malfuction "display faulty" kaikki etulyhdyt oik.
malfuction "display faulty" kaikki etulyhdyt oik.
Tuossa otsikossahan se kuvaus viasta melkeinpä tulikin. tämä ilmaantuu välillä, saattaa kestää päivän, kaksi tai tunnin ja sitten taas valot syttyvät. jotain erikoista tuossa on, toivottavasti ei lähde kaikki valot joku kaunis pimeä ilta maantiellä.. Onkohan jollain ollut vastaavaa että mistä vikaa voisi lähteä hakemaan. ei kaiketi edes tallennu vikamuistiin tuollaiset? joten pitäisi päästä testeriin kun vika on päällä..
Enpä tiedä vaikuttaisiko myös sbcholdin toimintaan kun ilmoitti että "sbch unavailable, see owners manual" sen verran uusi tuttavuus tuo jarrusysteemi että voipi olla jokin muukin syy miksi ei mennyt päälle.
Enpä tiedä vaikuttaisiko myös sbcholdin toimintaan kun ilmoitti että "sbch unavailable, see owners manual" sen verran uusi tuttavuus tuo jarrusysteemi että voipi olla jokin muukin syy miksi ei mennyt päälle.
sbc hold + display faulty
vikakuvaukseen tarkennusta. eli näillä kahdella vialla on yhteys. SBCH unavailable ilmaantuu samaan aikaan kun tulee tuo "display faulty" viesti (polttimon kuvalla). samalla siis kaikki oikean puolen etulyhdyt häipyvät maailmankartalta.
täytynee tarkistaa tuo pikkuakku.. jos voisi vaikuttaa myös valoihin.. öö vaikka kun ei oikein virta riitä, niin ottaa osan valoista pois käytöstä, ehkä?
tai sitten jostain valojen piuhoista vuotaa maihin ja sbch poistuu käytöstä kun akku oikosessa?
täytynee tarkistaa tuo pikkuakku.. jos voisi vaikuttaa myös valoihin.. öö vaikka kun ei oikein virta riitä, niin ottaa osan valoista pois käytöstä, ehkä?
tai sitten jostain valojen piuhoista vuotaa maihin ja sbch poistuu käytöstä kun akku oikosessa?
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 147
- Liittynyt: Su 26.08.2007 20:54
Moro
Tuossa tapauksessa veikkailisin jonkun johtosarjan / piuhan olevan vialla... ts. joku maadoitus voi olla huono jossakin maadoituspisteessä. noi valoihin liittyvä "display faulty" viittaisi jonkin johdon olevan huonossa kontaktissa / poikki tai ohjainlaite tiensä päässä. Veikkailisin kuitenkin sitä johtoa.
Tuossa tapauksessa veikkailisin jonkun johtosarjan / piuhan olevan vialla... ts. joku maadoitus voi olla huono jossakin maadoituspisteessä. noi valoihin liittyvä "display faulty" viittaisi jonkin johdon olevan huonossa kontaktissa / poikki tai ohjainlaite tiensä päässä. Veikkailisin kuitenkin sitä johtoa.
--
W111 -Projekti
W906 -07
MB W213 220d -17
MB W204 220cdi -13
MX-5 NC 2.0
*
W111 -Projekti
W906 -07
MB W213 220d -17
MB W204 220cdi -13
MX-5 NC 2.0
*
Kiitoos..
Kiitokset, täytyypä ajaa talliin ja ottaa yleismittari käyttöön.. sattuukohan joltain löytymään tietoa valojen (ja jarrujen) sähkökaavioista ja maadoituspisteistä? itselläni ei ole kuin pari sivua tulostettuna boschin testeristä, mutta niillä ei vielä pitkälle pötkitä. On tungettu tuota kaikenlaista rojua konepellin alle, niin ettei tahdo nähdä..konitohtori kirjoitti:Moro
Tuossa tapauksessa veikkailisin jonkun johtosarjan / piuhan olevan vialla... ts. joku maadoitus voi olla huono jossakin maadoituspisteessä. noi valoihin liittyvä "display faulty" viittaisi jonkin johdon olevan huonossa kontaktissa / poikki tai ohjainlaite tiensä päässä. Veikkailisin kuitenkin sitä johtoa.
Olisihan tuo yksinkertainen selitys jos vaikka sbc:lle olisi sama maadoituspiste..
ei tästä taida tulla selvyyttä, nuo kaksi vikaa kummittelevat koko ajan. btw. tässä ei kaiketi ole kuin yksi akku? ainakin ohjekirja kertoo siten. maadoituspisteitä löysin sbc ja pimeän valon nurkilta kaksin kappalein, mutta molemmista menee virta ihan hyvin läpi. johtosarjoja en ole vielä purkanut, mutta kai sekin vielä edessä on jos ei muualta selviä. nyt vika on ollut päällä jo pari päivää. ennen vain tuli ja meni.
En löytänyt aiemmista viesteistä tieto siitä mistä autosta on kyse. Olisko W211 pre-faceliftistä? SBC-jarrut on myös Maybachissa, jos ei ole tuo niin voihan se olla R230?roinmikk kirjoitti:ei tästä taida tulla selvyyttä, nuo kaksi vikaa kummittelevat koko ajan. btw. tässä ei kaiketi ole kuin yksi akku? ainakin ohjekirja kertoo siten. maadoituspisteitä löysin sbc ja pimeän valon nurkilta kaksin kappalein, mutta molemmista menee virta ihan hyvin läpi. johtosarjoja en ole vielä purkanut, mutta kai sekin vielä edessä on jos ei muualta selviä. nyt vika on ollut päällä jo pari päivää. ennen vain tuli ja meni.
Kaikissa on tupla-akut, W211 pre-faceliftissä AUX-akku on siellä konehuoneessa HVAC-putsarin alla.
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Eli pikkunen lisä akku löytyy hantin puolelelta tuulli lasin edessä olevan suoja muovin(3käänettävällä nipsulla kiinni) ja sisäilma putsarin alta(yhdellä mutterilla etureunasta)DBFI kirjoitti: Kaikissa on tupla-akut, W211 pre-faceliftissä AUX-akku on siellä konehuoneessa HVAC-putsarin alla.
mutta tosiaan selvittelyä autta mahdolisimman tarkat tiedot autosta
(tosiaan näytti olevan se scb mötikää myös Maybachisa pellin alla selasta kun kertaalen *:rila tutkaili, joka paikaan ne niitä on työntänyt )
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

Löytyihän se akku sieltä. rasituksessa en tiedä, mutta ainakin lepotilassa jännite 12,79V ja maihin vastus 0,1 ohm pikkuakulta. takakontin akusta jännite 12,44V ja vastus runkoon 1,2 ohm.. kaikki maapisteet jotka löysin on tarkastettu ja 0,1-0,2 ohm vastuksia antavat. nyt vika on muuttanut muotaan siten että taajuus harventunut. kestää useamman päivän kunnossa ja useamman päivän epäkunnossa.
johtosarjat päällisin puolin ok, ja ainakin sbc:n maapiuha liittimeltä mitattuna on hyvin rungossa.
vuosimalli on 2005, ja mallia vanha farkkutaksi. vanhemmalla keulalla tuo ainakin on.
johtosarjat päällisin puolin ok, ja ainakin sbc:n maapiuha liittimeltä mitattuna on hyvin rungossa.
vuosimalli on 2005, ja mallia vanha farkkutaksi. vanhemmalla keulalla tuo ainakin on.
Ei vaikuta noiden vikojen selvittelyyn mutta tuossa vastusmittauksessa on varmaan mittarin tarkkuudessa ongelmia. Jos siitä pääakusta olisi 1.2 ohmia maihin niin jo 100 ampeerin virralla siihen välillä jäisi 120 voltin jännite mikä on vähän liian paljon pudotusta 12 voltin akkujännitteestä.roinmikk kirjoitti:Löytyihän se akku sieltä. rasituksessa en tiedä, mutta ainakin lepotilassa jännite 12,79V ja maihin vastus 0,1 ohm pikkuakulta. takakontin akusta jännite 12,44V ja vastus runkoon 1,2 ohm.. kaikki maapisteet jotka löysin on tarkastettu ja 0,1-0,2 ohm vastuksia antavat. nyt vika on muuttanut muotaan siten että taajuus harventunut. kestää useamman päivän kunnossa ja useamman päivän epäkunnossa.
johtosarjat päällisin puolin ok, ja ainakin sbc:n maapiuha liittimeltä mitattuna on hyvin rungossa.
vuosimalli on 2005, ja mallia vanha farkkutaksi. vanhemmalla keulalla tuo ainakin on.
Voisko valoja ohjaava SAM aiheuttaa tuon SBC-Holdin ongelman jos se tulee samanaikaisesti?
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Vielä en löytänyt jutusta että mikä auto on kyseesä?
onko vikaa vielä tutkittu *:rin puihan pääsä jos niin mitä koodeja löytyi?
jos ei niin kannatta se tehdä seuraavaksi
onko vikaa vielä tutkittu *:rin puihan pääsä jos niin mitä koodeja löytyi?
jos ei niin kannatta se tehdä seuraavaksi
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

Totta, päättelin että olisi pre-facelift S211 kun on tuo SBC-hold ongelma ja entinen taksifarmari.CDI203 kirjoitti:Vielä en löytänyt jutusta että mikä auto on kyseesä?
onko vikaa vielä tutkittu *:rin puihan pääsä jos niin mitä koodeja löytyi?
jos ei niin kannatta se tehdä seuraavaksi
Starilla ne koodit pitäisi joka tapauksessa lukea.
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Saman suuntaisi päätelmiä tein myösDBFI kirjoitti:Totta, päättelin että olisi pre-facelift S211 kun on tuo SBC-hold ongelma ja entinen taksifarmari.CDI203 kirjoitti:Vielä en löytänyt jutusta että mikä auto on kyseesä?
onko vikaa vielä tutkittu *:rin puihan pääsä jos niin mitä koodeja löytyi?
jos ei niin kannatta se tehdä seuraavaksi
Starilla ne koodit pitäisi joka tapauksessa lukea.
olis kyllä näissä hyvä jos olis heti aluksi tiedossa auton ym tarkemmat tiedot
vois sitten senkin ajan mikä menee siihen että arvuutelee mikä auto kyseesä,
käyttä varsinaisen onkelman tuumaillun/ratkaisuun ja sitä kautta avun antoon
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

lisätietoja autosta
Valmistenumero = WDB2112061A802335
tuollainen malli löytyi venäläisten sivuilta valmistenumeron perusteelle.. 211.206 E 220 CDI
käyttöönottopäivä ollut 26.5.2005.
Nyt on toiminut pitkään melko hyvin, välillä tulee tuo vika esiin ja sitten taas häviää melkein heti, pitkäaikaisempia ongemia ei ole nyt ollut, mutta kait se ongelma tarvitsee vain aikaa että levähtää kunnolla käsiin
tuollainen malli löytyi venäläisten sivuilta valmistenumeron perusteelle.. 211.206 E 220 CDI
käyttöönottopäivä ollut 26.5.2005.
Nyt on toiminut pitkään melko hyvin, välillä tulee tuo vika esiin ja sitten taas häviää melkein heti, pitkäaikaisempia ongemia ei ole nyt ollut, mutta kait se ongelma tarvitsee vain aikaa että levähtää kunnolla käsiin
