W203 C270 cdi automaattilaatikko temppuilee
W203 C270 cdi automaattilaatikko temppuilee
Autona MB C270 cdi automaatti vuosimallia 2001.
Kylmänä laatikko toimii moitteetomasti ja kestää hyvin kiihdyttää reilusti.
Puolentunnin ajon jälkeen 3-4 välin vaihto ei ole enää kunnollinen vaan moottorin kierrokset nousee, kun vaihto tapahtuu eli siis tuntuu luistavan. Lämpimillä öljyillä voimakkaamin kiihdytettäessä laatikko menee herkästi vikatilaan ja jää kakkonen päälle. Muutaman kerran on tehnyt, myös jotta nakkaa vaihteen vapaalle kiihdytyksessä.
Ikävä vika kun ei lämpimänä pysty kovin paljo luottamaan laatikon toimintaan.
Tietäskö kukaan mistä mahtanee moinen toiminta johtua ja lieneekö kalliskin remontti tiedossa?
Kiitoksia jo etukäteen asiantuntevista vastauksista.
Kylmänä laatikko toimii moitteetomasti ja kestää hyvin kiihdyttää reilusti.
Puolentunnin ajon jälkeen 3-4 välin vaihto ei ole enää kunnollinen vaan moottorin kierrokset nousee, kun vaihto tapahtuu eli siis tuntuu luistavan. Lämpimillä öljyillä voimakkaamin kiihdytettäessä laatikko menee herkästi vikatilaan ja jää kakkonen päälle. Muutaman kerran on tehnyt, myös jotta nakkaa vaihteen vapaalle kiihdytyksessä.
Ikävä vika kun ei lämpimänä pysty kovin paljo luottamaan laatikon toimintaan.
Tietäskö kukaan mistä mahtanee moinen toiminta johtua ja lieneekö kalliskin remontti tiedossa?
Kiitoksia jo etukäteen asiantuntevista vastauksista.
Re: W203 C270 cdi automaattilaatikko temppuilee
tarkista että on öljyä laatikossa noin 65 mm pohjasta laskien 80 asteisena siis kuumanarampe01 kirjoitti:Autona MB C270 cdi automaatti vuosimallia 2001.
Kylmänä laatikko toimii moitteetomasti ja kestää hyvin kiihdyttää reilusti.
Puolentunnin ajon jälkeen 3-4 välin vaihto ei ole enää kunnollinen vaan moottorin kierrokset nousee, kun vaihto tapahtuu eli siis tuntuu luistavan. Lämpimillä öljyillä voimakkaamin kiihdytettäessä laatikko menee herkästi vikatilaan ja jää kakkonen päälle. Muutaman kerran on tehnyt, myös jotta nakkaa vaihteen vapaalle kiihdytyksessä.
Ikävä vika kun ei lämpimänä pysty kovin paljo luottamaan laatikon toimintaan.
Tietäskö kukaan mistä mahtanee moinen toiminta johtua ja lieneekö kalliskin remontti tiedossa?
Kiitoksia jo etukäteen asiantuntevista vastauksista.
jos ei ole mittatikkua ota joku sopiva rautalanka ja mittaa sillä noin metrinpituinen ja kun nostat rautalangan paina se jollekin valkoiselle paperille josta näät kuinka paljo sitä on ... 55 - 65 mm kuumana 80 astetta ...
c180T 1997 330000KM
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Onkos öljyjä vaihdettu koska?
jos ei tiedosa niin ne kannatta vaihtaa
lisäksi jonekkin *:rin piuhan päähän katsomaan mitä vikoja on
muistiin jäänyt(lisää vastaavan kaltaisista viosta löytyy aika monesta jutusta
vaikka haulla CDI203)
jos ei tiedosa niin ne kannatta vaihtaa
lisäksi jonekkin *:rin piuhan päähän katsomaan mitä vikoja on
muistiin jäänyt(lisää vastaavan kaltaisista viosta löytyy aika monesta jutusta
vaikka haulla CDI203)
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

Öljyt on ja suodatin on vaihdettu reilu vuosi sitten.
Sen jälkeen on tehty yksi öjymäärän takistus korjaamolla ja väittivät olevan oikealla tasolla.
Veholla tutkivat autoa yhden iltapäivän ja tuloksena oli reilu lasku ja piuhan nokassa ajon jäkeen vikatietona, jotta pyörimisnopeudet ei sallittuja. Ehdottivat venttilipöydän vaihtoa laatikoon.
Se homma ois maksanut yli 1000 eur ja sanoivat jotta ei ole varmaa tuleeko kuntoon.
Mittasivet samalla onko jäähdytysnestettä pässyt laatikkon ei ollut. Kait siellä josakin sekin kiertänee...
Öljyäkin sanoivat olevan oikean määrän.
Katsoivat myös sen liittimen mistä tulee lastuaivon data laatikolle ja sinnekkään ei ollu päässyt öljyä mikä voisi sekoittaa toimintaa.
onko tuossa MB:n laatikossa turbiinilukkoa?
Jos on niin minusta tuntuu jota se ei ainakaan milloinkaan ole lukossa tai ei toimi, esim jos ajaa satasta ja kierokset n.2000 niin kun kaasua painaa hyvin maltillisesti niin kierrokset nousee ja sitten vasta vauhti kasvaa.
Laatikko ei kuitenkaan käsittääkseni silloin luista, koska se on kokemukseni mukaan erilaista, samaa mitä tapahtuu 3-4 välillä lämpimänä.
Aikoinaan olin 520:n bemarin kyydissä missä tuurbiinilukko oli niin kierrokset pysy hyvin tiukasti tietyllä tasolla normaalissa ajossa vaikka kiihdytttikin niin tuntui kuin oisi ollu ns "suora" vaihde päällä.
Kiitos saamistani vastauksista ja mittailen vielä itse tuon öjymäärän laatikosta jotta saan varmuuden siitä että öljyä ei ole liian vähän laatikossa.
Sen jälkeen on tehty yksi öjymäärän takistus korjaamolla ja väittivät olevan oikealla tasolla.
Veholla tutkivat autoa yhden iltapäivän ja tuloksena oli reilu lasku ja piuhan nokassa ajon jäkeen vikatietona, jotta pyörimisnopeudet ei sallittuja. Ehdottivat venttilipöydän vaihtoa laatikoon.
Se homma ois maksanut yli 1000 eur ja sanoivat jotta ei ole varmaa tuleeko kuntoon.
Mittasivet samalla onko jäähdytysnestettä pässyt laatikkon ei ollut. Kait siellä josakin sekin kiertänee...
Öljyäkin sanoivat olevan oikean määrän.
Katsoivat myös sen liittimen mistä tulee lastuaivon data laatikolle ja sinnekkään ei ollu päässyt öljyä mikä voisi sekoittaa toimintaa.
onko tuossa MB:n laatikossa turbiinilukkoa?
Jos on niin minusta tuntuu jota se ei ainakaan milloinkaan ole lukossa tai ei toimi, esim jos ajaa satasta ja kierokset n.2000 niin kun kaasua painaa hyvin maltillisesti niin kierrokset nousee ja sitten vasta vauhti kasvaa.
Laatikko ei kuitenkaan käsittääkseni silloin luista, koska se on kokemukseni mukaan erilaista, samaa mitä tapahtuu 3-4 välillä lämpimänä.
Aikoinaan olin 520:n bemarin kyydissä missä tuurbiinilukko oli niin kierrokset pysy hyvin tiukasti tietyllä tasolla normaalissa ajossa vaikka kiihdytttikin niin tuntui kuin oisi ollu ns "suora" vaihde päällä.
Kiitos saamistani vastauksista ja mittailen vielä itse tuon öjymäärän laatikosta jotta saan varmuuden siitä että öljyä ei ole liian vähän laatikossa.
Pitääkö auton olla käynnissä kun automaattilaatikon öljymäärää mitataan lämpimänä?
Kysyin tuota turbiinilukko asiaa siksi jotta lämpiääkö öljy liikaa jos turbiini sitä koko ajan tahkoaa kuumaksi ja sekottaa laatikon toiminnan sen takia.
Miten tuo johdinlevy, voisko ongelma johtua sitten siitä. Mikä sen toiminto on vahtamistapahtuman aikana kun vain 3-4 väli on luistava lämpimänä?
Kysyin tuota turbiinilukko asiaa siksi jotta lämpiääkö öljy liikaa jos turbiini sitä koko ajan tahkoaa kuumaksi ja sekottaa laatikon toiminnan sen takia.
Miten tuo johdinlevy, voisko ongelma johtua sitten siitä. Mikä sen toiminto on vahtamistapahtuman aikana kun vain 3-4 väli on luistava lämpimänä?
Pelkkä öljynvaihto ei välttämättä riitä ikävä kyllä, omassa vastaavassani ex-laiteessa vaihdettiin tiivisterenkaat? ja venttiililevystö? jotta laatikko palautui lopulta normaalikuntoon.Absinthe kirjoitti:Omassa pirssissä ihan samanlainen ongelma. Vika poistui melkein kokonaan kun vaihdatin laatikon öljyt huuhtomalla uusiin (ISO kiitos Aki P:lle).
Vieläkin ehkä pikkaisen luistaa lämpimänä 3-4 väli muttei enää haittaavasti.
Vaihtele siihen se johdinlevy ja uudet öljyt niin pitäis rueta pelittämään.
S211 280CDI TA
Näin on, tuo vika ei korjaannu öljynvaihdolla!
Itsellä sama vika keväällä -02 270cdi ja siihen vaihdettiin laatikko!
Omani vein kangasalalle rajalammelle, ja voin suositella! Sieltä löytyy käytettyjä laatikoita purkuautoista. Esim. omaani laitettiin e270cdi -07:n laatikko jolla ajettu n.95thk. Tämä lysti maksaa noin 3000€
Asiantuntijat sanoivat, ettei kannata vanhaa korjata, koska jos osia ruvetaan erikseen tilailemaan, niin hinta karkaa eikä kuitenkaan päästä yhtä hyvään lopputulokseen! Ja saapahan samlla uudemman lootan, joka muutenkin parempi kuin vanhemmat.
Tämä vika on ilmeisesti täysin yleinen, saksan tuonti autoissa. Ainoaksi syyksi sanoivat liian vähäisen huollon. Ei kuulemma kestä pitkää vedätystä talla pohjassa jos öljyjä vaihdetaan huolto-ohjelman mukaisesti!
Suomi-autoissa näitä kun ei ole ollut, kai?
Itsellä sama vika keväällä -02 270cdi ja siihen vaihdettiin laatikko!
Omani vein kangasalalle rajalammelle, ja voin suositella! Sieltä löytyy käytettyjä laatikoita purkuautoista. Esim. omaani laitettiin e270cdi -07:n laatikko jolla ajettu n.95thk. Tämä lysti maksaa noin 3000€
Asiantuntijat sanoivat, ettei kannata vanhaa korjata, koska jos osia ruvetaan erikseen tilailemaan, niin hinta karkaa eikä kuitenkaan päästä yhtä hyvään lopputulokseen! Ja saapahan samlla uudemman lootan, joka muutenkin parempi kuin vanhemmat.
Tämä vika on ilmeisesti täysin yleinen, saksan tuonti autoissa. Ainoaksi syyksi sanoivat liian vähäisen huollon. Ei kuulemma kestä pitkää vedätystä talla pohjassa jos öljyjä vaihdetaan huolto-ohjelman mukaisesti!
Suomi-autoissa näitä kun ei ole ollut, kai?
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Kitka levyt jos on loppu niin ei öljyn vaihto auta
saksasta takuu kunostetuja laatikoita näkkyy saavan ~1600€
saksasta takuu kunostetuja laatikoita näkkyy saavan ~1600€
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Tämä tullut parrin kertaan kirjoteltualeikkanen kirjoitti:Minulla homma ratkesi lopullisesti kun kerroin, että auto menee välillä vapaalle eli veto loppuu vaikka d on päällä, tiesivät heti sanoa että luistaa!
Tuohon 3000€ kuului siis kaikki (laatikko, turbiini,työt,öljyt ym.)
(kitkalevyt loppu ja tai päittäisvälystä liikaa)
mistä seuraa että luistaa
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

Re: W203 C270 cdi automaattilaatikko temppuilee
Onkos tähän ongelmaan löytynyt ratkaisua, kummassa vika; turbiinissa vai kitkalevyissä? Itsellä W210 320 CDI
Johdinlevy, pistoke, kyb solenoidi, johtosarjat putsattu ja boksi putsattu.
Öljyt huuhdeltu läpi 3 kertaa ja tekee samaa kuin ketjun aloittajan auto, siis tasmälleen sama ongelma!
Johdinlevy, pistoke, kyb solenoidi, johtosarjat putsattu ja boksi putsattu.
Öljyt huuhdeltu läpi 3 kertaa ja tekee samaa kuin ketjun aloittajan auto, siis tasmälleen sama ongelma!