Valokytkin W124
Valokytkin W124
Ajattelin vaihtaa sumuvalojen merkkivalolampun, mutta ilmeni ongelmia!
Vedin katkaisijasta ja etusumuvalot menikin päälle ihan ok, mutta kun kokeilin takasumareita, niin kytkin jäi käteen. Ajattelin sen kuluneen ja hain KL-varaosista uuden (tarvikemalli) ja sama ongelma. Onko valokatkaisija vaihdettava, ( onko kallis? ) vai saako muuten korjattua? Onko jollain kokemuksia? En ole kokeillut millään pihdeillä vetää, tohtiiko sen tehdä?
Vedin katkaisijasta ja etusumuvalot menikin päälle ihan ok, mutta kun kokeilin takasumareita, niin kytkin jäi käteen. Ajattelin sen kuluneen ja hain KL-varaosista uuden (tarvikemalli) ja sama ongelma. Onko valokatkaisija vaihdettava, ( onko kallis? ) vai saako muuten korjattua? Onko jollain kokemuksia? En ole kokeillut millään pihdeillä vetää, tohtiiko sen tehdä?
sedanissa sama ongelma ja on ollut myös muutamissa koeajamissani. Sedanissa toimii paremmin kylmänä mutta jos pitää muutaman kymmenen/sadan kilsan jälkeen laittaa päälle niin jää vetävän käteen. Kattelin sitä kerran ja ajattelin että vois jossain vaiheessa kokeilla laittaa sinne rengas sokan sisälle ??? Tuntui ainakin silloin hyvälle ajatukselle vaikka onkin jäänyt kokeilematta.
- ThaBandit^
- Vakiokalustoa
- ThaBandit^
- Vakiokalustoa
Näissä olen itse käyttänyt 1,2w polttimoita, eikä ole paikat sulaneet. Tosin ainakin Motonetistä saa samaan rahaan noita 0,5w polttimoita, joten tuskin suurta merkitystä.Sergey kirjoitti:jepp ja sitten ilmasuuttimien merkinnätkin on valaistu.

[img]http://i110.photobucket.com/albums/n98/ThaBandit_FIN/allekirjotus.jpg[/img]
mul oli lähes kaikissa sulamisvauriioita 1,2w paikoissa. siel mis oli orginaalit 0,4w ni ei ollu vaurioitakaan. Itseasiassa puhaltimen nopeus ja suuttimien asetus nupit mun piti vaihtaa koska olivat täysin muodottomaks sulaneet sisältä ja polttimo oli sulanut muoviin kiinni, ts tuli nuppien mukana.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Kiitokset tiedosta! Ilmasuuttimien polttimot onkin tullut jo vaihdettuaThaBandit^ kirjoitti:Siinä valokatkaisijan ympärillä olevissa merkeissä pitää olla valo, polttimon paikka löytyy, kun irroittaa sen valokatkaisijan verhoilupaneelin.Muistaakseni 0,5w kuuluu tännekin.

Tuhkatkin voi sijoittaa oikeaan paikkaan tunnelmavalaistuksessa...Röökinsytyttimen renkaan valo ei valitettavasti toimi vielä...Nooo...ompahan sentään tekemistä
-
- Sisäänajossa
Minä käytän niitä mattalasisia lamppuja. Kirkkaat lamput sulattavat muovia herkemmin, koska niistä lämpösäteily lähtee pistemäisemmin.Sergey kirjoitti:mul oli lähes kaikissa sulamisvauriioita 1,2w paikoissa. siel mis oli orginaalit 0,4w ni ei ollu vaurioitakaan. Itseasiassa puhaltimen nopeus ja suuttimien asetus nupit mun piti vaihtaa koska olivat täysin muodottomaks sulaneet sisältä ja polttimo oli sulanut muoviin kiinni, ts tuli nuppien mukana.
Mattapinta hajoittaa valoa kuten myös lämpösäteilyäkin.
W 124 E 300 D -93