivoli 360 2022
Alfa Romeo 75 2.0 TC 1986
Fiat 124 Spider 2018
Fiat 500 1.4 Sport 2010
Subaru Outback 3.0R ZU 2007
Zurück zu den Neunziger Jahren, bitte.
"You've got a key to my house and my heart, but you ain't got a key to my Mercedes-Benz..."
Mercedes-Benz 190E 1992
DS9 E-Tense 4x4 Rivoli 360 2022
Alfa Romeo 75 2.0 TC 1986
Fiat 124 Spider 2018
Fiat 500 1.4 Sport 2010
Subaru Outback 3.0R ZU 2007
- LopenUupunut
- Mersumaanikko
- Viestit: 8347
- Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40
lyhyellä mersukokemuksella (oma w210) ja "muutaman" taksin takapenkillä istuneena.
kannattaa vaihtaa w210:iin....itselläkin oli parikin vaihtoehtoa, kävin koeajamassa 124/e420:sen ja sitten samalla koneella w210:in...onhan tuo w210 ihan toiselta planeetalta, esim. sisustuksen osalta jo "2000" lukua...ainakin alkupäätä
kun taas w124 on kivikaudelta....
-"uudempi" tekniikka päihittää vielä monen tämänpäivän japanialaisen ja saksalaisenkin auton mennen tullen.
-kohtuulliset ajo-ominaisuudet (vakiorenkain ja alustaosin).
-hyvät varusteet, jos sellaiset haluaa.
-melko ajaton ulkonäkö, moni asioihin perehtymätön luulee väyrystä huomattavasti uudemmaksi kuin se onkaan....siinä silmät pyörii päässä kun sanoo mannelavetin olevan vuodelta 1996
-isommat ja mukavammat tilat, ihan reilusti.
-paremmat valot, esim alkup. xeenonit.
-ja onhan se uudempi......
-ruoste ei mielestäni ole kummallisempi ongelma kuin muissakaan autoissa, jos ruostetta pelkää ei pidä autoa ostaa ollenkaan.
jollei w210 olisi ollut hyvä auto, ei luultavasti sen alustaa olisi tuohon uuteen crysler 300C:n laitettu ja melkein koko tekniikkaakin?
ja lopuksi, nämähän on mielipideasioita ja jokaisella saa olla mielipide mutta sinä sen ratkaisun teet.....
kannattaa vaihtaa w210:iin....itselläkin oli parikin vaihtoehtoa, kävin koeajamassa 124/e420:sen ja sitten samalla koneella w210:in...onhan tuo w210 ihan toiselta planeetalta, esim. sisustuksen osalta jo "2000" lukua...ainakin alkupäätä

-"uudempi" tekniikka päihittää vielä monen tämänpäivän japanialaisen ja saksalaisenkin auton mennen tullen.
-kohtuulliset ajo-ominaisuudet (vakiorenkain ja alustaosin).
-hyvät varusteet, jos sellaiset haluaa.
-melko ajaton ulkonäkö, moni asioihin perehtymätön luulee väyrystä huomattavasti uudemmaksi kuin se onkaan....siinä silmät pyörii päässä kun sanoo mannelavetin olevan vuodelta 1996

-isommat ja mukavammat tilat, ihan reilusti.
-paremmat valot, esim alkup. xeenonit.
-ja onhan se uudempi......
-ruoste ei mielestäni ole kummallisempi ongelma kuin muissakaan autoissa, jos ruostetta pelkää ei pidä autoa ostaa ollenkaan.
jollei w210 olisi ollut hyvä auto, ei luultavasti sen alustaa olisi tuohon uuteen crysler 300C:n laitettu ja melkein koko tekniikkaakin?
ja lopuksi, nämähän on mielipideasioita ja jokaisella saa olla mielipide mutta sinä sen ratkaisun teet.....
Opel, "weird lieben autos"....