Paketti lunastamatta, Jukka Kukkonen

Varaosamyymälät, autoliikkeet, nettimyymälät. Myös ulkomaiset!
Avatar
DuPu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 715
Liittynyt: Ti 14.12.2004 17:34
Paikkakunta: 02
Viesti:

Paketti lunastamatta, Jukka Kukkonen

Viesti Kirjoittaja DuPu »

Tällä kertaa pakettinsa jätti lunastamatta;

JK260E / Jukka Kukkonen
Helsinki


Haluamme kiittää postimaksuista, jotka jälleen lankeavat lähettäjälle.

DuPu
ST-Romua vuodesta 2007
Avatar
BTriker
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1252
Liittynyt: Ti 03.02.2009 15:43
Paikkakunta: Näläkämaa

Viesti Kirjoittaja BTriker »

Nämä on aina niin mukavia tappauksia :x
W163 mölli
-ekoautoilua parhaimmillaan-
Ex:t :
W124 300D
W140 S300TD
S203 270CDI,
S210 E320CDI,
C126 compound "300STC",
W124 E300D,
S124 300TDT (BorgWarner ja PPD),
S124 E300TD,
W638 Vito 110D
Avatar
laineracing
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2687
Liittynyt: Su 08.02.2004 16:13
Paikkakunta: hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja laineracing »

kerran kävi samanlailla ittelle,seuraava kuka tilas tavaraa jälkivaatimuksella ni tokasin sille että jos et hae pakettia niin tuun paikanpäälle katkoon kädet. se ainaki lunasti sen pois :lol:
Avatar
Kris
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 166
Liittynyt: Ma 23.01.2006 00:10
Paikkakunta: Nurmo

Viesti Kirjoittaja Kris »

Tälläisistä oikeesti vois perustaa vaikka oman "topicin" jonne voisi aina ilmoittaa millä nimellä on jätetty paketti noutamatta.... vai???? :oops:
Nykyinen : MB W638 112 CDI
Exät :MB W202 200CDI, MB E 270CDI T W210, MB W202 T 200CDI
Avatar
Terho P
Mersumies
Mersumies
Viestit: 678
Liittynyt: To 24.03.2005 19:32
Paikkakunta: kropsukylä

Viesti Kirjoittaja Terho P »

Kris kirjoitti:Tälläisistä oikeesti vois perustaa vaikka oman "topicin" jonne voisi aina ilmoittaa millä nimellä on jätetty paketti noutamatta.... vai???? :oops:
nii vois ..joskin vissiin laitoonta.. mut saiskos sen laittomuuden kierrettyä et kun kirjautuu voorumille sisään niin se lukee käyttäjäehdoissa että nimi voidaan julkaista tai edes käyttäjätunnus K.O tapauskis ainakin kirjautuneille hemmoille tms :?: :?:
2.5L 20v pikkukopassa 423/688= 12.8sek. Vähä sutii joskus
mol
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 328
Liittynyt: Ke 23.02.2005 23:09
Paikkakunta: Pälkäne

Re: Paketti lunastamatta, Jukka Kukkonen

Viesti Kirjoittaja mol »

DuPu kirjoitti:
Haluamme kiittää postimaksuista, jotka jälleen lankeavat lähettäjälle.

DuPu
Minä en ainakaan lähetä millään muulla tavalla kuin etukäteismaksulla. Rahat tilille ja paketti postiin. Tähän asti on kaikille sopinut ketkä ovat jotain halunneet ostaa.
C220d T 4-Matic
Turmelo
Mersumies
Mersumies
Viestit: 606
Liittynyt: Su 18.07.2004 16:12
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Turmelo »

Ainakin muropaketti.com keskustelupalstalla on hyvät kauppamiehet ja huonot kauppakokemukset ketjut ?
Mb star C3
w210 270cdi

EX:
w210 290turbodiesel
w202 c220
w201 190E
w124 200D
Aki P
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4140
Liittynyt: Pe 23.01.2004 19:32

Viesti Kirjoittaja Aki P »

Joskus aina tulee näitä kusipäitä. Yleensä hirvee kiire saada osat ja kiire loppuu kun sanoo että rahat eka tilille :wink:

Foorumilaisten kans todella harvinainen tapahtuma :!:
Joku mersupurkaamo??
Avatar
sonikki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2799
Liittynyt: Pe 19.03.2004 18:09
Paikkakunta: Katko

Re: Paketti lunastamatta, Jukka Kukkonen

Viesti Kirjoittaja sonikki »

mol kirjoitti:Minä en ainakaan lähetä millään muulla tavalla kuin etukäteismaksulla. Rahat tilille ja paketti postiin. Tähän asti on kaikille sopinut ketkä ovat jotain halunneet ostaa.
Ja minä kun taas en tuntemattoman tilille karkkirahoja suurempia summia siirtele ku on tullu yhet oppirahat makseltua mitä tuskin näen enää koskaan. Itse oon myydessä pyytäny 2x postikulut ennakkoon tilille ja tästä käytännöstä ei oo vielä kukaan valittanu ja tuon saman summan oon ite siirtäny tarvittaessa mut en yhtää enempää.
S212 E350 CDi -10
W639 116 CDi -11
W124 230 TIC/EFI -89
Km-Parts
Yhteistyökumppani
Yhteistyökumppani
Viestit: 201
Liittynyt: Su 24.08.2003 14:09
Paikkakunta: Kortesjärvi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Km-Parts »

Kris kirjoitti:Tälläisistä oikeesti vois perustaa vaikka oman "topicin" jonne voisi aina ilmoittaa millä nimellä on jätetty paketti noutamatta.... vai???? :oops:
Kannatetaan!!Ja kyllä niitä tälläkin foorumilla piisaa!
Avatar
jartuo
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1950
Liittynyt: Su 01.08.2004 17:12
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jartuo »

laineracing kirjoitti:kerran kävi samanlailla ittelle,seuraava kuka tilas tavaraa jälkivaatimuksella ni tokasin sille että jos et hae pakettia niin tuun paikanpäälle katkoon kädet. se ainaki lunasti sen pois :lol:
auttaa kummasti kun lupaa naulata polvilumpiot lattiaan kiinni :)
Noh, onneksi ei ole itselleni noin käynyt...vielä...
Pessimisti Ei Pety
W124 250 Man.
W309 om603.
Kettunen111
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 256
Liittynyt: Ma 03.08.2009 12:51

Viesti Kirjoittaja Kettunen111 »

.
Viimeksi muokannut Kettunen111, Pe 04.11.2011 22:55. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
DuPu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 715
Liittynyt: Ti 14.12.2004 17:34
Paikkakunta: 02
Viesti:

Viesti Kirjoittaja DuPu »

Syy ainakin oli loistava "En tarvitse enään" :D Noh, kyllähän tuolla Helsingin suunnalla tulee joskus liikuttua, toivotti tervetulleeksi kavereiden kanssa kun kyselin postikulujen (yht. 64e) korvausta...

DuPu
ST-Romua vuodesta 2007
Petehri
Yhteistyökumppani
Yhteistyökumppani
Viestit: 1733
Liittynyt: Ke 08.10.2003 15:26
Paikkakunta: Loimaa

Viesti Kirjoittaja Petehri »

Jaa pitäsköhän munkin julkaista nimilista asiakkaista ketä on jättänyt paketin lunastamatta....ei olis ihan lyhyt lista. :wink:

Alkaa nykyään toi rahtien osuus näyttelemään niin suurta osaa paketista, että jäävät pelkästään sen takia lunastamatta. Sisällön hinta, kun tietysti on se mikä puhelimessa/sähköpostissa on sovittu ja asiakas hyväksynyt, mutta rahdin osuus esim. 35€ tuntuu tulevan monelle täytenä yllätyksenä ja paketti jää lunastamatta.

Omalle kohdalle tällaisia osuu valitettavasti muutamia kuukaudessa. Niistä erittäin pieni prosentti on ollut foorumilaisia...joten kiitos siitä.

Onneksi jotkut osaavat kysyä rahtien hinnan ennakkoon, ettei tarvitse jälkeenpäin itkeä.
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12608
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Viesti Kirjoittaja epk »

ite teen kauppaa nollakusetuslinjalla, saadun luottamuksen avulla voin tehdä kauppaa siten että kehtaan pyytää ennakkona tilille kauppasumman, yleensä lähetänkin sitten mh:lla siten että vastaanottaja maksaa kulut.

Tällä tavalla olen itse varma että paketti noudetaan ja myös ostaja säästää sen muutaman euron mitä ne mh:lla ottaisi bussiennakosta. Itse ostan vain luotettavilta myyjiltä, taikka mh:n kautta siten että saan avata paketin ennen maksua.

Eipä ole ole ikinä tullut pahaa mieltä kaupan kummallekkaan osapuolelle.
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13232
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Viesti Kirjoittaja DBFI »

Eikö täällä ole vähän turhaa puoliammattilaisten tai ammattilaisten kauppiaiden esittää oikeita toimintamalleja. Osaavat itse kukin jo omasta kokemuksesta mikä toimii.

Tavallisille harrastajille olisi eduksi saada neuvoja, sekä myyjän että ostajan näkökulmasta.

Itse kun en montaa tavaraa ole myynyt foorumin jäsenille niin en olisi odottanut ostajan luottavan myyjään pelkän foorumituttavuuden perusteella jolloin postiennakko tai vastaava Matkahuollon palvelu. Postikulut olisin varmaan ostajalta saanut etukäteen halutessani tuon palautusriskin välttämiseksi mutta 800+ Euron testeripaketista postikuluriski ei pahalta vaikuttanut.

Sinänsä tapauksen (jäsenen) esille tuominen foorumilla on minusta ihan OK vaikka lainoppineet saattavat siinä nähdä ongelmia. Molemmin puolin parempi vältellä kaupantekoa jos se kerran ei suju.
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

jartuo kirjoitti:
laineracing kirjoitti:kerran kävi samanlailla ittelle,seuraava kuka tilas tavaraa jälkivaatimuksella ni tokasin sille että jos et hae pakettia niin tuun paikanpäälle katkoon kädet. se ainaki lunasti sen pois :lol:
auttaa kummasti kun lupaa naulata polvilumpiot lattiaan kiinni :)
Noh, onneksi ei ole itselleni noin käynyt...vielä...
Onhan sitä kaikenlaista tullut tehtyä... mennesä elämässä ympäripalloa

kaiken kaikkia tuntuu että hommat hoituu nykyisin yleensä kivutomammin kuin vaikka 20v sitten...

viimeksi piti pistää yhden sakemannin tilille 5***€ ennen kuin tavara likkuu ja hyvin liikku, vaikka kieli ja muita kullturi ero onkelmia meinasi tulla
(ottanut tavaksi että kauppoja tehdessä summat olisi kokoluokka minkä tasku kestää vaikka joku menisi pieleen)
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
Avatar
JeremyH
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2603
Liittynyt: Su 21.12.2008 15:50
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja JeremyH »

Pari kertaa olen maksanut etukäteen tilille postikuluineen ja molemmilla kerroilla homma on kussu käsille. (yksityiseltä ostettaessa)

Eli jos postiennakko tms. ei myyjälle käy, en osta.

Itse olen myynyt postiennakolla yms. vaikka joitakin vastoinkäymisiäkin on ollut.
Tosin juuri vähän aikaa sitten tapasin toisen ääripään, joka ihmetyttää vieläkin:
Eräs Joensuulainen halusi ostaa Toyotan pyyhkimien moottorin. Maksaa sen etukäteen tilille (vaikka ehdotin postiennakkoa) rahat tuli ja paketin laitoin postiin. Joensuulainen ei noutanut pakettia vaan se tuli takaisin. laitoin S-postia hänelle johon hän vastasi: Sain muualta halvemmalla en tarvii enään osaasi.
Kysyin: miten raha asioiden kanssa toimitaan?
Vastaus: Pidä hyvänäs
No samapa tuo minulle, kyllä mulle raha kelpaa. (ihmetyttää vaan kun postiennakko ei käynyt kun se maksaa pari euroa enemmän kuin normipaketti, mutta kolmen kympin menetys ei sitten haitannutkaan)

Muutama postiennakko "asiakas" on jättänyt maksamatta ja hakematta pakettia, mutta yleensä poliisin mainitseminen on auttanut asiassa. Mitään naulaan sun kivekset seinään yms lapsellisuuksia/laittomuuksia en ole käyttänyt.
Omat:
E320 W210 1996 Avantgarde-AMG (210.055/104.995+722.509) <- JoonasH edition
E320cdi W210 2000 Avaaranteet-OMG (210.026/613.961+722.626) <- kylmäsavulahna
Sprinter W903 2006 Ambulanssi-ARGH (903.662/611.981+730.409) <- Kutubunkkeri
Huolehdittava:
Sprinter 316cdi 2010 (906.635/651.955+722.686) <- papan kaappipakastin

En mä mitään osaa tehä, mut voin mä neuvoo...
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 17261
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Viesti Kirjoittaja dealer »

Näitä topikkeja on aina hupaista lukea kun osa ihmettelee että
- voiko joku olla niin tyhmä että lähettää tavaran vaikkei ole saanut rahoja etukäteen
ja osa ihmettelee että
- voiko joku olla niin typerä että maksaa etukäteen
:lol:

Itse olen tehnyt sekä tällä foorumilla että Mesellä kauppoja sekä etukäteen että jälkikäteen maksaen, kasvotusten ja postiennakolla ...

Viimeisin kauppa tehtiin tällä foorumilla autosta, ostaja 440 kilometrin päästä ja kauppa sovittiin yyveellä + yhdellä puhelinsoitolla.
Ostaja maksoi osan kauppasummasta tililleni, kauppaan oli sovittu auton tuonti ja ostajalle sopi että tuojana on kuka vaan jolla sattuu olemaan mahdollisuus ajaa auto sinne.
Laitoin illalla kyselyn Meselle ja aamulla soitti Ruotsista eräs naapurikaupungin mies joka kertoi olevansa parin päivän päästä menossa Tampereelle junalla, lippuja ei vielä ollut ostettu ja voisi ajaa mersun mennessään.

Sovittiin näin kun ostaja lupasi hakea auton Tampereelta (100km), vein auton "kyydittäjän" pihalle allekirjoitettuine ilmoitusosineen samana iltana odottamaan hänen paluutaan naapurimaasta.

Loppusuoritus myyntihinnasta maksettiin tililleni viipymättä auton saavuttua ostajalle.

Ostajaa ja auton viejää en kumpaakaan tuntenut ennestään.

No, tämä meni aiheen viereen ja kerrotussa kaupassa olisi sekä minulla että ostajalla ollut mahdollisuus petkuttaa.
Tolloja molemmat :lol:
Avatar
DuPu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 715
Liittynyt: Ti 14.12.2004 17:34
Paikkakunta: 02
Viesti:

Viesti Kirjoittaja DuPu »

Mitenkäs, kun JeremyH, mainitsit tuon Poliisin. Eihän näissä nyt isoista rahoista ole kiinni, mutta periaate on se, joka pakottaa kysymään. Eli, voiko tähän soveltaa jotain pykälää, jonka perusteella ilmoituksen voi tehdä ja vaatia toisen aiheuttamia kuluja korvattavaksi?

DuPu
ST-Romua vuodesta 2007
Jari Haikara
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 351
Liittynyt: To 22.09.2005 20:47

Viesti Kirjoittaja Jari Haikara »

.
Viimeksi muokannut Jari Haikara, La 29.09.2012 08:22. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
JeremyH
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2603
Liittynyt: Su 21.12.2008 15:50
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja JeremyH »

DuPu kirjoitti:Mitenkäs, kun JeremyH, mainitsit tuon Poliisin. Eihän näissä nyt isoista rahoista ole kiinni, mutta periaate on se, joka pakottaa kysymään. Eli, voiko tähän soveltaa jotain pykälää, jonka perusteella ilmoituksen voi tehdä ja vaatia toisen aiheuttamia kuluja korvattavaksi?

DuPu
En mä mistään pykälistä mitään tiedä. Ei ole tarvinnut ottaa yhteyttä virkavaltaan tms. kun jo maininta siitä etten aio jättää asiaa siihen vaan taistella oikeuksistani/saatavistani saa normaalin kansalaisen katumapäälle "pikkukusetuksessaan" ja maksamaan minulle kuuluvat rahat.
Harva haluaa hankaluuksiin virkavallan kanssa parinkympin postikulujen takia. :roll:

Sitten joskus jos/kun ääliö osuu kohdalle niin vähintään naapurin varatuomarin kahvipöydässä aion käydä asiaa selvittämässä, kuinka kannattaa menetellä että homma tulee vastapuolelle mahdollisimman kalliiksi.
Omat:
E320 W210 1996 Avantgarde-AMG (210.055/104.995+722.509) <- JoonasH edition
E320cdi W210 2000 Avaaranteet-OMG (210.026/613.961+722.626) <- kylmäsavulahna
Sprinter W903 2006 Ambulanssi-ARGH (903.662/611.981+730.409) <- Kutubunkkeri
Huolehdittava:
Sprinter 316cdi 2010 (906.635/651.955+722.686) <- papan kaappipakastin

En mä mitään osaa tehä, mut voin mä neuvoo...
Avatar
JarkkoN
Mersumies
Mersumies
Viestit: 4163
Liittynyt: Pe 01.09.2006 14:39
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja JarkkoN »

Helsingissä näyttäisi olevan kolme Jukka Kukkosta.
Ainakin yksi näistä on perheellinen.

Katuosoitteet ja puhelinnumerot näkee Eniron ilmaisella palvelulla (olikohan
siinä 40 sentin liittymismaksu):

http://henkilot.eniro.fi
S211 E 320 CDI T 4matic 11/2006
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12276
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sergey »

meinaatte että Mersuforum.net-lynkkauspartio olisi asiallinen tapa hoidella kahenkympin velka?
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Hansen78
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 47
Liittynyt: To 29.10.2009 19:22

Viesti Kirjoittaja Hansen78 »

Jari Haikara kirjoitti: Poliisia ei kannata vaivata, koska mitään rikokseen viittaavaa ei ole tapahtunut.
No on tuossa rikos tapahtunut.

Rikoslaista, petos:
"Joka, hankkiakseen itselleen tai toiselle oikeudetonta taloudellista hyötyä taikka toista vahingoittaakseen, erehdyttämällä tai erehdystä hyväksi käyttämällä saa toisen tekemään tai jättämään tekemättä jotakin ja siten aiheuttaa taloudellista vahinkoa erehtyneelle tai sille, jonka eduista tällä on ollut mahdollisuus määrätä, on tuomittava petoksesta sakkoon tai vankeuteen enintään kahdeksi vuodeksi."

Tässä varmaan kyseessä lievä petos:
"Jos petos, huomioon ottaen tavoitellun hyödyn tai aiheutetun vahingon määrä taikka muut rikokseen liittyvät seikat, on kokonaisuutena arvostellen vähäinen, rikoksentekijä on tuomittava lievästä petoksesta sakkoon. "

Poliisia tuolla asialla ei kannata vaivata, siitä olen samaa mieltä.
Joku väyryne
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12276
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sergey »

se o faktaa että noin pienistä summista tulee automaattinen syyttämättäjättämis päätös. Tai ainaki tääl meillä päin niitä ei käsitellä jos asia koskee kymppejä.

Itellä on keväältä yks saman tyyppinen asia ollu hoidossa, ja pelkästään se ulosottomiehen aloitusmaksu on n. 80eur jonka joutuu maksaan omasta pussista (ei voida periä) rajoittaa vähä perintähimoja.

Omassa tapauksessa summat on erit ja oli peruste aloittaa oikeustoimet. Lievä petos se on sinnekin menossa ja summa on vajaa kolme tonnia mitä olen perimässä.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Jari Haikara
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 351
Liittynyt: To 22.09.2005 20:47

Viesti Kirjoittaja Jari Haikara »

.
Viimeksi muokannut Jari Haikara, La 29.09.2012 08:21. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Kettunen111
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 256
Liittynyt: Ma 03.08.2009 12:51

Viesti Kirjoittaja Kettunen111 »

.
Viimeksi muokannut Kettunen111, Pe 04.11.2011 22:54. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja napa »

Kettunen111 kirjoitti:
jeremy, lääkkeet :shock:
ei niitä päivälääkkeita ole aina edes jokapäivä tarkoitus ottaa, kunhan nyt pääsääntöisesti... :D
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa

"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
JK260E
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 6
Liittynyt: La 11.09.2010 07:07
Paikkakunta: Helsinki

Re: Paketti lunastamatta, Jukka Kukkonen

Viesti Kirjoittaja JK260E »

DuPu kirjoitti:Tällä kertaa pakettinsa jätti lunastamatta;

JK260E / Jukka Kukkonen
Helsinki


Haluamme kiittää postimaksuista, jotka jälleen lankeavat lähettäjälle.

DuPu


SYYTÄ IHAN ITTEÄS! JOS OSAISIT PAKATA NIINKUIN PITKÄN ,OHUEN LASIKYITU HELMALISTAN KUULÖUU PAKETOIDA NIIN NE EI MENE RIKKI MATKALLA.TOINEN OLI MUUTAMALLA SÄIKEELLÄ KIINNI LOPPUPÄÄSSÄ.

MITÄ TULEE NOIHIN KÄSIEN KATKOMISEEN NIIN VOIDAAN HOIDELLA TÄÄ KAHDESTAAN JOS TOLLASESTA HINAAJASTA ON MIESTÄ TULLA PAIKAN PÄÄLLE,MINNE VAAN SAATANAN HIIRI TÄÄLLÄ OLLAAN ÄIJÄÄ MUT SIIHEN SE JÄÄKI.MENE SINNE KOLOOSI NAKERTAMAAN KYNSIÄS HINAAJA !!!
Vastaa Viestiin