Mikä on mielestänne paras rengasvalinta W123:seen?

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
kardaani
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1680
Liittynyt: To 15.07.2004 12:35

Mikä on mielestänne paras rengasvalinta W123:seen?

Viesti Kirjoittaja kardaani »

Moi,
Mulla on ollut nyt muutaman vuoden 15" renkaat W123:sessa talvi- että kesäpyörissä. Ihan jämäkäthän nuo 195/65/15 ovat noissa autoissa, mutta tekisi mieli koittaa oikein alkuperäistä kokoa, kun mulla ei ole 175/80/14 kokoa kait ollut koskaan-14":sista koot ovat olleet 185/70 tai jotain tuonne päin. Pitäisikö kokeilla siis orggiskokoa vai jatkaa 195/65/15:lla? Puolustakaa ja perustelkaa miksi 175/80/14 vois olla parempi.
Avatar
Petteri Kivimäki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2988
Liittynyt: Pe 06.04.2007 12:51
Paikkakunta: Jyväskylä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Petteri Kivimäki »

Mulla on pystärissä alkuperäiskokoiset 185R14 ja pois en vaihda! Ajettavuus on tunnokas ja mukava, tehostettu ohjaus S124seen verrattuna höyhenenkevyt.

Mulla on nuo Vredestein Sprint Classicit:

Kuva
W246 "Kaasukoppi" B200 2015
W108 "Satakasi" 250S Automatic 1966
Avatar
Mesedesi
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 3987
Liittynyt: Ma 01.09.2003 15:45
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Mesedesi »

Minulla oli joskus markka-aikaan W123:ssa Michelin MXT 185/80/14" ja pidin sitä kaikista muista renkaista ja kokovaihtoehdoista kaikista parhaimpana. Matkustaminen oli todella miellyttävää ja olo oli kuin kiikkustuolissa.

Ainut, että ne renkaat olivat tosi tarkat pyöränkulmista. Ei paljoakaan tarvinnut olla renkaitten menossa horolleen, niin jo kumi hävisi kulutuspinnasta.

Jos ajaisin vieläkin W123:lla, ja olisi tarkoitus hakea itselle mieluisinta rengasvalintaa, niin siihen kääntyisin samointein.
Tärkeintä ei ole vauhdin määrä, vaan miltä se tuntuu.
Avatar
RH
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3955
Liittynyt: Ke 15.09.2004 13:43
Paikkakunta: Salon seutu

Viesti Kirjoittaja RH »

Vieläkin pehmeämpi ajotunnelma kuin tuossa 15-tuumaisessa. Kapea rengas varsinkin talven sohjokeleillä yleensä leveää parempi.
Itse kyllä pitäytyisin 15-tuumaisessa täsmällisemmän ajettavuuden takia. Joskus maailmassa W123:n omistaneena tykkäsin, että paras rengastus siihen oli 215/55-16.
kardaani
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1680
Liittynyt: To 15.07.2004 12:35

Viesti Kirjoittaja kardaani »

Siis onkpo oikea koko 185/80 eikä mainitsemani 175/80?
Avatar
RH
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3955
Liittynyt: Ke 15.09.2004 13:43
Paikkakunta: Salon seutu

Viesti Kirjoittaja RH »

Kai se 175 on oikea, mutta hyvin noihin mahtuu vähän isompikin. Itelläkin aikanaan oli 185-14, 205/65-15 ja 215/55-16 -kokoisia ko. autossa.
kardaani
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1680
Liittynyt: To 15.07.2004 12:35

Viesti Kirjoittaja kardaani »

Toi W123:nen menee kyllä hienosti noilla 195/65/15:silla metsäteillä ja huonoillakin pionnoilla ja karkeilla sorilla. Hirvimetsällä kun painelee, niin menee mun mielestä mukavammin kun monet uudemmat autot-kuopat ja muut menee luonnikkaasti. Mitenköhän 175-185R14 menis jopa vieläkin komeemmin, kun ois paksua kumipintaa, joka antaa periksi epätasaisuudelle.
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14091
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

Vaikka mobilistin vikaa minussa onkin, niin - kyllä ne 175/80-14 ovat naurettavan näköiset, ainakin talvikumeilla. Viimeksi kun se oli talviajossa, halusin siihen orkkisluukin. Ulkonäkö etenkin edestäpäin meni kyllä päin peetä omasta mielestäni. Kammottavat sirkkelit. Enkä muista juuri eroa leveämpiin etenemiskyvyssäkään, silloin ajelin kylläkin pääasiassa aurattuja teitä. Lisäksi ohjaustuntuma meni minusta jotenkin horjakaksi, tosin olihan muutoskin leveistä kesäkumeista kapeisiin talvikumeihin. En pitänyt.

195/70-14 on hyvä ja kaunis koko, etenkin barokin kanssa.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Avatar
Vanja-eno
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 125
Liittynyt: Ti 20.01.2009 17:43
Paikkakunta: Bönde

Viesti Kirjoittaja Vanja-eno »

Kyllä mun mielestä koko 185/80 R 14 on nimenomaan se oikea ja paras koko, vaikka 300D:n orkkiskoko on tuo 175/80 R 14.
[i]"Jos tänään lotossa voitan, niin mersun ostan -ajattelee moni suomalainen lauantai-iltana. 99% näistä ei ikinä ole ajanut Mersulla, joten siksi tuollainen mielipide heillä varmaankin on. Penkit Mersussa ovat yhtä pehmeät ja miellyttävästi muotoillut kuin yleisen uimahallin saunan lauteet. Mersun jälkeen ei voi muuta autoa ostaa, vaan pitää olla merkkiuskollinen. Suomalainenhan ei tyhmyyttään suostu tunnustamaan."[/i]
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12276
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sergey »

tommonen 195/55/16 on mukavan tunnokas mutta ei tee lullaa. Mut ulkonäkö voitti ja nyt on 205/45/16 :) hyvä tuntuma tiehen mutta alkaa olemaan jo meluisampi.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Avatar
InsaneMe
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 217
Liittynyt: To 23.06.2005 15:12
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja InsaneMe »

kyllä se vakio rengastus oli ihan hirviä ajjaa :lol: tällä hetkellä mennään vielä 225/45 ja 245/45 16"silla ja kuha tuo lumi tullee kurkkiin niin alle mennee 225/40r18" kaks sarjaa tuli barokkeja mukkaan ja kun joutu kevväällä käyttään alla kun ei ollu kesäsiä vielä niin piti viijä mökille ne mahollisimman kauas niin ei jouvu etes vahingossakkaan alle laittaan :wink:

ja ennenku kukkaan "mobilisti" mua teilaa ajakaa te millä ajatta mutta mää haluan tarvittaessa mennä lujjaakin mutkaan :wink: :lol:



T.Sankari
M-B w210 290td
M-B w123 300TDT
M-B w126 500 SEL
Avatar
Petteri Kivimäki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2988
Liittynyt: Pe 06.04.2007 12:51
Paikkakunta: Jyväskylä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Petteri Kivimäki »

On se kumma kun toisilla on auto hyvä ajaa ja toisilla hirviä.

No, piti oikein kuvata miltä näyttää Vredestein 185R14 pystärin alla, joku pussihousujuutalainen tuli häiriköimään..

Kuva
W246 "Kaasukoppi" B200 2015
W108 "Satakasi" 250S Automatic 1966
Avatar
JP74
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 2779
Liittynyt: To 17.06.2004 06:59
Paikkakunta: Palokka

Viesti Kirjoittaja JP74 »

Ääni 185 SR 14 renkaalle. Ton pussihousun pystäri oli tosi hyvä ajaa ko. rengastuksella. Mulla oli joskus hyvin kauan sitten 123:ssa 205/60-14 koko, ihan hyvin tuo meni suoraan niilläkin. Pinnoitetuilla talvirenkailla, en jaksa muistaa merkkiä, oli ihan hirveä ajaa. Eli laatukin ratkaisee...
Avatar
Leka
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1403
Liittynyt: Ma 18.08.2003 21:26
Paikkakunta: Hki

Viesti Kirjoittaja Leka »

Täältä myös ääni laatumerkin 195/70 14" nakeille. Sopivasti ilmatilavuutta joten pehmeä hiljainen kyyti, kuitenkin napakka junamainen ajettavuus ja sopusuhtainen muhkea ulkonäkö 8). Onhan kyseessä sentään alkuperäinen 280-, farmari-, turbodiesel- & coupe-malleissa käytetty koko.

Alkuperäinen 175/80 14" tuppaa olemaan jo rauhallista pehmeää kulkea arvostavallekin aivan liian letku ja muutenkin jopa koominen ilmestys. :wink: :D
MercMan
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2065
Liittynyt: Ti 01.04.2003 11:40
Paikkakunta: Pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja MercMan »

Leka kirjoitti:Täältä myös ääni laatumerkin 195/70 14" nakeille. Sopivasti ilmatilavuutta joten pehmeä hiljainen kyyti, kuitenkin napakka junamainen ajettavuus ja sopusuhtainen muhkea ulkonäkö 8). Onhan kyseessä sentään alkuperäinen 280-, farmari-, turbodiesel- & coupe-malleissa käytetty koko.

Alkuperäinen 175/80 14" tuppaa olemaan jo rauhallista pehmeää kulkea arvostavallekin aivan liian letku ja muutenkin jopa koominen ilmestys. :wink: :D
Katos vielä sinäkin täällä olet :)




Mulla oli pitkälti alla 123:ssa cooper cobra 215/60R14 ja tykkäsin kyllä ajaa, oli jämäkkä ja hyvä pito oli joka pinnalla ja tyylikkääthän ne olivat edestäpäin saatikka 175 rengas. Mutta muutamat kerrat ajelin sitten 185/80R14 ja 185/70R14 ja nämä taasen sopii erinomaisesti jos alla on peltivanteet alkuperäisillä kapseleilla, heti tekevät autosta arvokkaan oloisen.
Maailma tarvitsee esikuvia/Best or nothing
W203 C200CDI automatic elegance -06
kardaani
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1680
Liittynyt: To 15.07.2004 12:35

Viesti Kirjoittaja kardaani »

[/quote]Katos vielä sinäkin täällä olet :) [/quote]

Kyllähän silloin kannattaa herätä, kun aletaan puhua "AUTOISTA" ja niiden renkaista;)

Eli 185/80 tai 195/70 14" voisi olla kokeilun arvoiset.
Avatar
Marko M
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1686
Liittynyt: Ti 18.03.2003 17:50
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Marko M »

Mulla on coupessa juuri nuo 195/70-14 Michelin Energyt. En kyllä keksi mitään moitittavaa :-)
230 C 1978
Avatar
Aapo.T
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4661
Liittynyt: Ti 29.04.2003 22:53
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Aapo.T »

Mulla on pystärissä 175/80/14 merkki barum ja ne on aika kovat :lol:
Hyvä ettei kulu sitte liian nopeasti. :lol: En kyllä niitä lötköksi sanois.
Toisaalta nämä on niitä autoja joissa kuljettaja tuntee olonsa matkustajaksi ja ohjaileminen meinaa välillä unohtua kokonaan :)
W114.011 250 1974 M130.923
W115.010 220 1969 M115
http://www.flickr.com/photos/zenitmania/
vanttom
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1021
Liittynyt: To 06.05.2004 10:18
Paikkakunta: Treen seutu

Viesti Kirjoittaja vanttom »

Käsitykseni mukaan 185/80R14 Michelin MXL oli ainoo oikea rengas ainaki 300D:hen. Noilla kaikki itteensä kunnioittavat mersumiähet ajoi.
Vaikka kyseinen kumi oli löysä kuin räkä pakkasella, niin toimi mersun alustassa loistavasti.
Ja siihen aikaan ei mersulla kohellettu, joten mitään eristysnauhan paksuisia kumeja ei tarvittu... :D
Avatar
Huikko
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2134
Liittynyt: Pe 21.11.2008 23:26
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Huikko »

Ainakin 200:n volvon alla 175/80R14 toimii paremmin kuin 195/65R15, uskoisin että toimii mersun allakin.

Ihmiset käyttävät nykyään aivan typeriä rengaskokoja ja suunta on koko ajan vain suurempaan vannekokoon autoon katsomatta.

Ilman valoja ei kukaan lähde ajamaan yöllä, mutta jollain 18" kiinanrenkailla voi ihan hyvin lähteä kaatosateeseen...ei tajua.
201.024 mit 102.962
Zurück zu den Neunziger Jahren, bitte.

"You've got a key to my house and my heart, but you ain't got a key to my Mercedes-Benz..."

Mercedes-Benz 190E 1992
DS9 E-Tense 4x4 Rivoli 360 2022
Alfa Romeo 75 2.0 TC 1986
Fiat 124 Spider 2018
Fiat 500 1.4 Sport 2010
Subaru Outback 3.0R ZU 2007
Avatar
Petteri Kivimäki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2988
Liittynyt: Pe 06.04.2007 12:51
Paikkakunta: Jyväskylä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Petteri Kivimäki »

Huikko kirjoitti:Ihmiset käyttävät nykyään aivan typeriä rengaskokoja ja suunta on koko ajan vain suurempaan vannekokoon autoon katsomatta
Mulle tulee mieleen ylisuurilla renkailla varustetuista kieseistä pikkutyttö, joka tepastelee äitinsä korkkareissa, You know what I mean! :)
W246 "Kaasukoppi" B200 2015
W108 "Satakasi" 250S Automatic 1966
Jari Haikara
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 351
Liittynyt: To 22.09.2005 20:47

Viesti Kirjoittaja Jari Haikara »

.
Viimeksi muokannut Jari Haikara, La 29.09.2012 08:20. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13443
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja karra »

Tänään ostettu Tampereen swapista Michelin MXT 195/70 R14 renkaat mersumiehelle, ja halvalla :lol: . Pintaa 4-5 mm tosin...
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1987 560 SEC museoauto
1990 200E museoautoprojekti
1991 300 GE museoauto
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
InsaneMe
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 217
Liittynyt: To 23.06.2005 15:12
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja InsaneMe »

Petteri Kivimäki kirjoitti:
Huikko kirjoitti:Ihmiset käyttävät nykyään aivan typeriä rengaskokoja ja suunta on koko ajan vain suurempaan vannekokoon autoon katsomatta
Mulle tulee mieleen ylisuurilla renkailla varustetuista kieseistä pikkutyttö, joka tepastelee äitinsä korkkareissa, You know what I mean! :)
Mulle taasen tulee mieleen tosta vakiorengastuksesta nuori hempseä neitonen joka pitää mummonsa kuuskytä luvulla muotia olleita vaatteita ja pitää niitä tänäpäivänä muodikkaina vaikka olisi ehkä tämänpäivän spekseilläki olevia kamppeita. meinaattako tosiaan ettei voi olla muutakun se saksalaisen insinöörin vuonna 75 suunnittelema rengaskoko vaikka nykypäivän rengasteknologiassa voisi olla miellyttävämpiäkin kokoja paremmilla spekseillä? Ottakaa nyt ne hevosen silimälaput silimiltä poies ja miettikääs nyt järjellä ja ennenku teilaatte esim muut koot niin käykää ajamassa niillä eka ja sanokaa sitten :wink:

omasssa pijän tuota aiemmassa viestissä kerrottua rengaskokoa sopevana ainakin omaan koska vauhdit rupiaa oleen tommosessa uukkarin mallisessa rampissa motarille samaa luokkaa mitä ton petteri kivimäen pystärin huippunopeus :lol: näin karkeana esimerkkinä eläkä ota nokkiis tosta sitten :P


T.Sankari
Viimeksi muokannut InsaneMe, Ma 11.10.2010 17:28. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
M-B w210 290td
M-B w123 300TDT
M-B w126 500 SEL
Avatar
Aapo.T
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4661
Liittynyt: Ti 29.04.2003 22:53
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Aapo.T »

Ne on noi 124/201 ja väyryskuskit niitä jotka on pahiten ulapalla mersun ajosta. Tästä kun landelle ajaa pystärillä niin ratista tuskin tarvii edes kiinni pitää kun auto menee suoraan kuin juna juutalaisten leirille, eikä tietoakaan että auto vaeltelisi johonkin. Vaikka uudempi auto menisikin kauniisti suoraan niin silti aina pakko pitää käsiä ratissa ettei auto karkaa tieltä, ja ajokokemuksia on noin 20+ mersusta tuliterästä ja vanhasta.
Enemmän säälittää katsella tuning autoja kun ne pomppaavat montuista näillä suomen paskoilla routateillä.
W114.011 250 1974 M130.923
W115.010 220 1969 M115
http://www.flickr.com/photos/zenitmania/
Avatar
Petteri Kivimäki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2988
Liittynyt: Pe 06.04.2007 12:51
Paikkakunta: Jyväskylä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Petteri Kivimäki »

InsaneMe kirjoitti:Ottakaa nyt ne hevosen silimälaput silimiltä poies ja miettikääs nyt järjellä ja ennenku teilaatte esim muut koot niin käykää ajamassa niillä eka ja sanokaa sitten :wink:
Ai oletatko ettei kukaan muu ole testannut eri rengaskokoja kuin Sankari? :lol:

No, myönnetään että 205/?/15 on isoin rengas mitä itse on testattu, edesmenneessä W123ssa. En lämmennyt.
W246 "Kaasukoppi" B200 2015
W108 "Satakasi" 250S Automatic 1966
vanttom
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1021
Liittynyt: To 06.05.2004 10:18
Paikkakunta: Treen seutu

Viesti Kirjoittaja vanttom »

Mulla on parasta aikaa 16.9"x34" käytössä... että jos sitä isointa käytössä olevaa haetaan... toki on 20.8"R42" myös kokeiltu....
:lol: :lol: :lol:

Kyllähän se rengasvalinta on siitä kiini miten ajaa ja missä ajaa. Ei mulle tulisi mieleenkään edes tuohon vitoon laittaa jotain 45-sarjan kumeja, kun joutuu soratiellä (no, onko se ny edes tie...) ajamaan.
Aku P
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 6736
Liittynyt: Ti 18.03.2003 09:04
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Aku P »

Mites muuten tuo 195/70-14 kokoinen gummi ollenkaan enää W123:n vakio-peltivanteelle taipuu? Tuleeko jo kovin pullean näköinen. 185 leveä menee vielä nätisti.

Itsellähän on nyt 185/70 leveät kesägummit, mutta ne ovat siinä ja siinä, että ovatko jo alamittaisen näköiset. Onneksi ovat jo 6v vanhoina sen verran koppurat, että ensi kesäksi haalin uudet.
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...

EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Avatar
InsaneMe
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 217
Liittynyt: To 23.06.2005 15:12
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja InsaneMe »

Petteri Kivimäki kirjoitti:
InsaneMe kirjoitti:Ottakaa nyt ne hevosen silimälaput silimiltä poies ja miettikääs nyt järjellä ja ennenku teilaatte esim muut koot niin käykää ajamassa niillä eka ja sanokaa sitten :wink:
Ai oletatko ettei kukaan muu ole testannut eri rengaskokoja kuin Sankari? :lol:

No, myönnetään että 205/?/15 on isoin rengas mitä itse on testattu, edesmenneessä W123ssa. En lämmennyt.
en oleta ja en väitä omaa rengastustakaan topikin aloittajalle aivan optimiksi vaan heitin vaihtoehtoja ilimaan kun tuo vakiorengastus ei ole kyllä paras. ehkä se on mukavin mutta se ei tee minun mielestä rengasta parhaaksi, jos auto menee suoraan kun heiluttelee rattia puoli kierrosta...koittakaas tehdä vaikka hirven väistökoe sillä rengastuksella ja koittakaas sama jollaki esimerkiksi 195/55 r15 tai mitä niitä kokoja onkaan.



T.Sankari
M-B w210 290td
M-B w123 300TDT
M-B w126 500 SEL
Avatar
Huikko
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2134
Liittynyt: Pe 21.11.2008 23:26
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Huikko »

Kuuluin aikanaan tähän samaan ryhmään, joka nakkasi aina autosta vakiovanteet ja renkaat heti ensimmäisenä mäelle ja kävin kaupasta ostamassa isolla rahalla 17" tai suuremmat vanteet+renkaat.

Eli ihan ajamalla (35-55000km vuodessa) olen tullut siihen tulokseen, että vakiorengaskoko tai sitä lähellä on suomen teillä oikea rengastus varsinkin hiukan vanhempaan autoon.

Sileällä tasaisella asfaltilla oli esim 17" hieno ajaa 1992 saabin alla, mutta kuinka monta kilometriä suomessa saa ajaa hyvällä tiellä jos kilometrejä tulee noinkin paljon.

Sen jälkeen olen vaihtanut uusistakin autoista 17/18-tuumaiset pois ja pienintä mahdollista sallittua kokoa alle (15/16). 95% ajasta kun auto liikkuu suomessa se on järkevämpi rengastus.

Jos joku muu tykkää taas oman kokemuksensa perusteella juuri päinvastoin, niin se on makuasia. Itse pidän pehmeästä kyydistä. Ja kyllä tuolla tenavatähdelläkin voi runtata mutkiin aika kovaa vakiorengastuksella/vakioalustalla. On näillä kilometreillä tullut asioitakin väisteltyä jos minkälaisia tien päällä rattijuopoista hirviin. Ikinä en ole rengastuksen vuoksi tuntenut että auto ei käänny. en isoilla, enkä pienillä rengasvalinnoilla.

Suurin ongelma pienempään kokoluokkaan siirtymisessä käytiin peilin edessä. Meni tovi ettei vituttanut kun autosta tuli ihan mehumaijan näköinen. Nykyään sekin on jo muuttunut semmoiseksi, että vakiopeltivanne ja alkuperäinen kapseli sopii myös omaan silmään ja sitä on kiva katsella. Se vanne ei näy kuskin paikalle, mutta se voi tuntua sinne jos se on ylisuuri ja tekee ajettavuudesta liian kovan. Melutaso on myös järjestään pienempi orkkisrengastuksella kuin ylisuurella.

Harrasteautot sitten erikseen. Niillä ajetaan niin vähän että niihin olen laitellut joskus levitettyjä peltivanteita ja muita typeriä ratkaisuja, jotka eivät varmasti ole järkevimpiä mahdollisia.
201.024 mit 102.962
Zurück zu den Neunziger Jahren, bitte.

"You've got a key to my house and my heart, but you ain't got a key to my Mercedes-Benz..."

Mercedes-Benz 190E 1992
DS9 E-Tense 4x4 Rivoli 360 2022
Alfa Romeo 75 2.0 TC 1986
Fiat 124 Spider 2018
Fiat 500 1.4 Sport 2010
Subaru Outback 3.0R ZU 2007
Vastaa Viestiin