Autetaanko Audi-miestä!

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Petteri Kivimäki
Mersumies
Mersumies
Viesti:

Autetaanko Audi-miestä!

Viesti Kirjoittaja Petteri Kivimäki »

Tulipas hämmentävä puhelinsoitto tossa viime pe. Eräs espoolainen Audi Quattron omistava mies soitti epätoivoisena ja tiedusteli apua. No, minä Mersun esikammiodieselin tuntemuksella Quattron tekniikasta ymmärrän yhtä vähän kuin nunna munkista..

Joten jos jollakin on tietämystä näitten ruiskuloitten ongelmista, niin tehdäänkö poikkeus ja sallitaan yleismerkkinen vianetsintä! Tuossa Audin ongelma:
Hyvää päivää

No niin, anteeksi viestin tulon hitaus. Ja anteeksi nyt että merkkikin on aivan väärä, jospa minäkin joku päivä viisastuisin ja ajelisin tähdellä

Hänessä piilee sellainen ongelma että tyhjäkäynti on tyystin hukassa, laitteena on k-jet 3 ja lamdaanturi löytyy myöskin, vuosimalli on -88, kasattu kuiteskin -87.

Auto käynnistyy kyllä heti mutta ei pysy käynnissä alle 3 000 kierrosta, ja näin saat sen ”leikkimällä” pysymään käynnissä pienen ajan, mutta kun kaasua hellittää ja kierrokset laskee niin auto sammuu saman tien. Uudestaan se suostuu käymään samalla lailla kun edellä mainitsin vasta 30-40 minuutin päästä?!

Olen liottanut ja putsannut tyhjäkäyntiventtiilin, ”sikarin”, vaihtanut letkuja uusiin, erinäisiä tunnistimia ja tulpat,tulpanjohdot, virranjakajan kansi, roottori, avannut liittimiä ja ruiskuttanut kosteudenpoistajaa……mutta ei, kaveri ei suostu yhteistyöhön?

Ja audikerhosta en oikein ole apua onnistunut saamaan, ja sitten olen kuullut että johtotähdissä on ollut mahdolliseti samantyyppisiä ruiskulaitteistoa, mistä tulikin mieleen että määränjakajan numero on 0 438 100 147, ja kaiketi käytetty vuosina 86-88.

Tällaista vaivaa olen tarjoomassa teille, jos vaikka mersun porukoista löytyy tietäjää ja ennen kaikkea halua auttaa vähän sellaista kaveria joka tällaisen ongelmalapsen on hankkinut?

Sellaista vielä että auto oli seissyt noin 1,5 vuotta mutta kaynnisty silloin aika äkkiä ja sain sen katsastuksesta läpi, muistaakseni oli hc arvot vähän korkeat. Olen kuullut että nämä laitteet kun eivät muka pidä seisomisesta, hapettuu? Onko näin, kun taas vertaa autoa jossa tavallinen k-jet, niin minun mielestä se käynnistyy tuoreella bensalla ja riittävästi virralla monenkin vuoden seisonnan jälkeen, mene ja sano?

Annan mielelläni lisätietoja jos suinkin voin, ehkä puhelin on nopeampi tapa. Mutta KIITOKSIA jo näin että mersumieheltä tuntui tulevan sellaista ”feedbackia” että kaveria pitää auttaa…..toisin kun audiomistajat, ainakin tähän asti, vai olenko törmännyt vääriin ihmisiin, sekin on mahdollista!
W246 "Kaasukoppi" B200 2015
W108 "Satakasi" 250S Automatic 1966
xr
Mersumies
Mersumies

Viesti Kirjoittaja xr »

olisha se ollu kiva tietää onko ahdettu vai ei
oletetaan jotta ahdettu, imusarjan ja kuulerin välinen letku on katkeamassa
jupehalm
Mersumies
Mersumies

Viesti Kirjoittaja jupehalm »

Ryyppysuutin kokoajan auki eli lämpötila-anturi rikki. Tämänki kyllä huomaa jos pukkaa usvaa putkesta kun kierroksilla pitää käytellä.
MB A140 W168 11/99 R4
MB 300 E W124 -8/89 R6 (rx)
MB 250 D W124 -92 R5 (ex)
MB C280 T Automatic S202 -97 V6 (ex)
MB 300 SEL Automatic W126 -85 R6 (ex)
MB 190E 2.0 Automatic W201 -85 R4 (ex)
MB 280 E Automatic w123 -79 R6 (ex)
MB 280 E W115 -75 R6 (ex)
Tährellinen
Sisäänajossa
Sisäänajossa

Viesti Kirjoittaja Tährellinen »

-85 Audi 100:ssa oli ryyppysuuttimessa vikaa ja aiheutti huonoa käyntiä ja kovaa savutusta. Siinä tapauksessa tuon suuttimen vaihto auttoi.
Sitähän voisi testata irroittamalla suuttimesta bensan syöttöputki. Jos käynti paranee, niin putki kiinni ja sähköliitin irti. Jos taas käynti paranee niin sitten jupehalmin mainitsema lämpötila-anturi vaihtoon.
W 124 E 300 D -93
Vastaa Viestiin