W126 venakoppa falskaa

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Tomi L.
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

W126 venakoppa falskaa

Viesti Kirjoittaja Tomi L. »

Avasin tuon W126:n venttiilikopan ensimmäisen kerran. Tsekkasin yläkerran kunnon, laitoin uuden tiivisteen ja väänsin kopan takaisin kiinni. Ristiin ja momenttiin 10 Nm (onko muuten varmasti oikea momentti?).

Kone käyntiin ja parin minuutin kuluttua alkaa savu nousta kun öljyä tihkuu jostain pakosarjan päälle. Näyttäisi kostuvan edestä katsoen vasemman kopan takakulman tienoilta, siis sieltä tuulilasin päästä.

Jos tuo momentti on oikein ja tiiviste kunnolla paikoillaan (pitäisi olla) niin mistä homma seuraavaksi mättää? Onko arvon foorumilaisilla ehdotuksia miten fiksata?

Mulla tulee synkkiä ajatuksia mieleen: olisiko ed. omistaja nykäissyt aikoinaan ainakin tuon yhden pultin liian kireälle ja kansi olisi tuosta kohtaa kiero? Ja nyt 10 Nm ei riittäisi tuon osalta kiristämään koppaa tarpeeksi tiiviisti?
- Tomi L.
W126 420 SE -86
enska
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti

Viesti Kirjoittaja enska »

Mä laitoin Volvon :oops: moottori silikoonia varmuuden vuoksi ja ei valskaa enää. Mulla valskas siitä kopan edessä olevasta syvennyksestä "vähän"
Käytössä: W204 220CDI ja satunnainen pösö...
timo230e
Mersumies
Mersumies

Viesti Kirjoittaja timo230e »

Kumma juttu, mulla vuosi kanssa sama kulma. Ostin uuden tiivisteen ja laitoin kiinni ja sitten koeajolle. Harmi kyllä vuoto vaan lisääntyi. Lopulta vika selvisi, yksi pultti oli uusittu ja se oli senverran pitempi että se pohjasi. Näytti kone senverran öljyiseltä että on voinut vuotaa pitkäänkin ja aiheuttaa startti vian joka ilmeni siten että välillä startti pyöri tyhjää.
ex123 300da 78. ex124 230ea 88. ex 203 220 cdia. 204 cdia 220 ja kesä 126
Tomi L.
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Viesti Kirjoittaja Tomi L. »

No niin, nyt on tämä ongelma selätetty. 10 Nm momentti oli päin honkia; oikea oli vain 3 Nm. Olisi heti kannattanut soittaa Vehoon ja kysyä sieltä eikä uskoa kuulopuheisiin. Oma moga. :oops:

Mitään muuta syytä tihkumiseen en nimittäin keksi kuin väärä momentti, koska laitoin koppaa useamman kerran edestakaisin ja se meni varmasti oikein paikoilleen. Lisäksi tiiviste oli uudenkarhea suoraan Vehon pakkauksesta eikä pinnoissa ollut mitään roskia tai epätasaisuuksia.

Onneksi tänään oli hieno päivä tehdä autohommia ulkona :D
- Tomi L.
W126 420 SE -86
Vastaa Viestiin