W124 250TD -86
W124 250TD -86
Viimeviikolla ostin farkun, aiemmat ollu sedaneja. Tällähetkellä rekisteröity pakuksi, mutta mitään rakenteellisia muutoksia ei onneksi ole tehty, eli helppo muuttaa viisipaikkaiseksi. Matkassa tuli takapenkki ja kaikki tarvikkeet, niin ei niitäkään tarvitse ostaa. Normaali huollot tein, eli verhoilujen pesu ,polttimoiden vaihdot ,johtosarja toiselle ajovalolle ja lämmityslaitteen säätimien korjailua ym.. 1 sulaketta polttaa, mikäköhän ?
431
518
531
541
550
682
724
sähkökattoluukku ,jota ei venäjän sivusto löytänyt
http://www.youtube.com/watch?v=Qo6kX3nn2jA
431
518
531
541
550
682
724
sähkökattoluukku ,jota ei venäjän sivusto löytänyt
http://www.youtube.com/watch?v=Qo6kX3nn2jA
vaihteeksi mersuton, 11 ollut ja tulee olemaan ...lukematon määrä
..
näyttäis 1 sulake menevän hanskalokeron valolle,soittimelle ja takalasin lämmittimelle. Hanskalokero näyttäisi olevan ok ja ostettaessa oli bekkerin soitin paikallaan joka jäi myyjälle mutta silloinkaan ei takalasin lämmitin toiminut eli ilmeisesti takajohtosarjassa on jotain, kerta sulake palaa heti...pitää tutkia
vaihteeksi mersuton, 11 ollut ja tulee olemaan ...lukematon määrä
...
vieläkään en ole saanut selville vikaa 1 sulakkeen palamiselle, kun virrat kääntää päälle niin palaa samantein ,eli ilmeisesti suoraan rungossa....jossakin? neuvoja otetaan mielellään vastaan. Ei tämä ajamista haittaa ,mutta pitäähän mersussa kaikki oleellinen toimia 

vaihteeksi mersuton, 11 ollut ja tulee olemaan ...lukematon määrä
Tarkistappas, ettei se radio maadota ihteään sen piuhan kautta(vaikka onkin + piuha niin se vetää maihin, esim lampun kautta, hankala selittää).. nimimerkillä, kerran penikkana kytkenyt radion niin, että aina kun laittoi soittimen päälle, paksahti parkin sulake
Tässä "piirros" mitä yritin selittää..
1sulakkeen + piuha ---------------------- lamppu
lampun maa eli miinus -
|
|
radion maa eli miinus -
eli voi maadoittaa lampun kautta. tämä vain yksi ehdotelma, koita mitata yleis mittarilla siitä 1 sulakkeen pesältä, että lyökö maahan, jos lyö, ota vielä se hanskalokeron lamppu pois, kokeile uudestaan, lyökö vielä?

Tässä "piirros" mitä yritin selittää..
1sulakkeen + piuha ---------------------- lamppu

|
|
radion maa eli miinus -
eli voi maadoittaa lampun kautta. tämä vain yksi ehdotelma, koita mitata yleis mittarilla siitä 1 sulakkeen pesältä, että lyökö maahan, jos lyö, ota vielä se hanskalokeron lamppu pois, kokeile uudestaan, lyökö vielä?
Mercedes-benz c124 300ce
Mercedes-benz w124 200d
Mercedes-benz w123 300d
Mercedes-benz w124 200d
Mercedes-benz w123 300d
Kiitos, täytyy kokeilla aamulla. Tällähetkellä ei ole soitinta, tuo on tavallaan entisöinti projekti ja kunhan löydän vanhan soittimen niin laitan. Takaluukulta otin kaikki johdot irti, joten sieltä ei päässyt maihin jos ei johtosarja ole murtunut ja sitäkautta ottaa runkoon. Kun virrat laittaa päälle, niin öljynpaineen viisari nousee vähän, eli sielläkin on jotain. Peräluukun kannesta löytyi rele, ilmeisesti lukon moottorin tai takalasin pyyhkiän? kumpikaan niistä ei toimi, ilmeisesti menee saman sulakkeen kautta virtaNozzz kirjoitti:Tarkistappas, ettei se radio maadota ihteään sen piuhan kautta(vaikka onkin + piuha niin se vetää maihin, esim lampun kautta, hankala selittää).. nimimerkillä, kerran penikkana kytkenyt radion niin, että aina kun laittoi soittimen päälle, paksahti parkin sulake![]()
Tässä "piirros" mitä yritin selittää..
1sulakkeen + piuha ---------------------- lamppulampun maa eli miinus -
|
|
radion maa eli miinus -
eli voi maadoittaa lampun kautta. tämä vain yksi ehdotelma, koita mitata yleis mittarilla siitä 1 sulakkeen pesältä, että lyökö maahan, jos lyö, ota vielä se hanskalokeron lamppu pois, kokeile uudestaan, lyökö vielä?
vaihteeksi mersuton, 11 ollut ja tulee olemaan ...lukematon määrä
Onpas hienosti säilynyt alkupään farkku! Etenkin, kun on mittarin mukaan jo sisäänajettukin. Selvästi edelliset omistajatkin on huolehtineet tuosta hyvin.
Onnittelut ostoksesta ja myös siitä, ettet meinaa pimpata tota vaan ennemmin museoida. Me like it.
Kiinnitti huomiota noi sivuvilkut, jotka on asennettu nurin päin ja hieman eri kohtaan kuin alkujaan olis kuulunut. Saksantuonneissa kun ei noita alkujaan ole, on useinkin vilkkujen paikka arvottu sinne päin Suomessa asennettaessa. Nää on kuitenkin pikkujuttuja eikä oikeesti edes häiritse.
Musta toi on hieno!
Täältä http://www.astralsilber.de/ löydät ajankohtaan oikeat radiomallit, jos Beckeriä meinaat tuikata sisään. Sullahan on ollu alun perin tehtaalta lähtiessä tuo SA 518 eli
# 518 - Becker radio Avus cassette, full stereo, Kurier, AM/FM (from 01.08.1986 up to 30.11.1990)
# 518 - Becker radio Avus cassette stereo Kurier MW/USW (from 01.11.1982 up to 31.07.1986)
Siis tällanen

Onnittelut ostoksesta ja myös siitä, ettet meinaa pimpata tota vaan ennemmin museoida. Me like it.
Kiinnitti huomiota noi sivuvilkut, jotka on asennettu nurin päin ja hieman eri kohtaan kuin alkujaan olis kuulunut. Saksantuonneissa kun ei noita alkujaan ole, on useinkin vilkkujen paikka arvottu sinne päin Suomessa asennettaessa. Nää on kuitenkin pikkujuttuja eikä oikeesti edes häiritse.
Musta toi on hieno!
Täältä http://www.astralsilber.de/ löydät ajankohtaan oikeat radiomallit, jos Beckeriä meinaat tuikata sisään. Sullahan on ollu alun perin tehtaalta lähtiessä tuo SA 518 eli
# 518 - Becker radio Avus cassette, full stereo, Kurier, AM/FM (from 01.08.1986 up to 30.11.1990)
# 518 - Becker radio Avus cassette stereo Kurier MW/USW (from 01.11.1982 up to 31.07.1986)
Siis tällanen

Kahta en vaihda - merkkiä ja vaihdetta.


1990 300 E aut. Rauchsilber | 1979 220 D aut. Kaledoniengrün


1990 300 E aut. Rauchsilber | 1979 220 D aut. Kaledoniengrün
pitää viikonloppuna jatkaa etsimistä, maihin menee sulakerasialta eli käytävä kaikki vaihtoehdot läpi niin kyllä se aikanaan selviääNozzz kirjoitti:se rele on luultavasti takalasin pyyhkijälle.
mittailee vaan yleismittarilla, että ottaako mitkä johdot runkoon, niin sillä se rupeaa selviämään

vaihteeksi mersuton, 11 ollut ja tulee olemaan ...lukematon määrä
Kiitos, edelliset omistajat ovat pitäneet todella hyvää huolta autosta. Harvoin löytää näin hyvää aihiota, jossa viat ovat lähinnä kosmeettisia. Matkassa tuli vetokoukun avaimet ja käyttöohjekirja ym.. alkuperäistä vararengasta on ilmeisesti kerran käytetty. Tämä on aikoinaan tuotu saksasta ja varusteita löytyy kokoajan lisää joita venäjän sivusto ei tuntenut, siitä johtuu sivuvilkkujen sijainti eripaikassa, mitarilukemaa ei arvaa lähteä julkisesti arvioimaan, mutta auto vaikuttaa kaikinpuolin puolta vähemmän ajetulle ? Jotenkin sitä alkaa tässäiässä arvostamaan auton alkuperäisyyttä ja entisöintiäSami H. kirjoitti:Onpas hienosti säilynyt alkupään farkku! Etenkin, kun on mittarin mukaan jo sisäänajettukin. Selvästi edelliset omistajatkin on huolehtineet tuosta hyvin.
Onnittelut ostoksesta ja myös siitä, ettet meinaa pimpata tota vaan ennemmin museoida. Me like it.
Kiinnitti huomiota noi sivuvilkut, jotka on asennettu nurin päin ja hieman eri kohtaan kuin alkujaan olis kuulunut. Saksantuonneissa kun ei noita alkujaan ole, on useinkin vilkkujen paikka arvottu sinne päin Suomessa asennettaessa. Nää on kuitenkin pikkujuttuja eikä oikeesti edes häiritse.
Musta toi on hieno!
Täältä http://www.astralsilber.de/ löydät ajankohtaan oikeat radiomallit, jos Beckeriä meinaat tuikata sisään. Sullahan on ollu alun perin tehtaalta lähtiessä tuo SA 518 eli
# 518 - Becker radio Avus cassette, full stereo, Kurier, AM/FM (from 01.08.1986 up to 30.11.1990)
# 518 - Becker radio Avus cassette stereo Kurier MW/USW (from 01.11.1982 up to 31.07.1986)
Siis tällanen
[ http://www.astralsilber.de/becker/1984_518_avus_cassette_electronic_kurier_typ_708.jpg ]

vaihteeksi mersuton, 11 ollut ja tulee olemaan ...lukematon määrä
useamman päivän ihmettelin, kuinka noinkin vanha ja edullinen mersu on yleiskunnoltaan 2000 luvun "autojen" tasolla, hyvin pidettynä säilyy. Kunhan saa sähköt kuntoon, niin pitää laittaa takapenkki paikalleen ja rekisteröidä henkilöautoksi, niin mahtuu koko joukkue kyytiin.apg kirjoitti:On kyllä todella hienokuntoinen farkku![]()
Mittarilukema kyllä ihmetytti, jos pitää paikkansa on kyllä melko varmasti jo kertaalleen "entisöity"
vaihteeksi mersuton, 11 ollut ja tulee olemaan ...lukematon määrä
.
ihmettelin noita sähköjä tänään ensimmäistäkertaa ajan kanssa, se hanskalokeron johto oli kumminkin sulanut, kuten tupakkasytkän. Eli kelta/musta jota kulkee kaksi vierekkäin, onneksi sulanut osa oli näkyvillä eikä johtosarjan sisällä. Nyt toimii takalasinlämmitinkin, seuraavaksi takaluukunlukon moottoria tutkimaan
vaihteeksi mersuton, 11 ollut ja tulee olemaan ...lukematon määrä
.
Taas olisi kysyttävä viisaammilta neuvoa, takaluukunlukkoon tulee kolme johtoa numerot 1, 2, 3 .Haulla selvisi jotta 2=+ ja 3=maajohto. Kokeilin ja lukon moottori toimi hyvin. Mutta miten 1 johto ??
vaihteeksi mersuton, 11 ollut ja tulee olemaan ...lukematon määrä