Eli siis kierrokset heijaa/ kone hävittää tehoja, ei pysy tyhjäkäynillä ja sammuilee?
Voisiko vikana olla tarvike bensapumppu? Että tarviiko alkuperäisen??
Pumppu kerää joskus paineet heti mutta joskus saa pyörittää pitkäänkin ennekuin paineet kasassa? Pumppu antaa toisinaan räkivää ääntä, tässäkö vika?
Kylmäkäynnistys vaikeata, lämpimänä toimii hieman paremmin.
Joskus laite toimii kuin enkeli ja seuraavan päivänä saa rukoilla liikkelle lähdön puolesta.
millainen se tarvike bensapumppu on? saattaa hyvinkin johtua siitä, jos on väärän mallinen, eli tekee liian vähän painetta... ke-jet tervitsee n. 5 bar. painetta ja jotku tarvike pumput pystyy vain 3 bar. paineisiin...
tarvikkeistakin kyllä löytyy ihan toimivia pumppuja, ainakin oma 300E toimii ihan hyvin bilteman 50 €:n pumpulla, kun sitä kokeilin
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Ostettu tarvikeliikkeestä tietojen perusteella. Toimii myös W124 2,6 E bensapumppuna mutta tosin siinä on 2 pumppua.
Pumppu vaihdettiin vuotamisen takia(puski bensat pihalle reiästä), tosin ongelmat olivat jo ennen bensapumpun vaihtoa?? Uusi pumppu on myös halkaisjaltaan ohuempi kuin alkuperäinen?? Voiko tämä vaikuttaa paineen keräämiseen?
luulen, että vika löytyy nyt jostain muualta itse ke-jet on tod. näk. jotenkin sekaisin...
varmin tapa on kuitenkin ensin mitata polttoaineen paine sieltä ke-jetin päästä, yksinkertaisimillaan sen tekee niin, että toinen kuuntelee suhahtaako se polttoaineenpaineensäädin siinä ke-jetin kyljessä (johon siis tulee polttoaine putki pumpulta), kun laittaa virrat päälle... sieltä pitäis kuulua ihan selvä "suhahdus", kun paine ylittää vaadittavan... jos mitään ei kuulu, niin silloin on aihetta epäillä, että paine ei riitä...
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
tässä on sellainen pumppu, mikä pitäis ainakin toimia 100% mersussa... ja muissakin ke-jet ruiskuissa... bosch:n pumppuja on niin montaa mallia, ettei niistä muista tohdi sanoa mitään varmaa, jos ei pääse mittaamaan niiden tuottoa/painetta + tarvike kopiot siihen vielä lisäksi...
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Onko merkitystä kuinka paljon tankissa polttoainetta? Mulla samantyyppistä vikaa alle neljännes tankilla. Vika ilmeisesti tankin korvausilmajärjestelmässä. Onko autossasi p-a- höyryjen aktiivihiilisuodatin, se voi olla tukossa tai sen ohjausventtiili epäkunnossa.
Maalaan autoja Savossa. Myös Mersun vikojen ihmettelyä.
Eipä ole tullut testatuksi, kun ei ole vikojen alkamisesta lähtien ollut käyttöautona. Kiitos vinkistä ja kokeillaampas Tankissa on ollut ylipainetta useasti? Onko tämä normaalia ja mistä moinen suodatin löytyy??
Ja voiko tuo venttiili selittää sen että auto toimii joskus normaalisti??
tankinkorkin kun avaa, sen kuuluukin vähä tussahtaa mites se polttoaine suodatin sen pumpun ja paineenvaraajan välissä, mahtaako olla vanahakin ja sitten jakajan suodatin kans, olekko tarkistanu
ja mites sytytyksen laitteet, saarnaaja ja virranjakajan kansi sitten syttyjohdot ja tulupat mutta voihan se olla että polttoaine pumppu on viallinen taikka jopa pumpun rele on epäkunnossa
Polttoaineen suodatin vaihdettu pumpun vaihdon yhteydessä. Virranjakan kansi ja johdot vaihdettu. Kone käy kaikilla vaikka tehot häviävät taikka sammuillee/pätkii. Bensapumpun rele tarkastettu Bosch huollossa, tinasivat jotain. Yksi erikoinen piirre on että kun pysäyttää niin kaasua pitää painaa että kone pysyy käynnissä, jos kone sammuu, ja starttaa uudelleen niin kone käy normaalia tyhjäkäyntiä.
Morjens!!!! Anteeksi pitkä väli jona en kirjoitellut tänne....
No kummiskin uutta tulosta on sen verran että tuossa eilen otin sen ke-jetronicin ohajus boksin irti ja toimi, mutta kävin kysymässä mersu korjaamolta mitä haittoja kyseisestä järjestelystä on niin kultutus kasvaa ja koneesta häviää tehoja ja ei mene katsastuksesta läpi kosko seos nousee viiteen, ja mukavuuden kannalta tyhjäkäynti tippui 500-600 kieroksen paikkeille (täristi autoa ikävästi) ja saattoi sammua jos lykkä nopeasti vaihteen silmään.
Oli muuten mukava ajella pitkästä aikaa ''toimivalla'' mersulla:D
Nyt taas boksi kiinni ja samat viat tallella!!!
Puhdistin kaikki töppänät ja sulakkeet, joissa oli happettumia paikka paikoin.
Meno muuttui hieman rullaavammaksi mutta johtui tod. näk. siitä että vika ei ollut päällä...
eli siis bensan syötössä ja yms. mekaanisessa ruiskussa ei ole vikaa ettei tarvitse pumppua ruveta enää vaihtamaan/bensa linjoja uusimaan.
Vika siis piilee jossain sähköisellä puolella!!!!
Joko ilmamäärä anturassa tai jossain vastaavassa??
olisiko mitään vinkkejä mittareistä jossa vois ns. penkittää nämä anturit/ ettei turhaan osta 800 euron osaa kahden tuhannen autoon:D
ja mitä sähköisiä osia kuuluu sähköiselle puolelle, autossani EI OLE kattia.
onko puolaa mahdollisesti mitattu? Jos puolan käämit on oikosessaan niin lämmetessään se alkaa pätkimään..Esim.kuumailmapuhaltimella/hiustenkuivaajalla voi lämmittää puolaa ja sit kokeilla kipunoiko..
Joissakin Opel "autoissa" teki paljon tuo puola sitä vikaa..tuli vaan mieleen..
Mutta tuli vain tuossa mieleen että pitääkö pumpun ääni pysyä koko ajan samana??? Saako se kuulua matkustamoon selvästi?? Sillä joskus pumppu ''huutaa'' aika kovaakin. Siis kyseessä ei ole boschin alkuperäis pumppu.
Mutta tuli vain tuossa mieleen että pitääkö pumpun ääni pysyä koko ajan samana??? Saako se kuulua matkustamoon selvästi?? Sillä joskus pumppu ''huutaa'' aika kovaakin. Siis kyseessä ei ole boschin alkuperäis pumppu.
itse vaihdoin pumpun alkuvuodesta,pääsi halkeamaan(polttoainejärjestelmässä vettä),tarkikepumpun ostin ja on huomattavasti kovempiääninen kuin alkuperäinen.alkuperäinen oli kumisuojattu,tarvike ei ollut..Takapenkillä matkustaja huomaa äänen jo helposti auton käydessä..
ei ollut halkaisijaltaan pienempi,mitä nyt sen kumikuoren verran..
annan kyllä äänen kans sille YJ-releelle.Mulla olis yksi ylimääräinen hyllyssä..Jos napojen määrä ja numerot täsmäilee..
Eipäs ole kokeiltu ilman yj-relettä:D
Kokeilen illalla kun menen tallille ja katson samalla millaiset numerot/navat siinä on.
Kirjoittelen tuloksia illalla...
Ottettiin yj-rele pois ja toimi ainut vain mikä säikäytti niin abs:ssän valo syttyi ja asd ei toiminut:D no mutta pätkiminen lakkasi ja tyhjäkäynti toimi tosin hieman alhaisena. Onko tietoa mitä on releen takana muuta kuin nuo abs ja asd???? ja mitä rele maksaa?? autossa oli 190e:n rele? joku vaihtanut, ennen auton meille tuloa. Käyn huomenna kysymässä oikean tuote numeron e-hartikaiselta mutta tässä on tämä nykyisen numero:2015403745 tämä numero sarja mersun merkin alla, ja toisella puolella:897236000 ja napoja oli 9 josta 1 oli ohuempi.
Ollaan siis lähtö tilanteessa, eli sama asia kuin ottaisi sen ke-jetin ohjausboksin pois??
Eli siis yj-releen takana on kaikki ruiskun sähkö osat?
Ja näihin sähkö osiin kuului??
Ainaski ilmamassamittari ja kertokaa te muita:D
Kiitos vaivan näöstä!!
No ,kuitenkin olisi nyt käytävä taas järjestelmällisesti paikkoja läpi.
Sen ilmamassa-potikan voit irroittaa ja puhdistaa ja säätää uudelleen.
Sen löydät haulla tai minun topikeista .
Jollkin oli sammuilu ongelma selvinnyt sillä.
Imuvuodot,kaasun palautus,kaasuläpällä oleva anturin toiminta testaus.
nämä aiheuttaa sammumisia tyhjiksellä ja imuvuodot tehottomuutta.
ruiskun alla on kumiletkua ja kaukalo joka hapertuu ja eikä ole kun parin kympin osa myös marmoritiskillä.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
niin..Itse vaihdoin 500km sitten kopan+pyörijän,koppa oli siedettävässä kunnossa,pari kertaa putsannut..mutta pyörijä oli siitä siirtokohdasta poikki! Käynti muuttui tasaisemmaksi,kiihtyvyys parani pienillä kierroksilla.Maksoi 35e.+koppa about 50e.
Sain 85eurolla monta hevosvoimaa lisää ja paremman käynnin