W210 huolto

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Kimmo!
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

W210 huolto

Viesti Kirjoittaja Kimmo! »

Huolsin juuri itse autoni, joka on w210 automaatti-ilmastoinnilla, ensikertalaisena tämän auton huollossa ongelmalliseksi tuli raitisilmasuodattimien vaihto, kun normaalisti hain niille paikkaa vänkärin jalkatilasta kuten ennenkin.

Tarvikeliike myi minulle ensin manuaali-ilmastoituun väykkyyn suodattimen, ei tietenkään passannut kun katoin, että sinne tulee 2 pienempää suodatinta, jotka olivat aktiivihiilisuodattimia.

En kuitenkaan sitten mennyt suinpäin tilaamaan kun hintaakin oli n. 90€, vasta tässä vaiheessa laiskuuttani aukaisin EPC:n, johon olen lisenssin näitä hommia varten maksanut (15€/1v) ja kuinka ollakkaan kuva selvensi asiaa tarvittavan määrän, vaikka vieläkin ihmettelin miten pääsisin käsiksi paperisuodattimiin, jotka sijaitsivatkin lämppärin moottorin päällä, jonne ei alakautta ollut mahdollisuutta vaihtaa niitä.

Lopulta kantapään kautta oppien otin hansikaslokeron irti ja sain suodattimet vaihdettua niinkuin kuuluikin, oli meinaan aika paskaiset.

Siinä sitten tuli mieleen, että kuinka moni on edes tietoinen noista paperisuodattimista? Varmasti moni on ja moni ei ole, eli siis autokorjaamoissakaan ei varmasti kaikki tiedä vaan sinne vaihdellaan vaan ne aktiivihiilisuodattimet.

Asianhan voi tarkistaa käyttämällä lämppärimoottorin alapuolisen muovikannen auki niin näkee niiden suodattimien kunnon.
määrääkö se ahdin tahdin..?

E270CDi -00
W124 260E -91

EX 300SEL -89

EX C230K
Vastaa Viestiin