Valokytkin W124

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Eskill
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Valokytkin W124

Viesti Kirjoittaja Eskill »

Ajattelin vaihtaa sumuvalojen merkkivalolampun, mutta ilmeni ongelmia!
Vedin katkaisijasta ja etusumuvalot menikin päälle ihan ok, mutta kun kokeilin takasumareita, niin kytkin jäi käteen. Ajattelin sen kuluneen ja hain KL-varaosista uuden (tarvikemalli) ja sama ongelma. Onko valokatkaisija vaihdettava, ( onko kallis? ) vai saako muuten korjattua? Onko jollain kokemuksia? En ole kokeillut millään pihdeillä vetää, tohtiiko sen tehdä?
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

sama "vika" nuppi jää käteen kun vetää takasumareita päälle... joskun menee päälle kun nykäsee nopeasti etu ja takasumarit päälle... mulla auttaa hiemna kun lyö nupin pohjaan... :D
XUX63
Mersumies
Mersumies

Viesti Kirjoittaja XUX63 »

sedanissa sama ongelma ja on ollut myös muutamissa koeajamissani. Sedanissa toimii paremmin kylmänä mutta jos pitää muutaman kymmenen/sadan kilsan jälkeen laittaa päälle niin jää vetävän käteen. Kattelin sitä kerran ja ajattelin että vois jossain vaiheessa kokeilla laittaa sinne rengas sokan sisälle ??? Tuntui ainakin silloin hyvälle ajatukselle vaikka onkin jäänyt kokeilematta.
lauri a.
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Viesti Kirjoittaja lauri a. »

Kysymys: Kuuluisiko valokatkaisijan olla valaistu? Tiedän että siellä sisällä on se sumarin merkkivalo mutta onko katkaisijassa muuta valaistusta? Pienet sisävalopolttimo-talkoot on ollu käynnissä ja ois mukava tietää kuuluuko tossakin olla valot että tietäis alkaa kaiveleen sitä polttimoa sieltä.
ThaBandit^
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Viesti Kirjoittaja ThaBandit^ »

Siinä valokatkaisijan ympärillä olevissa merkeissä pitää olla valo, polttimon paikka löytyy, kun irroittaa sen valokatkaisijan verhoilupaneelin. :wink: Muistaakseni 0,5w kuuluu tännekin.
[img]http://i110.photobucket.com/albums/n98/ThaBandit_FIN/allekirjotus.jpg[/img]
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sergey »

jepp ja sitten ilmasuuttimien merkinnätkin on valaistu.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
ThaBandit^
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Viesti Kirjoittaja ThaBandit^ »

Sergey kirjoitti:jepp ja sitten ilmasuuttimien merkinnätkin on valaistu.
Näissä olen itse käyttänyt 1,2w polttimoita, eikä ole paikat sulaneet. Tosin ainakin Motonetistä saa samaan rahaan noita 0,5w polttimoita, joten tuskin suurta merkitystä. :roll:
[img]http://i110.photobucket.com/albums/n98/ThaBandit_FIN/allekirjotus.jpg[/img]
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sergey »

mul oli lähes kaikissa sulamisvauriioita 1,2w paikoissa. siel mis oli orginaalit 0,4w ni ei ollu vaurioitakaan. Itseasiassa puhaltimen nopeus ja suuttimien asetus nupit mun piti vaihtaa koska olivat täysin muodottomaks sulaneet sisältä ja polttimo oli sulanut muoviin kiinni, ts tuli nuppien mukana.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Jani R-K
Mersumies
Mersumies

Viesti Kirjoittaja Jani R-K »

Mulla saa nypättyä takasumuvalon päälle siten että vetää nupista kun valot on pois päältä ja kääntää samalla valot päälle, muuten kans jää yleensä nuppi käteen.
Muualla nimimerkillä Turbiini

87 s124 300td ja Toyota
lauri a.
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Viesti Kirjoittaja lauri a. »

ThaBandit^ kirjoitti:Siinä valokatkaisijan ympärillä olevissa merkeissä pitää olla valo, polttimon paikka löytyy, kun irroittaa sen valokatkaisijan verhoilupaneelin. :wink: Muistaakseni 0,5w kuuluu tännekin.
Kiitokset tiedosta! Ilmasuuttimien polttimot onkin tullut jo vaihdettua ;)
Tuhkatkin voi sijoittaa oikeaan paikkaan tunnelmavalaistuksessa...Röökinsytyttimen renkaan valo ei valitettavasti toimi vielä...Nooo...ompahan sentään tekemistä
Tährellinen
Sisäänajossa
Sisäänajossa

Viesti Kirjoittaja Tährellinen »

Sergey kirjoitti:mul oli lähes kaikissa sulamisvauriioita 1,2w paikoissa. siel mis oli orginaalit 0,4w ni ei ollu vaurioitakaan. Itseasiassa puhaltimen nopeus ja suuttimien asetus nupit mun piti vaihtaa koska olivat täysin muodottomaks sulaneet sisältä ja polttimo oli sulanut muoviin kiinni, ts tuli nuppien mukana.
Minä käytän niitä mattalasisia lamppuja. Kirkkaat lamput sulattavat muovia herkemmin, koska niistä lämpösäteily lähtee pistemäisemmin.
Mattapinta hajoittaa valoa kuten myös lämpösäteilyäkin.
W 124 E 300 D -93
moska
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Viesti Kirjoittaja moska »

lauri a. kirjoitti:
ThaBandit^ kirjoitti: Tuhkatkin voi sijoittaa oikeaan paikkaan tunnelmavalaistuksessa...
Kai sää nyt sentään mätkit korville niitä ketkä koittaa tupakoida autossa :evil: :evil:
Vastaa Viestiin