W202 virtalukon purkaminen
W202 virtalukon purkaminen
Miten tosta -94 W202 saa virtalukon irti ?
Liittimen sain irti ja virtalukon pohjan. Mutta virtalukon pohjaa pyörittävän tapin siivekkeet olivat murtuneet poikki niin pitäisi saada purettua koko virtalukko.
Liittimen sain irti ja virtalukon pohjan. Mutta virtalukon pohjaa pyörittävän tapin siivekkeet olivat murtuneet poikki niin pitäisi saada purettua koko virtalukko.
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 13
- Liittynyt: La 25.09.2010 16:12
- Paikkakunta: Itä-Suomi
Voisitko antaa neuvon.....
Itsekkin tappelen samanlaisen auton kanssa, miten sen (tarkoitatko virtalukon runkoa, vai pelkkää patruunaa) saa irti? Autostani meni virtalukonpohja, enkä millään ilveellä ole saanut runkoa irroitettua. Oletko saanut pelkän pohjan irroitettua paikallaan, ja miten? Onko se jollain ruuveilla kiinni, jos on niin millaisilla?
virtalukko
avaimen pitää olla tietyssä asennossa että vapauttaa pohjan lukituksen.
Itsekin epäilin aluksi virtalukon pohjaa, mutta olikin mennyt virtalukon pohjaan tulevan tapin "siivekkeet" poikki.
Juurikin noin lähtee eli avaimen pitää olla tietyssä asennossa että lähtee se liitin irti. Itse virtalukonpohja on kolmella ristipää ruuvilla kiinni, peilillä näkee sinne aika kätevästi.
Nyt pitäisi itseltä saada koko virtalukko irti, mutta en kyllä aivan heti keksi miten irtoaa ?
Kait näitä on joku on purkanut, ohjeille olisi tarvetta!
Juurikin noin lähtee eli avaimen pitää olla tietyssä asennossa että lähtee se liitin irti. Itse virtalukonpohja on kolmella ristipää ruuvilla kiinni, peilillä näkee sinne aika kätevästi.
Nyt pitäisi itseltä saada koko virtalukko irti, mutta en kyllä aivan heti keksi miten irtoaa ?
Kait näitä on joku on purkanut, ohjeille olisi tarvetta!
Juu aikoinaan 500 SE oli myös nuo virtalukonpohjan "lavat" poikki.
No kun tuosta on jo perhanaasti aikaa, niin koitan muistella miten se vaihto meni.
Ensin piti avaimella kääntää lukko muistaakseni 1 asentoon, jolloin lukkopatruunassa oleva hahlo on kohdallaan.
Hahloon laitetaan sinne sopiva "puikko", joka minulla taisi olla oikaistu klemmari. Jos en väärin muista niin klemmarin ollessa hahlossa palautetaan avain asentoon 0 ja taas muistini perustella nyt lukkopatruuna tulee ulos pesästä.
Virtalukonpohja taasen lähti tuon jälkeen, kun purkasin kaiken prujun niin että pääsin pesän takaa vetämään liitoksen irti ja tämän jälkeen ruuvamaan ne ruuvit sieltä sisältä auki. Nyt kyllä pienellä varauksella, sillä kuvamuistin perustella vuosientakaa kirjoittelen, mutta kyllä se noin taisi mennä. Mittaristokin taisi olla irti silloin ja kuin teini sormikopelolla ja peiliä apuna käyttäen "hommat hoitelin"
No kun tuosta on jo perhanaasti aikaa, niin koitan muistella miten se vaihto meni.
Ensin piti avaimella kääntää lukko muistaakseni 1 asentoon, jolloin lukkopatruunassa oleva hahlo on kohdallaan.
Hahloon laitetaan sinne sopiva "puikko", joka minulla taisi olla oikaistu klemmari. Jos en väärin muista niin klemmarin ollessa hahlossa palautetaan avain asentoon 0 ja taas muistini perustella nyt lukkopatruuna tulee ulos pesästä.
Virtalukonpohja taasen lähti tuon jälkeen, kun purkasin kaiken prujun niin että pääsin pesän takaa vetämään liitoksen irti ja tämän jälkeen ruuvamaan ne ruuvit sieltä sisältä auki. Nyt kyllä pienellä varauksella, sillä kuvamuistin perustella vuosientakaa kirjoittelen, mutta kyllä se noin taisi mennä. Mittaristokin taisi olla irti silloin ja kuin teini sormikopelolla ja peiliä apuna käyttäen "hommat hoitelin"

-
- Sisäänajossa
- Viestit: 13
- Liittynyt: La 25.09.2010 16:12
- Paikkakunta: Itä-Suomi
Virtalukon runko irtosi
[juhis] kirjoitti:Itsekin epäilin aluksi virtalukon pohjaa, mutta olikin mennyt virtalukon pohjaan tulevan tapin "siivekkeet" poikki.
Juurikin noin lähtee eli avaimen pitää olla tietyssä asennossa että lähtee se liitin irti. Itse virtalukonpohja on kolmella ristipää ruuvilla kiinni, peilillä näkee sinne aika kätevästi.
Nyt pitäisi itseltä saada koko virtalukko irti, mutta en kyllä aivan heti keksi miten irtoaa ?
Kait näitä on joku on purkanut, ohjeille olisi tarvetta!
Tässäpä tulee ohjeet millä virtalukon runko lähtee: Itse tein tämän homman varmaan hankalimman kautta, eli otin airbägin ja ratin veks, niin johan alkoi näkymään mistä sen rungon pois lähteminen ahdisti.
Siinä virtalukon rungossa on sellainen "nasta" jota painamalla runko lähtee ohjauspylväästä, varmaan olisi saanut painettua sitä nastaa jollakin piikillä, purkamatta koko koelautaa, mutta kyllä työ tekijäänsä neuvoo!!!
Ps. Samat tapin siivekkeet ne oli minunkin auton virtalukosta p*skana, palautin uuden virtalukonpohjan liikkeeseen ja nyt lähden hakemaan käytettyä runkoa autooni. Kasaamisiin!
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 13
- Liittynyt: La 25.09.2010 16:12
- Paikkakunta: Itä-Suomi
Re: Virtalukon runko irtosi
Kävin hakemassa ja laitoin paikalleen virtalukon rungon, mutta mutta......., automaatissa ja manuaalisessa on se ero virtalukon rungoissa, että tomaatissa tulee vaihdelaatikosta joku kierrettävä anturi virtalukon runkoon>>> jota manuaalivaihteiston rungossa ei ole ollenkaan!!!Mese-Äijä 1969 kirjoitti:[juhis] kirjoitti:Itsekin epäilin aluksi virtalukon pohjaa, mutta olikin mennyt virtalukon pohjaan tulevan tapin "siivekkeet" poikki.
Juurikin noin lähtee eli avaimen pitää olla tietyssä asennossa että lähtee se liitin irti. Itse virtalukonpohja on kolmella ristipää ruuvilla kiinni, peilillä näkee sinne aika kätevästi.
Nyt pitäisi itseltä saada koko virtalukko irti, mutta en kyllä aivan heti keksi miten irtoaa ?
Kait näitä on joku on purkanut, ohjeille olisi tarvetta!
Tässäpä tulee ohjeet millä virtalukon runko lähtee: Itse tein tämän homman varmaan hankalimman kautta, eli otin airbägin ja ratin veks, niin johan alkoi näkymään mistä sen rungon pois lähteminen ahdisti.
Siinä virtalukon rungossa on sellainen "nasta" jota painamalla runko lähtee ohjauspylväästä, varmaan olisi saanut painettua sitä nastaa jollakin piikillä, purkamatta koko koelautaa, mutta kyllä työ tekijäänsä neuvoo!!!
Ps. Samat tapin siivekkeet ne oli minunkin auton virtalukosta p*skana, palautin uuden virtalukonpohjan liikkeeseen ja nyt lähden hakemaan käytettyä runkoa autooni. Kasaamisiin!
PS. En viitsisi lähteä palauttelemaan tuota virtalukon runkoa, joten jos kenelläkään on tarvetta kyseiselle osalle, niin myyn sen hintaan 60€.
Huom. Tuli vain yksi avain mukaan!
Osa on siis MANUAALIVAIHTEISESTA autosta purettu,(W202, C180 vm.1994, eli EI KÄY automaattivaihteisiin!!!!
Tänään hain veholta uuden virtalukonrungon ja huomasin pieniä eroja tohon vanhaan verrattuna. Paikoilleen sen kuitenkin sain asennettua, mutta lukko on paljon jäykempi käyttää nyt. Ja avain pyörii ainoastaan oikeinpäin asennettuna eli ei pelaa molemminpäin, niinkuin ennen.
Voiko tohon auttaa uuden avaimen teettäminen vai mikä tässä mättää ?
Voiko tohon auttaa uuden avaimen teettäminen vai mikä tässä mättää ?